Gisteren met nieuwe huisgenote Sanne de Leonberger naar de da geweest omdat ze al sinds zaterdag aan de diarree is en zondag vijf ballonnen heeft uitgepoept. Ze eet en drinkt goed, maar er komt alleen vieze grijze drab in kleine hoeveelheden uit. Da heeft gevoeld en voelde een obstructie, maar omdat ze goed eet en actief is, moeten we het nog even aankijken. Plakken brood en ontbijtkoek werden geadviseerd, om een klont te vormen die de obstructie naar buiten helpt. Als ze ineens ging overgeven of niet wou eten, moesten we direct bellen, en anders als de diarree tegen het weekend nog niet over is, nogmaals langskomen. Dan gaat ze waarschijnlijk open.
Oké dan, dat is te overzien. Wel even bellen met de vorige eigenaar, want ik vertik het om de volle pond te dokken voor ballonnen die ze daar heeft opgevreten.
Gisteravond begon Bennie ineens te kotsen. Opgeruimd en daarna dacht ik dat het klaar was. Niet dus. Tijdens het laatst rondje was hij ook in de diarree en hij heeft de hele nacht gekotst. Dronk water alsof ie in weken niet had gedronken en kotste dat binnen n paar minuten weer uit. Terwijl ik met een gieter door de tuin vloog om in het donker de diarree van Sanne weg te spoelen, kon ik alweer naar binnen om daar een plas kotswater op te vegen.
Zou dit toeval zijn en is Bennie.zn eten gewoon niet lekker gevallen, of zou er iets anders spelen? Bacteriële infectie die Bennie van Sanne kreeg ofzo?
Ik geef ze kvv (smuldier) met hier en daar wat rauw vlees (stukje rund, kip) en had juist daarom bij Sanne verwacht dat de ontlasting snel zou stabiliseren. Dat is mijn ervaring met kvv tot nu toe eigenlijk wel. Als een hond diarree had en ik gaf kvv, was het binnen no-time weer normaal.
Zie ik iets over het hoofd? Kan ik iets doen behalve afwachten?