Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden met de gunfactor

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Honden met de gunfactor

Ongelezen bericht door Miranda »

Kennen jullie ze?
Die honden die met gedrag wegkomen waar een andere hond gigantisch voor op zijn/haar flikker zou krijgen van andere honden?

Cayuga heeft het, de gunfactor. En ik kan er de vinger niet op leggen waar dat nou door komt.
Hij stiert op andere honden af met een hoge houding. Kop hoog, oren op, staart hoog en strak kwispelend. Op alle honden. Onderdanig, dominant, angstig, neutraal, maakt niet uit.
En er valt NOOIT een onvertogen woord. Laatst kwamen we iemand tegen met twee mechelaars. Een heel dominante reu en een behoorlijk terughoudende teef met veel conflictvermijdend gedrag.

En Cayuga, met zijn uitstraling van zacht ei, ontlokte de eigenaar van de mechelaars de (half bewonderende) opmerking "Zó! Hij STAAT er wel, hè?" toen zijn reu neus aan neus stond te patsen met Cayuga.
Ja, dat deed hij. En hoe.
Gisteren kwamen we een roedeltje tegen van een weimaraner reu en teef en een jack ruzie :tongue:
Die weimpjes doen graag aan patsen, en die JR huppelt er dan omheen om al keffend wat olie op het vuur te gooien. Skadi gaat standaard aan de riem, want die wil die weimaranerteef opvreten (we komen ze wel vaker tegen), maar ik besloot Cayuga te laten gaan. En inderdaad. Het ging gewoon goed. Volop gepats, maar geen onvertogen woord :19:

Ook komt hij weg met gedrag waarvan eigenaren vaak zeggen "Nou, dat vindt hij/zij normaal nooit goed". Zoals zonder al te veel plichtplegingen vol onder die staart duiken. Zelfs bij Skadi :eek:
Die geeft hem pas op zijn flikker als hij véél en veel te ver gaat.
Waar ze elke brutale reu héél rap opvoedt tot een beleefd knikkend heerschap, komt Cayuga weg met dingen waarvan me soms de bek losvalt.

En hij staat echt onder haar, hoor. Hij heeft niet veel meer in te brengen dan lege briefjes.
Bij begroeten van Skadi laat hij in een flits onderdanig gedrag zien (oortjes plat, kop laag, lage brede kwispel) en dan neemt hij weer zijn gewone hoge houding aan. En Skadi vindt dat prima :19:
Af en toe dwingt ze hem tot kalmerende signalen, door er schuin voor te gaan staan bijvoorbeeld, en vaak vindt ze het leuk om te bepalen dat hij ergens niet mag lopen, maar verder vindt ze het wel best.

Wat IS dat nou, die gunfactor. Waarom komen bepaalde honden met van alles aan brutaal gedrag weg zonder dat er ooit een onvertogen woord valt?
Hebben jullie ideeën of theorieën?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Re: Honden met de gunfactor

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb geen idee. Maar als we de verschillen tussen Diem en Cayuga kunnen vinden weet je het :tongue:
Diem komt namelijk nergens mee weg bij andere honden :wink: Alleen sommige teven vinden hem het einde. En dat zijn dan meestal teven die alleen hem het einde vinden.
De rest van de honden meent direct korte metten met hem te moeten maken. Heb ik me ook altijd een beetje over verbaasd. Mies houdt hem ook ontzettend kort. Wat hij prima accepteert overigens. Van reuen accepteert hij dan weer niet dat ze hem op de kop zitten.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Nanna schreef:edit: ik denk trouwens dat dat komt omdat andere honden in de gaten hebben dat het zijn bedoeling helemaal niet is om te gaan knokken.
Ja, dat zal zeker meespelen, ook bij Cayuga.

Maar om een ander voorbeeld te geven, toen ik hem net drie dagen had zijn we met zijn fokster meegegaan op een wandeling met al haar nesten. Haar teef was hoogdrachtig, en rook blijkbaar erg lekker. Cayuga heeft de hele wandeling met zijn neus onder haar staart gehangen. Of er lijm zat.
Ik corrigeerde dat wel, maar tien minuten later hing hij er dan weer. Zijn fokster zei dat haar teef dat van geen enkele andere hond pikt, en inderdaad, andere honden hoefden maar een blik richting die staart te werpen en ze werden weggesnauwd. Maar Cayuga dus niet :19:
Ik vind het zó vreemd om te zien.
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

pioenroos schreef:Ik heb geen idee. Maar als we de verschillen tussen Diem en Cayuga kunnen vinden weet je het :tongue:
Diem komt namelijk nergens mee weg bij andere honden :wink:
Ja, dat is natuurlijk het andere einde van het spectrum.
Fascinerend. De meeste Euraziërs die ik ken zou ik als behoorlijk dominant willen omschrijven, is Diem dat ook?

En Cayuga, ondanks zijn dominante houding, zou ik juist niet als dominant omschrijven. Zacht ei? Ja. Lief debielig pindabrein? Ja. Maar echt dominant, nee dat dan weer niet.
And few will ever climb
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Dibbes heeft dit ook. Hij loopt niet zozeer met een hoge houding, maar ook zeker niet op een onderdanige manier op vreemde honden af, en komt werkelijk nooit in de problemen. Ook andere reuen hier in de buurt die doorgaans niet met andere reuen kunnen, hebben met Dibbes geen enkel probleem. Dibbes houding is eerder vrolijk en onbevangen, maar wel op een zelfverzekerde, rustige manier. Blijkbaar valt dat gewoon bij heel veel honden goed, of zien ze meteen dat hij absoluut geen verkeerde bedoelingen heeft.
Ik sta er ook wel eens verwonderd naar te kijken hoor, waar hij allemaal mee wegkomt. Ook bij Mila trouwens. Die pikt normaal gesproken erg weinig van andere honden (tolerantie is niet haar middle name), maar Dibbes kan echt héél ver gaan bij haar.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hebben mijn honden niet. Die zijn gewoon normaal hond :)
Alleen Csiva is er eentje die perfect weet wat ze kan maken bij n andere hond. En als ze al weet dat ze ergens niet mee weg komt probeert ze t niet eens :)
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Machie schreef:Hebben mijn honden niet. Die zijn gewoon normaal hond :)
Euh, ja? De mijne ook?

Het gedrag van Csiva is niet wat ik bedoel. Ik doel meer op gedrag wat echt brutaal is, waar andere honden niet mee wegkomen, maar een hond met de gunfactor dus wel.
And few will ever climb
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Nanna schreef:Glenn heeft dat ook. Dendert, als het effe tegenzit, overal op af met hoge houding en staart.
Tót het moment dat hij een baasje treft zoals jij (of anderen hier van het forum) dan heeft hij, voordat hij kan knipperen met zijn ogen maar 43 tussen zijn ogen :engel:

Hier geen honden met de gunfactor :19:
Laatst gewijzigd door Tamara. op 18 aug 2013 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
pioenroos
Zeer actief

Miranda schreef: Ja, dat is natuurlijk het andere einde van het spectrum.
Fascinerend. De meeste Euraziërs die ik ken zou ik als behoorlijk dominant willen omschrijven, is Diem dat ook?

En Cayuga, ondanks zijn dominante houding, zou ik juist niet als dominant omschrijven. Zacht ei? Ja. Lief debielig pindabrein? Ja. Maar echt dominant, nee dat dan weer niet.
Ja, Diem kan je zeker als dominant zien. Alhoewel het natuurlijk afhangt van hoe je dominantie ziet. Diem kan heel slecht met reuen. Alles vanaf een kilo of 10 gaat hij tegen (terug) patsen. Kleiner accepteert hij wel gedoe van en van teven eigenlijk ook altijd. Maar, als de teef niet corrigeert probeert hij wel direct te ruiken en rijen.
Maar contact met andere honden is dus zelden ontspannen. Alleen sommige teven vinden hem tof, de rest reageert negatief op hem. Kent een teefje hem eenmaal (zoals Mies nu) dan gaat het prima. Hij accepteert probleemloos dat Mies de baas wil zijn. Met intacte reuen zou ik dat niet uitproberen.

Diem is absoluut niet angstig zover ik kan zien. En de paar keer dat een confrontatie fysiek leek te worden heb ik hem geen seconde zien aarzelen om er vol in te gaan. (heb ik altijd wel kunnen voorkomen gelukkig). Ze zeggen dat de meeste Eurasiers wel dominant zijn maar geen knokkers. Op wandelingen gaat het ook heel gemoedelijk. Alhoewel de mindere types daar natuurlijk niet komen :wink:

Ik vind zelf Diems gedrag niet correct/gezond. Het is in ieder geval geen prettige dominantie. Mijn eerste teckelteef werd in gelegenheidsroedels uiteindelijk vaak de baas. Maar op een kleine correctie na (lipje of in ergste geval een snauwtje), ging dat altijd heel ontspannen. Dat vind ik zelf 'gezonde' dominantie.
Ze was al oud toen Diem als pup kwam. Maar zelfs zij, die pups super vond en de perfecte opvoeder was, vond het nodig Diem heel kort te houden. Hij werd regelmatig door haar in een hoek gezet.

Ik zou wel benieuwd zijn hoe Diem dan op een hond als Cayuga zou reageren? Heel soms komen we langs een hond waar Diem neutraal op reageert. Maar dat zijn honden die Diem juist negeren. Op papier doet Diem hetzelfde als Cayuga: hoge staart, oortjes naar voren en recht op de hond aflopen. Maarja, subtiel zijn er dus heel grote verschillen kennelijk?

Diem is overigens ook een fantastische hond hoor :wink: Ik kan lezen en schrijven met hem en hij is super gevoelig en intelligent. Maar, ik moet wel goed blijven opletten. Alleen met toestemming op de bank, spelletjes zelf stoppen, niet ingaan op/afkappen van gedram, etc. Als ik me niet altijd als opperteef gedraag krijgt hij wel praatjes :wink: Hij is nu om gezondheidsreden gecastreerd. Het gedrag is ietsje milder, ook van andere honden naar hem. Maar weg is het zeker niet!
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Miranda schreef:
pioenroos schreef:Ik heb geen idee. Maar als we de verschillen tussen Diem en Cayuga kunnen vinden weet je het :tongue:
Diem komt namelijk nergens mee weg bij andere honden :wink:
Ja, dat is natuurlijk het andere einde van het spectrum.

ik vermoed toch dat dit er iets mee te maken heeft, schijnbaar straalt hij ondanks zijn hoge houding toch uit dat niemand iets van hem te duchten heeft?
Ik merk het tegenovergestelde juist vaak bij Doran, die is dominant, toont geen interesse in andere honden en toch vind het gros van de reuen het nodig tegen hem te patsen en kijken of ze hem zover kunnen krijgen dat het knokken word, misschien is dat iets van: jij bent stoer maar ik ben ook heus stoer hoor :pffff: ? Ik kan tenminste niet tot een andere conclusie komen, juist omdat Doran totaal met z'n aandacht bij mij is en de andere honden lucht voor hem zijn :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Henk heeft het ook. Maar ik denk inderdaad dat honden prima aanvoelen dat er geen kwaad in zit. Henk is werkelijk nooit de l*l, hij wordt niet aangevallen en niet getreiterd. Als honden niet geinteresseerd in hem zijn, lopen ze door en als ze wel geinteresseerd zijn, spelen ze met hem. Nooit een grauw of snauw, niks!

Cena heeft een niet-gunfactor bij kleine hondjes. Vaak zeggen mensen dan dat hun hondje aangevallen is door een herder of bang is voor grote honden... Terwijl Cena ook echt geen kwaad in de zin heeft, en eigenlijk véél voorzichtiger is dan Henk. Maar ik denk dat honden haar onzekerheid voelen en dan menen te moeten snauwen. Meer dan een snauw gebeurt er overigens ook niet hoor.
RIP Cena :roos:
    Miranda
    Erelid
    Tervuerense herder

Lunatic schreef:
    Miranda schreef:En Cayuga, ondanks zijn dominante houding, zou ik juist niet als dominant omschrijven. Zacht ei? Ja. Lief debielig pindabrein? Ja. Maar echt dominant, nee dat dan weer niet.
    ik vermoed toch dat dit er iets mee te maken heeft, schijnbaar straalt hij ondanks zijn hoge houding toch uit dat niemand iets van hem te duchten heeft?
    Ik vermoed het ook. Hij is ontzettend lief en zacht van aard. Zijn uitstraling is ook zo, inderdaad.

Het is - bij gebrek aan een beter woord - een soort energie die hij uitstraalt. Lief, zacht, vrolijk. Skadi heeft juist een heel intense energie, en die heeft dan ook vaker mot :mrgreen:

Maar hij stáát er dus wel met een hoge houding. En niks afgewende kop of zo, hoor. Hij wil echt niet knokken, maar laat zich de kaas ook niet van het brood eten. En als hij vindt dat Skadi onterecht een correctie uitdeelt zegt hij heus wel wat terug en dat gaat dan ineens wel met gegrauw en gesnauw.
    Maar dat is twee keer gebeurd, allebei de keren met Skadi en voor de rest nooit. Ook niet met honden die zelf vaak mot hebben met andere honden.
    And few will ever climb
    Miranda
    Erelid
    Tervuerense herder

pioenroos schreef:Ik zou wel benieuwd zijn hoe Diem dan op een hond als Cayuga zou reageren?
    Ik ook. Net zoals ik me afvraag of bijvoorbeeld een Glenn ook veel potjes kan breken bij Skadi :D
    And few will ever climb
    pioenroos
    Zeer actief

Miranda schreef:
    pioenroos schreef:Ik zou wel benieuwd zijn hoe Diem dan op een hond als Cayuga zou reageren?
    Ik ook. Net zoals ik me afvraag of bijvoorbeeld een Glenn ook veel potjes kan breken bij Skadi :D
    Ik word oud :ugh: Ik was vergeten dat Diem Glenn al ontmoet heeft...
    Toen was hij wel jonger en minder uitgesproken in zijn gedrag vergeleken met nu. (nog geen anderhalf meen ik). Maar hij wilde continue op Glenn rijden. Die maakte zich daar niet al te druk om als ik me goed kan herinneren. Maar Diem was erg hardnekkig :oeps: Dat rijden op een intacte reu had ik nog niet eerder gezien bij hem. Ook niet sindsdien trouwens. Poot opleggen/overhangen wel maar echt rijden probeert hij alleen op een teef of castraat. (het mag niet van mij uiteraard)
    Afbeelding
    Inge
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck had dat ook wel, die kon overal op af stieren en kreeg binnen no time alles aan het spelen :denken: Maar ze had niet altijd een hoge houding, dus toch weer niet helemaal wat jullie bedoelen denk ik?

Ik zou het niet aandurven trouwens om Glenn zo op Numa af te laten komen, ik zou zelf te bang zijn dat Numa dat niet zou pikken.
    Groetjes Inge
    Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
    luna2906
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ik ken het ook niet bij Luna. Ik zie wel eens dat bepaalde honden dingen mogen die de gemiddelde hond niet mag, maar over het algemeen mogen andere honden niet zo heel veel van Luna. Alleen de jonge mechelaar hier in de buurt kon bijvoorbeeld veel meer maken. Die mocht op haar springen, tegen haar aanduwen en zelfs in haar flank happen voor ze er een keer wat van zei. Normaal is ze niet zo tolerant :wink:

Luna zelf komt bij Kaiyou van Minh met een heleboel dingen weg waar ik haar nooit mee weg had laten komen als ik Kaiyou was. Maar dat zijn dus alleen bepaalde honden en interacties. Ik ken weinig honden die inderdaad bij vrijwel alles overal mee weg komen. Ik ken dan wel weer honden die schijnbaar overal het doelwit voor andere honden moeten zijn, terwijl ik er weinig opvallends aan zie. Dat dan weer wel.
    Maeve
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hmm nee, ze hebben beide niet die gunfactor die jij beschrijft. Coda heeft nooit mot, ook niet met honden die er om bekend staan niet met andere honden te kunnen. Maar dat is omdat zij ze compleet negeert. Dat had ze als pup ook al. Honden die niet met pups konden hadden geen problemen met haar. Maar ze zocht dan ook geen contact met ze.
    moosje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
    Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Bleza mag tot nu toe ook eigenlijk alles van andere honden.
    Tot botten afpakken aan toe.
    En waarom? Ik heb echt geen idee.
    Afbeelding
    In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
    Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
    Miranda
    Erelid
    Tervuerense herder

Waar ik benieuwd naar ben, Nanna, heeft Glenn ook zo'n hele lieve en zachtaardige uitstraling (of energie, of hoe je het ook maar wil noemen)?
    And few will ever climb
    Branka
    moderator
    Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Nanna schreef:
    Miranda schreef:Waar ik benieuwd naar ben, Nanna, heeft Glenn ook zo'n hele lieve en zachtaardige uitstraling (of energie, of hoe je het ook maar wil noemen)?
    Ja, het lijkt een hele haan in zijn doen en laten maar hij straalt nooit agressie uit.
    Alsof je Finn beschrijft. Tot nu toe maar 1 hond die op hem is geklapt, maar die schijnt dat op zo'n beetje elke hond te doen.
    Verder zie je hem met die hoge houding bij de kleinste hond staan van "baas! help! ik ben geen watje, maar wil niet vechten! haal jij 'm weg?"
    En eigenlijk iedereen die hem ziet heeft een zwak voor hem.
    Afbeelding
    Branka
    moderator
    Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Finn blijft dezelfde houding aanhouden, maar neemt de toeristische route als hij zulke honden tegenkomt zal ik maar zeggen :F:
    Afbeelding
    Lief
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Shadow kan ook veel maken bij andere honden, maar dat komt meer door zijn imponerende verschijning dan door een gun factor denk ik zo.
    De meeste honden willen geen mot met hem.
    Browny
    Zeer actief
    Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Ja Browny heeft dat ook, komt heel zelfverzekerd op andere honden af (niet erop af gestormd, maar rustig), wel een hele hoge houding, maar op een vriendelijke manier.. hij zou ook nooit kwaad willen. diverse agressieve honden tegengekomen, waarvan men dacht dat er niemand zou lopen (wij lopen ook vaak in hele rustige gebieden). en dan gebeurd er niets, ze mogen ook gewoon snuffelen bij hem, tot op zekere hoogte dan maakt hij een sprongetje opzij waarvan de andere hond dan even schrikt en na een blik, afdruipt. hij kan honden dan ook wegkijken, maar blijft helemaal verstijfd staan alsof hij zegt ''mij krijg je geen cm van mijn plaats'' :mrgreen:

Chiko (de kleinste) begon dit ook na 1,5 jaar te doen toen hij helemaal volwassen was (en een goede leermeester :mrgreen: ).. en vaak hebben grote(re) honden niet zoveel met die kleintjes (alsof ze weten dat ze die aankunnen).. maar hij patst wel eens bij grotere honden die stoer op onze roedel af komen, heel zelfverzekerd die kleine en kan dan ook tegelijkertijd een kalmerend signaal geven. de andere hond die terug patst buigt dan toch en druipt af :80: hij heeft het voornamelijk als ik met de teven erbij loop, zo van die zijn van mij!

ook als ze te wild spelen hier onderling (volgens die kleine, want er is dan niets aan de hand), dan komt hij ertussen met een hoge houding (soms met gebrom) en als de DH door blijft gaan (meestal heeft hij het op haar gemunt), dan snauwt hij even (gezien het hoogte verschil moet hij daarbij springen naar haar zij) die gekke duitser druipt dan af en gaat in een hoekje liggen :vaag:
    Afbeelding
    Inge
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nanna schreef:
    Inge schreef: Ik zou het niet aandurven trouwens om Glenn zo op Numa af te laten komen, ik zou zelf te bang zijn dat Numa dat niet zou pikken.
    Dan is Glenn zo weer weg hoor ;-) Moet Numa natuurlijk niet het type zijn dat n'importe overal meteen op klapt.
    Nee hoor, hij heeft nog nooit gevochten. De keren dat ik onverhoopt een andere hond tegenkwam bleef het bij patsen, maar ik zou bang zijn dat mijn eigen "angst" dat hij wèl zou gaan vechten hem zou triggeren. Ik vertrouw Numa wat dat betreft gewoon niet genoeg. :wink:
    Groetjes Inge
    Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
    hewi
    Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

De Leo komt ook overal mee weg, grote bek, afstormen etc.
    Hij heeft 1x een knal gehad van een enormegeenideewathetwas hond maar ook dat ging netjes
    en dan druipt hij gewoon weer af nog net geen sorry roepend.
    Groetjes Heidi
    Afbeelding
    Miranda
    Erelid
    Tervuerense herder

Inge schreef:
    Nanna schreef:
    Inge schreef: Ik zou het niet aandurven trouwens om Glenn zo op Numa af te laten komen, ik zou zelf te bang zijn dat Numa dat niet zou pikken.
    Dan is Glenn zo weer weg hoor ;-) Moet Numa natuurlijk niet het type zijn dat n'importe overal meteen op klapt.
    Nee hoor, hij heeft nog nooit gevochten. De keren dat ik onverhoopt een andere hond tegenkwam bleef het bij patsen, maar ik zou bang zijn dat mijn eigen "angst" dat hij wèl zou gaan vechten hem zou triggeren. Ik vertrouw Numa wat dat betreft gewoon niet genoeg. :wink:
    Nou, weet je, die man met die mechelreu stond echt paraat om in te grijpen (ik herken dat wel een beetje, ik heb een Skadi :tongue: ), die dacht ook dat het knokken zou worden.
    Maar nee, gewoon niet. Beetje patsen over en weer met hoge houdingen en neus aan neus staan.
    En toen ging Skadi verliefd doen tegen die mechelreu, en toen wierp die mechelreu één blik op Cayuga, en besloot om er maar niet op in te gaan. En toen ging iedereen elkaar staan negeren. Behalve Skadi, die alles uit de kast trok om die mechelreu te laten reageren :LOL:
    And few will ever climb
    Lief
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Het verbaasd me soms hoe honden ineens goed met andere dominante types op kunnen schieten. Dat je er zelf met dichtgeknepen billen en zwaar verbaasde blik bijstaat....
    Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jaymz had dat ook. Kwam altijd buurten met de staart hoog in de lucht en nooit een onvertogen woord eigenlijk. Soms hing hij ook met zijn kop over de rug van andere honden en ook daar kwam hij altijd mee weg. Jaymz patste wel, maar er zat geen kwaad in en ik denk dat andere honden dat ook wel feilloos doorhebben.

Zoals hier bijvoorbeeld, hier liep Jaymz op een groep andere (bekende) newfs in zee af. :I: Maar zo liep hij dus ook op onbekende honden af, staart omhoog en even buurten.

Afbeelding
    ~Suzanne~
    Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vind dat altijd erg vervelend als een hond (reu of teef) op die manier naar mijn aangelijnde hond gaat. De mijne gaat daar namelijk inhangen.
    Ik wordt dus altijd "erg blij" als bazen van een loslopende, patserig aankomende hond niet ingrijpen. Vaak onder het motto "hij doet niets hoor".. nee, dat geloof ik op zich wel (al kan IK dat niet weten als een hond met die houding aan komt) maar eh... "die van mij dus wel!!" En ja, die hou ik aangelijnd enzo en hou ik kort ook nog maar ik blijf het storend vinden dan "men" een loslopende hond op de mijne af laat lopen.

Van mijn hond weet ik hoe hij doet en ik hou 'm bij me. Gek genoeg verwacht ik van andere mensen ook dat ze hun hond bij zich houden als ze zien dat ik mijne aan de lijjn heb, ZEKER als ze weten dat een hond zo patserig aan komt lopen.

Ik weet echt 99,99999% zeker dat de mijne er vol in gaat namelijk en ik zit daar niet zo op te wachten.

Suznane
    Miranda
    Erelid
    Tervuerense herder

~Suzanne~ schreef:Ik vind dat altijd erg vervelend als een hond (reu of teef) op die manier naar mijn aangelijnde hond gaat. :blah: :blah: :blah: :blah:
    Ja, en wat heeft dat met mijn hond te maken?
    And few will ever climb
    Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”