Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bij de trimsalon: klant erbij ja of nee en waarom wel/niet?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Re: Bij de trimsalon: klant erbij ja of nee en waarom wel/ni

Ongelezen bericht door Fizgig »

[Sandra] schreef:
Fizgig schreef:
Marjoleine schreef:Ik ga er echt niet bij blijven hoor, ik heb wel wat anders te doen.
Daar ben ik eenmaal mee fout gegaan, toen ik RR als uitgeföhned schaap terugkreeg, maar de laatste keer dat zij ontwold werd zat ze bij de moeder van de trimster op schoot toen ik haar kwam halen en ze wilde helemaal niet naar huis :LOL:

Fien had natuurlijk raar gedaan zoals te verwachten en was er mee opgehouden toen de trimster er niet in trapte.
Daarna was ze een blij gupje opeens :mrgreen:

Je kijkt naar je hond en vertrouwt de trimmer en als je die niet vertrouwt moet je er niet wezen, ook niet als je er wél bij mag blijven.
Zo simpel is het volgens mij.
Ja, maar hoe doe je dat dan de eerste keer? Ik heb wel een goed adres, dat weet ik zeker, maar of ik die persoon ga vertrouwen...ik denk dat ik dat niet zo snel kan zien eigenlijk. Dus moet ik toch een beetje in het diepe duiken, voor mijn gevoel. Maar goed, we moeten maar goeie afspraken maken, ofzo.
De trimsters die Otto hebben geplukt, deden er zo'n 2,5 uur over. Dat waren twee zusjes die zo aan het gillen en kirren waren dat ik ze de zingende zusjes noemde, maar dat maakt niet uit, ze deden hun werk goed. Ik mocht erbij blijven zolang ik wilde en toen ik de eerste keer zag dat het wel okee was, ben ik weggegaan. Helaas namen ze op zeker moment de telefoon niet meer op, dus ben ik uiteindelijk maar naar een andere trimster gegaan. De eerste keer heeft zij hem geplukt, ook in zo'n 2,5 uren, en de keer daarna had ze hem geschoren ipv geplukt (en wilde me dat wel voor een plukbeurt verkopen, ik vond het al raar dat ze na anderhalf uur al klaar was). Toen dacht ik: Ik doe het wel zelf. Ik heb toen een workshop bij Kees gedaan en nu doe ik het in een paar avonden. Ik merk wel dat het steeds sneller gaat.
Okee, dankjewel, dat kan ik natuurlijk ook nog doen, even kijken of het gaat en dan weggaan. Zou best kunnen dat ie in slaap valt trouwens. Wat ie wel doet als ie slaapt, is op zijn rug draaien. Ik hoop dat ie dan niet van de trimtafel valt, nou ja, we zien wel.

Maar ik kan het niet meer zelf doen, mijn polsen en armen redden het niet meer. Mijn vriend moet nu allerlei klussen doen die ik eerst zelf deed omdat ik anders weer een paar dagen niks kan. Ik moet verdomme naar de dokter, dat haat ik. Maar die kan ook geen wonderen verrichten, neem ik aan. En mijn vriend kan niet plukken, nou ja, hij kan het wel maar hij heeft er geen geduld voor. Maar deze trimster ben ik op het spoor gekomen door Kees dus ik heb er wel vertrouwen in. Tenminste, ik vertrouw Kees wel, hahaha. Dus deze mevrouw vast ook wel.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nouja, je kijkt dus naar je hond.
Ik heb gewoon van die honden, als iemand niet okee is moeten ze er niks van en dan gaat het dus niet door. Daar kijk ik naar.
Maar dat is na mijn telefonische ballotage, dat wel.

En ik wil alleen erkende trimmers, geen beunen die "het erbij doen".
Als je het niet serieus neemt als beroep ben je fout bezig want dat is het dus wel degelijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik heb CTS. Zelf de honden doen is niet het meest ideale, maar dat is een van de redenen dat ik het in een paar avonden doe. Andere reden is dat Otto na een uur, anderhalf uur wel even klaar is. Dus is dat sessie 1: zijn staart, kont en achterpoten t/m de heupen, deel 2 is z'n torso en deel 3 z'n voorpoten en borst/schouders. Dan in 1 of 2 sessies nog zijn kop en klaar is Kees. Otto.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Fizgig
Zeer actief

[Sandra] schreef:Ik heb CTS. Zelf de honden doen is niet het meest ideale, maar dat is een van de redenen dat ik het in een paar avonden doe. Andere reden is dat Otto na een uur, anderhalf uur wel even klaar is. Dus is dat sessie 1: zijn staart, kont en achterpoten t/m de heupen, deel 2 is z'n torso en deel 3 z'n voorpoten en borst/schouders. Dan in 1 of 2 sessies nog zijn kop en klaar is Kees. Otto.
Oei, dat is wel heftig zeg. Krijg je dan niet vreselijk last? Mijn polsen zijn overbelast, eerst ging de rechter en na een half jaar de linker. Ik heb als het erg is pijn, en mijn pols klapt om, bijvoorbeeld als ik op wil staan en mezelf omhoog duw. En ik krijg soms een soort kramp die veel pijn doet, ik herken wel dat ik wil wapperen met mijn handen dan. Daar lijkt de kramp ervan eruit te trekken. Maar ik denk niet dat ik CTS heb want ik heb nooit tintelingen of krachtverlies. Nou ja, mijn pols klapt wel om maar ik kan wel gewoon alles normaal doen. Alleen krijg ik meteen de dag erna de rekening, dan doet het ook pijn in rust. Maar dat zit echt in die bult aan de buitenkant van je pols. Aan mijn rechterhand is er een bult op gegroeid, het is nu dikker geworden. Zal wel niet zo goed hersteld zijn, neem ik aan.

Maar dat jij Otto dan zelf plukt, vindt ie het zo vervelend bij een vreemde? Ik hoop niet dat ik daar achter kom bij Bruno, dat hij het toch niet trekt.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Cleva schreef:1. Ik hou NIET van personeel met praatjes. Ik bepaal zelf wel even waar ik uithang terwijl ik 40 euro per uur betaal.

2. Denk vooral niet dat ik mijn hond bij je ga achterlaten als jij het belangrijk gaat vinden dat ik weg ben. Het gaat er niet om dat ik er bij moet zijn, het gaat er om dat het belangrijk wordt dat ik weg ben. Echt niet.
Humor. Ik denk dat je bij de gemiddelde trimmer niet eens over de drempel komt. Trimmers zijn kleine zelfstandigen. Dat zijn ze omdat ze geen personeel willen zijn, en zich zéker niet zo willen laten behandelen. Ik zou haast zeggen, probeer het eens. Om met deze instelling een afspraak te maken.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik wil met Vlo ook naar een trimsalon maar ik wil er ook graag bij zijn. :pffff:
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Fizgig, ik gok dat ze zo'n 3 uur bezig gaat zijn. Dat baseer ik op mijn eigen tempo en wat ik kan zien op de foto's die je plaatst. Maar ik pluk veel en heb er wel een aardig tempo in. Overigens als het niet gaat, bel ik de baas en proberen we het samen. Misschien kan je zoiets afspreken met jouw trimster? En ik vind het ook nooit zo'n probleem als iemand even de eerste 15 minuten erbij wil blijven staan om te kijken hoe het gaat. Gewoon even overleggen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Kaatje3110
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): flatcoat

Ongelezen bericht door Kaatje3110 »

Momenteel puppy dus geen nood aan trimmer. Ik heb steeds grote honden, die voor een wasbeurt, en bijknipbeurt naar de trimmer gaan ( vb berner, flatcoat)
De dame in kwestie ken ik dus al 15 jaar, ik laat de hond daar achter, en ze belt me als de hond klaar. Ik kan me zeer goed voorstellen dat het een stuk makkelijker werkt als de baas er niet bij is.

Analogie: je gaat ook niet de hele dag naast je kind op school zitten, je laat die daar ook achter. Kind is toch nog net belangrijker dan hond, nee?
;-)
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Kaatje3110 schreef: Analogie: je gaat ook niet de hele dag naast je kind op school zitten, je laat die daar ook achter. Kind is toch nog net belangrijker dan hond, nee?
;-)
Ik heb persoonlijk altijd een broertje-dood aan dit soort analogieen, ze worden mijns insziens alleen maar geuit in het nadeel van de hond; andersom wordt er nooit vergeleken. Laat jij je kind aan een riempje lopen? Stop jij je kind in de bench? Nee dus. Een kind is geen hond en dus geen goed vergelijkingsmateriaal. :wink:
Niet dat ik vind dat iedereen overal bij moet blijven, hoor. Doe vooral wat goed voelt.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Anne&Taar schreef:
Kaatje3110 schreef: Analogie: je gaat ook niet de hele dag naast je kind op school zitten, je laat die daar ook achter. Kind is toch nog net belangrijker dan hond, nee?
;-)
Ik heb persoonlijk altijd een broertje-dood aan dit soort analogieen, ze worden mijns insziens alleen maar geuit in het nadeel van de hond; andersom wordt er nooit vergeleken. Laat jij je kind aan een riempje lopen? Stop jij je kind in de bench? Nee dus. Een kind is geen hond en dus geen goed vergelijkingsmateriaal. :wink:
Niet dat ik vind dat iedereen overal bij moet blijven, hoor. Doe vooral wat goed voelt.
dit dus :ok:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Anne&Taar schreef:
;-)
Ik heb persoonlijk altijd een broertje-dood aan dit soort analogieen, ze worden mijns insziens alleen maar geuit in het nadeel van de hond; andersom wordt er nooit vergeleken.
Natuurlijk wel.
Kinderen voed je ook consequent op en leer je ook dingen; het verschil is dat een kind uiteindelijk zelfstandig wordt terwijl we dat van een hond (meestal) niet waarderen.
Een goede trimmer, iemand die het vak serieus neemt dus, is daarvoor opgeleid en weet wat hij/zij moet doen.
Net als de mensen op peuterspeelzaal, kinderdagverblijf en school. Waar een kind overigens langer en meer verblijft dan een hond bij een trimmer.

Afbeelding

Anne&Taar
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Anne&Taar schreef:
;-)
Ik heb persoonlijk altijd een broertje-dood aan dit soort analogieen, ze worden mijns insziens alleen maar geuit in het nadeel van de hond; andersom wordt er nooit vergeleken.
Natuurlijk wel.
Kinderen voed je ook consequent op en leer je ook dingen; het verschil is dat een kind uiteindelijk zelfstandig wordt terwijl we dat van een hond (meestal) niet waarderen.
Een goede trimmer, iemand die het vak serieus neemt dus, is daarvoor opgeleid en weet wat hij/zij moet doen.
Net als de mensen op peuterspeelzaal, kinderdagverblijf en school. Waar een kind overigens langer en meer verblijft dan een hond bij een trimmer.
Ik vind dat er grote verschillen zijn tussen honden en kinderen; hoewel bij beiden weliswaar een consequente behandeling zijn vruchten afwerpt.
Overigens ben ik ook niet zo gecharmeerd van peuterzalen, kinderdagverblijven (of bejaardenhuizen) maar dat geheel ter zijde. Ik geloof niet dat ik er n kindje heen zou doen. Shoot me. :mrgreen:
Ik snap je redelijk felle houding niet zo. Ik heb eigenlijk nog nooit problemen met het vinden van een passende trimmer, en ook nog nooit gezeur over dat ik er bij ben. Het is kennelijk niet voor iedereen zo zwart-wit. Gelukkig maar.
Anne&Taar
Zeer actief

Ik heb overigens een tijdje terug mijn neefje opgehaald van de peuterschool. 10 Kindjes stonden voor de deur, en riepen allemaal hoopvol 'mamma? mamma? Mamma?' De analogie ontging zelfs mij niet op dat moment. :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind het gewoon wel degelijk vergelijkbaar.
Mensen vertrouwen hun kinderen aan allerlei lieden toe zonder erover na te denken en voor honden doen ze vervolgens behoorlijk moeilijk.
Dat vind ik minimaal eigenaardig, want de emotionele binding is vaak wel degelijk vergelijkbaar, zij het dat een binding met een kind sterker is (neem ik toch aan).
En persoonlijk denk ik dat er op peuterspeelzalen vaak meer wordt aangerotzooid dan bij een trimmer, eigenlijk.
Terwijl in beide gevallen de mensen toch goed zouden horen zijn opgeleid.

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Nanna schreef:Ik zou niet willen dat de baas er bij bleef.
Want ik sta daar om die hond te trimmen en niet om te kwekken met de eigenaar, concentratie dus graag ;-)
Bovendien zijn veel honden met hun eigenaar er bij stróntvervelend en verdwijnt dat gedrag als sneeuw voor de zon zodra baas ophoepelt.

Van de eigenaar uit gezien: als ik vertrouwen heb in iemand hoef ik er niet bij te blijven, ik heb in die tijd dan ongetwijfeld iets beters te doen :ok:
zo, wat mij betreft kan je deze discussie sluiten :ok: :mrgreen: .
Ja, in feite wel, dus hier sluit ik mij bij aan ;)

Afbeelding

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Marjoleine schreef:Ik vind het gewoon wel degelijk vergelijkbaar.
Mensen vertrouwen hun kinderen aan allerlei lieden toe zonder erover na te denken en voor honden doen ze vervolgens behoorlijk moeilijk.
Dat vind ik minimaal eigenaardig, want de emotionele binding is vaak wel degelijk vergelijkbaar, zij het dat een binding met een kind sterker is (neem ik toch aan).
En persoonlijk denk ik dat er op peuterspeelzalen vaak meer wordt aangerotzooid dan bij een trimmer, eigenlijk.
Ik wilgewoon de eerste keer erbij zijn als vlo geplukt wordt en als dat niet kan dan zoek ik een ander,dat ik gewoon zie dat het goed gaat. :pffff:
Afbeelding
Kaatje3110
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): flatcoat

Ongelezen bericht door Kaatje3110 »

volgens mij hebben de meesten hier honden ipv kinderen:-)
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Er zijn ook goed opgeleide trimmers aangesloten bij een ABHB die er een potje van kunnen maken. Komt er nog bij dat naar de wensen van de klant luisteren en interpreteren ook nog een vak apart is. Zo gelinkt is het niet dat opleiding alleen meteen staat voor kwaliteit. Integendeel.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik vind het ook enigszins onzinnig om er per se bij te moeten blijven, tenminste, als je een hond hebt die gewoon te hanteren is doro anderen. Ik zou er echt niet bij hoeven blijven als ik pom naar de trimmer zou brengen. Veel plezier ermee haha. Mocht dat niet gaan wil ik best terugkomen, geen probleem.
Fizgig
Zeer actief

Saschesfloor schreef:Fizgig, ik gok dat ze zo'n 3 uur bezig gaat zijn. Dat baseer ik op mijn eigen tempo en wat ik kan zien op de foto's die je plaatst. Maar ik pluk veel en heb er wel een aardig tempo in. Overigens als het niet gaat, bel ik de baas en proberen we het samen. Misschien kan je zoiets afspreken met jouw trimster? En ik vind het ook nooit zo'n probleem als iemand even de eerste 15 minuten erbij wil blijven staan om te kijken hoe het gaat. Gewoon even overleggen.
Dankjewel! Ik denk dat het zoiets zal worden idd, kijken of Bruno zich wel kan ontspannen misschien en weggaan als het gaat. Helemaal ontspannen hoeft ie ook niet te zijn maar ik neem aan dat ik aan zijn gedrag wel zal merken of het goed zal gaan. We wonen niet ver van de trimsalon maar wel een kwartier rijden, denk ik, maar dat zal wel te doen zijn, neem ik aan. Dat ze kan bellen en dat wij dan komen, zou ik ook wel afspreken dan.

Maar het is wel zo, we zijn altijd bij Bruno, hij is nog niet zo vaak langer dan een uur zonder ons in de buurt geweest. Ik ben er sowieso altijd, ik ben de eeuwige hondenoppas hier, haha. Dus hoe hij omgaat met drie uur zonder ons, dat weet ik eigenlijk niet. Stom he, bedenk ik me nu pas. Nou ja, bespreken we dan ook gewoon wel.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Pepie schreef:
Ik wilgewoon de eerste keer erbij zijn als vlo geplukt wordt en als dat niet kan dan zoek ik een ander,dat ik gewoon zie dat het goed gaat. :pffff:
Precies, zo deed ik het ook. De eerste keer erbij. Als je meteen ziet dat het oké is kan je vertrekken, en anders blijf je erbij. Voor mijn part in de hoek met een krant :wink:
Ik laat echt mijn hond niet zomaar achter bij een vreemde. Heb het een keer meegemaakt dat ze aan een soort wurgpaal op de trimtafel werd opgeknoopt. Als ze een misstap had gedaan was ze van de tafel gekukeld en had ze d'r nek gebroken. Nooit meer teruggeweest daar :ugh:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Cleva schreef:1. Ik hou NIET van personeel met praatjes. Ik bepaal zelf wel even waar ik uithang terwijl ik 40 euro per uur betaal.

2. Denk vooral niet dat ik mijn hond bij je ga achterlaten als jij het belangrijk gaat vinden dat ik weg ben. Het gaat er niet om dat ik er bij moet zijn, het gaat er om dat het belangrijk wordt dat ik weg ben. Echt niet.
Personeel? :LOL:
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Cleva schreef:
Fafo schreef:

Personeel? :LOL:

Ja. Zo heet dat als je iets doet waar je voor betaalt wordt.
Arrogante walgelijke kwal ben je :ok:
Fizgig
Zeer actief

Wat een slagveld weer, mensen. Ik word er een beetje bang van, eerlijk gezegd. Wel erbij blijven, maakt je een paranoïde bemoeizucht en niet erbij blijven, maakt je de ideale klant voor een trimmer. Eigenlijk wil ie dus geen andere, krijg ik de indruk. Dat lijkt mij ook niet kloppend, dat trimmers allemaal hele starre mensen zijn, waar niet mee te praten valt. Dat komt weer zo dominerend over, naar mijn smaak dan. En dan snap ik op zich wel de verontwaardiging die wordt geuit. Niet de manier waarop misschien. Maar heb ik nog wel wat te zeggen, als klant zijnde?

Reputatie, daar kan ik persoonlijk niks mee hoor. Ik vertrouw Kees want die ken ik nu wel een beetje en die is goed. En die heeft me een adres gegeven. Daarom ga ik erheen. Maar ik weet niks over de mevrouw in kwestie, ze woont in een andere stad en ik ben niet zo dat ik heul veel mensen ken in de hondenwereld. Dus ik moet het toch doen met een blind vertrouwen, in iemand die ik niet ken. Vind ik best lastig hoor. Ik kan natuurlijk niet bij Kees gaan klagen namelijk als het niet bevalt. Dat is natuurlijk geen garantie namelijk, Kees en de mevrouw zijn niet dezelfde persoon.

Hetzelfde geldt als wat je hebt gehoord over de trimmer, toch niet blijkt te kloppen. En dan zit je wel met een gestreste hond die je de volgende keer niet meekrijgt, of met een slecht trim/plukbeurt, of allebei.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik begrijp het probleem niet zo. Als iemand er bij wil blijven en de trimmer is daar accoord mee, waar moet ik dan een probleem vinden?? Wat is er verkeerd aan dat de trimmer waar ik naar toe ga het goed vindt dat ik er bij blijf? De enige vragen die ik stel, is hoe ze bepaalde handeling doet, omdat dat haar veel beter af gaat dan mij en ik zo weer kan leren. Het enige dat we samen hebben gedaan, is het stiekje er in doen.
Laatst gewijzigd door Neeltje op 31 aug 2013 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb er geen probleem mee als de eigenaar erbij wilt blijven. maar mijn meeste klanten hebben geen baasje meer of de baasjes willen de hondjes niet meer en zijn op straat geflikkerd.
ellen
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

ranetje schreef:
Rosita Compagner schreef:
ranetje schreef:Ik lees wel steeds dat de honden "het ondergaan" als de baas weg is.
Maar zijn ze er blij mee?
Net zo blij als dat jij bij de tandarts bent :lol1: Niet fijn, niet leuk, maar ze bedoelen het goed, het is voor je eigen bestwil en aan het eind van de rit viel het wel weer mee. Net zoals bij tandartsbezoekers vindt een enkele dat dus wel leuk, maar de meesten, yep, ondergaan het.
Ze zouden zich dus ook gewoon in de steek gelaten kunnen voelen en daarom maar gelaten reageren :wink:

het komt een beetje (niet volledig, maar een beetje) overeen met het verhaal van sommige dierenartsen dat honden sneller slapen bij onder narcose brengen als de baas er niet bij is.
En volgens mij geldt dat daar alleen als de baas er een drama van maakt.
Er zijn ook honden die totaal in paniek raken als de baas er niet bij is, dat heb ik helaas een aantal keren kunnen zien. Zeker als mensen een hond laten inslapen is dat vreselijk :ugh:
Ik zou bij een trimsalon er de eerste keer even bij willen blijven, daarna zou dat niet meer nodig moeten zijn want dan zou ik beter een andere trimsalon kunnen zoeken.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik heb geen trimhonden maar laat ze soms wel wassen en droogblazen in een salon. Toen ik eens rond ging kijken kwam ik in een salon die er top uitzag. Wel viel mij op dat er verschillende honden los liepen die er leken te horen. Maar goed, het was afleveren en weggaan daar. Op zich niet echt een probleem maar wel toen ze vertelde dat tijdens het wachten mijn hond gewoon tussen de andere in ging want dat stelde ze op het gemak. Ik was er snel klaar mee want even ervoor heb ik gezegd dat ik liever had dat de andere honden even weg waren als mijn hond gedaan werd omdat hij niet vriendelijk is naar alle honden. Zij wist beter te vertellen dat mijn hond niets zou doen en dat ik er geen probleem van moest maken want dat was haar verantwoording :LOL: Zij had verschillende gedragscursussen gevolgt. Dag mevrouw, fijne dag verder.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Honden zij net zo verschillend als mensen zijn ,en daar vallen ook eigenaren onder en trimmers.
Je hebt goede trimmers die niet goed met honden gedrag om kunnen gaan en je hebt trimmers die minder kunnen trimmen en wel goed een hond kunnen lezen.Zo ook de baasjes.

Is allemaal geen verplichting om je hond te laten trimmen en de trimmer is niet verplicht om je hond te trimmen.
ABHB is ook geen garantie dan alleen dat je een gediplomeerd trimmer hebt.
En diploma is geen garantie dat ze kunnnen trimmen of ze nu 1 maand of 30 jaar bezig zijn. Andersom net zo.
Allemaal beleving van de klant zelf.
De ene trimmer trimt de hond perfect volgens de standaard en de ander in een rommelig model wat er een beetje in de buurt komt en ze hollen heus niet allemaal naar de eerste.
Sommige honden zijn gewoon stront vervelend met baas en ander weer lief .
En sommige zijn altijd vervelend . Wat ook weer geld voor de baasjes.

Wil je als klant erbij blijven is ook prima toch. Mag dat niet dan ga je gewoon naar een ander.

Als ik mijn haar laat knippen wil ik er ook graag bij blijven.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

bouvierpoedel schreef:Als ik mijn haar laat knippen wil ik er ook graag bij blijven.
Doe je dat niet zelf, dan?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”