Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wolf doodgereden in Noordoostpolder?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Wolf doodgereden in Noordoostpolder?

Ongelezen bericht door M@scha »

Joswolf schreef:Ja dat was ik. En nu plots waren er ook andere bewijzen, drollen... ik geloof er geen drol van.
Jos

het komt allemaal wel heel mooi uit ja..

kun je verschil zien als je er langs loopt tussen een hondendrol en een wolvendrol?
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik wil dan wel foto's zien van de poep. En ook eentje waar je de omgeving erbij kunt zien. Lijkt me niet zo ingewikkeld, toch, om dat even op de kiek te zetten voor je het in een zakje deponeert. Wetenschapsmensen werken altijd heel grondig dus ik neem aan dat ze dat bewijs ook hebben. Eigenlijk het liefst nog een videofilmpje, dat is het handigst. Even de omgeving filmen en dan inzoomen op de drol.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Fizgig schreef:Ik wil dan wel foto's zien van de poep. En ook eentje waar je de omgeving erbij kunt zien. Lijkt me niet zo ingewikkeld, toch, om dat even op de kiek te zetten voor je het in een zakje deponeert. Wetenschapsmensen werken altijd heel grondig dus ik neem aan dat ze dat bewijs ook hebben. Eigenlijk het liefst nog een videofilmpje, dat is het handigst. Even de omgeving filmen en dan inzoomen op de drol.
En dan.?
Alsof dat bewijs is. Leg je er toch gewoon een paar drollen ergens anders vandaan neer en je publiek is gerust gesteld.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

Afbeelding
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

Waar deze wolf dus vandaan komt weten ze niet, ze zijn op genen informatie tekort gestoten.
Oftewel hij is hier echt binnen komen lopen, maar waar vandaan weten ze niet...
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Ja, volgens Nu.nl ook. Dus geen wolf uit Duitsland maar van NOG verder weg... de theorie van de grap van een elders aangereden en hier neergekwakte wolf blijft toch behoorlijk overeind staan... :roll:
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
als er nooit iemand zich gemeld heeft
met schade aan de auto of met deze aanrijding , denk ik dat deze wolf uit de auto is gesprongen of gegooid

ik merkte het zelfs , toen ik een meeuw doodreed , laat staan een wolf ..

dus , dan moet hij er wel neerlegd zijn, misschien wilden ze hem niet meer , hadden ze hem gevangen en zo uit de auto gegooid !

dronken Oost-Europeanen doen vreemde dingen, zoals zwemmen als ze niet kunnen zwemmen . :19:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb weer een shot van "onze" Jos gezien op TV Gelderland :mrgreen:

En verder weet ik het niet. Maak ik me er ook geen seconde druk om. Snap ik ook niet dat het het nieuwsitem nummer 1 is op het regionale journaal :ugh:
Fizgig
Zeer actief

Over drie weken is er weer meer nieuws, dan weten ze pas uit welk roedel ze komt, ofzo. Het is elke keer wordt vervolgd. En ik geloof niet dat die wolf echt helemaal uit Oost Europa is komen lopen eigenlijk. Dan zal ie op een vrachtwagen terecht zijn gekomen oid. Hoe kunnen ze nou aan de vacht zien dat de wolf niet in gevangenschap heeft gezeten en niet vervoerd is?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Fizgig schreef:Over drie weken is er weer meer nieuws, dan weten ze pas uit welk roedel ze komt, ofzo. Het is elke keer wordt vervolgd. En ik geloof niet dat die wolf echt helemaal uit Oost Europa is komen lopen eigenlijk. Dan zal ie op een vrachtwagen terecht zijn gekomen oid. Hoe kunnen ze nou aan de vacht zien dat de wolf niet in gevangenschap heeft gezeten en niet vervoerd is?
Wat kan mij het verrotten? Ik kan er echt geen seconde wakker om liggen. Ik vind het prachtig om 's ochtends reetjes en haasjes tegen te komen. En vosjes of wolven is natuurlijk helemaal geweldig.
Maar na die heerlijke wandeling begin ik gewoon weer aan de werkdag hoor :19:
bouvierpoedel
Zeer actief

Marion. schreef:
Fizgig schreef:Over drie weken is er weer meer nieuws, dan weten ze pas uit welk roedel ze komt, ofzo. Het is elke keer wordt vervolgd. En ik geloof niet dat die wolf echt helemaal uit Oost Europa is komen lopen eigenlijk. Dan zal ie op een vrachtwagen terecht zijn gekomen oid. Hoe kunnen ze nou aan de vacht zien dat de wolf niet in gevangenschap heeft gezeten en niet vervoerd is?
Wat kan mij het verrotten? Ik kan er echt geen seconde wakker om liggen. Ik vind het prachtig om 's ochtends reetjes en haasjes tegen te komen. En vosjes of wolven is natuurlijk helemaal geweldig.
Moet er toch niet aan denken om smorgens voor de koffie een reet te zien. :ugh:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

bouvierpoedel schreef:
Marion. schreef:
Moet er toch niet aan denken om smorgens voor de koffie een reet te zien. :ugh:

Hahahahaha, ik ook niet maar ook niet na de koffie.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Fizgig
Zeer actief

Hahaha, Jos staat in de krant en die gelooft het ook niet! http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... =E2ma_lead
Fizgig
Zeer actief

Ik dacht al, wat een onzin, die wolf komt van tegen de Russische grens, veel verder weg dan 900 km wat ik ergens las. Polen alleen al is 2000 kilometer om te doorkruisen hoor. Weet je hoeveel snelwegen er tussen hier en daar zitten?? En hoeveel plekken er zitten waar die wolf ook prima had kunnen gedijen. En vee die hij had kunnen eten. Oost Europa is vet ver, misschien dat sommige mensen dat vergeten omdat ze alleen naar het kaartje kijken en er nooit zijn geweest. En je hebt er ook nog wat bergjes enzo. Dan had die wolf helemaal bebloede en afgesleten pootjes moeten hebben terwijl ze er puntgaaf uitzag. Nee hoor. Ik geloof er niks van. Waarschijnlijk zit die wolf allang in Nederland maar deze wolf is niet zelf aan komen lopen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Célie schreef:
Fizgig schreef:Ik dacht al, wat een onzin, die wolf komt van tegen de Russische grens, veel verder weg dan 900 km wat ik ergens las. Polen alleen al is 2000 kilometer om te doorkruisen hoor. Weet je hoeveel snelwegen er tussen hier en daar zitten?? En hoeveel plekken er zitten waar die wolf ook prima had kunnen gedijen. En vee die hij had kunnen eten. Oost Europa is vet ver, misschien dat sommige mensen dat vergeten omdat ze alleen naar het kaartje kijken en er nooit zijn geweest. En je hebt er ook nog wat bergjes enzo. Dan had die wolf helemaal bebloede en afgesleten pootjes moeten hebben terwijl ze er puntgaaf uitzag. Nee hoor. Ik geloof er niks van. Waarschijnlijk zit die wolf allang in Nederland maar deze wolf is niet zelf aan komen lopen.
Ze kan toch elke dag een klein stukje hebben gelopen en de binnenpaadjes hebben genomen :pffff:
En er een jaar over gedaan hebben?? :D
bouvierpoedel
Zeer actief

Neem het gewoon zoals het is ,waarom al dat geneuzel waar wolfje vandaan komt .Als ze er morgen 1 zien die leeft , lekker laten lopen en niet mee bemoeien .Doet hij ook niet met jou.
Fizgig
Zeer actief

Ik hou gewoon niet van onwaarheden of halve onwaarheden, verkondigt als waarheden, door gezagsdragers. Dan wil ik ook precies weten hoe het zit. En iedereen wil als eerste kunnen roepen dat ze de eerste wolf in Nederland hebben gespot, zo kinderachtig. Het gaat mij om de feiten en de waarheid. Het kan nog wel 5 jaar duren voor er hier ook wolven zich gaan vestigen met een roedel. Ik vind het een beetje premature ejaculators, zeg maar.
bouvierpoedel
Zeer actief

Fizgig schreef:Ik hou gewoon niet van onwaarheden of halve onwaarheden, verkondigt als waarheden, door gezagsdragers. Dan wil ik ook precies weten hoe het zit. En iedereen wil als eerste kunnen roepen dat ze de eerste wolf in Nederland hebben gespot, zo kinderachtig. Het gaat mij om de feiten en de waarheid. Het kan nog wel 5 jaar duren voor er hier ook wolven zich gaan vestigen met een roedel. Ik vind het een beetje premature ejaculators, zeg maar.
Gelukkig nooit geen vroegtijdige zaadlozingen gehad. :engel:
Die meneren voelen zich belangrijk bij de aandacht die ze krijgen , geen aandacht en de belangrijkheid en bevrediging is weg . :zweep:
Fizgig
Zeer actief

Psies en die mensen die hun '15 minutes of fame' willen, zijn niet de mensen die het meest betrokken zijn bij het wel en wee van wolven. Dat vind ik nog het stomst, pronken met andermans veren is het eigenlijk. Niet dat die echte wolvenliefhebbers zitten te wachten op aandacht hoor. Dat lijken me geen erg aandachtsbehoeftige mensen. Maar ik vind het dus gewoon niks als mensen zich op de borst kloppen over onwaarheden of onvolledige onderzoeksresultaten, pronken met andermans veren of andermans expertise aan de kant schuiven terwijl ze er een potje van maken als het gaat om het onderzoek. Gewoon omdat ze het wel lekker vinden, die aandacht.

Maar het is ook onzin allemaal natuurlijk want wat heeft de wolf er nou aan eigenlijk dat we hier zoveel drukte om ze maken? Die heeft er alleen maar last van. Nu zijn sommige mensen meteen bezorgd en ik denk dat mensen al snel gaan zeuren erover. Als ze het niet zo groot in het nieuws hadden gebracht, was dat later pas gekomen.

Nu gaan ze natuurlijk stemmen of ze toch wel of niet mogen worden afgeschoten want de VVD ruikt al wolvenbloed. Paniek, peeuw, peeuw. Ik verwacht eigenlijk weinig problemen, want een wolf zal drukbevolkt gebied echt wel mijden. Ik las al dat ze in het plan misschien op gingen nemen dat als een wolf een stad binnenloopt, dat de burgemeester dan ter plekke kan beslissen wat er moet gebeuren. Net als met een koe die uit de slachterij vlucht. Denk niet dat het echt nodig zal zijn. Of hij moet rabiës hebben. Dan zou ik maar wegrennen, ja, hahaha.

Een van mijn favoriete jeugdboeken heette volgens mij 'De vlucht van de witte wolf', oid. Was een verhaal over een jongen waarvan de ouders een enorm stuk land hadden waar ze veel wolfshonden hadden. En ook één echte wolf, een witte. Die ging ook niet met mensen om, de enige die hij een beetje vertrouwde, was die jongen. En het nieuws kwam binnen dat wolven zouden worden afgeschoten, er was een wet veranderd ofzo. En toen ging die jongen vanuit Canada lopend (hij liep weg van huis maar hij was al 17), samen met zijn wolf, naar een wolvenreservaat in Alaska, dacht ik, iig boven Canada. Geweldig verhaal was dat zeg, ik heb tranen met tuiten gehuild toen ze er eindelijk aankwamen en de wolf werd opgenomen in de roedel. Waarschijnlijk hartstikke niet realistisch maar wel een heel mooi verhaal. En toen moest ie natuurlijk alleen terug, maar zijn vriend was veilig en waar hij thuis hoorde. Kent iemand dat boek? Ik zou het best nog eens willen lezen.
Neeltje

Fizgig schreef:Ik hou gewoon niet van onwaarheden of halve onwaarheden, verkondigt als waarheden, door gezagsdragers. Dan wil ik ook precies weten hoe het zit. En iedereen wil als eerste kunnen roepen dat ze de eerste wolf in Nederland hebben gespot, zo kinderachtig. Het gaat mij om de feiten en de waarheid. Het kan nog wel 5 jaar duren voor er hier ook wolven zich gaan vestigen met een roedel. Ik vind het een beetje premature ejaculators, zeg maar.
In dit soort dingen zul je het nooit precies weten, het blijft altijd gissen, hoe, wat, waar. Wat maakt dat nu uit? Er zijn volgens mij belangrijkere dingen om je druk over te maken.

Maar als jij het precies wilt weten, ga je toch in de bossen snuffelen en kijken of je wolven ziet en ze volgen??
Fizgig
Zeer actief

Jaja, met een mandje met koekjes erin zeker, hahaha. Ik heb nog wel een rood mutsje liggen. Alleen mijn oma's zijn allebei allang dood, en mijn overgrootmoeders ook. Niet door een wolf opgegeten hoor, hahaha.

Nee, het naar drollen staren laat ik graag aan de bosmensen over, boswachters enzo. Ik zie elke dag al bijna dezelfde drollen en die moet ik nog opruimen ook! Ik denk ook niet dat ik erg geschikt zou zijn voor zulk werk. Maar ik ben ook niet geschikt als zangeres en toch becommentarieer ik altijd de mensen die zingen bij Idols ed. Ik kan het zelf niet maar ik kan wel horen of het goed is. Snap je?
Neeltje

Fizgig schreef:Jaja, met een mandje met koekjes erin zeker, hahaha. Ik heb nog wel een rood mutsje liggen. Alleen mijn oma's zijn allebei allang dood, en mijn overgrootmoeders ook. Niet door een wolf opgegeten hoor, hahaha.

Nee, het naar drollen staren laat ik graag aan de bosmensen over, boswachters enzo. Ik zie elke dag al bijna dezelfde drollen en die moet ik nog opruimen ook! Ik denk ook niet dat ik erg geschikt zou zijn voor zulk werk. Maar ik ben ook niet geschikt als zangeres en toch becommentarieer ik altijd de mensen die zingen bij Idols ed. Ik kan het zelf niet maar ik kan wel horen of het goed is. Snap je?
Weet je, er zal geen mens zijn die met 100% zekerheid kan zeggen, waar deze wolf vandaan komt, niemand, want ze waren er niet bij. Het blijft allemaal gis werk, hoeveel onderzoek je ook doet. Behalve dat ze kunnen vaststellen of het een echte wolf betreft. Er zijn geen getuigen. Laten we gewoon blij zijn, dat ook in Nederland de natuur zo is hersteld, dat wolven zich er misschien weer kunnen huisvesten. Al komen ze alleen maar even op bezoek en gaan daarna weer terug naar Duitsland.
Joswolf
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Joswolf »

Er duiken wel steeds meer wolvendeskundigen op en ook vreemd dat een wolf net in Vlodrop een kalf pakt waar die bese man zelf begin van het jaar een lezing in het dorpscafe hield over wolven. Moet die wolf zeker van geweten hebben.
Jos
Fizgig
Zeer actief

Joswolf schreef:Er duiken wel steeds meer wolvendeskundigen op en ook vreemd dat een wolf net in Vlodrop een kalf pakt waar die bese man zelf begin van het jaar een lezing in het dorpscafe hield over wolven. Moet die wolf zeker van geweten hebben.
Jos
Hihihi, het verbaast me niks hoor. Ik vind het erg sneu maar veel mensen willen er graag mee scoren, blijkbaar. Zou kunnen dat ze in andere gebieden in hun leven dat missen en het willen compenseren. Het is een soort 'revenge of the nerds' lijkt wel, elke bioloog of wetenschappelijke typje heeft ineens verstand van de wolf en waar ie komt en gaat. Nou, ik zie het wel als er een wolf op de Dam in Amsterdam verschijnt, duurt nog een weekje, als ik de nerds moet geloven, hahaha.
bouvierpoedel
Zeer actief

Joswolf schreef:Er duiken wel steeds meer wolvendeskundigen op en ook vreemd dat een wolf net in Vlodrop een kalf pakt waar die bese man zelf begin van het jaar een lezing in het dorpscafe hield over wolven. Moet die wolf zeker van geweten hebben.
Jos
Is een complot Jos. :engel:
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Célie schreef:[Kan net zo goed een huishond zijn geweest natuurlijk.

precies , hoe vaak zijn er al schapen gedood door huishonden ?. :denken:

maar dat is niet interessant genoeg , het MOET een wolf zijn .
Fizgig
Zeer actief

Nou inderdaad, kan net zo goed een hond zijn geweest. De laatste tijd hoor je steeds meer in de krant over honden die schapen of ander vee hebben aangevallen. Aan de aandacht van de baas ontsnapt en op jacht gegaan. Soms als ze ze op heterdaad betrappen, schieten ze die honden dood, gebeurt vaak genoeg. Maar nu is het ineens een wolf. Hoe moet je het verschil nou zien tussen een hap van een grote hond en een hap van een wolf? Er zijn zelfs honden die groter zijn dan wolven. Gaan ze dan de breedte van de wond opmeten, net als in Jaws, hahaha, kan toch niet.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Fizgig schreef:Nou inderdaad, kan net zo goed een hond zijn geweest. De laatste tijd hoor je steeds meer in de krant over honden die schapen of ander vee hebben aangevallen. Aan de aandacht van de baas ontsnapt en op jacht gegaan. Soms als ze ze op heterdaad betrappen, schieten ze die honden dood, gebeurt vaak genoeg. Maar nu is het ineens een wolf. Hoe moet je het verschil nou zien tussen een hap van een grote hond en een hap van een wolf? Er zijn zelfs honden die groter zijn dan wolven. Gaan ze dan de breedte van de wond opmeten, net als in Jaws, hahaha, kan toch niet.

Wordt er weleens gezien dat honden aan het verscheuren zijn of wordt dat aangenomen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Jos
In Drenthe schijnen we ze ook te hebben, was je daar al van op de hoogte? :lol1:
Fizgig
Zeer actief

marian* schreef:
Fizgig schreef:Nou inderdaad, kan net zo goed een hond zijn geweest. De laatste tijd hoor je steeds meer in de krant over honden die schapen of ander vee hebben aangevallen. Aan de aandacht van de baas ontsnapt en op jacht gegaan. Soms als ze ze op heterdaad betrappen, schieten ze die honden dood, gebeurt vaak genoeg. Maar nu is het ineens een wolf. Hoe moet je het verschil nou zien tussen een hap van een grote hond en een hap van een wolf? Er zijn zelfs honden die groter zijn dan wolven. Gaan ze dan de breedte van de wond opmeten, net als in Jaws, hahaha, kan toch niet.

Wordt er weleens gezien dat honden aan het verscheuren zijn of wordt dat aangenomen?
Niet altijd, nee. Maar in de polder hier in Noord Holland, neem ik aan dat er geen wolven zitten. Dat is wel lastig meer naar het oosten toe, want nu krijg je dat elk aangevreten stuk wild wordt gezien als twijfelgeval, was het een hond of was het een wolf? Irritant, lijkt me.

Het is ook meteen stemmingmakerij, daar maak ik me een beetje zorgen om. Ik wil me niet wéér vreselijk moeten schamen mezelf Nederlander te noemen (zoals wel vaker is gebeurd de afgelopen jaren door andere kwesties), omdat men besluit de wolf toch maar af te knallen ondanks dat het niet mag. We zijn wel heel braaf met het volgen van Europese wetten en regels maar het moet niet teveel geld gaan kosten. En er staat geen naampje op een kogel natuurlijk.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”