Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

doen de fokkers onder ons

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

kanjer
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanjer »

v.d Lupinehof schreef:[ik weet het goed gemaakt, ieder die vind dat mijn honden tewijnig stimulans krijgen van buiten af mogen wel een keer komen kijken en dan mogen ze ff lekker met gomez een rondje lopen

mol :twisted: 8)
geef dan ff een gil dan kom ik met me digi
als hij me zwager van 113 kg
nou al over de camping heen sleept :mrgreen:
gr. gaby :zwaai:
Apache † 02-01-05
Lucky

Don't be afraid 'Cuz I won't bite
Afbeelding

Carpe Diem
TIS ONLY IN THEIR DREAMS THAT MEN TRULY BE FREE,
'TWAS ALWAYS THUS, AND ALWAYS THUS WILL BE.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik wil hier toch wel ff op reageren maar onze ouwe Dino kreeg hier juist nog meer aandacht dan de jongeren. Juist omdat ze zoveel voor ons heeft gedaan, en doorstaan. En ik weet zeker als ik haar bij een ander geplaatst had, was ze er aan onderdoor gegaan.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

v.d Lupinehof schreef:[
dus als ik die teef bij mensen neer kan zetten waar ze dan wel alle aandacht krijgt is dat beter voor haar dan dat ze de verdeelde aandacht krijgt bij mijn.

We proberen het nog een keer.

Mol, je zegt hier zelf dat als je de teef zou houden ze het met "verdeelde aandacht" moet doen. Dat het dan leuker is om ergens heen te gaan waar ze de volle aandacht krijgt kan ik aleen maar met je eens zijn.

Maar als je uitgefokte teef het met verdeelde aandacht moet doen als je haar zou houden, betekent het dus dat je fokteven het nu ook met verdeelde aandacht moeten doen (tenzij je een uitgefokte teef bewust links zou laten liggen, maar ik ga er van uit dat je de aandacht zou gelijkmatig mogelijk verdeelt). Dat kleine beetje extra aandacht door show of fok lijkt me niet een dusdanig verschil maken voor d eteef dat ze daar verder op kan "teren". Eens per paar maanden naar een show en eens per 2 jaar een nest is natuurlijk marginaal.

Dat het voor een uitgefokte teef leuker is om alle aandacht te krijgen snap ik. Maar waarom is "verdeelde aandacht" voor je teven waarmee wel wordt gefokt wel ok?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jelle
Zeer actief

kanjer schreef:
v.d Lupinehof schreef:[ik weet het goed gemaakt, ieder die vind dat mijn honden tewijnig stimulans krijgen van buiten af mogen wel een keer komen kijken en dan mogen ze ff lekker met gomez een rondje lopen

Het is maar waar je trots op bent, trouwens. Het kan toch niet serieus je ambitie zijn om een zo oncontroleerbaar mogelijke hond te fokken?

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

jelle schreef:
kanjer schreef:

Het is maar waar je trots op bent, trouwens. Het kan toch niet serieus je ambitie zijn om een zo oncontroleerbaar mogelijke hond te fokken?
nou moet je ff goet luisteren over het paard getilde betweter die je er zit,
ik fok geen on contoleerbaare honden ,dus ga daar niet over beginnen ,gomez is een wereld hond ,die mensen in de zeik neemt die alleen maar denken dat ze zo'n hond aan kunnen.
mensen zoals jij.

jelle
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef: nou moet je ff goet luisteren over het paard getilde betweter die je er zit,
ik fok geen on contoleerbaare honden ,dus ga daar niet over beginnen ,gomez is een wereld hond ,die mensen in de zeik neemt die alleen maar denken dat ze zo'n hond aan kunnen.
mensen zoals jij.

Zinnen als "kom maar even met Gomez wandelen dan" heb ik al vele, vele malen uit je toetsenbord zien komen. Blijkbaar is hij dus niet de makkelijkste en niet in alle situaties even sociaal (andere honden, vreemde mensen). Waarom wordt dat om de haverklap gebruikt alsof het iets is om trots op te zijn? Is het dan niet je bedoeling om juist een zo sociaal mogelijke hond te fokken?

Ik geloof best dat het een fantastische hond is, maar dat je minder sociale eigenschappen gaat benadrukken als waren het positieve kwaliteiten snap ik niet.

Ferro is ook niet de makkelijkste buiten. Het is voor ons een heerlijke hond, maar op bepaalde dingen van hem ben ik zeker niet trots. Dan ga je die dingen toch niet juist uitspelen in een halfslachtige poging om een ander de mond te snoeren?

Afbeelding

Mol
Zeer actief

jelle schreef:
v.d Lupinehof schreef: nou moet je ff goet luisteren over het paard getilde betweter die je er zit,
mensen zoals jij.

Zinnen als "kom maar even met Gomez wandelen dan" heb ik al vele, vele malen uit je toetsenbord zien komen. Blijkbaar is hij dus niet de makkelijkste en niet in alle situaties even sociaal (andere honden, vreemde mensen). Waarom wordt dat om de haverklap gebruikt alsof het iets is om trots op te zijn? Is het dan niet je bedoeling om juist een zo sociaal mogelijke hond te fokken?

Ik geloof best dat het een fantastische hond is, maar dat je minder sociale eigenschappen gaat benadrukken als waren het positieve kwaliteiten snap ik niet.

Ferro is ook niet de makkelijkste buiten. Het is voor ons een heerlijke hond, maar op bepaalde dingen van hem ben ik zeker niet trots. Dan ga je die dingen toch niet juist uitspelen in een halfslachtige poging om een ander de mond te snoeren?

Gomez is sosiaal naar mensen toe ,maar gomez neemt je in de zeik je moet wel de baas zijn bij hem klaar .
we hebben het niet over een golden of een lab maar over een hondje van 70 kg die een beetje eigen willetje heeft .
maar ga mij niet zeggen dat ik geen sosiaale honden fok want dan zeg ik op mijn beurt je weet niet waar je over praat.

nogmaal jij ben een lief hebber ik fokker wereld van verschil.
en als jij mensen/fokker beoordeeld op het feid hoeveel honden die persoon heeft en of dat ze in de kennel zitten en of ze op een tredmill lopen laat alleen maar meer blijken dat jij totaal en dan ook TOTTAAL ggen benul heb hoe dat allemaal gaat
wil je het echt weten mot je komen kijken en dan en alleen dan kan je je oordeel vellen over dit soort situaties,zo niet moet je gewoon je waffel houden want je weet gewoon dom weg niet waar je over praat.

dus nog maal wil je het weten moewt je langs komen.

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

v.d Lupinehof schreef:
jelle schreef:
mensen zoals jij.

Gomez is sosiaal naar mensen toe ,maar gomez neemt je in de zeik je moet wel de baas zijn bij hem klaar .
we hebben het niet over een golden of een lab maar over een hondje van 70 kg die een beetje eigen willetje heeft .
maar ga mij niet zeggen dat ik geen sosiaale honden fok want dan zeg ik op mijn beurt je weet niet waar je over praat.

en als jij mensen/fokker beoordeeld op het feid hoeveel honden die persoon heeft en of dat ze in de kennel zitten en of ze op een tredmill lopen laat alleen maar meer blijken dat jij totaal en dan ook TOTTAAL ggen benul heb hoe dat allemaal gaat
wil je het echt weten mot je komen kijken en dan en alleen dan kan je je oordeel vellen over dit soort situaties,zo niet moet je gewoon je waffel houden want je weet gewoon dom weg niet waar je over praat.

Waarom moet er verschil zitten in de manier waarop je je honden houdt of je fokker bent of liefhebber?? Ik ga maar niet in detail heeft toch geen zin, maar waarom zouden wij gingen dingen van jou mogen aannemen, zoals je dat ook bij 'ons' doet, met ons doelende op de personen hier die een andere mening zijn toegedaan als jij. Je neemt ook van alles aan wat wij wel en niet zouden weten, zonder ons uberhaupt te kennen. Dus mogen wij dat ook.
jelle
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef: Gomez is sosiaal naar mensen toe ,maar gomez neemt je in de zeik je moet wel de baas zijn bij hem klaar .
Ik zeg niet dat jij geen sociale honden fokt. Ik ga er juist van uit dat dat een van je aandachtspunten is bij het fokken en de opvoeding. JIJ bent degene die elke keer als het een beetje warm wordt onder de voetjes komt aandragen met Gomez alsof het het grootste monster op aarde is die ons wel eens even de oortjes zal wassen. Die houding begrijp ik niet. Je hebt toch zeker niet een hond nodig om je argumenten in een simpele discussie kracht bij te zetten?
Ik zou graag zien dat een fokker ook in de eerste plaats liefhebber is, dus ik hoop dat dat verschil niet zo vreselijk groot is.
Ik beoordeel niet een fokker op het aantal honden dat hij heeft, en zelfs ook niet op of er gebruikt wordt gemaakt van een kennel of een tredmill. WEL op hoe belangrijk de individuele honden en hun behoeften voor de fokker zijn. Als de belangen van de individuele hond ondergeschikt zijn aan de aspiraties van de fokker vind ik dat je de verkeerde kant op geschoten bent. Ik heb nergens beweerd dat dat bij jou het geval is. JIJ bent degene die dit tot een persoonlijk iets heeft gemaakt.
Alles wat ik over je denk en zeg is gebaseerd op wat je zelf vertelt. Jij bepaalt zelf de indruk die je maakt door hoe je je opstelt. En voorlopig is mijn beeld daaruit dat je de beroerdste niet bent maar wel erg materialistisch. En dat het stoerheidsgehalte van je honden af en toe wel erg belangrijk voor je lijkt te zijn.
Misschien doe ik dat ooit nog wel eens ;-)
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon het een en ander vertellen en ook daadwerkelijk ingaan op concrete vragen...

Nogmaals, ik ben niet bezig met een persoonlijke kruistocht tegen jou. Als alle dingen die ik aangeef als in mijn ogen "fout" voor een fokker niet op jou van toepassing zijn mag je dat ook op ontspannen toon gewoon vertellen. Dan kun je gelijk insinuaties over mijn verstandelijke vermogens en opmerkingen over het vermeende materiaal waaruit mijn sokken vervaardigd zijn achterwege laten.

Afbeelding

Mol
Zeer actief

Neeltje schreef:
v.d Lupinehof schreef:
jelle schreef:
mensen zoals jij.

Waarom moet er verschil zitten in de manier waarop je je honden houdt of je fokker bent of liefhebber?? Ik ga maar niet in detail heeft toch geen zin, maar waarom zouden wij gingen dingen van jou mogen aannemen, zoals je dat ook bij 'ons' doet, met ons doelende op de personen hier die een andere mening zijn toegedaan als jij. Je neemt ook van alles aan wat wij wel en niet zouden weten, zonder ons uberhaupt te kennen. Dus mogen wij dat ook.
ik respecteer ieder zijn mening, maar zodra fokkers met meerdere honden gelijk bestempeld worden als geldwolfen en mensen die teweinig tijd voor hun hond hebben gaan mijn nek haren over eind staan .
ik zit nu al van af me 16 jaar in het fokkers wereldje en fok nu 9 jaar al zelf en het is een vak apart. ja een vak

fokkers kijken gewoon verder dan de hond in indevedu het gaat om het totaal beeld .
is niks verkeerd mee vind ik mijn mening , gelegenheids fokker die hun teefjes oud laten worden thuis heb ik ook alle repect voor ,meen ik ,maar deze mensen komen nooit zo ver met hun honden als een grote fokker
maar repecteer dat dan ook mijn honden komen niks tekort en somige teefje worden hier ook oud .
kijk het is niet zo dat ze wg MOETEN maar als er mensen zijn die graag een oudere hond een fijne oude dag willen vind ik dat alleen maar fijn.
maar ga nou niet zeggen dat ik geen hart voor me honden heb en of dat ze geen stimulans krijgen want daar weet niemand wat van die voor zijn plezier 2 hondjes in huis heeft.

en ja tuurlijk speeld geld een rol groeit bij mijn ook niet op me rug en ja al het geld wat ik verdien aan mijn honden word er net zo hard weer in terug gepompt.
ik heb een teef die straks met haar handler voor 3 maanden naar het buitenland gaat je wil niet weten wat dat kost.
dit is mijn hobby en ieder wat wils maar schilder mensen die het op deze manier doen niet af als boemannen want dat is totaal niet waar.

ik sta open voor een ander mening of ik het er mee eens ben is wat ander maar de bekrompen gedachten gang die hier nu gevoert word is totaal overtrokken en niet waarheids getrouw.

ik ben 7 dagen in de week 24 uur perdag met mijn honden bezig
dus ga mijn dan niety verwijten nog iemand anders dat het om de knaken gaat want daar woord ik misselijk van
wil je echt weten hoe het gaat voor dat je van uit je burostoel een oordeel veld kom dan eens kijken en dan nog is het niet helemaal eerlijk.
wil je echt weten hoe het allemaal gaat zou je minimaal een jaar mee moeten lopen en dan nog kom je in situaties waar je toch 3 a 4 keer flink achter je oor moet krabbelen voor je het echt kan inzien en begrijpen.

(Maar Jelle verbeter de wereld begin bij je zelf.)

Mol
Zeer actief

basil schreef:wie heeft het hier over geld en geld verdienen mol? behalve jij? wij hebben het over hoe je om gaat met je hond. niet over geld.
moet je van af het begin maar een GOED lezen desnoods zet je je bril maar op

fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

nou we het dan toch over geld hebben

staat er dan niemand bij stil dat onze goedgefokte rashonden wel erg duur gaan worden als al de fokkers zo gaan fokken als de gelegenheidsfokker, de kosten voor het onderhoud van de "uitgefokte" teven zullen mee gerekend moeten worden in de pupprijs, maar door het gebrek aan ruimte zal er minder gefokt kunnen worden, dus de hogere onderhoudskosten moeten over minder pups verdeeld worden
er zal dus nog meer geld achtereen gegooid moeten worden

en wat is nou het resultaad van een dure rashond??

Juist de broodfokker zal hier direkt op in springen, en of we hier nu zo blij mee moeten zijn!!

zij herplaatsen hun uitgemergelde honden namelijk niet bij gastgezinnen, nee deze stumpers worden gedumpt in het asiel, als ze geluk hebben tenminste, anders vind je ze zwerven over straat terug

Iedereen wil zo graag een goedgefokte sociale pup kopen, maar is niet bereid om verder te denken dan zijn neus lang is

Klein voorbeeldje

Stel ik zou met 5 teven maximaal mijn honden dat leven kunnen geven wat ik verlang dat een hond kan hebben
Met deze honden kan ik elk 2 a 3 nesten fokken , beginnende op een leeftijd van 2 jaar en uitgaande van het feit dat de hond wel 12 jaar kan worden(meestal echt wel ouder ook nog), zal ik met 2 nesten per jaar over 5 a 6 jaar uitgefokt zijn, mijn honden zijn dan 8 jaar oud,( oeps mag niet , dus ik ben eigenlijk na 4 jaar al uitgefokt, zal dus uit moeten gaan van 3 nesten ;) )
dus mijn honden zijn dan 6 jaar
in deze tijd heb ik dus niks aan kunnen houden, want ik kan niet meer als 5 honden goed verzorgen :cry:
Ik moet nu wachten op het eerste sterf geval om weer verder te gaan

Niks mis mee hoor, maar we zijn dan hopelijk voor de hond 6 jaar verder,
mijj oudjes vallen nu als blaadjes van de boom, en ik begin weer van voor af aan

Maar voor de fokker die nu gewoon verder wil en dat ook nog eens met zijn eigen lijnen, zal het dus even slikken zijn, zijn 4 jarige teefje uithuis plaatsen, en verder gaan met de pup die zij hem heeft geschonken

Fokker blij , nieuwe eigenaar van de teef blij, en geloof me rasliefhebbers blij
op deze manier kan er gewerkt worden aan een stabiel ras, zonder de broodfokkers in de kaart te spelen, en de asielen te spekken

dus het is niet zou dat de fokteven het nu zo slecht hebben bij de fokkers die ze herplaatsen, maar zou er niet herplaatst worden, dan zal elke pup die erbij wordt gehouden een aanslag zijn op de beschikbare aandacht van de overige honden, en juist dan zullen ze wel in het gedrang komen

Zou ik, en menig fokker met mij, er bij elke teef die ik aan hield er 2 paar handen en tijd bijgeven, dan werd er hier ook nooit geherplaatst
:mrgreen:
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
Neeltje

fransoos schreef:nou we het dan toch over geld hebben

staat er dan niemand bij stil dat onze goedgefokte rashonden wel erg duur gaan worden als al de fokkers zo gaan fokken als de gelegenheidsfokker, de kosten voor het onderhoud van de "uitgefokte" teven zullen mee gerekend moeten worden in de pupprijs, maar door het gebrek aan ruimte zal er minder gefokt kunnen worden, dus de hogere onderhoudskosten moeten over minder pups verdeeld worden

Juist de broodfokker zal hier direkt op in springen, en of we hier nu zo blij mee moeten zijn!!

zij herplaatsen hun uitgemergelde honden namelijk niet bij gastgezinnen, nee deze stumpers worden gedumpt in het asiel, als ze geluk hebben tenminste, anders vind je ze zwerven over straat terug

Iedereen wil zo graag een goedgefokte sociale pup kopen, maar is niet bereid om verder te denken dan zijn neus lang is

Klein voorbeeldje

Stel ik zou met 5 teven maximaal mijn honden dat leven kunnen geven wat ik verlang dat een hond kan hebben
Met deze honden kan ik elk 2 a 3 nesten fokken , beginnende op een leeftijd van 2 jaar en uitgaande van het feit dat de hond wel 12 jaar kan worden(meestal echt wel ouder ook nog), zal ik met 2 nesten per jaar over 5 a 6 jaar uitgefokt zijn, mijn honden zijn dan 8 jaar oud,( oeps mag niet , dus ik ben eigenlijk na 4 jaar al uitgefokt, zal dus uit moeten gaan van 3 nesten ;) )
in deze tijd heb ik dus niks aan kunnen houden, want ik kan niet meer als 5 honden goed verzorgen :cry:

mijj oudjes vallen nu als blaadjes van de boom, en ik begin weer van voor af aan

Maar voor de fokker die nu gewoon verder wil en dat ook nog eens met zijn eigen lijnen, zal het dus even slikken zijn, zijn 4 jarige teefje uithuis plaatsen, en verder gaan met de pup die zij hem heeft geschonken

Fokker blij , nieuwe eigenaar van de teef blij, en geloof me rasliefhebbers blij
op deze manier kan er gewerkt worden aan een stabiel ras, zonder de broodfokkers in de kaart te spelen, en de asielen te spekken

dus het is niet zou dat de fokteven het nu zo slecht hebben bij de fokkers die ze herplaatsen, maar zou er niet herplaatst worden, dan zal elke pup die erbij wordt gehouden een aanslag zijn op de beschikbare aandacht van de overige honden, en juist dan zullen ze wel in het gedrang komen

Zou ik, en menig fokker met mij, er bij elke teef die ik aan hield er 2 paar handen en tijd bijgeven, dan werd er hier ook nooit geherplaatst
Het ligt er maar net aan hoe en waarom een teef uit huis wordt geplaatst. Inderdaad als je door wilt gaan met je lijn, zul je inderdaad af en toe een teef waarmee je niet kunt fokken uit huis plaatsen en als dat op een normale manier gebeurd en de teef in een goed tehuis terecht komt, geen probleem.

Maar niet met als reden dat ze minder aandacht zouden krijgen als er niet meer mee gefokt kan worden, want dan is volgens mij de fokker verkeerd bezig. Wat voor soort hond het nu ook is, groot, klein ras of geen ras, alle honden of er nu wel of niet mee gefokt wordt hebben recht op de aandacht die ze verdienen. Of er nu wel of niet mee gefokt wordt.

De prijs van een pup vind ik niet belangrijk. Ik ben nu al aan het sparen voor een hond na Tirsa, hopelijk duurt dat nog een jaar of 10, maar ik hoop dan weer een hond uit te kiezen helemaal naar mijn keuze en bij een fokker waar ik me thuis voel (eigenlijk hopende dat de fokker van Tirsa dan nog af en toe een nestje heeft), wat ik er dan voor moet betalen, maakt mij niet veel uit. De prijs is bij mij ondergeschikt dan de manier waarop er wordt gefokt.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

v.d Lupinehof schreef:ik weet het goed gemaakt, ieder die vind dat mijn honden tewijnig stimulans krijgen van buiten af mogen wel een keer komen kijken en dan mogen ze ff lekker met gomez een rondje lopen

Ik vind niet dat jullie honden te weinig stimulans krijgen, maar zou graag een rondje met gomez lopen :mrgreen: vind het een prachtbeest :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

nou ga ik waarschijnlijk een oerstomme vraag stellen maar toch doe ik het!!! hahah

wie is Gomez? wat voor een hond is het, toevallig een foto? ben wel benieuwd. ik weet dat het een hond is van mol (?) denk ik althans. ik ben wel zeer benieuwd!!!!
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Mol
Zeer actief

Neeltje schreef:

Klein voorbeeldje

Het ligt er maar net aan hoe en waarom een teef uit huis wordt geplaatst. Inderdaad als je door wilt gaan met je lijn, zul je inderdaad af en toe een teef waarmee je niet kunt fokken uit huis plaatsen en als dat op een normale manier gebeurd en de teef in een goed tehuis terecht komt, geen probleem.

Maar niet met als reden dat ze minder aandacht zouden krijgen als er niet meer mee gefokt kan worden, want dan is volgens mij de fokker verkeerd bezig. Wat voor soort hond het nu ook is, groot, klein ras of geen ras, alle honden of er nu wel of niet mee gefokt wordt hebben recht op de aandacht die ze verdienen. Of er nu wel of niet mee gefokt wordt.

De prijs van een pup vind ik niet belangrijk. Ik ben nu al aan het sparen voor een hond na Tirsa, hopelijk duurt dat nog een jaar of 10, maar ik hoop dan weer een hond uit te kiezen helemaal naar mijn keuze en bij een fokker waar ik me thuis voel (eigenlijk hopende dat de fokker van Tirsa dan nog af en toe een nestje heeft), wat ik er dan voor moet betalen, maakt mij niet veel uit. De prijs is bij mij ondergeschikt dan de manier waarop er wordt gefokt.
dus komt het er op neer dat jij er dan weer geen problemen mee zou hebben als een fokkerzijn teef van de hand doet om een ander daar voor in de plaats te nemen om door te kunnen gaan met fokken???
dat siert je.

maar word dat eigelijk niet al heel de tijd tussen de regels door geroepen?
tijd is een blangrijk aspect in dit geheel de fokker die verder gaat met zijn lijn heeft ook tijd nodig om de nieuwe hond op te voeden enz enz.
tus komen we weer op tijd uit en op het feit dat mensen dan zeggen dat je te veel honden hebt.

laat ik het nog ander formuleren, als er iemand komt bij mijn om een volwasse teef of reu te kopen kan dat ,ja ik zou gomez verkopen als de persoon er echt gebruik van kan maken en ja ik koop er een volwasse reu voor terug om door te gaan in mijn lijn.
idemdito met me teven ,maar dan krijg je weer je heb geen hart voor je honden dus zo kunnen we bezig blijven natuurlijk.

EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

mol hoeveel honden heb je precies??
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Mol
Zeer actief

EvitaP schreef:mol hoeveel honden heb je precies??
in totaal heb we 9 bullen

whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

v.d Lupinehof schreef:
EvitaP schreef:mol hoeveel honden heb je precies??
in totaal heb we 9 bullen

gaaf!!! wij stonden een tijd geleden ook op de lijst van een fokker in Bull Mastiffs. wij zijn daar geweest, echt geweldige honden. :ok: helaas werd ik ziek en moest ik er van afzien!! toen alles weer beter ging hebben we toch maar besloten een iets kleinere hond te kopen maar wel een bulletje en hebben we een bullterrier gekocht :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Neeltje

v.d Lupinehof schreef:
Neeltje schreef:

Klein voorbeeldje

dus komt het er op neer dat jij er dan weer geen problemen mee zou hebben als een fokkerzijn teef van de hand doet om een ander daar voor in de plaats te nemen om door te kunnen gaan met fokken???
dat siert je.

maar word dat eigelijk niet al heel de tijd tussen de regels door geroepen?
tijd is een blangrijk aspect in dit geheel de fokker die verder gaat met zijn lijn heeft ook tijd nodig om de nieuwe hond op te voeden enz enz.
tus komen we weer op tijd uit en op het feit dat mensen dan zeggen dat je te veel honden hebt.

laat ik het nog ander formuleren, als er iemand komt bij mijn om een volwasse teef of reu te kopen kan dat ,ja ik zou gomez verkopen als de persoon er echt gebruik van kan maken en ja ik koop er een volwasse reu voor terug om door te gaan in mijn lijn.
idemdito met me teven ,maar dan krijg je weer je heb geen hart voor je honden dus zo kunnen we bezig blijven natuurlijk.

Ja, maar jij schreef dat een teef waar niet meer mee wordt gefokt minder aandacht zou krijgen en daarom uit huis wordt geplaatst en dat vind ik dus verkeerd, want iedere hond of er nu wel of niet mee gefokt heeft recht op aandacht.
Mol
Zeer actief

tuurlijk heeft elke hond recht op aandacht.
maar waar ik op doel is dat 1 hond meer aandacht krijgt dan als ze met 6 of 7 zijn.
ik heb ook gezegt dat ze niet weg MOETEN.
maar dat las er mensen zijn die zo'n hond willen hebben en ik kan er van op aan dat het goed zit dat dan zo'n hond weg gaat ja, is dat dan geen hart voor je honden hebben?

kijk wat hier voor ook al is gezegt het kost wel allemaal geld en dat groeit bij niemand op zijn rug.
en ja een fokteef word wel vervangen is dat onlogies dan ik als fokker wil ook verder met mijn lijn enz enz.

EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

9 honden kan je toch wel genoeg aandacht geven :?
Ik bedoel als je de hele dag de tijd hebt...
Maar kan geen enkele hond met een van je andere hond over weg??
Hoe ziet een dag van een van je honden er uit?
groetjes
Evita

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Neeltje schreef:
malinois schreef:
Neeltje schreef:
malinois schreef: kom je bij bepaalde rassen toch bedrogen uit, mechelaars wonen bijna allemaal in een kennel en raad eens wat: het zijn over het algemeen zeer sociale honden die het heerlijk vinden om buiten te zijn!!! Je moet niet alle rassen over 1 kam scheren...

mijn pup komt ook uit een kennel, supersociaal hondje... is het liefst buiten etc. ... wat is daar mis mee... helemaal niets, dus het is weer onzin wat je uitkraamt! :tong:
Zoals altijd, ik had niet anders van je verwacht.
je moet niet zoveel verwachten en denken.... misschien vind je het hier dan wat leuker! ;)
JIJ neemt een hond uit een kennelMaar ik zou geen een hond van welk ras dan ook willen hebben als ze bij de fokker in de kennel zitten. En dat is MIJN mening. Daar kun je het mee eens zijn of niet, dat is je eigen keus, maar als ik volgens jou onzin uitkraam omdat je er niet mee eens bent, ja, dan zou ik ook kunnen zeggen dat jij onzin uitkraamt omdat jij een andere mening hebt dan ik. Het zij zo.
Nee, ieder heeft z'n eigen mening! Maar je KUNT bijvoorbeeld zo goed als geen werkmechelaar krijgen die binnen zit... want die zijn er niet!!!
Dus jij kunt het wel willen... tja, als dat er dan niet is... heb je toch een probleem he.....! :pffff:
Nee dan heb IK geen probleem, want zoals ik hiervoor al zei: ZO'N HOND WIL IK DAN NIET!!!! Maar goed, dat heb je waarschijnlijk weer niet gelezen
ja maar ALS jij nu een goede werkmechelaar wilt hebben, maar die mogen niet in kennels zitten....hoe wil je dat doen dan? Dan kun je wel willen, maar wat er niet is, is er niet. Kijk jouw ras zal niet snel in een kennel zitten... werkmechelaars dus wel... ik probeer alleen duidelijk te maken dat je dan als koper niets te willen hebt, want het aanbod is er niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
malinois schreef:
fransoos schreef:
Arona schreef: Van dat ras van jouw zou ik hier gerust ook een 50 tal in mijn huis kunnen laten, die stapel je gewoon op elkaar bij wijze van spreken.
:? :? :? :?

mmmm dan moet je niet raar opkijken dat je er aan het eind van de dag enkele minder hebt 8O

Ook de franse bulldog is geen uitgesproken roedelhond, geloof me , die bullen kunnen mekaar tot de dood volgt bevechten als ze mekaar niet mogen
Het is dan ook altijd zaak om de boel gescheiden te houden als er niemand is om in te grijpen
ze zijn wel een stuk kleiner dan die van Arona.. als je er daar 2 van hebt thuislopen die elkaar opvreten... dan kun je ze toch niet anders scheiden dan ze in een kennel te doen... zo'n bulldog kun je er makkelijk 4 van in huis hebben lopen en dan in een bench te scheiden.. maar dat is niet nodig volgens neeltje want alle honden kunnen bij elkaar in huis lopen volgens haar... :roll:
Als je ervoor zorgt dat je een goede roedel hebt ja, dan kunnen ze allemaal bij elkaar in huis. Als goede fokker moet je dat zien welke honden wel en niet bij elkaar kunnen en als er een bij zit die niet in de roedel past, ja dan is het beter voor de roedel en voor de hond die niet past uit huis te plaatsen.
tja en dat weet je ook vantevoren als je een teef aanhoudt he, of dat goed gaat later met de andere honden. Daarnaast zijn teven met pups af en toe niet verdraagzaam met andere teven zolang er pups zijn... !!!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
jelle schreef:
Arona schreef: wat een belachelijke opmerking , ga dan maar eerst is ff kijken bij fokkers van "moeilijke" rassen hoe het daar aan toe gaat.
NEE
je leest niet goed.

Het sleutelwoord in deze was "zomaar".

Volgens jouw opmerking zouden wij zelf dan maar 1 hond kunnen houden dan want een dogo canario is heel hondagressief. (Van dat ras van jouw zou ik hier gerust ook een 50 tal in mijn huis kunnen laten, die stapel je gewoon op elkaar bij wijze van spreken)
Stapelen gaan mijn honden toch echt niet waarderen. Weet je uberhaupt van welk ras de honden in mijn onderschrift zijn of grijp je de eerste de beste strohalm die je tegenkomt?

Als je een ras KIEST dat niet makkelijk samen in huis kan of mee kan uit wandelen kost je dat dus veel extra tijd, extra mankracht inhuren óf minder honden houden... kwestie van keuzes maken. Mijn punt is nou juist dat de honden daar niet onder zouden mogen lijden. Als je al je uitgefokte honden een beter leven kunt geven door te herplaatsen komen ze nu blijkbaar tekort puur en alleen omdat jij zo graag wilt fokken. Dat zou een fokker met hart voor zijn dieren m.i. niet laten gebeuren. Dat is kiezen voor je dieren boven je eigen hobby, ambities of broodwinning.

Overigens als je al zo moet schipperen met je aandacht snap ik al helemaal niet waarom je er bewust nog pups bij gaat nemen van andere rassen dan die waarmee je fokt.
En als je nu al zoveel problemen hebt, hoe krijg je dan ins hemelsnaam goed gesocialiseerde pups die naar een gezin kunnen??
wat heeft dat er nou weer mee te maken... pups hoeven geen 8 weken bij hun moeder te blijven hoor... die kunnen na een week of 6 al gewoon zonder moeder in huis blijven hoor... daar heb je geen volwassen honden in huis bij nodig!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:misschien (spreek nu voor mezelf, ingeval van dat er hier een oudere teef weg zou gaan) dat de teef al die tijd wel voldoende aandacht, socialisatie, training ed heeft gehad, maar dat er op een bepaald moment meer tijd gaat zitten in het trainen en opbouwen van een jonge hond waardoor de aandacht voor die teef in de verdrukking KAN komen, in dat geval is ze dus beter af in een gezin waar ze nog wel de aandacht krijgt die ze voor die tijd (door trainingen ed) ook gewend was

zoals ik al eerder aan heb gegeven heb ik nu nog het idee dat de teven die voor de fok geschikt zijn hier ook dood gaan, maar ik moet daarbij vermelden dat ik dus een beginnend fokker ben en als ik het gevoel krijg dat ze dus te kort komen (in verhouding tot hoe het was) dat ik dan misschien wel open sta voor herplaatsing

en dit heeft dus niets te maken met lekker binnen, te veel teven oid, maar de meeste tijd hier gaat in de africhting zitten en als ze daar niet meer lekker met mee kan en daardoor gedwongen thuis zou moeten blijven, dan is ze misschien beter af in een situatie waar de mensen meer tijd hebben om buiten de africhting om dingen met haar te doen,
ik zie dit net als bv met Damien, waarschijnlijk gaat Marinus na zn certificaat met hem in de beveiliging werken, zoniet is Damien waarschijnlijk beter af bij een politie agent of beveiliger die hem lekker aan het werk houdt (daar is hij tenslotte voor opgeleid ;) )
:ok: juist maar jij snapt dat jouw honden daarvoor getraint zijn, dat DAT hun leven is... maar het is heel moeilijk om mensen die huishondjes hebben dat uit te leggen.. die hebben niets anders dan het gezin... die hebben geen training, geen werk daarnaast..... Vaak snappen ze ook niet dat 'onze' honden helemaal voor hun werk/sport gaan... Niets ten nadele van hen, maar goed, dat maakt deze discussie er niet makkelijker op!
Afbeelding
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Neeltje schreef:
jelle schreef:
Arona schreef: wat een belachelijke opmerking , ga dan maar eerst is ff kijken bij fokkers van "moeilijke" rassen hoe het daar aan toe gaat.
NEE
je leest niet goed.

Volgens jouw opmerking zouden wij zelf dan maar 1 hond kunnen houden dan want een dogo canario is heel hondagressief. (Van dat ras van jouw zou ik hier gerust ook een 50 tal in mijn huis kunnen laten, die stapel je gewoon op elkaar bij wijze van spreken)
Stapelen gaan mijn honden toch echt niet waarderen. Weet je uberhaupt van welk ras de honden in mijn onderschrift zijn of grijp je de eerste de beste strohalm die je tegenkomt?

Als je een ras KIEST dat niet makkelijk samen in huis kan of mee kan uit wandelen kost je dat dus veel extra tijd, extra mankracht inhuren óf minder honden houden... kwestie van keuzes maken. Mijn punt is nou juist dat de honden daar niet onder zouden mogen lijden. Als je al je uitgefokte honden een beter leven kunt geven door te herplaatsen komen ze nu blijkbaar tekort puur en alleen omdat jij zo graag wilt fokken. Dat zou een fokker met hart voor zijn dieren m.i. niet laten gebeuren. Dat is kiezen voor je dieren boven je eigen hobby, ambities of broodwinning.

Overigens als je al zo moet schipperen met je aandacht snap ik al helemaal niet waarom je er bewust nog pups bij gaat nemen van andere rassen dan die waarmee je fokt.
En als je nu al zoveel problemen hebt, hoe krijg je dan ins hemelsnaam goed gesocialiseerde pups die naar een gezin kunnen??
wat heeft dat er nou weer mee te maken... pups hoeven geen 8 weken bij hun moeder te blijven hoor... die kunnen na een week of 6 al gewoon zonder moeder in huis blijven hoor... daar heb je geen volwassen honden in huis bij nodig!
8O
wettelijk mogen ze met 7 weken weg...
groetjes
Evita

malinois
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:ik wil hier toch wel ff op reageren maar onze ouwe Dino kreeg hier juist nog meer aandacht dan de jongeren. Juist omdat ze zoveel voor ons heeft gedaan, en doorstaan. En ik weet zeker als ik haar bij een ander geplaatst had, was ze er aan onderdoor gegaan.
daar heb je geen tijd voor als al je tijd in trainen en werken gaat zitten!!!
Dan heb je al je vrije uren nodig om te trainen!!!
Wat ik al zei, ik zou het nooit doen, maar ik kan het me wel voorstellen... ik heb ook niet zo heel veel honden dus het lukt allemaal nog....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

EvitaP schreef:
malinois schreef:
Neeltje schreef:
jelle schreef: NEE
je leest niet goed.

8O
wettelijk mogen ze met 7 weken weg...
ja... en... dan hoeven ze niet meer bij hun moeder te zijn... de moeder mag dan alweer gerust in de kennel zitten en trainen etc... Dat heeft niets met de wet te maken.. hij moet gewoon tot 7 weken bij de fokker blijven!
Mijn hond heeft is ook tot 6 weken bij z'n moeder gebleven, daarna lekker met z'n broers en zussen samen gelegen tot wij hem 2 weken later kwamen halen!!! Het is een schat van een hond, wij hebben hem dan in huis, maar hij zou een kennel heerlijk vinden, maar dat kan dus niet, had ik al eerder uitgelegd. Hij is supersociaal naar mensen en andere honden dus wat heeft hij nu gemist aan z'n moeder in die laatste 2 weken dan.. niets blijkbaar!
Laatst gewijzigd door malinois op 26 nov 2003 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:
kanjer schreef:

wat heeft dit in vredesnaam met 'oncontroleerbaar' en fokken te maken... dat heet opvoeden en ja, dat is met een zware hond nog weleens moeilijk .... met een klein hondje gaat dat wat makkelijk he....die zijn niet zo sterk
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”