Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schijtzooi... Update: ze is weer thuis!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Schijtzooi... Update: ze is weer thuis!

Ongelezen bericht door Abby »

*letterlijk en figuurlijk*

Gisteren met nieuwe huisgenote Sanne de Leonberger naar de da geweest omdat ze al sinds zaterdag aan de diarree is en zondag vijf ballonnen heeft uitgepoept. Ze eet en drinkt goed, maar er komt alleen vieze grijze drab in kleine hoeveelheden uit. Da heeft gevoeld en voelde een obstructie, maar omdat ze goed eet en actief is, moeten we het nog even aankijken. Plakken brood en ontbijtkoek werden geadviseerd, om een klont te vormen die de obstructie naar buiten helpt. Als ze ineens ging overgeven of niet wou eten, moesten we direct bellen, en anders als de diarree tegen het weekend nog niet over is, nogmaals langskomen. Dan gaat ze waarschijnlijk open.
:ugh:

Oké dan, dat is te overzien. Wel even bellen met de vorige eigenaar, want ik vertik het om de volle pond te dokken voor ballonnen die ze daar heeft opgevreten.

Gisteravond begon Bennie ineens te kotsen. Opgeruimd en daarna dacht ik dat het klaar was. Niet dus. Tijdens het laatst rondje was hij ook in de diarree en hij heeft de hele nacht gekotst. Dronk water alsof ie in weken niet had gedronken en kotste dat binnen n paar minuten weer uit. Terwijl ik met een gieter door de tuin vloog om in het donker de diarree van Sanne weg te spoelen, kon ik alweer naar binnen om daar een plas kotswater op te vegen.

Zou dit toeval zijn en is Bennie.zn eten gewoon niet lekker gevallen, of zou er iets anders spelen? Bacteriële infectie die Bennie van Sanne kreeg ofzo?

Ik geef ze kvv (smuldier) met hier en daar wat rauw vlees (stukje rund, kip) en had juist daarom bij Sanne verwacht dat de ontlasting snel zou stabiliseren. Dat is mijn ervaring met kvv tot nu toe eigenlijk wel. Als een hond diarree had en ik gaf kvv, was het binnen no-time weer normaal.
Zie ik iets over het hoofd? Kan ik iets doen behalve afwachten? :slove: :slove:
Laatst gewijzigd door Abby op 27 sep 2013 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Abby
Zeer actief

Re: Schijtzooi...

Hmm, de rolleye-smileys hoorden er niet tussen.. *irritant forummen op mobiel*
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door M@rijke »

Ik zou er niet gerust op zijn heb je gezien hoeveel ballonnen ze heeft opgegeten? Misschien zit er nog een paar in haar maag of ergens beklemd
Abby
Zeer actief

Nee, de ballonnen heeft ze nog bij de vorige eigenaar naar binnen gewerkt, dus niets van gezien. Ik vind het zo taart dat ze wel gewoon blijft eten alsof er niks aan de hand is, terwijl ze zich even later weer de pleuris zit te persen op wat vieze grijze drab. Waar blijft dat eten dan?! Ik vermoed dat dit nog wel een operatie gaat worden...
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Taart?

Ik zou die auto-correctie uitzetten :LOL:

En verder ben ik bang dat die obstructie er niet zomaar uitkomt.
Is er een foto gemaakt?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hmmm, t is een grote hond, zou ook kunnen dat de KVV niet zo geweldig valt, wat kreeg ze bij de vorige eigenaar :idea: te eten.
die ballonnen komen er uit dus dat is goed toch :wink:
hopen dat ze snel opknapt
Ineke
Actief
Mijn ras(sen): teckels

Ongelezen bericht door Ineke »

kan het niet zo zijn dat alleen de dunne drap erlangs kan omdat er een verstopping zit
Ineke
Actief

kan het niet zo zijn dat alleen de dunne drap erlangs kan omdat er een verstopping zit
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ineke schreef:kan het niet zo zijn dat alleen de dunne drap erlangs kan omdat er een verstopping zit
dat lijkt me heel waarschijnlijk :?
ik zou met gezwinde spoed terug naar de da en de obstructie nader laten bekijken.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik vind het wel knap dat de dierenarts met zijn handen een obstructie voelt. Had ie niet beter even een foto kunnen maken, dan weet je meteen hoe het zit. Maar als allebei je honden ziek zijn, zouden ze dan niet gewoon een virus kunnen hebben. Misschien dat de hond ballonnen had gegeten omdat ze al misselijk was? Soms gaan honden dan gras eten ed.

Ik denk dat een ballon niet snel voor een obstructie zal zorgen omdat het heel dun spul is en glad. Dat glijdt zo de darmen door. Maar wat er nog meer in die darmen zit, dat weet je nu niet. Bij een obstructie zie je idd soms dat ze diarree hebben, die langs de obstructie gaat. Ik denk dat ik een foto zou willen maken eigenlijk, dan weet je het tenminste zeker of er een obstructie zit of niet. Sterkte met de schijtzooi, niet leuk natuurlijk.
Abby
Zeer actief

De da zei dat de ballonnen vrijwel niet te zien zijn op de foto, daarom is er niet meteen een foto gemaakt. Omdat de andere ballonnen er ook zo uitkwamen, verwacht hij dat de rest ook gauw volgt. Maar ik zit nu zelf te denken: wie zegt dat het ballonnen zijn, die de verstopping veroorzaken? Misschien is het een speelgoedje van de kinderen, een stuk hout of weet ik wat...

De drab die er uit komt, lijkt mij overduidelijk ontlasting die er niet langs kon, is.gaan gisten en zo in vloeibare vorm er wel uit komt.

Ze gedraagt zich alleen helemaal niet ziek... Vreet als een slootgraver en houdt het ook binnen.
Ik heb de vorige eigenaar een berichtje gestuurd om even uit 3e leggen wat er loos is, en haar reactie was: niet te snel opereren, want ze is nog aan het herstellen van de sterilisatie. Ja, dat snap ik, maar' als het er zo niet uit komt, moet je toch wat.

Volgens haar ligt het aan de verandering van voedsel. Ze kreeg daar RC-brokken en nu dus smuldier. Dat zou ik op zich ook plausibel vinden, ware het niet dat de da dus die obstructie voelde. Dat komtm.i. niet van overstappen op ander voer.
Eigenlijk, ondanks dat ze het goed lijkt te doen zo, wil ik toch wel dat er een foto wordt gemaakt denk ik... Toch maar even weer bellen met da en overleggen met vriend.
Abby
Zeer actief

Marjoleine schreef:Taart?

Ik zou die auto-correctie uitzetten
:mrgreen:
Fizgig
Zeer actief

Ik zou het maar doen, die foto. Ballonnen zijn volgens mij wel te zien op de foto want ze zijn toch van materiaal wat niet bij je lichaam hoort? Alles wat weinig licht doorlaat, kun je zien op de foto en een rubberen ballon dus ook. En je weet idd niet wat ze nog meer heeft gegeten. Wat een gek advies van de vorige eigenaar om niet te snel te opereren, en wat nou als ze in levensgevaar is?! Ik zou ook een foto willen.
Fizgig
Zeer actief

Kijk, een rubberen eendje zie je ook op de foto:

Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Klinkt niet erg prettig allemaal, sterkte!
Fizgig
Zeer actief

Ik dacht namelijk twee dingen toen ik dit verhaal las: 1. de hond is een alleseter 2. de (vorige) eigenaren hebben haar niet goed in de gaten gehouden want ze heeft iets onverteerbaars gegeten. Dus dan kun je alles verwachten.
Abby
Zeer actief

Nou, ze is nu bij de da. Werd ineens onrustig en liep piepend en hijgend rond. Foto gemaakt en idd verstopping. Volgens de da, zoals hij haar nu zag in vergelijking met gisteren, was het of nu openmaken of laten lopen, maar in het laatste geval is ze voor het weekend dood. :jank:

Verdomme! Het zou ook es meevallen... :(

om 19.00uur worden we gebeld hoe de operatie is gegaan en wat ze hebben gevonden.

Bah, bah en nog eens bah! Wat n stress ook voor dat arme beestje... :(:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Sterkte voor de dame :ok:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik duim dat ze er op tijd bij zijn :ok:
wat een ellende zeg :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Fizgig
Zeer actief

Wat een pech, en jullie hebben haar dus net? Ik duim dat het goed komt met haar! Goed dat jullie meteen naar de dierenarts zijn gegaan iig, ik hoop dat ze er op tijd bij zijn. Sterkte.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Och jee, heel veel sterkte en hier draaien de duimen ook!
Ineke
Actief

sterkte met wachten, en hopen dat alles goed komt!
Ineke
Actief

sterkte met wachten, en hopen dat alles goed komt!
flatcoatjrt
Zeer actief
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

Sterkte met wachten..

Gr Mirjam
Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Wat rot voor jullie, die arme Sanne :ugh: , ik ga hard duimen dat alles goed komt :ok:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Wat rot voor jullie en de hond :roos: Ik ben benieuwd wat de da vindt en ik duim dat je haar snel weer op mag halen.
Sterkte met wachten.
Afbeelding
Abby
Zeer actief

Nou, op zich viel het nog mee. De darm hoefde niet open. De da heeft van maag tot aan alle darmen alles gevoeld, cm na cm en geen obstructie gevonden. Wel een plek in de dunne darm waar iets vastgezeten heeft, waarschijnlijk de klont ballonnen die al in onze tuin lag. De darmen lagen alleen wel gedeeltelijk stil. Als dat langer zo was gebleven, had er een stuk kunnen afsterven. Ze hebben dmv injecties de darm weer op gang gebracht en de prognose is dat ze morgen aan het eind van de dag naar huis mag.
Nu ze er toch lag, hebben we de da gevraagd om eens naar haar rug te kijken/voelen. De vorige eigenaar gaf ons namelijk pijnstillers mee omdat ze, volgens haar da, een ' zachte rug' heeft. Volgens oude eigenaar had ze wat pijn omdat ze bij de laatste dekking nogal een grote reu bovenop zich had gehad. Onze da zegt dat haar ene wervel zakt, en langzaamaan gaat vergroeien met de volgende. Het is dus iets chronisch en niet tijdelijk zoals wij dachten... Ik heb de vorige eigenaar suf gesmst, want met bellen kreeg ik wegens slechte ontvangst geen gehoor en haar mailadres, dat ze zou sturen (ik heb er nu twee keer om gevraagd, ze zou het gisteren sturen :hmmm: ) heb ik nog steeds niet.

Lekker dan. Tof begin weer zo. :gvd: Ik ben blij als ze morgen weer terug is, de rekening à flink wat honderden euro's betaald is en het herstellen kan beginnen. Hopelijk zit het vanaf hier een beetje mee, ik vind dit voorlopig wel genoeg pech. :jank:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ooowww dat klinkt niet goed! Wat een ellende, zn hele buik vol plastic.
Denk je achteraf dat ze misschien wat te vroeg hebben ingegrepen? Die hele buik open, en uit eindelijk hebben ze niets ermee gedaan.... :blauwoog:

Ik had weken terug ook en soortgelijk drama, maar gelukkig heeft mijn hond het er zelf uit weten te werken (hier was het 4 dagen onderweg, ook veel diarree). Wat een stress!!

Vervelend dat de rugproblemen blijvend zijn. Maar die plastic troep is uit de buik, dus hopelijk herstelt de hond snel. Beterschap!
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Nou mooi dat die darm weer op gang is. Ik denk dat het best zou kunnen dat de vorige eigenaar je een beetje vermijdt. Die voelt de bui al hangen dat er een rekening ligt waar zij toch ook verantwoordelijk voor zijn.

Over die rug, het zou natuurlijk goed kunnen dat ze nooit een foto hebben laten maken van haar rug. Dan weet je ook niet echt wat er aan de hand is natuurlijk. Ik denk dan, ik zou zo'n hond niet van de hand doen, als ik niet wist hoe het met het skelet zat. Het is wel een leonberger. Ik zou zo'n hond dus ook nooit van de hand doen, hihi, veel te leuk. Maar goed, beterschap toegewenst, ik hoop dat de vorige eigenaar nog iets laat horen. Maar ik zou er niet heel hard op rekenen dat die meebetalen, eigenlijk, maar ik zou niet weten hoe dat juridisch zit. Misschien weet Suzanne dat.
Abby
Zeer actief

Als ze haar niet open hadden gemaakt, hadden ze die stilliggende darm ook niet gevonden en was het van het weekend waarschijnlijk ineens acuut geworden en dan waren we verder van huis geweest.
Straks meer nieuws van de da, dan hoor ik ook of ik dr vandaag mag ophalen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”