Ik dacht vanmorgen lekker naar het losloopgebied te gaan. Zonnetje schijnt, het is lekker fris dus op de fiets naar het losloopgebied. Ik heb net een paar honderd meter gelopen als ik een groepje van zo'n 8 honden tegenkom wat daar elke ochtend loopt. En elke keer dat ik hen passeer zijn er 3 honden die luid blaffend en dreigend op Izzy afkomen stieren. Elke keer stoort het me weer maar ik heb er nog nooit wat van gezegd, zo vaak loop ik er nou ook weer niet. Izzy gaat dan altijd stil staan met haar staart en oren laag, ze is onzeker en dat laat ze op zo'n moment duidelijk zien. Ik loop altijd rustig door en roep haar na een paar meter vrolijk bij me.
Vandaag liep het anders, vandaag vonden die 3 honden het nodig om haar even te grazen te nemen... En omdat ik weer rustig doorgelopen was (wsl. begonnen ze toen ze naar mij toe wilde komen en Izzy van zich af snauwde) moest ik een meter of 10 overbruggen voordat ik er was. Inmiddels was er een man die de honden uit elkaar probeerde te halen maar dat lukte niet, hij heeft 1 van die honden geschopt maar ze bleven doorgaan. Toen ik er was heb ik mijn scheur open getrokken en het was gelijk klaar

Blijkbaar heeft mijn man gelijk dat ik een indrukwekkend volume heb
Maar toen sprak ik die groep aan, dat ik er wel klaar mee was dat het elke keer gezeik was, dat die honden elke keer al op Izzy afstormen. De eigenaar van de hond die altijd het voortouw neemt antwoordde dat ze het uitlokt

Izzy staat daar stil en onzeker te zijn, als dat bij jou hond iets uitlokt hou je hem even bij je. Maar nee, dát was niet de bedoeling want het was een losloopgebied dan moest ik daar maar niet meer komen. Ik antwoordde dat ik het niet over aanlijnen had maar over 'even je hond aan de voet terwijl we elkaar passeren'. Maar dat ging niet want de honden liepen los en door de bosjes enz. Als laatste heb ik maar gezegd dat dát nou appèl heet en toen ben ik doorgelopen. Izzy gelijk even gecheckt en zij heeft niets, even blij gedaan snoepjes in de rondte gestrooid zodat ze ze moet zoeken, dat vindt ze heel leuk en zij was het alweer vergeten. Maar God wat een plaat voor z'n harses die vent, totaal onbegrip over rekening houden met elkaar. Dat hele akkefietje met die honden interesseert me niet zoveel, niet leuk maar kan gebeuren. Maar het feit dat niemand van die groep van plan is om hun hond de volgende keer even bij zich te houden. Omdat het losloopgebied is moet een andere hond het dus maar ontgelden. Er was trouwens niemand die vroeg of het met Izzy ging of zijn/haar excuses aanbood.
Overigens houdt dit me niet tegen om daar te lopen, het is een heerlijk gebied. Het enige wat ik de volgende keer niet meer doe is rustig doorlopen, de volgende keer blijf ik naast Izzy staan en brul ik die honden direct weg en gaan ze niet dan krijgen ze van mij op hun falie. Al zal dát ook wel tot onbegrip leiden...