Joswolf schreef:Ja dat was ik. En nu plots waren er ook andere bewijzen, drollen... ik geloof er geen drol van.
Jos
het komt allemaal wel heel mooi uit ja..
kun je verschil zien als je er langs loopt tussen een hondendrol en een wolvendrol?
Moderator: moderatorteam
Joswolf schreef:Ja dat was ik. En nu plots waren er ook andere bewijzen, drollen... ik geloof er geen drol van.
Jos

En dan.?Fizgig schreef:Ik wil dan wel foto's zien van de poep. En ook eentje waar je de omgeving erbij kunt zien. Lijkt me niet zo ingewikkeld, toch, om dat even op de kiek te zetten voor je het in een zakje deponeert. Wetenschapsmensen werken altijd heel grondig dus ik neem aan dat ze dat bewijs ook hebben. Eigenlijk het liefst nog een videofilmpje, dat is het handigst. Even de omgeving filmen en dan inzoomen op de drol.

Wat kan mij het verrotten? Ik kan er echt geen seconde wakker om liggen. Ik vind het prachtig om 's ochtends reetjes en haasjes tegen te komen. En vosjes of wolven is natuurlijk helemaal geweldig.Fizgig schreef:Over drie weken is er weer meer nieuws, dan weten ze pas uit welk roedel ze komt, ofzo. Het is elke keer wordt vervolgd. En ik geloof niet dat die wolf echt helemaal uit Oost Europa is komen lopen eigenlijk. Dan zal ie op een vrachtwagen terecht zijn gekomen oid. Hoe kunnen ze nou aan de vacht zien dat de wolf niet in gevangenschap heeft gezeten en niet vervoerd is?
Moet er toch niet aan denken om smorgens voor de koffie een reet te zien.Marion. schreef:Wat kan mij het verrotten? Ik kan er echt geen seconde wakker om liggen. Ik vind het prachtig om 's ochtends reetjes en haasjes tegen te komen. En vosjes of wolven is natuurlijk helemaal geweldig.Fizgig schreef:Over drie weken is er weer meer nieuws, dan weten ze pas uit welk roedel ze komt, ofzo. Het is elke keer wordt vervolgd. En ik geloof niet dat die wolf echt helemaal uit Oost Europa is komen lopen eigenlijk. Dan zal ie op een vrachtwagen terecht zijn gekomen oid. Hoe kunnen ze nou aan de vacht zien dat de wolf niet in gevangenschap heeft gezeten en niet vervoerd is?
Maar na die heerlijke wandeling begin ik gewoon weer aan de werkdag hoor

bouvierpoedel schreef:Moet er toch niet aan denken om smorgens voor de koffie een reet te zien.Marion. schreef:Wat kan mij het verrotten? Ik kan er echt geen seconde wakker om liggen. Ik vind het prachtig om 's ochtends reetjes en haasjes tegen te komen. En vosjes of wolven is natuurlijk helemaal geweldig.Fizgig schreef:Over drie weken is er weer meer nieuws, dan weten ze pas uit welk roedel ze komt, ofzo. Het is elke keer wordt vervolgd. En ik geloof niet dat die wolf echt helemaal uit Oost Europa is komen lopen eigenlijk. Dan zal ie op een vrachtwagen terecht zijn gekomen oid. Hoe kunnen ze nou aan de vacht zien dat de wolf niet in gevangenschap heeft gezeten en niet vervoerd is?
Maar na die heerlijke wandeling begin ik gewoon weer aan de werkdag hoor
En er een jaar over gedaan hebben??Célie schreef:Ze kan toch elke dag een klein stukje hebben gelopen en de binnenpaadjes hebben genomenFizgig schreef:Ik dacht al, wat een onzin, die wolf komt van tegen de Russische grens, veel verder weg dan 900 km wat ik ergens las. Polen alleen al is 2000 kilometer om te doorkruisen hoor. Weet je hoeveel snelwegen er tussen hier en daar zitten?? En hoeveel plekken er zitten waar die wolf ook prima had kunnen gedijen. En vee die hij had kunnen eten. Oost Europa is vet ver, misschien dat sommige mensen dat vergeten omdat ze alleen naar het kaartje kijken en er nooit zijn geweest. En je hebt er ook nog wat bergjes enzo. Dan had die wolf helemaal bebloede en afgesleten pootjes moeten hebben terwijl ze er puntgaaf uitzag. Nee hoor. Ik geloof er niks van. Waarschijnlijk zit die wolf allang in Nederland maar deze wolf is niet zelf aan komen lopen.

Gelukkig nooit geen vroegtijdige zaadlozingen gehad.Fizgig schreef:Ik hou gewoon niet van onwaarheden of halve onwaarheden, verkondigt als waarheden, door gezagsdragers. Dan wil ik ook precies weten hoe het zit. En iedereen wil als eerste kunnen roepen dat ze de eerste wolf in Nederland hebben gespot, zo kinderachtig. Het gaat mij om de feiten en de waarheid. Het kan nog wel 5 jaar duren voor er hier ook wolven zich gaan vestigen met een roedel. Ik vind het een beetje premature ejaculators, zeg maar.

In dit soort dingen zul je het nooit precies weten, het blijft altijd gissen, hoe, wat, waar. Wat maakt dat nu uit? Er zijn volgens mij belangrijkere dingen om je druk over te maken.Fizgig schreef:Ik hou gewoon niet van onwaarheden of halve onwaarheden, verkondigt als waarheden, door gezagsdragers. Dan wil ik ook precies weten hoe het zit. En iedereen wil als eerste kunnen roepen dat ze de eerste wolf in Nederland hebben gespot, zo kinderachtig. Het gaat mij om de feiten en de waarheid. Het kan nog wel 5 jaar duren voor er hier ook wolven zich gaan vestigen met een roedel. Ik vind het een beetje premature ejaculators, zeg maar.
Weet je, er zal geen mens zijn die met 100% zekerheid kan zeggen, waar deze wolf vandaan komt, niemand, want ze waren er niet bij. Het blijft allemaal gis werk, hoeveel onderzoek je ook doet. Behalve dat ze kunnen vaststellen of het een echte wolf betreft. Er zijn geen getuigen. Laten we gewoon blij zijn, dat ook in Nederland de natuur zo is hersteld, dat wolven zich er misschien weer kunnen huisvesten. Al komen ze alleen maar even op bezoek en gaan daarna weer terug naar Duitsland.Fizgig schreef:Jaja, met een mandje met koekjes erin zeker, hahaha. Ik heb nog wel een rood mutsje liggen. Alleen mijn oma's zijn allebei allang dood, en mijn overgrootmoeders ook. Niet door een wolf opgegeten hoor, hahaha.
Nee, het naar drollen staren laat ik graag aan de bosmensen over, boswachters enzo. Ik zie elke dag al bijna dezelfde drollen en die moet ik nog opruimen ook! Ik denk ook niet dat ik erg geschikt zou zijn voor zulk werk. Maar ik ben ook niet geschikt als zangeres en toch becommentarieer ik altijd de mensen die zingen bij Idols ed. Ik kan het zelf niet maar ik kan wel horen of het goed is. Snap je?
Hihihi, het verbaast me niks hoor. Ik vind het erg sneu maar veel mensen willen er graag mee scoren, blijkbaar. Zou kunnen dat ze in andere gebieden in hun leven dat missen en het willen compenseren. Het is een soort 'revenge of the nerds' lijkt wel, elke bioloog of wetenschappelijke typje heeft ineens verstand van de wolf en waar ie komt en gaat. Nou, ik zie het wel als er een wolf op de Dam in Amsterdam verschijnt, duurt nog een weekje, als ik de nerds moet geloven, hahaha.Joswolf schreef:Er duiken wel steeds meer wolvendeskundigen op en ook vreemd dat een wolf net in Vlodrop een kalf pakt waar die bese man zelf begin van het jaar een lezing in het dorpscafe hield over wolven. Moet die wolf zeker van geweten hebben.
Jos
Is een complot Jos.Joswolf schreef:Er duiken wel steeds meer wolvendeskundigen op en ook vreemd dat een wolf net in Vlodrop een kalf pakt waar die bese man zelf begin van het jaar een lezing in het dorpscafe hield over wolven. Moet die wolf zeker van geweten hebben.
Jos

Célie schreef:[Kan net zo goed een huishond zijn geweest natuurlijk.
Fizgig schreef:Nou inderdaad, kan net zo goed een hond zijn geweest. De laatste tijd hoor je steeds meer in de krant over honden die schapen of ander vee hebben aangevallen. Aan de aandacht van de baas ontsnapt en op jacht gegaan. Soms als ze ze op heterdaad betrappen, schieten ze die honden dood, gebeurt vaak genoeg. Maar nu is het ineens een wolf. Hoe moet je het verschil nou zien tussen een hap van een grote hond en een hap van een wolf? Er zijn zelfs honden die groter zijn dan wolven. Gaan ze dan de breedte van de wond opmeten, net als in Jaws, hahaha, kan toch niet.

In Drenthe schijnen we ze ook te hebben, was je daar al van op de hoogte?Joswolf schreef:Er duiken wel steeds meer wolvendeskundigen op en ook vreemd dat een wolf net in Vlodrop een kalf pakt waar die bese man zelf begin van het jaar een lezing in het dorpscafe hield over wolven. Moet die wolf zeker van geweten hebben.
Jos
Niet altijd, nee. Maar in de polder hier in Noord Holland, neem ik aan dat er geen wolven zitten. Dat is wel lastig meer naar het oosten toe, want nu krijg je dat elk aangevreten stuk wild wordt gezien als twijfelgeval, was het een hond of was het een wolf? Irritant, lijkt me.marian* schreef:Fizgig schreef:Nou inderdaad, kan net zo goed een hond zijn geweest. De laatste tijd hoor je steeds meer in de krant over honden die schapen of ander vee hebben aangevallen. Aan de aandacht van de baas ontsnapt en op jacht gegaan. Soms als ze ze op heterdaad betrappen, schieten ze die honden dood, gebeurt vaak genoeg. Maar nu is het ineens een wolf. Hoe moet je het verschil nou zien tussen een hap van een grote hond en een hap van een wolf? Er zijn zelfs honden die groter zijn dan wolven. Gaan ze dan de breedte van de wond opmeten, net als in Jaws, hahaha, kan toch niet.
Wordt er weleens gezien dat honden aan het verscheuren zijn of wordt dat aangenomen?