Ik had al 2 cavia's, 5 jaar oude gecastreerde (brom)beren. Die zitten nu tijdelijk ieder bij een konijn, niet ideaal, maar beter dan de konijnen alleen laten zitten. Gardov zit bij mij, Floris zit bij mijn moeder (en dus bij Salam).
Vandaag kwam ik weer terug in Wageningen, met beesten, en dus moest het balkon razendsnel konijnproof gemaakt worden. Ik had nog 10mm gaas liggen van de muizenkooi en dus de hele reling afgezet. Omdat het konijn op het hok kan springen, is 1.40m daar niet genoeg. Gelukkig woon ik op een studentencomplex en liggen er vrijwel altijd wel ergens kastonderdelen bij het afval. Dus die naar boven gesleept en voila, konijnenren is als het goed is, konijnproof (en anders heb ik mijn best gedaan). Konijn was ik al kwijt, ik ging hem aan nieuwe bewoners van de gang laten zien, maar die was onder het hok gekropen, gelukkig, dus die is weer terecht. En nu heb ik mijn deur open en zie ik haar regelmatig langshopsen. Wat is ze toch leuk (en cavia komt nog niet uit het hok, dat is 100x50, dus groot genoeg en tijdelijk, het andere hok moet nog gebouwd worden, deze stond nog in de voorraad).
Heel lulverhaal, nu dan maar de foto's, want daar kwamen jullie waarschijnlijk toch voor. Het is wel groot genoeg, toch?

Gardov

Nogmaals

Zoek het konijn

Ze doet nog een pasje achteruit

Maar toen kwam ze er toch niet meer onderuit

Een foto van eerder

En van de zijkant

De ene helft van het balkon

En de andere helft.
De hondenmand is ongeveer 70x45, het is een gewone deur en het hok is 100x50. Om even wat referentiepunten qua afstand te geven. Ze zullen het er maar mee moeten doen. Ergens tussen half en eind september wordt Salam gecastreerd, en 2-3 weken later zullen de konijnen en cavia's weer per diersoort gekoppeld worden. De cavia's gaan dan naar binnen en de konijnen blijven lekker buiten. Maar cavia's vinden 3m2 ook prima en zijn een beetje koukleumen (en ze hoeven maar hekjes van 25cm).
Ps. in de kattenbak liggen eerst papierkorrels, dan zaagsel en dan hooi, de rest van het hok heeft alleen papierkorrels. En Shalom kan er op de eerdere foto's wat geknipt uitzien, want eigenlijk is ze een leeuwenkop konijn (maar dat vind ik lelijk, dus de schaar ging erin. Alvast oefenen voordat ik een poedel heb, deze hoeft tenminste niet over straat).