Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lopen in de regen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sanner
Zeer actief

Re: Lopen in de regen

Ongelezen bericht door Sanner »

Zo, Jamie vond het vandaag ineens geweldig leuk in de regen. :80:
We waren aan het wandelen op het natte gras, begon te regenen, Jamie rende en rende helemaal blij door het hoge natte gras.

Volgens mij heeft ze gelezen dat ik hier zei dat ze niet van regen houdt. :mrgreen: Net als dat ik gister zei dat ze nooit in de auto gaat slapen.. ligt ze 's avonds naar de hondenschool toe zo ineens heerlijk te slapen in de auto. :denken: Rare hond..
Svet-lana
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Vuilnisbakje uit Roemenië .. zoekend naar ouders!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Svet-lana »

Om plasjes op de stoep word keurig heen gewandeld, terwijl de regen hem niets doet en meneer wel doodleuk de IJssel in wandelt..
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door P-tt »

Sanner schreef:Zo, Jamie vond het vandaag ineens geweldig leuk in de regen. :80:
We waren aan het wandelen op het natte gras, begon te regenen, Jamie rende en rende helemaal blij door het hoge natte gras.

Volgens mij heeft ze gelezen dat ik hier zei dat ze niet van regen houdt. :mrgreen: Net als dat ik gister zei dat ze nooit in de auto gaat slapen.. ligt ze 's avonds naar de hondenschool toe zo ineens heerlijk te slapen in de auto. :denken: Rare hond..
:idea: Als je nou eens zegt dat Jamie toch nooit iets waardevols vindt tijdens het wandelen... je weet maar nooit :engel:
Afbeelding
Sandra & Phoebe
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cavalier king charles spaniel ( Phoebe )

Ongelezen bericht door Sandra & Phoebe »

Toch wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n 'aansteller'. Phoebe heeft echt een bloedhekel aan regen, zelf vind ik het ook niet echt grappig maar ja trek een regencape aan en gaan met die banaan! Phoebe denkt daar toch iets anders over....scheelt wel of ze haar regenjas aan heeft, dan loopt ze tenminste niet met haar staart naar beneden of ze mishandeld wordt!

Vind het soms gewoon genant als iedere hond met behendigheid gewoon lekker door gaat en de mijne gaat in staking...

Rare is, net als meer honden hier lees ik, dat ze wel van zwemmen houdt! Ze is er ook niet vies van om even lekker door een grote modderplas te waden e.d. maar water van boven is blijkbaar toch echt anders als van beneden! ;-)
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

P-tt schreef:
Sanner schreef:Zo, Jamie vond het vandaag ineens geweldig leuk in de regen. :80:

:idea: Als je nou eens zegt dat Jamie toch nooit iets waardevols vindt tijdens het wandelen... je weet maar nooit :engel:
:LOL: :idea: Goeie!
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nanna schreef:Gisteravond, 12 uur.
Sta ik in de hozende regen buiten met de meute omdat er toch een nachtplasje gedaan moet worden (ze waren om 17.30 voor het laatst uitgeweest). In elkaar gedoken lijven en verwijtende blikken alom. En géén plas.

Dan niet, goddomme. :hmmm: Hou het dan maar op ook en stik er maar in. :gvd:

Vanmorgen om 08.30 pas voor het eerst weer uitgelaten. En niemand die nodig moest :80:

Ik schei er mee uit. Als het 's avonds laat bereweer is laat ik ze niet meer uit :pffff:
Helaas is de blaascontrole van mijn hond niet dusdanig dat dit tot de mogelijkheden behoort. Tenzij ik de ochtend erop een ondergeplast hondenbed wil hebben en een zielig kijkende hond ernaast. Dus ze moet mee. Helaas, want ook ik ben met slecht weer liever binnen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

[Sandra] schreef:Mies kan het niet schelen.

Otto en Jet bellen straks 114 nadat ik ze heb uitgelaten.

En die van jullie?

idem. hond-onterend, schandalig, superzielig, levensgevaarlijk bovendien.

aldus mijn 2 stoere klapkaken :roll: :engel:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:Gisteravond, 12 uur.
Sta ik in de hozende regen buiten met de meute omdat er toch een nachtplasje gedaan moet worden (ze waren om 17.30 voor het laatst uitgeweest). In elkaar gedoken lijven en verwijtende blikken alom. En géén plas.

Dan niet, goddomme. :hmmm: Hou het dan maar op ook en stik er maar in. :gvd:

Vanmorgen om 08.30 pas voor het eerst weer uitgelaten. En niemand die nodig moest :80:

Ik schei er mee uit. Als het 's avonds laat bereweer is laat ik ze niet meer uit :pffff:

ik ben een tijd aan het vechten geweest om ze 's avonds nog naar buiten te krijgen. bóóós kijken vanaf de bank joh! :80:

nu stikken ze er maar in heb ik besloten. meneer en mevrouw gaan dus rond etenstijd en als ze écht moeten neem ik ze eventjes mee of mogen ze in de tuin maar dat komt zelden voor dat ze nog willen
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Heerlijk al die verhalen :8):
Mijn ene westie was ook zo, die stond in de deuropening naar boven te kijken, keek mij aan met een blik van wat dacht je zelf? :pffff: draaide zich om en plofte weer op de bank neer :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Ik dacht echt dat Isa de enige rare hond was wat betreft regen, maar gelukkig niet dus haha! Isa vind regen echt verschrikkelijk zelfs een beetje miezer is al ernstige dierenmishandeling, het liefst gaat ze niet naar buiten en blijft ze als een koppige ezel in de deuropening staan. Als ze dan echt, maar dan ook echt naar buiten moet dan kan ze ineens binnen 1 m2 plassen en poepen om vervolgens weer heel snel naar huis te gaan en als ze losloopt doet ze gewoon aan zelfbediening :piew:

Jannes vind het gelukkig niet heel erg. Het is niet zijn favoriet, maar hij loopt gewoon lekker mee ;)
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
jans&co
Zeer actief

Ongelezen bericht door jans&co »

Vandaag plensde het hier raak maar wij geven alle 3 er helemaal niks om. pearl dendert heerlijk door de plassen en wendy snuffeld lekker rond. Waterafstotende kleding aan en heerlijk genieten van de rust in het bos en van de druppels die door de bomen vallen op de bladeren en in de plassen
Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Wie wil er ruilen, ik wil ook wel een hond die niet naar buiten wil als het regent :jank:

Mickey wilde de grote ronde lopen en het plensde steeds harder en zij ging steeds langzamer lopen naarmate we dichter bij huis kwamen want het bos is de andere kant op, eigenwijs oud beest :S:
Mijn "regenjas" was dus geen regenjas en mijn paraplu had het begeven :devil:
Thuis gelijk maar omgekleed zo doorweekt was ik en Mickey ligt prinsheerlijk en afgedroogd op haar kussentje na te genieten :lekkerpuh:
Laatst gewijzigd door annemick op 10 sep 2013 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Hier ook 2 die er niet van houden. Ze trekken naar het veldje toe en draaien gelijk weer om naar huis.
Met die regen van gisteravond en vandaag helemaal. Het komt met bakken de hemel uitzetten.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Romy_ »

ik heb sinds 13:30 4x geprobeerd... met moeilijk doen krijg ik haar onder het voordeur-afdakje vandaan.. dan gaat ze continu zielig zitten alsof ze zwaar mishandeld wordt en plast niet. Ik ben bang dat ze binnen plast zo.. ze moet echt plassen voor het slapen want ik denk niet dat ze het van 13:30 tot 's ochtends nu vol gaat houden .. Ben aan t denken om een regenjas voor haar te gaan kopen :P
Lady.1
Actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 11
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lady.1 »

Hier geven de honden er niets om in de regen alleen ik vind het minder geslaagd om na de avond ronde 11 natte corgi,s binnen te krijgen :oohja:
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Loekie heeft een hekel aan regen! Hij gaat altijd eerst in de deuropening staan kijken zo van 'je dacht toch niet serieus dat ik daar doorheen ga'. En als we dan eenmaal buiten zijn gaat ie bij de dichtstbijzijnde boom of struik plassen, en draait zich dan demonstratief weer om richting huis; 'zo, ik heb geplast. Happy now? Nu snel weer terug! ' Een watje is het! :mrgreen:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Eerste keer dat ik met Sammie in de regen liep keek ze echt zo van 'huh wie doet dat'. Regenplassen wil ze niet doorheen lopen :p. Omdat ik vandaag al 3 keer in de regen moest lopen, deed ik zonet de deur open (ze had de riem al om). Vervolgens ging Sam vol in de achteruit, maar toch maar meegesleept. Was ze niet blij mee. Ontzettend dicht achter me lopen en zodra ze p&p heeft gedaan als een razende richting huis. Ze is ook geen fan van pootjes afdrogen maar weet dat dit even gedaan moet worden.
Achja het is dus een suikerklontje ;p..
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Mijn pup heeft pas enkele regenbuien meegemaakt.
Na enig aandringen ging ze dan toch maar even mee.
Ze keek met een uitdrukking van, ik doe het even gemakkelijk op de keukenmat hoor.
Ach met die dunne puppie haren kan ik me daar wel wat bij voorstellen.
Ze was nat tot op het bot, toch maar even goed afgedroogd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”