Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meet Billy the Kid

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Meet Billy the Kid

Ongelezen bericht door Fizgig »

Dit is Billy, onze nieuwe caviabeer. Vier weekjes oud en hartstikke knap. Ik heb hem bij mensen vandaan, niet uit een winkel iig. Elvis is helemaal blij met zijn nieuwe maatje.

Nou, daar ben ik dan, ben wel een beetje verlegen hoor
Afbeelding

Elvis kan zijn ogen niet geloven
Afbeelding

Ze zijn nu al vriendjes
Afbeelding
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Re: Meet Billy the Kid

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Wat leuk dat ze meteen vriendjes zijn :cheer: lijkt me ook veel gezelliger 2 cavaafjes samen
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Dus toch :D :ok:

Schattig hoor. Mooie kleur ook.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ah leuk, toch een mini-vriendje voor Elvis! :ok: Hopen dat ze goede vriendjes worden.
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Wat een scheetje :I: Fijn voor Elvis dat hij weer gezelschap heeft.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Fizgig
Zeer actief

Is ie leuk of is ie leuk! Ja, ik kon Elvis toch ook niet alleen laten zitten. Hij speelde voor standbeeld in zijn huisje. Hij maakte ook totaal geen gebruik van de ruimte dus heb ik hem maar terug verhuisd naar de grote kooi. Die is de grootste maat die er is, iets van 1.30 lang, dacht ik, dus flink ruim. En Billy eet al en drinkt, er is nu al rust iig, wat ik erg fijn vind. Ze hebben een tijdje achter elkaar aan gerend en gebopt en gebeerd, hahaha, zoals beren kunnen communiceren, heerlijk. Het lijkt idd wel of Elvis helemaal verliefd is, Billy ruikt nog naar zijn moeder. Als de honden komen neuzen, gaat Elvis voor Billy staan en kijkt de honden uitdagend aan, hahaha, hij beschermt hem nu al.

Mooi is ie he? Hij is een gladhaartje. Ik heb hem van iemand die een caviastal heeft maar Billy was een ongelukje, een mix dus. En nog enigskind ook dus waarschijnlijk flink verwend, haha. Hij is erg leuk. Nou ben ik alleen vergeten te vragen welke groente en fruit hij al gewend is, moeten cavia's ook zo langzaamaan wennen aan fruit en groente?
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Connie »

ach wat een liefje ik heb een keer een cavia gehad die was zo vals :schrik: Die heb ik na een jaar naar een opvang gebracht ik kon zelfs niet normaal in het hok komen moest met zware handschoenen en schoenen het hok in en dan nog . hij viel meteen aan Gelukkig heeft die mevr van de opvang hem weer redelijk goed gekregen maar heeft ze hem wel zelf gehouden omdat hij niet echt ''aardig'' was
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
Fizgig
Zeer actief

Nanna schreef:Gladhaartjes vind ik ook de mooiste. Wat een grootteverschil trouwens nog ;-)
Nou he! Ik heb eigenlijk geen idee of Elvis te dik is of niet. Hij krijgt volgens mij niet echt veel waar ie dik van kan worden, biks, groente en fruit maar vooral veel hooi. Ik denk dat ie gewoon ook erg groot is. Kunnen de caviakenners dat zien, is Elvis te dik? Of moet ik hem dan wegen. Geen idee wat ie weegt.

Maar het zou ook niet zo erg zijn als Billy kleiner bleef. Dan hoeven ze als Billy in de pubertijd komt, misschien niet te vechten. Alhoewel...het kan natuurlijk een kleine Napoleon zijn, een mannelijke Simone zeg maar, hahaha. Nou ja, we zien wel over een maand of 3-4. Ik zit er toch twee meter vandaan het grootste deel van de dag dus ik kan zo ingrijpen. Elvis en zijn vorige maatje hebben nauwelijks gevochten dus ik hoop dat het nu ook goed zal gaan.
Fizgig
Zeer actief

Connie schreef:ach wat een liefje ik heb een keer een cavia gehad die was zo vals :schrik: Die heb ik na een jaar naar een opvang gebracht ik kon zelfs niet normaal in het hok komen moest met zware handschoenen en schoenen het hok in en dan nog . hij viel meteen aan Gelukkig heeft die mevr van de opvang hem weer redelijk goed gekregen maar heeft ze hem wel zelf gehouden omdat hij niet echt ''aardig'' was
O een 'terror-cavia', daar had ik nog nooit van gehoord. Dat lijkt me niet leuk idd. Ik hoef er niet zo nodig mee te knuffelen maar het is wel zo fijn als ze samen met een maatje kunnen.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Goed gedaan! Ik heb mijn jonge cavia's gewoon onbeperkt gevoerd, ook verschillende soorten groenten
Fizgig
Zeer actief

O okee, ga ik ze zo een stukje appel geven. Cavia's kunnen ook wat meer soorten eten he, dat wist ik dan wel. Alleen eet Elvis alleen wat de konijnen ook eten en dat is niet zo heel divers, want hij lust geen dingen als paprika, tomaat, mango, framboos, meloen etc etc. Ik heb veel geprobeerd, ook met mijn konijnen maar het vaste dieet bestaat uit: andijvie, witlof, sla, paksoi, komkommer, broccoli, bloemkool(blad voor de konijnen), appel, banaan, radijs, wortel en rozijntjes. Meer lusten ze niet, nou ja, gras en paardenbloemblad wel. En zo gek dat ie precies hetzelfde niet lust als mijn konijnen. Maar het is echt zo. Ik blijf wel af en toe dingen aanbieden omdat ik het dan toch zelf zit te eten, een stukje nectarine oid maar meestal mot Elvis het niet. Ik ben benieuwd hoe het met Billy's eetlust zit, wie weet kan ie Elvis wel motiveren wel andere dingen te eten.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat een snoepie is het zeg :I:, als ik vragen mag, wat voor bodembedekking gebruik je en bevalt ie ?
Je kunt best voorzichtig aan met verschillende groentes en fruit beginnen te voeren hoor, gewoon niet te veel ineens en wat ie niet kent is niet erg want hij ziet dan toch wel Elvis eten en zien eten doet eten.
Misschien overbodig te zeggen maar ja ik moet het toch even kwijt.
Pas alsjeblieft op met koolsoorten vanwege gasvorming (gasbuikjes zijn erg pijnlijk voor caafs maar dat weet je denk ik zelf ook wel) vooral met zo'n klein frummeltje.
Heel veel plezier met je mooie kleine Billy. (leuke kleurtjes)
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat een leukerds :I:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Fizgig
Zeer actief

Ptje schreef:Wat een snoepie is het zeg :I:, als ik vragen mag, wat voor bodembedekking gebruik je en bevalt ie ?
Je kunt best voorzichtig aan met verschillende groentes en fruit beginnen te voeren hoor, gewoon niet te veel ineens en wat ie niet kent is niet erg want hij ziet dan toch wel Elvis eten en zien eten doet eten.
Misschien overbodig te zeggen maar ja ik moet het toch even kwijt.
Pas alsjeblieft op met koolsoorten vanwege gasvorming (gasbuikjes zijn erg pijnlijk voor caafs maar dat weet je denk ik zelf ook wel) vooral met zo'n klein frummeltje.
Heel veel plezier met je mooie kleine Billy. (leuke kleurtjes)
Ik heb nu stro-pellets erin van de zooplus, normaal gesproken altijd corbo maar die was ff op. Ze zijn iets groter dan de corbo stukjes maar het voelt veel zachter aan als het eruit ziet. Ze rennen er flink hard over dus ik neem aan dat het de padjes geen zeer doet. Ik had ook super soft bedding maar die stinkt zo snel. Denk je dat het te hard is voor ze? Ik kan er wel een laag hooi overheen gooien.

Ja, ik weet dat kool voor gasbuikjes kan zorgen, ik voer ook bijna nooit bloemkool om die reden. Broccoli krijgen ze ook niet zo vaak. De bladeren van bloemkool krijgen ze geen gas van, geloof ik, maar die trekken ze er bij de supermarkt vaak af. Soms 'betrap' ik een medewerker en mag ik de hele bak bloemkoolbladeren meenemen.

Hij heeft leuke kleurtjes he! Hij is half blond, haha, het is een beetje gelig aan de ene kant. Ik vind die oogjes altijd zo lief, zwarte kraaltjes.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”