Eerst kwam de instructeur langs om een hand te geven en de hond et aaien. Kiera bleef netjes naast me zitten

Toen gingen we volgen. Ik volgde zonder koekje in mijn hand, en de clicker ook in mijn zak. Wel mijn rechterhand in de zak (daar zat mijn clicker in) en als ze mooi volgde kreeg ze een click en een koekje. Dat ging goed

Daarna af & blijf uit zicht. Dat ging goed

Kiera bleef mooi liggen

Daarna plaatssturen. Ze rende al naar me toe voordat ik haar voor riep :w De instructeur zei dat als dat op het examen gebeurt je haar dan gauw moet roepen, en dan net doen alsof je vergeten was dat je op het sein van de examinator moest wachten

Ik deed haar niet aan de voet, omdat ik laatst een keer heb geoefend thuis, en toen ging ze dus scheef voor en gelijk aan de voet

Nu ging ze dus netjes voor me zitten, en terug plaats ging goed

Na de pauze gingen we staan en betasten en gebit tonen doen. Dat ging hartstikke goed

Gebit tonen gaat eigenlijk altijd goed

Daarna weer volgen, dat ging weer goed

Toen plaatssturen weer, dat ging heel erg goed

Daarna apporteren. Dat ging eerst niet zo goed. Kiera rende direct achter de dummy aan zonder dat ik haar het commando had gegeven. Dat doet ze normaal nooit, dus daar ben ik niet zo blij mee. Maar direct opnieuw gedaan, en toen moest ik haar ff bij de halsband pakken van Jan. En toen ging het wel goed.Ze brengt hem niet in een rechte lijn naar me toe, en ik moet haar ook een paar keer roepen, maar het gaat wel beter dan eerst

Daarna weer af & blijf. We oefenden vandaag steeds 2 minuten, omdat sommige honden er moeite mee hebben. Kiera bleef weer netjes liggen

Toen was de les afgelopen. Ik moest nog wachten omdat Sylvia nog aan het trainen was. Dus heb ik aan Jan gevraagd of ik nog ff door mocht trainen en dat mocht. Dus heb apporteren ff geoefend, en dat ging echt super

Ik heb er op zich wel vertrouwen in, we zouden moeten kunnen slagen. Maar je weet maar nooit met mijn zenuwen