Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel, wat eten we nu?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Wel, wat eten we nu?

Ongelezen bericht door Miranda »

monky555 schreef:Nee dat schrijf je niet, dat hij alleen nog gras eet :wink:
Neen, dat schrijf ik niet letterlijk, nee. Zucht.
Ik schrijf dat hij nauwelijks nog buiten vreet. En dat klopt. Nauwelijks betekent bijna niet.
Wat ik daar niet specifiek bij schreef is dat wát hij nog wel eet gras is. Ik schreef wel dat hij verder nog wil vreten en het niet meer doet. Maar logisch denken en deduceren is klaarblijkelijk niet jouw forte. Ik had het uit moeten spellen. My bad.

En verder sluit ik me bij de woorden van Renée aan.
moet er toch niet aan denken dat ze vanwege mijn laksheid vergiftigd worden, ik zou het mezelf in elk geval nooit vergeven.
Maar sommige mensen vinden het blijkbaar erg stresserend om werk in hun honden te steken. Tot op hartaanvallen aan toe. Nounou. Ja, dan maar laks zijn, hè. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

gyanty schreef:Mijn honden mogen ook hond zijn hoor, maar van alles vreten heb ik liever niet, maar ik maak mij er ook niet druk om. In feite corrigeer ik er ook niet op, maar doe ik de aandachtsoefening en weten ze al heel snel dat ze een bal kunnen verdienen. En dat is echt nog altijd leuker dan een lekkere kattendrol (voor Norah ten minste). Ze weet niet hoe snel ze bij mij moet zijn hoor.... Overigens zorg ik ook dat ze niet 300 meter voor me uit loopt en niet door er als een tiran steeds boven op te zitten. En is het wel vervelend en het gebied laat het toe dan mag ze even lopen met de bal, want tja wie een bal in de mond heeft kan niet snoepen....
Kijk jij kan wel normaal reageren, jou geloof ik direct :mrgreen:
Iza is een peludo, echte veelvraten. 100 % krijg ik het er niet uit, het zijn namelijk geen 'slaafse' honden. Op een gegeven moment heeft ze een jaar vast gelopen, omdat ik het toen ff zat was ja. Ik probeer haar op tijd terug te roepen sowieso moet zij heel vaak bij mij komen en toch grist ze wel eens wat. Amy loopt al jaren aan de lijn, vanwege jachtdrift maar ook zij presteerde het regelmatig, man zij grist zelfs levende konijnen en eenden uit de bosjes en aangelijnd :80: (geen honden hoor) zij zet gelijk de 'aanval' in en als je dan nog een loslopende hond en nu dus ook een kind, bij hebt dan mis je soms de subtiele aanwijzingen die zij geeft en heeft ze dus al 'gewonnen'.
Daarnaast heb ik rio, rio doet het niet :wink: rio luisterd ook prima en vind mij het allermooiste op de hele wereld. Zo ander type hond als een peludo of een stafford, een 'slaafse' hond net als de meeste herders dus. De mens ( ik en dochter) komt voor al het andere, zo ontzettend trouw :I:
Ik heb jaren met en voor Monky gevochten om zijn mensagressief eruit te krijgen, niet gelukt en toen ben ik gaan beseffen dat zover gaan idd niks voor mij is, maar dat zegt niet dat ik niet op mijn honden let. Het gebeurt nou eenmaal de illusie dat ik perfect trainingsmatriaal ben heb ik een aantal jaar geleden op gegeven, ik geniet er niet van en ik wil graag genieten van mijn honden.
Dat een ander tot het naadje gaat, hartstikke mooi, maar niks voor mij :W:
Ik heb trouwens alleen 'mislukkelingen', honden met een steekje los (behalve Iza dan), moeilijke honden die niemand wil hebben :W: die vinden mij of ik hun ( ook mijn katten hadden allemaal iets )
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
monky555
Zeer actief

Miranda schreef:
monky555 schreef:Nee dat schrijf je niet, dat hij alleen nog gras eet :wink:
Neen, dat schrijf ik niet letterlijk, nee. Zucht.
Ik schrijf dat hij nauwelijks nog buiten vreet. En dat klopt. Nauwelijks betekent bijna niet.
Wat ik daar niet specifiek bij schreef is dat wát hij nog wel eet gras is. Ik schreef wel dat hij verder nog wil vreten en het niet meer doet. Maar logisch denken en deduceren is klaarblijkelijk niet jouw forte. Ik had het uit moeten spellen. My bad.

En verder sluit ik me bij de woorden van Renée aan.
moet er toch niet aan denken dat ze vanwege mijn laksheid vergiftigd worden, ik zou het mezelf in elk geval nooit vergeven.
Maar sommige mensen vinden het blijkbaar erg stresserend om werk in hun honden te steken. Tot op hartaanvallen aan toe. Nounou. Ja, dan maar laks zijn, hè. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.
Nou moet je echt op gaan houden hoor, jij kent mij en mijn honden helemaal niet irritant mens dat je er bent. Ja ik ben slecht in Nederlands een vorm van dyslectie heet dat en ja ik heb veel stress ben niet voor niks 100 % procent afgekeurd.
Daarnaast maken mensen ook wel eens geintjes :wink:
Maar jij bent perfect :kotz: :kotz:
jij bent echt een kutwijf daar ben ik 100% van overtuigt, lijkt mij super vervelend om met zo'n mens als jij opgescheept te zitten :kotz: :kotz:
Afbeelding

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

monky555 schreef:Nou moet je echt op gaan houden hoor, jij kent mij en mijn honden helemaal niet irritant mens dat je er bent. Ja ik ben slecht in Nederlands een vorm van dyslectie heet dat en ja ik heb veel stress ben niet voor niks 100 % procent afgekeurd.
jij bent echt een kutwijf daar ben ik 100% van overtuigt, lijkt mij super vervelend om met zo'n mens als jij opgescheept te zitten :kotz: :kotz:
Oh. Is dat het niveau waartoe jij je verlaagt als je door je argumenten heen bent?
Ik ben overigens ook 80-100% afgekeurd, en ik zie werkelijk waar niet wat dat er mee te maken heeft.
Edit: Overigens heeft dyslectie niks te maken met logisch kunnen redeneren, kijk maar naar Twink bijvoorbeeld. Die is een ster in logisch redeneren. Maar dat geheel terzijde.
And few will ever climb
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja, ik mag dan een 'zogenaamd' makkelijk ras hebben om te trainen: mijn instelling is dat elk ras prima te trainen is, als je maar de juiste motivator vind (dat is bij die border collies wel makkelijk, als heb ik moeten wennen aan spelbeloning hoor)
Afbeelding
monky555
Zeer actief

Miranda schreef:
monky555 schreef:Nou moet je echt op gaan houden hoor, jij kent mij en mijn honden helemaal niet irritant mens dat je er bent. Ja ik ben slecht in Nederlands een vorm van dyslectie heet dat en ja ik heb veel stress ben niet voor niks 100 % procent afgekeurd.
Oh. Is dat het niveau waartoe jij je verlaagt als je door je argumenten heen bent?
Ik ben overigens ook 80-100% afgekeurd, en ik zie werkelijk waar niet wat dat er mee te maken heeft.
Nee jij verlaagt je, jij pakt mij op mijn Nederlands en op mijn 'stress' :wink:
Verder heb jij namelijks niks inhoudelijks te vertellen en pak je iemand op zijn zwakke punten.
En dan alles nog ff lekker omdraaien ook. Daarom zeg ik al het is maar goed dat je me niet in het echt kent anders had je echt niet zo gedaan hoor.
Lekker makkelijk he iemand pakken op een forum, lager dan laag is dat :wink:
Maar in het echt zou je keihard weg rijden ben ik van overtuigd, zielig vind ik je heel zielig kwa karakter dan he. Jou en mijn 'ziekte' hebben hier namelijk idd niks mee te maken. Ik wilde alleen maar uitleggen waarom ik snel 'gestressed' ben of ergens van word, maar goed iemand pakken op zijn gezondheid is het allerlaagste wat je kan doen. Moet jij wel iets vanaf weten toch, maar ik begrijp dat mensen idd geen respect hebben voor zo'n achterbaks mens als jij :kotz:
Afbeelding

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

gyanty schreef:Tja, ik mag dan een 'zogenaamd' makkelijk ras hebben om te trainen: mijn instelling is dat elk ras prima te trainen is, als je maar de juiste motivator vind (dat is bij die border collies wel makkelijk, als heb ik moeten wennen aan spelbeloning hoor)
Ja ik werk er zeker ook aan, vooral omdat ik niet wil dat hij iets verkeerds te pakken krijgt. Ruilen werkt hier het beste. Aardbeien hebben we een soort hekje om heen gemaakt :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

monky555 schreef:jij pakt mij op mijn Nederlands en op mijn 'stress' :wink:
Wederom neen. Jammer wel. Die stress haalde jij er bij. Daar begon ik niet over.
Over je Nederlands heb ik enkel gezegd dat het blijkbaar moeilijk is om Nederlands te lezen nadat ik mezelf tot drie keer toe had herhaald en jij er telkens iets anders van maakte.
Ik heb wél iets gesuggereerd over je intellectuele vermogens. Daar heb ik op zich ook wel een mening over. Over de rest van wat je hier aanhaalt niet.
Verder heb jij namelijks niks inhoudelijks te vertellen
Oh. Dat mag jij vinden :lol1:
en pak je iemand op zijn zwakke punten.
En dan alles nog ff lekker omdraaien ook. Daarom zeg ik al het is maar goed dat je me niet in het echt kent anders had je echt niet zo gedaan hoor.
Lekker makkelijk he iemand pakken op een forum, lager dan laag is dat :wink:
Maar in het echt zou je keihard weg rijden ben ik van overtuigd, zielig vind ik je heel zielig kwa karakter dan he. Jou en mijn 'ziekte' hebben hier namelijk idd niks mee te maken. Ik wilde alleen maar uitleggen waarom ik snel 'gestressed' ben of ergens van word, maar goed iemand pakken op zijn gezondheid is het allerlaagste wat je kan doen. Moet jij wel iets vanaf weten toch, maar ik begrijp dat mensen idd geen respect hebben voor zo'n achterbaks mens als jij :kotz:
:LOL: :LOL: :LOL:
Mijn beste meid, ik pak je helemaal nergens op, in elk geval niet van wat jij hierboven aanhaalt.

Ik 'pak' je maar op één ding (als je dat persé zo wil noemen), en dat is dat jij het niet nodig vindt om werk in je honden te steken om ze een gevaarlijke gewoonte af te leren. Al het andere heb je er écht zelf bijgehaald.
And few will ever climb
monky555
Zeer actief

Mooi zeg dat jij kan zien via het forum of ik wel of niet op mijn honden let, dat ik het niet afgeleerd krijg wil niet zeker dat ik geen moeite voor ze doe :19:
Maar goed jij pakt mij wel, dat voelt zo en dat is zo :wink:
Doe nou maar niet zo scheinheilig, en ik lees het niet verkeerd in je eerst post zeg je het zelf :wink:
Dat jij er later van maakt dat hij alleen gras eet staat nergens, pas toen jij het later toevoegde.
Ik ben liever dom en mezelf, als zo eng als jij :schrik:
Afbeelding

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

monky555 schreef:Maar goed jij pakt mij wel, dat voelt zo en dat is zo :wink:
Oh. Als je iets 'voelt' is het ook zo?
Nou, ik heb ook wel een bepaald gevoel over jou, zullen we maar zeggen *trekt wenkbrauw op*
Dat jij er later van maakt dat hij alleen gras eet staat nergens, pas toen jij het later toevoegde.
Oh, ik word hier zo móé van, hè. Moet ik mezelf wéér gaan herhalen. Maar even lui knippen en plakken dan:
Ik schreef:Neen, dat schrijf ik niet letterlijk, nee. Zucht.
Wat ik daar niet specifiek bij schreef is dat wát hij nog wel eet gras is. Ik schreef wel dat hij verder nog wil vreten en het niet meer doet.
jij schreef:Ik ben liever dom en mezelf, als zo eng als jij :schrik:
Kijk, zo hebben we allemaal onze voorkeuren. Ik ben liever mezelf :lol1:
En je hebt gelijk, ik ben tamelijk eng.
And few will ever climb
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Wel wat gebeurt hier nu? :schrik:

ruilen werkt hier ook goed.
honden pakken iets en laten dit netjes los voor ons en krijgen dan een kluifje in ruil.
De andere hond weet dit ook, want na het commando los, staat die ook in de rij voor het smikkeltje.

Maar je kunt het niet allemaal voor zijn hoor, wie verwacht nu bijvoorbeeld dat je hond gaat bedenken om haar snijtand te gebruiken om een pot pindakaas los te draaien? :idea:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Miranda schreef: En je hebt gelijk, ik ben tamelijk eng.
maar wel leuk eng ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Toch zou ik mijn honden liever bij iemand hebben die er in ieder geval enorm veel moeite voor doet om het te voorkomen en af te leren dan bij iemand die zegt... ach hond moet hond zijn en ik kan niet en wil niet en doe niet.... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief

kan niet en wil niet heeft eigenlijk nooit mijn voorkeur :scratch:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
monky555
Zeer actief

Miranda schreef:
monky555 schreef:Maar goed jij pakt mij wel, dat voelt zo en dat is zo :wink:
Oh. Als je iets 'voelt' is het ook zo?
Nou, ik heb ook wel een bepaald gevoel over jou, zullen we maar zeggen *trekt wenkbrauw op*
nee het voelt voor MIJ zo, volgens mij mag dat :wink:
Oh, ik word hier zo móé van, hè. Moet ik mezelf wéér gaan herhalen. Maar even lui knippen en plakken dan:
Ik schreef:Neen, dat schrijf ik niet letterlijk, nee. Zucht.
Wat ik daar niet specifiek bij schreef is dat wát hij nog wel eet gras is. Ik schreef wel dat hij verder nog wil vreten en het niet meer doet.
kan jij wel moe van worden, maar jij valt ook iedere keer in herhaling. Dat ik het er niet uit krijgt en dat jij zo goed bent dat het jou wel lukt, en dat ik geen moeite doe voor mijn honden. En jij neemt alles letterlijk op, nogmaals ik bedoelde dat hartaanval ding als een geintje :wink:
jij schreef:Ik ben liever dom en mezelf, als zo eng als jij :schrik:
Kijk, zo hebben we allemaal onze voorkeuren. Ik ben liever mezelf :lol1:
En je hebt gelijk, ik ben tamelijk eng.
zijn we het toch nog ergens over eens :goeie:

Nog 1 keertje, ik probeer zoveel mogelijk te voorkomen maar er is op niks in het leven 100% zekerheid. Rio loopt bijvb. Altijd met een speeltje of safestick daarmee voorkom ik dat hij gespietst wordt door een stok. Mijn honden zijn heel belangrijk voor mij, maar ik heb het opgegeven te geloven dat ik alles kan voorkomen. Dus ik maak me niet zo druk meer om dingen die ik dus niet altijd kan voorkomen, omdat ik er voor gekozen heb om te genieten van ze. Rio houdt van 'trainen' en Iza & Amy houden daar gewoon niet van en ik let wel op ze, maar ik ben het dus niet altijd voor.
En zo zijn er tal van dingen op het forum die mensen blijkbaar niet kunnen voorkomen, zijn we allemaal slechte honden bazen omdat het ons niet lukt? Denk het niet :roll:
Hoeveel honden worden er paar jaar vergiftigd, zoek geraakt, dood gereden kan me niet voorstellen dat het alleen maar mensen overkomt die proberen alles te voorkomen, het zullen vast niet allemaal half gare idioten zijn toch?
Afbeelding

monky555
Zeer actief

malinois schreef:Toch zou ik mijn honden liever bij iemand hebben die er in ieder geval enorm veel moeite voor doet om het te voorkomen en af te leren dan bij iemand die zegt... ach hond moet hond zijn en ik kan niet en wil niet en doe niet.... :roll:
Kom op zeg, denk dat je wel weet dat ik geen honden heb die zomaar hond mogen zijn. Dat gaat zeker niet goed komen :wink: ik heb prioriteiten en dat zijn geen mensen & honden lastig vallen, niet spelen met stokken, niet los bij verkeer etc.
Eten van straat is iets wat IK niet kan voorkomen nee, net als zoveel mensen, helaas :wink:
Ik geef tenminste mijn fouten toe of mijn 'falen' en maak me dus geen illusies dat ik alles kan voorkomen :wink:
Afbeelding

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

monky555 schreef:Eten van straat is iets wat IK niet kan voorkomen nee, net als zoveel mensen, helaas :wink:
En toch zijn er in dit topic al een aantal mensen die het wél kunnen voorkomen. En er succesvol aan werken als ze een herplaatser krijgen die het doet.
And few will ever climb
monky555
Zeer actief

Miranda schreef:
monky555 schreef:Eten van straat is iets wat IK niet kan voorkomen nee, net als zoveel mensen, helaas :wink:
En toch zijn er in dit topic al een aantal mensen die het wél kunnen voorkomen. En er succesvol aan werken als ze een herplaatser krijgen die het doet.
Ja in dit topic toevallig wel :wink:
Ergens anders op het forum is er iemand die ontzettend begaan is met haar hondjes en die lag vorige week ook haast het loodje door vergiftiging.
Daarnaast is een 'slaafse' hond een heel ander verhaal en toevallig hebben deze mensen allemaal herders, mijn slaafje doet het ook niet.
Iza luisterd goed hoor, maar staat me echt aan te kijken met een dikke 'middelvinger'. Als ze het doet lijn ik haar aan, lopen we weg en laat ik haar verderop weer los, mevrouw rent gewoon keihard terug hoor :W: Iza is gewoon een hond die ook lekker moet kunnen rennen, jammer genoeg ben ik niet gezegend met veel losloopgebied en of auto.
Afbeelding

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Ooooohhhh! Het komt omdat we baasgerichte honden hebben!
En omdat jij geen losloopgebied hebt. En geen auto. En wel stress. En een kind. Enenen....
Zég dat dan!

*haakt nu echt af*
And few will ever climb
renee-uk
Zeer actief

niet elke herder is slaafs hoor, is wel een beetje makkelijk om dat zo te stellen :scratch:
mijn rita is bij tijden net zo koppig als een muilezel, maar die vreet ook niet van de straat en mijn jan, die ook niet direkt slaafs te noemen was :schrik: deed het ook niet.

en trouwens, de andere rassen en/of kruisingen die ik gehad heb vraten ook niet van de straat, ik wil dat gewoon niet hebben, bij geen enkele hond en zou ik het ze niet af kunnen leren kregen ze mooi een korf om.
zo makkelijk kan het zijn, waar een wil is is een weg enzo.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 08 sep 2013 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

monky555
Zeer actief

Miranda schreef:Ooooohhhh! Het komt omdat we baasgerichte honden hebben!
En omdat jij geen losloopgebied hebt. En geen auto. En wel stress. En een kind. Enenen....
Zég dat dan!

*haakt nu echt af*
Nou nu probeer ik normaal antwoord te geven begin je weer, het is ook nooit goed he :oeps:
Echt zak door de stront :kotz:
En haal jij mijn kind er nou niet bij, dat ik haar der bij haal is mijn recht, maar jij moet echt je smoel houden over haar!!
Afbeelding

monky555
Zeer actief

renee-uk schreef:niet elke herder is slaafs hoor, is wel een beetje makkelijk om dat zo te stellen :scratch:
mijn rita is net bij tijden net zo koppig als een muilezel, maar die vreet ook niet van de straat en mijn jan, die ook niet direkt slaafs te noemen was :schrik: deed het ook niet.

en trouwens, de andere rassen en/of kruisingen die ik gehad heb vraten ook niet van de straat, ik wil dat gewoon niet hebben, bij geen enkele hond en zou ik het ze niet af kunnen leren kregen ze mooi een korf om.
Waarom denk je dat ik het tussen aanhalingstekens heb gezet??
En nee ik korf niet, mag iedereen toch voor zichzelf weten toch?
En ik wil het ook niet, maar IK krijg het er niet uit.
En er woorden voor niks honderden honden per jaar ingeslapen, vergiftigd, dood gereden sommige dingen zijn er echt niet uit te trainen hoor.
Nogmaals die illusie dat ik alles 100% alles kan voorkomen heb ik allang opgegeven, dat iemand anders het wel kan prima, maar ik accepteer gewoon sommige dingen liever :wink:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

je moet het ook helemaal zelf weten, het zijn jouw honden niet de mijne.
ik maak alleen bezwaar tegen het makkelijke en slaafse van herders in zijn algemeenheid.
dat klopt niet altijd, al zou het wel makkelijk zijn als ze meteen alles deden (of niet deden) wat ik wil.
Afbeelding

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

renee-uk schreef:niet elke herder is slaafs hoor, is wel een beetje makkelijk om dat zo te stellen :scratch:
Nou, dat dus, maar dat krijg je er bij een niet-herder eigenaar echt niet in, denk ik.
Hier ook niet. De kruising terriër niet, de bastaard blauwe kees niet, de poedel niet.
En verder ben ik het volledig met je eens, áls ik het niet af zou kunnen leren gaat er (uiteindelijk) een korfje om. Ik heb gezien hoe 'lollig' het is om een hond dood te zien gaan door gif.
And few will ever climb
renee-uk
Zeer actief

Miranda schreef:
Nou, dat dus, maar dat krijg je er bij een niet-herder eigenaar echt niet in, denk ik.
Hier ook niet. De kruising terriër niet, de bastaard blauwe kees niet, de poedel niet.
En verder ben ik het volledig met je eens, áls ik het niet af zou kunnen leren gaat er (uiteindelijk) een korfje om. Ik heb gezien hoe 'lollig' het is om een hond dood te zien gaan door gif.
nou ja, wij zullen wel weer het stempeltje overvoorzichtig opgeplakt krijgen, niet dat me dat wat kan schelen trouwens ;)
Afbeelding

monky555
Zeer actief

renee-uk schreef:je moet het ook helemaal zelf weten, het zijn jouw honden niet de mijne.
ik maak alleen bezwaar tegen het makkelijke en slaafse van herders in zijn algemeenheid.
dat klopt niet altijd, al zou het wel makkelijk zijn als ze meteen alles deden (of niet deden) wat ik wil.
Dat weet ik maar al te goed Renée, ik heb wel wat ervaring met honden :wink:
En ik begrijp best dat we allemaal een eigen mening hebben, en iedereen doet het anders. Maar dat kan toch ook gewoon op een 'normale' manier gezegd worden, zoals nu :W:
Je hoeft toch niet bij iedereen je mening door de strot te douwen en het op zo'n toon te zeggen.
Ik moet zeggen ik kom hier al 10 jaar met veel plezier, oké ben niet altijd even actief, maar er is nog nooit met zo'n toon tegen mij gepraat en daar hou ik gewoon niet van. Ik maak fouten (volgens mij iedereen) en ik ben altijd eerlijk, en ik hou wel van een discussie, maar dit gaat echt te ver en als ik dat zeg :schrik: en ik ken echt wel tegen een stootje hoor :wink:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

eerlijk?
ik denk dat je wat overgevoelig reageert.
ja het was een wat verhitte discussie, maar die kwam van twee kanten.
misschien zie je dat zelf ook wel als je het even laat rusten en morgen of zo nog eens overleest ;)
Afbeelding

monky555
Zeer actief

renee-uk schreef:eerlijk?
ik denk dat je wat overgevoelig reageert.
ja het was een wat verhitte discussie, maar die kwam van twee kanten.
misschien zie je dat zelf ook wel als je het even laat rusten en morgen of zo nog eens overleest ;)
Afbeelding

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

renee-uk schreef:nou ja, wij zullen wel weer het stempeltje overvoorzichtig opgeplakt krijgen,
Probably ;)
Boeit mij ook niet trouwens.

En Monky, je lijkt me geen slecht mens. Maar ik reageer wél op de toon die mensen aanslaan tegen mij. En jij reageerde nogal 'de aanval is de beste verdediging'. Dat is jouw keus, uiteraard, maar dan krijg je het ook op die manier terug. Toon en muziek en zo.
And few will ever climb
renee-uk
Zeer actief

toe nou, ik ben al niet zo'n geweldige vredestichter maar ik doe wel mijn best :jank:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”