Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De heimlich werkt
Moderator: moderatorteam
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: De heimlich werkt
O ja, dat heeft Bruno ook wel eens, iets dat klem zit in zijn verhemelte. Maar die is dus wel makkelijk. Schelden helpt meestal niet zo, nee, hahaha. Wat dat betreft zit ik wel goed met mijn vriend want die kan dus nog wat meer truuks dan ik als het gaat om ehbo, al heb ik de heimlich gedaan deze keer. En die blijft altijd kalm. Maar met dieren is het wel een beetje anders. Je moet ze eerst te pakken zien te krijgen natuurlijk. En als ze in paniek zijn, bijten ze sneller natuurlijk. Met katten wordt je meestal opengekrabt, konijnen ook trouwens. Met de mijne wel, hahaha, ik heb geen Hermans.
Bij een bloeding zou ik hetzelfde doen als jij hoor, gewoon een doek eromheen en naar de dierenarts rijden. Als het erg genoeg is dan, niet voor een klein sneetje. Wat wonden betreft, heb je niet zoveel aan ehbo, dat is gewoon afbinden en/of omwikkelen ergens mee en naar de dierenarts. Alleen met een stikkende hond moet je wel meteen zelf ingrijpen.
Bij een bloeding zou ik hetzelfde doen als jij hoor, gewoon een doek eromheen en naar de dierenarts rijden. Als het erg genoeg is dan, niet voor een klein sneetje. Wat wonden betreft, heb je niet zoveel aan ehbo, dat is gewoon afbinden en/of omwikkelen ergens mee en naar de dierenarts. Alleen met een stikkende hond moet je wel meteen zelf ingrijpen.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ja, dat zal dan wel moeten, nou ja, ik heb twee nieuwe muilkorven die aardig wat ruimte om de bek hebben dus die zou ik dan toch eerst wel even omdoen als ik Nikkie of Tama in de houdgreep moet nemen. Hahaha.
Ik blijf toch liever zelf heel. Maar gelukkig zijn mijn meiden nog nooit ergens in gestikt, ze slikken hele drumsticks zo in. Schrok me een ongeluk toen ik zag dat Nikkie zo drumstick gewoon doorslikte toen ik ze voor het eerst en dus het laatst zo drumstick gaf.
Ik blijf toch liever zelf heel. Maar gelukkig zijn mijn meiden nog nooit ergens in gestikt, ze slikken hele drumsticks zo in. Schrok me een ongeluk toen ik zag dat Nikkie zo drumstick gewoon doorslikte toen ik ze voor het eerst en dus het laatst zo drumstick gaf.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Fizgig
- Zeer actief
Wauw, een hele drumstick? Het zijn toch kleine hondjes? Da's wel groot zeg. Die geef ik ook niet aan Bruno, alleen hele grote dingen zoals runderkraakbeen gaan goed. Anders moet ik het aan één kant vasthouden zodat ie gaat kluiven. Het is wel sneu voor Shelly maar sommige dingen geef ik niet meer door Bruno's eetgewoontes. Als ik ze allebei wat anders geef, dan blijven ze maar kijken naar de ander. Ze zijn nogal jaloers, haha. Dus altijd allebei hetzelfde hier.
Shelly kauwt op alles, zelfs op brokken. Die kan zo tutten met voedsel. Ik gaf haar een keer een héél klein stukje drop. Zo grappig, dan eet ze het op, en spuugt het weer uit, en weer opeten, en weer uitspugen. En dan steeds ernaar kijken en duwen ertegen met haar neus, hahaha.
Shelly kauwt op alles, zelfs op brokken. Die kan zo tutten met voedsel. Ik gaf haar een keer een héél klein stukje drop. Zo grappig, dan eet ze het op, en spuugt het weer uit, en weer opeten, en weer uitspugen. En dan steeds ernaar kijken en duwen ertegen met haar neus, hahaha.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
Goed gedaan!!!!! ik ben erg blij met het plaatje, ik vroeg me al af hoe je heimlich op een grote hond toepast, toen Nelle pup was rende ze rond met een steentje in haar bek en plof daar lag ze helemaal slap, ik haar op de kop gehangen en heimlich en ja hoor daar was het steentje.

-
gonnie
- Zeer actief
Valt wel mee hoor, ze vallen onder de middelgrote honden.Fizgig schreef:Wauw, een hele drumstick? Het zijn toch kleine hondjes? Da's wel groot zeg. Die geef ik ook niet aan Bruno, alleen hele grote dingen zoals runderkraakbeen gaan goed. Anders moet ik het aan één kant vasthouden zodat ie gaat kluiven. Het is wel sneu voor Shelly maar sommige dingen geef ik niet meer door Bruno's eetgewoontes. Als ik ze allebei wat anders geef, dan blijven ze maar kijken naar de ander. Ze zijn nogal jaloers, haha. Dus altijd allebei hetzelfde hier.
De schofthoogte is 45 tot 50cm.
Nikkie en Jarah slikken alles zo naar binnen, hun bak is ook binnen twee seconden leeg. Tama eet op haar gemak en kauwt ook. Maar Nikkie schrokt alles naar binnen omdat ze het eten van Jarah wilt pikken en daardoor zorgt Jarah ervoor dat ze net zo snel klaar is. Ik blijf er wel bij staan en zorg dat Nikkie Jarah haar eten niet jat. Maar Jarah heeft daar geloof ik niet zoveel vertrouwen in.
Ik zet de bakken van Jarah en Tama daarom eerder neer en geef Nikkie het laatst haar eten.
Nikkie en Jarah zijn echte allesvreters. Tama is wat kieskeuriger.
Groetjes Gonnie.
- Fizgig
- Zeer actief
Ik heb het met Bruno dus zittend gedaan, dat kan ook. Hij ging uit zichzelf al laag met de kop staan. Ik kan hem niet optillen, haha, mijn vriend wel trouwens, maar Bruno ondersteboven, nee, dat zie ik niet voor me. Dan raakt ie vast nog meer in paniek. Hij vindt het ook niks om op zijn zij getild te worden bij de dierenarts. Hij slaapt alleen ondersteboven maar bij waken moet alles goed om staan, hahaha.yodi schreef:Goed gedaan!!!!! ik ben erg blij met het plaatje, ik vroeg me al af hoe je heimlich op een grote hond toepast, toen Nelle pup was rende ze rond met een steentje in haar bek en plof daar lag ze helemaal slap, ik haar op de kop gehangen en heimlich en ja hoor daar was het steentje.
@Gonnie, ik denk als ik jouw honden had, dat ik gewoon rennen zou maken om in te eten, haha, of dranghekken. Dat heb ik wel eens overwogen bij mijn katten, van die konijnenrennen om ze heen zetten zodat ze alleen hun eigen eten eten. Eigenlijk moet mijn kat met diabetes ander voer maar ze wisselen steeds van bakje, zucht. Dus eet ie ook 'verkeerd' voer, maar ja, alle vier apart zetten, lukt ook niet.
Maar bij Bruno en Shelly moet ik ook altijd uitkijken dat Bruno Shelly's eten niet opeet. Soms eet ze niet alles in één keer op en moet ik ook even scheidsrechteren. Daar zijn het honden voor, vind ik wel vrij normaal eigenlijk.
-
gonnie
- Zeer actief
Ach, het eten gaat prima zo. Zolang hoef ik er niet bij te staan. Hahaha.
Zet ondertussen gelijk even een kopje thee.
Zet ondertussen gelijk even een kopje thee.
Groetjes Gonnie.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Goed bezig! 
Wij hebben vorige week ook mogen ervaren dat heimlich werkt. Verslikt in een koekje notabene
Wij hebben vorige week ook mogen ervaren dat heimlich werkt. Verslikt in een koekje notabene

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Ik zou me ook rot schrikken en ik weet niet wat ik zou doen. Handelen of in paniek raken en hoop het nooit te hoeven mee te maken.
- Fizgig
- Zeer actief
Oe eng zeg. Wel fijn van meneer (of was het mevrouw?) heimlich ons heeft geleerd wat je moet doen. Anders zouden er heel wat dieren en mensen overlijden aan zo'n stomme verslikking.Shibby schreef:Goed bezig!
- Fizgig
- Zeer actief
Het is heel gek maar echt waar, dat je eigenlijk niet echt nadenkt als zoiets gebeurt. Je gaat gewoon meteen handelen. Je kunt natuurlijk ook een ander roepen voor hulp. Als ik het niet zelf op had kunnen lossen, was mijn vriend er ook nog natuurlijk. Jij hebt toch ook wel iemand in de buurt, roep je die gewoon.deugenietje schreef:Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Ik zou me ook rot schrikken en ik weet niet wat ik zou doen. Handelen of in paniek raken en hoop het nooit te hoeven mee te maken.
Als je je trouwens verslikt als je alleen bent en je krijgt het niet uitgehoest, is er ook een truuk, een heimlich truuk. Dan moet je jezelf met de buik op de leuning van bijvoorbeeld een fauteuil of bank gooien. Dus de buik op de leuning. Dan wordt er lucht omhoog gedrukt en kun je het ook ophoesten. Het liefst de rugleuning, want die is wat hoger dan de armleuning.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Oh wat goed zeg, gelukkig maar dat je zo snel kon handelen! Ik heb het zelf eens bij een mens moeten doen op mijn werk, dat ging ook sneller dan ik kon nadenken eigenlijk. M'n collega zat nog verschrikt aan tafel, die kreeg het stuk appel langs haar oren getorpedeerd 
- Fizgig
- Zeer actief
Oeps, wat een mazzel dan dat jij erbij was. Ik ga ook meteen iets doen maar sommige mensen verstijven misschien. Dat is niet zo handig natuurlijk.Gollum schreef:Oh wat goed zeg, gelukkig maar dat je zo snel kon handelen! Ik heb het zelf eens bij een mens moeten doen op mijn werk, dat ging ook sneller dan ik kon nadenken eigenlijk. M'n collega zat nog verschrikt aan tafel, die kreeg het stuk appel langs haar oren getorpedeerd
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Goed zeg
(Meneer Heimlich, Henry
)
(Meneer Heimlich, Henry
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Gelukkig maar dat het goed is afgelopen, je zult wel erg geschrokken zijn.
Mowgli is een schrokop, ik heb bij haar een keer mijn vingers in haar keel moeten steken om ingeslijmde brokjes er uit te krijgen. Ze heeft nu een vakjesetensbak dus ze kan geen bek vol brokken meer nemen, en nog verslikt ze zich wel eens doordat ze toch meer dan een brokje in haar bek neemt.
Mowgli is een schrokop, ik heb bij haar een keer mijn vingers in haar keel moeten steken om ingeslijmde brokjes er uit te krijgen. Ze heeft nu een vakjesetensbak dus ze kan geen bek vol brokken meer nemen, en nog verslikt ze zich wel eens doordat ze toch meer dan een brokje in haar bek neemt.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- *tweety*
- Zeer actief
Wat een schrik, gelukkig is het goed afgelopen!
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
deugenietje schreef:Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Ik zou me ook rot schrikken en ik weet niet wat ik zou doen. Handelen of in paniek raken en hoop het nooit te hoeven mee te maken.
Op zo'n moment handel je gewoon.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Roompie
- Zeer actief
Dat zag ik een keer in Sex & the City. Miranda verslikte zich en was alleen thuis. Na eerst een paar paniekmomenten gooide ze zichzelf met kracht tegen een rugleuning. Ik weet dat het geacteerd was maar als info wat je zelf dus zou kunnen doen als je alleen bent en je verslikt vond ik goed om te zien.Fizgig schreef:Het is heel gek maar echt waar, dat je eigenlijk niet echt nadenkt als zoiets gebeurt. Je gaat gewoon meteen handelen. Je kunt natuurlijk ook een ander roepen voor hulp. Als ik het niet zelf op had kunnen lossen, was mijn vriend er ook nog natuurlijk. Jij hebt toch ook wel iemand in de buurt, roep je die gewoon.deugenietje schreef:Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Ik zou me ook rot schrikken en ik weet niet wat ik zou doen. Handelen of in paniek raken en hoop het nooit te hoeven mee te maken.
Als je je trouwens verslikt als je alleen bent en je krijgt het niet uitgehoest, is er ook een truuk, een heimlich truuk. Dan moet je jezelf met de buik op de leuning van bijvoorbeeld een fauteuil of bank gooien. Dus de buik op de leuning. Dan wordt er lucht omhoog gedrukt en kun je het ook ophoesten. Het liefst de rugleuning, want die is wat hoger dan de armleuning.
Met honden zou ik denk ik ook direct handelen. En dan niet van dat voorzichtige want liever inderdaad een rib gebroken dan een dode hond.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik werkte toen met een doelgroep waar je sowieso erg alert moest zijn omdat je ook zomaar een mep voor je kop kon krijgen en ik zat naast de stikkende meneer. Hop hop en het was gebeurd, als dank gniepte meneer nog even in mijn arm, zo'n heimlichgreep is veel te dichtbij natuurlijkFizgig schreef:Oeps, wat een mazzel dan dat jij erbij was. Ik ga ook meteen iets doen maar sommige mensen verstijven misschien. Dat is niet zo handig natuurlijk.Gollum schreef:Oh wat goed zeg, gelukkig maar dat je zo snel kon handelen! Ik heb het zelf eens bij een mens moeten doen op mijn werk, dat ging ook sneller dan ik kon nadenken eigenlijk. M'n collega zat nog verschrikt aan tafel, die kreeg het stuk appel langs haar oren getorpedeerd