Fizgig schreef:Zo gek vind ik dat als mensen niet met hun hondje wandelen. Goed dat je ze het aanleert nu. Aan de overkant bij ons wonen mensen met twee kleine hondjes en die wandelen nooit met ze. Keffen de hele dag door. Ik heb al eens gedacht, zal ik eens aanbellen? Maar ja, ze hebben een grote tuin he, zucht. Samen op pad gaan vinden honden het leukst wat er is, klein of groot, meestal wel iig. En als ze het niks vinden om naar buiten te gaan, komt dat vaak door angst of omdat ze oud of ziek zijn. Het ziet er ook gezellig uit zo op de foto, volgens mij vinden ze het wel leuk.
Wij gebruiken de flex ook voor Bruno en Shelly. Je moet er wel handig in worden, ik heb er trouwens twee met linten ipv touw en dat schuurt niet zo door je handen. Nou ja, bij Shelly kan het wel iig. Ik geleid heel vaak het lint met mijn ene hand en houdt vast met mijn andere hand. Zo kun je ze ergens diagonaal wegtrekken, zeg maar, schuin dus. Mijn honden zijn er wel handig mee, ze weten hoe het werkt en als ze de 'klik' van de rem horen, weten ze genoeg. Langs een fietspad of weg hou ik ze gewoon kort. Honden zijn heel dom als het om auto's gaat, dat snappen ze gewoon niet en stappen zo op de rijweg, ook onverwachts dus daar hou ik altijd rekening mee. En dan is het idd eigenlijk een gewone riem. Hij mag alleen langer op plekken waar dat echt veilig is.
Ja,ik begrijp het nu ergens wel hoor,ze had echt heeeeel erg veel hondjes,en die liet ze gewoon niet uit,deden alles in de tuin.En heel soms mocht er wel eens een of twee mee ergens naar toe.
Jammer...,ik weet niet of je die programma`s wel eens hebt gezien van een huis vol dieren?Zo ging het bij haar ook ongeveer.Man kwam te overlijden en ze ging honden om zich heen verzamelen,dat werden er uiteindelijk veel te veel(meer dan 20

).Buren die gaan klagen,uiteindelijk is het een rechtzaak geworden die ze heeft verloren.Ze mocht nog maar 5 hondjes houden.Toen ikVlinder kreeg had ze er nog 13.Ik wist toen het verhaal er niet achter en dacht dat ze gewoon zo`n fokker was die alle hondjes een nestje liet krijgen en daarna mochten ze weer weg.Maar nu weet ik hoe het zit.Eigenlijk allemaal heel triest.Ik merk wel dat ze erg lief voor ze is geweest,ze noemde het ook haar kindjes.Ze vond het zelf ook heel erg.
Maar met zo veel hondjes kun je ze niet alles geven wat ze nodig hebben.Ze krijgen nu veel meer aandacht en zorg.Die mevr.noemde het hier hemel op aarde,dat gaf me tranen in mijn ogen.
Nu gaan ze het wandelen leuk vinden,rustig opbouwen en over een tijdje eens wat verder wandelen,het scheelt dat Vlinder al met mij heeft geoefend in het park en zo,zij was erg bang voor alles,fietsers,joggers,andere honden...maar nu vrijwel niet meer.
Tot nu toe lijkt Romy niet bang voor alles wat ze tegen komt.
Ik heb alleen nog geen confrontatie gehad met een grotere hond dus dat weet ik nog niet.
Katten zijn ook geen probleem,die zijn interessant.
Visite is nog wat raar,vooral omdat ze weer weggaan.
Ze begrijpt nog niet goed wie hier nou wel en niet hoort geloof ik.