Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vier reuen en een loopse teef

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: Vier reuen en een loopse teef

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Pfoe dat lijkt me ook geen pretje nee!
Ik zou het op zo'n moment ook spaansbenauwd krijgen denk ik! :schrik:

Gelukkig is Bo gesteriliseerd, dus ik zit nooit met een loopse teef en intacte reu!
Sowieso ben ik blij dat ik dat loopse gedoe niet meer heb haha.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

zie het al helemaal voor me.....
fijn dat ze gelijk onder het mes kan.
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

:O: vier reuen van haar af houden, toch knap van je, andere hebben het al moeilijk met 1 reu :wink:
Gelukkig kan ze snel geholpen worden :ok:
Murphy2
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): 1 greyhoud, 1 whippet en 1 bearded collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Murphy2 »

Bedoel je nu dat ze tijdens de loopsheid wordt gesteriliseerd? Lijkt mij geen optie. Een teef mag zelfs pas 3 maanden na loopsheid worden geholpen i.v.m. bloedingen.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Murphy2 schreef:Bedoel je nu dat ze tijdens de loopsheid wordt gesteriliseerd? Lijkt mij geen optie. Een teef mag zelfs pas 3 maanden na loopsheid worden geholpen i.v.m. bloedingen.
kan prima hoor, kan idd iets risicovoller zijn bij een hond in slechte conditie, maar zo ziet Rozi er niet uit.

Hier 2x tijdens een loopsheid laten castreren zonder problemen of complicaties
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Jongleren met reuen, tis weer eens wat anders :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik zat hier al klaar met de :pop: , ik dacht, dit wordt een mooie rel van de anti-steralisten, komt er maar 1 reactie. Flauw hoor :F: .
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

kipo schreef:Ik zat hier al klaar met de :pop: , ik dacht, dit wordt een mooie rel van de anti-steralisten, komt er maar 1 reactie. Flauw hoor :F: .
Ik denk dat de meeste denken dat er toch geen eer valt te behalen aan rellen met Nanna :F:
kipo
Zeer actief

Gollum schreef:
kipo schreef:Ik zat hier al klaar met de :pop: , ik dacht, dit wordt een mooie rel van de anti-steralisten, komt er maar 1 reactie. Flauw hoor :F: .
Ik denk dat de meeste denken dat er toch geen eer valt te behalen aan rellen met Nanna :F:
We kunnen wel proberen of het helpt om zelf een voorzet te geven :mann:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

wat doet dat wel niet met de vacht van zo'n Puli dat castreren :LOL: (geef toch een mooi voorzetje nu :mann: )
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

Nanna schreef:
Ze rellen maar een eind heen :mrgreen:
Het is mijn teef dus ik bepaal :pffff: . Ik mot dat geheister en die bloedzooi ieder half jaar niet, plus nog een fijne schijndracht erachteraan als het effe tegen zit, dus eruit met het hennenhok.
Mijn andere teven zijn ook gecastreerd, ideaal. Hoef je ook niet bang te zijn voor die bmo zodat teeflief op zondagavond (anders is het niet duur genoeg) nog even onder het mes mag vanwege een vette pyometra (over risicivol gesproken) :80:

Bij mijn reuen zou ik het dan weer niet laten doen, of ze moeten wel héél vervelend worden (of medische noodzaak).
Vrijdagavond... dan kan ze namelijk op zaterdag en zondag nog ter observatie gehouden worden bij de spoedkliniek. Over duur gesproken :roos:

Ik was nooit voor castreren (waarom snijden als het niet nodig is) maar sinds ik mijn teef dus bijna ben verloren aan een pyometra, ben ik een stúk positiever geworden.

Iemand hier (weet niet meer wie?) ging in zo'n geval haar teef laten zitten en er zelf boven staan. Kan ze in elk geval niet gedekt worden. Ik vond het wel een handige tip, dan hoef je er maar 1 in de gaten te houden (althans, kan je je aandacht daarna richten op Glenn en Bakkie).
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik vond steriliseren ook niks, tot Stellar er zo van opknapte. En bijkomend voordeel is dat je die troep niet meer hebt.
De ukken weet ik nog niet, met U misschien nog een nestje ooit dus dat zien we wel.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Of dit
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Nanna schreef::LOL:

helaas voor jullie, het wordt zoiets ;-)

Afbeelding
Dat is nog zieliger, want dat lukt alleen maar als je haar de hele week in plastic ingepakt houdt :smile2:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik vond 1 reu en een loopse teef al lastig :mrgreen: Om de reden die jij noemt liet ik ze apart uit, anders blijf je schelden op andere hondeneigenaren :oeps:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:
Maeve schreef:Ik vond 1 reu en een loopse teef al lastig :mrgreen: Om de reden die jij noemt liet ik ze apart uit, anders blijf je schelden op andere hondeneigenaren :oeps:
Welnee, ik zoek gewoon de rustige stukken bos op. Vanmiddag ook een uur gelopen zonder iemand tegen te komen. :ok:
En ik ga écht niet twee keer een uur achter elkaar lopen ;-)
Ahja, dat is hier geen doen. Als je denkt dat het rustig is kom je een hele HUS tegen :oeps: Dus ik liep een uur in de middag en een uur in de avond :mrgreen:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik snap je helemaal. Zodra Csiva tussen de 15 en 18 maanden is gaat de boel er ook uit. Mag ze 1x loops worden. Als ze dat ooit nog van plan was :LOL:
Browny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Browny »

niet bang voor karakter verandering? :engel:

Ik vind het ook helemaal niets die loopsheid, maar Yuki wordt niet gecastreerd en zal onderhand ook wel loops moeten worden :tongue:
Met Rox zitten we al een hele tijd in dubio of we haar nog zouden moeten laten castreren of niet, ze is al 9 jaar, maar zo erg schijnzwanger na de loopsheid en bijt zich helemaal kaal :ugh: maar ik ben wel bang dat haar karakter veranderd na castratie.. ik ben bang dat ze dan zo een oude chagrijnige opoe wordt :engel:
Afbeelding
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto

Ongelezen bericht door Fiepje »

Geen rasta-babies? :ugh: :U:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Inge O schreef:
Browny schreef: ik ben bang dat ze dan zo een oude chagrijnige opoe wordt :engel:
raar toch dat iedereen daar maar bang voor blijft terwijl hier op het forum (en zelfs in dit topic) herhaaldelijk te lezen is dat mensen er bang voor waren en daarna alleen maar blij zijn omdat de teef juist leuker/minder chagrijnig bleek te worden.

eensch :mrgreen:

lola is wel onzekerderder soms tot angstig aan toe geworden. of dat is toevallig rond die tijd (5 jaar oud) gekomen.
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Browny »

Inge O schreef:
Browny schreef: ik ben bang dat ze dan zo een oude chagrijnige opoe wordt :engel:
raar toch dat iedereen daar maar bang voor blijft terwijl hier op het forum (en zelfs in dit topic) herhaaldelijk te lezen is dat mensen er bang voor waren en daarna alleen maar blij zijn omdat de teef juist leuker/minder chagrijnig bleek te worden.
nou ja, ze is dus nu niet chagrijnig en denkt misschien nog een doel in het leven te hebben, voortplanting :LOL: grapje :wink:
Ik zie wel duidelijk verschil met de gecastreerde en niet gecastreerde teven hier :wink: en ben ook bang dat de verstandshouding zal veranderen onderling. maar betekent niet dat het zo hoeft te zijn nee, misschien veranderd er wel helemaal niets. ze is nu gewoon nog zo lekker actief, jong en vrolijk qua karakter :mrgreen:
onze reu is wel flink veranderd na de castratie, daar lees je ook veel over dat die niet veranderen, maar het kan wel.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

misschien was lola wel een reu :80: :jank: ik zou het zo geloven als ik er geen pups uit had zien rollen :mrgreen:

dan zal het toeval zijn. kan goed hoor. is toevallig rond dezelfde tijd begonnen. ik heb ook altijd gehoord dat ze sneppiger kunnen worden enzo, maar dat is ze helemaal niet.
Afbeelding
Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Romy_ »

Knoop een strikje in de haren bij de staart, dan snappen ze niet meer wat de voor en achterkant is.
kipo
Zeer actief

Romy_ schreef:Knoop een strikje in de haren bij de staart, dan snappen ze niet meer wat de voor en achterkant is.
:LOL:
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto

Ongelezen bericht door Fiepje »

Romy_ schreef:Knoop een strikje in de haren bij de staart, dan snappen ze niet meer wat de voor en achterkant is.
:LOL:
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik was er eerst ook op tegen, maar Pasha is er zo van opgeknapt. Ushi mag, denk ik, nog 1 nest en dan gaat de boel er ook uit. Idéaal!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Komt misschien nog wel bij je eigen reuen. Hier werd Mike pas echt gek als Indy een dag of 10 loops was.
Zij is dus ook geholpen. Riep ook altijd dat ik niet laat snijden in een gezonde hond. Maar toch gebeurd. Ze was binnen 4 maanden wéér loops. (ging gezellig met buurteef meedoen) Plus de bijbehorende onzekerheid en van het padje af zijn bij haar. Dus besluit is ook genomen.
Tot nu toe merk ik weinig aan haar. Ja, dat ze hetzelfde blijft ipv dipjes in haar gedrag.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Inge O schreef:
Ja inderdaad, Gol knapte er ontzettend van op, die had zo'n last van de loopsheid. Vreselijk schijnzwanger daarna.. En wat betreft karakter heb ik het idee dat ze er alleen maar stabieler op is geworden.
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Storm was gecastreerd maar tussen de 10e en de 15e dag (afhankelijk van of het Rups of Draak was) was hij wel geïnteresseerd. Sproet werd de laatste loopsheid wel verleidt door Rups. Werd er ook wel onrustig van. Maar inderdaad ook hij alleen geïnteresseerd op de dagen dat ze dekrijp was.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DogDalton »

Nanna schreef:Vreemd. In de hele omtrek zijn reuen van allerlei pluimage gillend verliefd op Rozi en ook zij laat zich niet onbetuigd; ik kan haar niet meer loslaten anders schiet ze naar iedere reu die maar wil toe om uitgebreid te hoeren en te snoeren. :80:
Haar doos is inmiddels buitenproportioneel en ze lonkt en draait er mee als de eerste de beste Hongaarse snol.
En mijn reuen: nada niente noppes. Ze kíjken niet eens. Omgekeerd ook niet hoor, Rozi vindt hen niks an.

Iemand die mij kan verlichten, deze situatie aangaande? Want ik snap niet wat er aan de hand is.
Niet dat ik het niet makkelijk vind hoor; ik hoef niks te scheiden en zit ook al niet met piepreuen. :mrgreen:
Wat makkelijk zeg. Ik heb hier een keer een loopse teef in huis gehad en de reuen knokten elkaar de tent uit! In de bench was ook geen optie want het gegil was oorverdovend. Ik hoop voor je dat het zo blijft :)
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”