Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aan de lijn lopen zijn ze niet gewend

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nathalie71

aan de lijn lopen zijn ze niet gewend

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Vlinder heeft het al goed door,die heeft af en toe aan de lijn mogen lopen bij vorig baasje.
Romy heeft nog nooit aan de lijn gelopen die heeft alleen de tuin gezien.

Ben aan het oefenen op een vast rondje.
Eerst vond ze iets om haar hoofd maar raar,maar nu kan ik haar goed aanlijnen.
Wandelen had ze nog nooit van gehoord.

Nu al binnen een paar dagen loopt ze mee.
Wel alle kanten op,soms netjes bij me.
Ik laat haar eerst wennen en daarna dichter bij me.

Is nog wel oppassen geblazen want ze staat geregeld opeens vlak voor of pal achter je stil.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: aan de lijn lopen zijn ze niet gewend

Ongelezen bericht door renee-uk »

het is wel heel leuk hoor, twee van die krummels :ok: :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
nathalie71

Ze zijn echt heel erg leuk!
Ik vind het ook heel knap dat ze dit al aardig kunnen.
Over een tijdje lopen ze netjes mee en kan ik de route vergroten.Ik merk dat ze bij het zelfde rondje in de gaten krijgen waar we heen gaan,hoe ze weer thuis komen en dat is makkelijker oefenen.
Steeds een stukje verder.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Leuke hondjes.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Wat een moppies :I:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Wat een dotjes bij elkaar zeg! Om op te vreten. Moet echt een fijn duo zijn!

Santos was ook geen riem gewend toen hij bij ons kwam. Wij heben uiteindelijk wel ervaren dat hij makkelijker wende aan een gewone riem dan aan de flex. Wij wilde hem ook de ruimte geven op het leren lopen aan de riem te lopen, maar uiteindelijk denk ik dat aan een flex leren lopen complexer is voor de hond dan aan een gewone lijn. Santos werd sneller zekerder met aan de lijn lopen aan de gewone lijn. Gelukkig bleek Santos ook al snel een talent. Hij heeft eigenlijk nooit getrokken. Sommige honden hebben die gave (en vaak hebben die schotse collies dat, we hebben maar 1 gehad die kon trekken als een tank. De grootste muts van allemaal haha: Tassia)
Afbeelding
nathalie71

Met lopen hou ik de flex op kort,op het gras kunnen ze lekker rennen,en kan ik ze bij me roepen.Ze komen beide al naar me toe.

Met Dydo en Vlinder deed ik dat ook zo en op een geven moment liepen ze netjes naast me.
Wel even oefenen natuurlijk.
Nu laat ik haar eerst aan de omgeving wennen,het rondje en dat ze thuis iets lekkers krijgen.

Een flex lijkt me bij grote honden om te oefen niet zo handig nee.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Tip: ik zou ze echt niet aan de flex uitlaten. Zeker als ze dat nog niet gewend zijn. Op de foto's zie ik ze ook "veel te ver" bij je vandaan, op een fietspad... da's linke soep!

Laat ze liever wennen aan de kortere lijn.. dan kunnen ze later, op plekken waar dat veilig kan, aan de flex.

Suzanne
gyanty
Zeer actief

nathalie71 schreef:Met lopen hou ik de flex op kort,op het gras kunnen ze lekker rennen,en kan ik ze bij me roepen.Ze komen beide al naar me toe.

Met Dydo en Vlinder deed ik dat ook zo en op een geven moment liepen ze netjes naast me.
Nu laat ik haar eerst aan de omgeving wennen,het rondje en dat ze thuis iets lekkers krijgen.

Wat maakt het voor een grote hond anders dan een kleine?
Afbeelding
nathalie71

gyanty schreef:
nathalie71 schreef:Met lopen hou ik de flex op kort,op het gras kunnen ze lekker rennen,en kan ik ze bij me roepen.Ze komen beide al naar me toe.

Wat maakt het voor een grote hond anders dan een kleine?
Nou,ik heb vroeger een Duitse staander gehad.Veel mee getraind,cursussen gevolgd etc.
Voor hem had ik een leren riem en halsband.Dat was makkelijker te handelen.
Als ik me voor stel dat ik hem aan de flex had gehad had dat niet gewerkt.
Bovendien hield ik bijvoorbeeld het handvat om mijn pols in de ene hand en met de andere had ik de riem vast aan de kant van de hond(weet even niet hoe ik het uit moet leggen)
Zo zeg maar:
Afbeelding

Dat is bij een flex niet te doen met een grote hond,lekker zo`n snijdend touwtje in je hand.

Bij Dydo bijvoorbeeld,had ik het flex handvat in de ene hand en het touw in de andere,Dydo liep strak naast me,zelfs een klein beetje achter me.
Maar ik kon op een veldje hem wel even lekker laten rennen waar hij niet los mocht.Dat vond ik het voordeel van de flex.

Fietspad kwam niemand aan,en als er iemand de hondjes bij zich houdt op het fietspad ben ik het.
gyanty
Zeer actief

Oh nee hoor dat valt best mee hoor. Mijn zus liep met haar (veel te grote) duitse herder eigenlijk altijd met de flex. En nadat Santos aan de riem had leren lopen, liep mijn moeder ook regelmatig met Santos met de flex hoor. Met Kay doe ik het overigens ook wel en met Norah ook wel. Mijn zus doet het ook wel met haar nu jonge Duitse Herder (normal formaatje teef). Met al onze voormalige Schotse Collies (Winnie, Ringo en Monty) liepen wij eigenlijk met de flexlijnen
Afbeelding
nathalie71

Oke....

Maar ja met twee wil ik liever dat de een aan de ene kant loopt en de ander aan de andere kant.
dat ging eerder ook prima met twee hondjes.

Als je de flexi gewoon kort houdt zie ik het probleem en verschil niet met een gewone lijn.

Deze foto`s van vandaag was alleen om even te laten zien dat Romy mee wilde lopen.De rest komt wel.Ik wil zelf ook geen trekkende,ver vooruit lopende honden aan de andere kant van de lijn.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Een leuk stel samen.

Ik had al ergens gelezen dat een volwassen hond in huis nemen niet betekend dat die niets meer hoeft te leren. Net als een pup moet een herplaatser vaak van alles aangeleerd of juist afgeleerd worden.
Veel succes hierbij.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Zo gek vind ik dat als mensen niet met hun hondje wandelen. Goed dat je ze het aanleert nu. Aan de overkant bij ons wonen mensen met twee kleine hondjes en die wandelen nooit met ze. Keffen de hele dag door. Ik heb al eens gedacht, zal ik eens aanbellen? Maar ja, ze hebben een grote tuin he, zucht. Samen op pad gaan vinden honden het leukst wat er is, klein of groot, meestal wel iig. En als ze het niks vinden om naar buiten te gaan, komt dat vaak door angst of omdat ze oud of ziek zijn. Het ziet er ook gezellig uit zo op de foto, volgens mij vinden ze het wel leuk.

Wij gebruiken de flex ook voor Bruno en Shelly. Je moet er wel handig in worden, ik heb er trouwens twee met linten ipv touw en dat schuurt niet zo door je handen. Nou ja, bij Shelly kan het wel iig. Ik geleid heel vaak het lint met mijn ene hand en houdt vast met mijn andere hand. Zo kun je ze ergens diagonaal wegtrekken, zeg maar, schuin dus. Mijn honden zijn er wel handig mee, ze weten hoe het werkt en als ze de 'klik' van de rem horen, weten ze genoeg. Langs een fietspad of weg hou ik ze gewoon kort. Honden zijn heel dom als het om auto's gaat, dat snappen ze gewoon niet en stappen zo op de rijweg, ook onverwachts dus daar hou ik altijd rekening mee. En dan is het idd eigenlijk een gewone riem. Hij mag alleen langer op plekken waar dat echt veilig is.
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Hier ook 2 hondjes, chihuahua's die aan de riem moeten leren lopen. (volwassen hondjes). Ze kunnen overdag ook in onze tuin maar juist die wandelingen zijn zo belangrijk omdat wij dan bepalen en zij niet. Klinkt wat cru maar zij moeten leren dat zij niet alles naar hun hand kunnen en mogen zetten.
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
pointer
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
Hound

Ongelezen bericht door pointer »

Nathalie, wat leuk, je woont maar een paar honderd meter van ons af. Wat een lief stel honden heb je, hoge aaibaarheidsfactor.
Groetjes Iris
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Schattig die twee krummeltjes!
Als je niet helemaal debiel bent is er nix mis met flexi's volgens mij :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat een schatjes die twee, dat moet een mooi gezicht zijn om de "gezusters" zo te zien wandelen.
Romy zal zich wel snel genoeg aanpassen hoor, het lijkt me toe dat je best wel het geduld kunt opbrengen om haar te wijzen wat je van haar wilt.
Leuke foto's.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

wat heerlijk dat je met ze gaat lopen. Veel plezier
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
nathalie71

pointer schreef:Nathalie, wat leuk, je woont maar een paar honderd meter van ons af. Wat een lief stel honden heb je, hoge aaibaarheidsfactor.
haha,dat is grappig!

Loop jij ook geregeld bij het skate park?

Schellehoeve en Zandhove zijn ook mooi om te lopen.
nathalie71

tekkel schreef:Schattig die twee krummeltjes!
Als je niet helemaal debiel bent is er nix mis met flexi's volgens mij :wink:
Nou nee debiel ben ik niet :LOL: Ben het wel gewent.Je krijgt er handigheid in.

Gaat heel goed,en trekken doen ze niet.Ze lopen gewoon lekker mee.En als ik ze naast wil hebben lukt dat prima :D

Nou loopt er hier iemand met 2 hondjes en die trekken wel vreselijk aan die flexi`s en blaffen naar alles.Als het glad is wordt die man zo onderuit getrokken door die 2 hondjes.Je hoor ook steeds het geluid van het rollen,half vast zetten :80: Dan denk ik ook"jeetje"
Nou echt niet dat ik dat laat gebeuren.
nathalie71

Ptje schreef:Wat een schatjes die twee, dat moet een mooi gezicht zijn om de "gezusters" zo te zien wandelen.
Romy zal zich wel snel genoeg aanpassen hoor, het lijkt me toe dat je best wel het geduld kunt opbrengen om haar te wijzen wat je van haar wilt.
Leuke foto's.
Dank je :D

ja het is heel grappig om te zien,het zijn zulke schatjes :I:

En Romy en Vlinder passen zich uitermate goed aan,ze zijn helemaal thuis en snappen alles erg snel.
Ben dan ook super trots.Met geduld en een hoop liefde bereik je veel met ze.
nathalie71

Sucha schreef:wat heerlijk dat je met ze gaat lopen. Veel plezier
Ze vinden het nu al leuk,lopen al naar de voordeur als ik mijn jas pak en zijn blij dat ze uit mogen.

Bij beide was dat de eerste dagen wel anders...uit gaan?Wat is dat....Nu zijn ze blij buiten.
nathalie71

Fizgig schreef:Zo gek vind ik dat als mensen niet met hun hondje wandelen. Goed dat je ze het aanleert nu. Aan de overkant bij ons wonen mensen met twee kleine hondjes en die wandelen nooit met ze. Keffen de hele dag door. Ik heb al eens gedacht, zal ik eens aanbellen? Maar ja, ze hebben een grote tuin he, zucht. Samen op pad gaan vinden honden het leukst wat er is, klein of groot, meestal wel iig. En als ze het niks vinden om naar buiten te gaan, komt dat vaak door angst of omdat ze oud of ziek zijn. Het ziet er ook gezellig uit zo op de foto, volgens mij vinden ze het wel leuk.

Wij gebruiken de flex ook voor Bruno en Shelly. Je moet er wel handig in worden, ik heb er trouwens twee met linten ipv touw en dat schuurt niet zo door je handen. Nou ja, bij Shelly kan het wel iig. Ik geleid heel vaak het lint met mijn ene hand en houdt vast met mijn andere hand. Zo kun je ze ergens diagonaal wegtrekken, zeg maar, schuin dus. Mijn honden zijn er wel handig mee, ze weten hoe het werkt en als ze de 'klik' van de rem horen, weten ze genoeg. Langs een fietspad of weg hou ik ze gewoon kort. Honden zijn heel dom als het om auto's gaat, dat snappen ze gewoon niet en stappen zo op de rijweg, ook onverwachts dus daar hou ik altijd rekening mee. En dan is het idd eigenlijk een gewone riem. Hij mag alleen langer op plekken waar dat echt veilig is.
Ja,ik begrijp het nu ergens wel hoor,ze had echt heeeeel erg veel hondjes,en die liet ze gewoon niet uit,deden alles in de tuin.En heel soms mocht er wel eens een of twee mee ergens naar toe.
Jammer...,ik weet niet of je die programma`s wel eens hebt gezien van een huis vol dieren?Zo ging het bij haar ook ongeveer.Man kwam te overlijden en ze ging honden om zich heen verzamelen,dat werden er uiteindelijk veel te veel(meer dan 20 :80: ).Buren die gaan klagen,uiteindelijk is het een rechtzaak geworden die ze heeft verloren.Ze mocht nog maar 5 hondjes houden.Toen ikVlinder kreeg had ze er nog 13.Ik wist toen het verhaal er niet achter en dacht dat ze gewoon zo`n fokker was die alle hondjes een nestje liet krijgen en daarna mochten ze weer weg.Maar nu weet ik hoe het zit.Eigenlijk allemaal heel triest.Ik merk wel dat ze erg lief voor ze is geweest,ze noemde het ook haar kindjes.Ze vond het zelf ook heel erg.
Maar met zo veel hondjes kun je ze niet alles geven wat ze nodig hebben.Ze krijgen nu veel meer aandacht en zorg.Die mevr.noemde het hier hemel op aarde,dat gaf me tranen in mijn ogen.

Nu gaan ze het wandelen leuk vinden,rustig opbouwen en over een tijdje eens wat verder wandelen,het scheelt dat Vlinder al met mij heeft geoefend in het park en zo,zij was erg bang voor alles,fietsers,joggers,andere honden...maar nu vrijwel niet meer.
Tot nu toe lijkt Romy niet bang voor alles wat ze tegen komt.
Ik heb alleen nog geen confrontatie gehad met een grotere hond dus dat weet ik nog niet.
Katten zijn ook geen probleem,die zijn interessant.

Visite is nog wat raar,vooral omdat ze weer weggaan.
Ze begrijpt nog niet goed wie hier nou wel en niet hoort geloof ik.
gyanty
Zeer actief

Antonetta schreef:Een leuk stel samen.

Ik had al ergens gelezen dat een volwassen hond in huis nemen niet betekend dat die niets meer hoeft te leren. Net als een pup moet een herplaatser vaak van alles aangeleerd of juist afgeleerd worden.
Veel succes hierbij.
Oh ja zeker. Het mooiste verhaal vind ik van onze Monty. Wij zijn uiteindelijk de vorige eigenaar van Monty tegen gekomen en hebben met hem gesproken, maar wij hadden Monty uit het asiel gehaald. Hij was toen 13 jaar en we zijn er gewoon mee op gehoorzaamheid gegaan. Hij was fit, dus waarom niet. Hij heeft nog 2 cursussen gelopen (voor de laatse was hij opgegeven maar onverwacht overleden). Toen hij bij ons kwam kon hij geen commando's. Bleek ook dat de vorige eigenaar hem nooit iets had kunnen leren. En toch heeft hij 2 diploma's bij ons gehaald, op 13 jarige leeftijd!

Heel veel mensen denken nog wel eens dat een volwassen herplaatser niet meer te vormen is. Maar dat is onzin. Al onze honden hebben we enigszin moeten veranderen om in onze situatie te passen. Wat bij een andere eigenaar geen probleem hoefde te zijn, kan dat bij een nieuwe wel zijn of andersom....
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

O da's wel sneu voor die vrouw dan. Met zoveel hondjes kun je niet meer wandelen, nee. Mooi toch dat ze blij is dat ze nu bij jou zitten. Ik heb nog steeds contact met de mensen waar we Bruno van hebben overgenomen, die zijn ook heel blij dat ie goed zit bij ons. Ik vind dat wel een happy end hoor. Die vrouw snapte zelf ook wel dat het niet meer ging, neem ik aan.
nathalie71

Ja,toen ze haar leventje weer wat op de rit kreeg,en ze al aardig wat honden had weg moeten doen kwam het besef.En dat zal vast vreselijk pijn doen.

Ik hou ook contact,stuur geregeld foto`s en berichtjes,dat vind ze erg fijn.
Ik heb van de week ook wat foto`s gekregen van haar,zelfs eentje van Vlinder met haar pups.
nathalie71

gyanty schreef:
Antonetta schreef:Een leuk stel samen.

Veel succes hierbij.
Oh ja zeker. Het mooiste verhaal vind ik van onze Monty. Wij zijn uiteindelijk de vorige eigenaar van Monty tegen gekomen en hebben met hem gesproken, maar wij hadden Monty uit het asiel gehaald. Hij was toen 13 jaar en we zijn er gewoon mee op gehoorzaamheid gegaan. Hij was fit, dus waarom niet. Hij heeft nog 2 cursussen gelopen (voor de laatse was hij opgegeven maar onverwacht overleden). Toen hij bij ons kwam kon hij geen commando's. Bleek ook dat de vorige eigenaar hem nooit iets had kunnen leren. En toch heeft hij 2 diploma's bij ons gehaald, op 13 jarige leeftijd!

Heel veel mensen denken nog wel eens dat een volwassen herplaatser niet meer te vormen is. Maar dat is onzin. Al onze honden hebben we enigszin moeten veranderen om in onze situatie te passen. Wat bij een andere eigenaar geen probleem hoefde te zijn, kan dat bij een nieuwe wel zijn of andersom....

Wat een prachtig verhaal :ok:
Zeker kun je oudere honden nog wat leren.

Wat ik een bijkomend voordeel vind is dat ze al het een en ander weten en dat ze zindelijk zijn :D
nathalie71

dit waren Vlinders pups

Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Hier moesten de babies ook aan de lijn leren lopen, wat een drama is dat zeg.
Nu is het alleen nog afgrijselijk als het regent. Alsof ze doodgaan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”