gyanty schreef:Mijn honden mogen ook hond zijn hoor, maar van alles vreten heb ik liever niet, maar ik maak mij er ook niet druk om. In feite corrigeer ik er ook niet op, maar doe ik de aandachtsoefening en weten ze al heel snel dat ze een bal kunnen verdienen. En dat is echt nog altijd leuker dan een lekkere kattendrol (voor Norah ten minste). Ze weet niet hoe snel ze bij mij moet zijn hoor.... Overigens zorg ik ook dat ze niet 300 meter voor me uit loopt en niet door er als een tiran steeds boven op te zitten. En is het wel vervelend en het gebied laat het toe dan mag ze even lopen met de bal, want tja wie een bal in de mond heeft kan niet snoepen....
Kijk jij kan wel normaal reageren, jou geloof ik direct
Iza is een peludo, echte veelvraten. 100 % krijg ik het er niet uit, het zijn namelijk geen 'slaafse' honden. Op een gegeven moment heeft ze een jaar vast gelopen, omdat ik het toen ff zat was ja. Ik probeer haar op tijd terug te roepen sowieso moet zij heel vaak bij mij komen en toch grist ze wel eens wat. Amy loopt al jaren aan de lijn, vanwege jachtdrift maar ook zij presteerde het regelmatig, man zij grist zelfs levende konijnen en eenden uit de bosjes en aangelijnd

(geen honden hoor) zij zet gelijk de 'aanval' in en als je dan nog een loslopende hond en nu dus ook een kind, bij hebt dan mis je soms de subtiele aanwijzingen die zij geeft en heeft ze dus al 'gewonnen'.
Daarnaast heb ik rio, rio doet het niet

rio luisterd ook prima en vind mij het allermooiste op de hele wereld. Zo ander type hond als een peludo of een stafford, een 'slaafse' hond net als de meeste herders dus. De mens ( ik en dochter) komt voor al het andere, zo ontzettend trouw
Ik heb jaren met en voor Monky gevochten om zijn mensagressief eruit te krijgen, niet gelukt en toen ben ik gaan beseffen dat zover gaan idd niks voor mij is, maar dat zegt niet dat ik niet op mijn honden let. Het gebeurt nou eenmaal de illusie dat ik perfect trainingsmatriaal ben heb ik een aantal jaar geleden op gegeven, ik geniet er niet van en ik wil graag genieten van mijn honden.
Dat een ander tot het naadje gaat, hartstikke mooi, maar niks voor mij
Ik heb trouwens alleen 'mislukkelingen', honden met een steekje los (behalve Iza dan), moeilijke honden die niemand wil hebben

die vinden mij of ik hun ( ook mijn katten hadden allemaal iets )