Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare reactie?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Rare reactie?

Ongelezen bericht door samantha! »

Tiesto reageert in 1e instantie trouwens hetzelfde als Jack, maar als iemand dan binnenkomt is hij vrolijk en laat zich gewoon aaien.
Jack niet, die blijft boos, hij accepteert het omdat het moet van mij maar hij houdt diegene dan strak in de gaten en wil nog weleens binnenmonds doormopperen.
Ik heb weinig ervaring met waakse honden dus of het blaffen onzekerheid is van Jack weet ik niet, ik denk het niet, of in ieder geval niet alleen onzekerheid.
Wel is zijn reactie anders als ik erbij ben, als ik niet thuis ben is zijn reactie heftiger en staat hij helemaal stijf (ik kijk soms terug op de camera die er hangt).
Toevallig wist ik dat er vandaag iemand iets zou komen ophalen, dus telefoon klaargegeld om het eens te filmen.
De 1e reactie (blaffen en grommen toen de bel ging) is al geweest, als ik dan opsta om de deur open te doen is hij stil (dat is het moment dat ik ga filmen).
Wel grappig, ik kende deze man niet en hij vroeg of het een rottweiler was want hij herkende de blaf van een rottweiler :LOL:
http://s1297.photobucket.com/user/saman ... a.mp4.html
Wat hij aan het eind van het filmpje doet doet hij trouwens ook altijd, toch nog even naar de deur lopen om daar te ruiken en vervolgens een beetje te grommen en binnenmonds te blaffen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Inge O schreef:
samantha! schreef:Jup, all in the familie want Jack doet inderdaad ook mee :cheer:
Hij is zeer waaks, bezoek en/of mensen die te dicht langs het huis/tuin lopen worden woestblaffend aangekondigd/verjaagd en vreemden komen echt niet zonder mijn goedkeuring binnen :neenee: ik durf er serieus niet voor in te staan dat hij niet in de aanval zou gaan als ik er niet ben of bij ongewenst bezoek.
Ik vond het wel grappig toen Miranda puppy Jack voor het eerst zag: het is net een herder :80: :LOL:
En dat klopt inderdaad, ik noem hem ook altijd mijn herder in labjesvermomming :mrgreen:
zou het kunnen dat er herder doorheen de labwerklijnen zit :scratch: ? want alles wat hier beschreven wordt lijkt me wel erg ver staan van de doorsnee lab.
Als het zo is zou me dat helemaal niks verbazen. Het is écht net een herder, Inge.
Maar dan eentje waarvan de oren getaped moeten worden :F:
Ik was echt behoorlijk verbaasd toen ik hem voor het eerst zag.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
samantha!
Zeer actief

Inge O schreef:
samantha! schreef:Jup, all in the familie want Jack doet inderdaad ook mee :cheer:
Hij is zeer waaks, bezoek en/of mensen die te dicht langs het huis/tuin lopen worden woestblaffend aangekondigd/verjaagd en vreemden komen echt niet zonder mijn goedkeuring binnen :neenee: ik durf er serieus niet voor in te staan dat hij niet in de aanval zou gaan als ik er niet ben of bij ongewenst bezoek.
Ik vond het wel grappig toen Miranda puppy Jack voor het eerst zag: het is net een herder :80: :LOL:
En dat klopt inderdaad, ik noem hem ook altijd mijn herder in labjesvermomming :mrgreen:
zou het kunnen dat er herder doorheen de labwerklijnen zit :scratch: ? want alles wat hier beschreven wordt lijkt me wel erg ver staan van de doorsnee lab.
Nee, dat denk ik niet.
Maar het staat inderdaad heel ver van de doorsnee lab, dat klopt.
De meeste werklijnen die ik ken zijn geen allemansvrienden.
Er zijn maar een paar mensen (en dat zijn de mensen die hij echt goed kent) waardoor Jack geaaid wilt worden bijvoorbeeld (en als je daar eenmaal bij hoort zit hij ook gelijk het liefst op schoot :LOL: ) .
Als vreemden het proberen doet hij overigens niets en loopt weg, maar als pupje aan de lijn wilde hij nog weleens grommen naar mensen die toch contact probeerde te maken.
Inmiddels ondergaat hij het, maar leuk vindt hij het nog steeds niet.
Wat mij ook opvalt is dat ze veel meer op lichaamstaal gericht zijn, ook naar andere honden toe.
Als Jack (die overigens heel makkelijk is met andere honden) kennismaakt met een andere hond wordt er met een boog omheen gelopen en hij zend 101 signalen uit, heel rustig wordt er dan kennis gemaakt, eerst rustig snuffelen etc.
Ook de kennismakingmaking met mensen verloopt rustig, eerst wat snuffelen en dan eventueel aaien, maar dat hoeft nieteens voor hem eigenlijk, het liefst wordt hij dus gewoon genegeerd en hij negeerd zelf ook het liefst.
Dat "alles en iedereen is lief en gelijk in your face" (bij hond en mens) vind hij helemaal niks en dat geld ook wel voor de andere werklijnen die ik ken.
Het zijn echt honden voor de baas, de baas is heilig en de rest van de wereld interesseerd ze gewoon totaal niet.

Inge O schreef:het stukje woe-oe-oe-oe doet mij in ieder geval geen schrik krijgen, doorsnee is dat het soort geblaf waar ik me weinig van aantrek als ik ergens binnenkom.

maar ja, zal je net zien dat jack dan in mijn broek hangt :mrgreen: .
:LOL:
Als ik mensen binnen laat gaat hij onder commando en dat gaat goed, al blijft hij soms wat mopperen maar met een uh!! is dat ook weer over.
Ik kwam ook dit filmpje nog tegen, hier waren ze onderhoud aan het plegen aan de bomen rondom mijn huis: dit kap ik overigens wel af hoor.
http://s1297.photobucket.com/user/saman ... 6.mp4.html

En nog een leuke, hier was Jack een maand of 9.
Mijn moeder had een boeddhabeeld gekregen en Jack zat er de hele tijd wantrouwens naar te kijken.
Toen ze dat beeld bij zich pakte krijg je dus dit:
Ook wel grappig om te zien, Macho en Tiesto reageren zoals de doorsnee lab en DJ is een meelopertje.
Dit lijkt me overigens wel grotendeels onzekerheid, hij was natuurlijk ook nog wel erg jong.
(het geluid hier is heel raar, ik geloof dat het iets too much was voor mijn mobieltje :F: , maar Jack maakt hier dus ongelovelijk veel kabaal)
http://s1297.photobucket.com/user/saman ... a.mp4.html
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

Miranda schreef:
Inge O schreef:
Als het zo is zou me dat helemaal niks verbazen. Het is écht net een herder, Inge.
Maar dan eentje waarvan de oren getaped moeten worden :F:
Ik was echt behoorlijk verbaasd toen ik hem voor het eerst zag.
:F:
En je zag toen wel, als je het rustig aanpakt en zijn vertrouwen weet te winnen zit hij zo in je nek :LOL:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

samantha! schreef:Er zijn maar een paar mensen (en dat zijn de mensen die hij echt goed kent) waardoor Jack geaaid wilt worden bijvoorbeeld (en als je daar eenmaal bij hoort zit hij ook gelijk het liefst op schoot :LOL: ) .
Mij kende hij niet, en hij kroop ook bij mij op schoot. Maar ik ben dan ook een herdermens :pffff:

Edit, ik had je post gemist. Maar inderdaad, dat dus.
Sam zei "hij moet vreemden niet hoor"
Vijf minuten later zat ze verbijsterd te kijken hoe hij bij me op schoot was gekropen "Dat doettie anders nooooit" :LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
samantha!
Zeer actief

Miranda schreef:
samantha! schreef:Er zijn maar een paar mensen (en dat zijn de mensen die hij echt goed kent) waardoor Jack geaaid wilt worden bijvoorbeeld (en als je daar eenmaal bij hoort zit hij ook gelijk het liefst op schoot :LOL: ) .
Mij kende hij niet, en hij kroop ook bij mij op schoot. Maar ik ben dan ook een herdermens :pffff:

Edit, ik had je post gemist. Maar inderdaad, dat dus.
Sam zei "hij moet vreemden niet hoor"
Vijf minuten later zat ze verbijsterd te kijken hoe hij bij me op schoot was gekropen "Dat doettie anders nooooit" :LOL:
Haha ja maar jij pakte het juist aan inderdaad!
De meeste mensen die hier binnenkomen zijn bang voor hem of ze gaan hem aanstaren met: ooooh je hoeft niet zo te blaffen hoor! kom eens kijken :blah:
En vooral dat laatste vindt hij niet cool :schrik:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Inge O schreef:bij die boedha ziet hij er al wat bozer uit :mrgreen: .
Maar die boeddha was dan ook wel heeeel bedreigend :Q:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

samantha! schreef:
Inge O schreef:bij die boedha ziet hij er al wat bozer uit :mrgreen: .
Maar die boeddha was dan ook wel heeeel bedreigend :Q:
Dat was dat beeld waar Coda ook ineens heel verschrikt naar keek of niet? :LOL:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Inge O schreef:
Paisley schreef:
Nath schreef:
En ook hier mensen die "blaffen" of fluiten om de honden uit te dagen, zelfs een keer een kerel die een hand koekjes over het hek gooide. Gelukkig eten ze dit niet en worden alleen maar pissig, maar echt fijn is het niet al die idioten :evil:
Je zou ook zo kunnen beredeneren dat het getetter van die honden mensen uitlokt om eens te gaan kijken wat voor vlees ze in de kuip hebben.
ja, en als dat dan om volwassen mensen gaat is dat echt erg uhhh...volwassen :roll: .
Bovendien, het is toch je eigen terrein waar die honden op zitten? ik snap niet wat mensen bezield hoor en al dat gezeur over
een hond die eens blaft.
4 wandelaars op die dag, dus 4 keer aanslaan, laat het van mijn part 6 keer aanslaan zijn... pfff waar doen mensen moeilijk over?

Ik zou ze lekker laten blaffen, honden horen te waken, althans de meesten dan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Caro. schreef:[

hallo zeg, heb je wel eens gewoond naast een blaffende hond ?.. :denken:

ook al was het binnen , maar ik heb het 3 jaar lang bijna niet volgehouden , het is vreselijk . . Gelukkig ging hij verhuizen . anders ging ik !
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Pakdebal schreef:

ook al was het binnen , maar ik heb het 3 jaar lang bijna niet volgehouden , het is vreselijk . . Gelukkig ging hij verhuizen . anders ging ik !
Nou ik weet niet hoe je woont maar ik kan me zo voorstellen dat dat wat anders is dan TS.
Die woont op een boerderij. Geen directe buren. De buren zullen (denk ik) een eind weg wonen.
Dat is een heel andere situatie dan in een rijtjeshuis hoor :wink:

Daarbij is het "op het platteland) niet zo dat er ieder half uur iemand met een hond langs komt lopen. Niet eens ieder uur.

Loop ik daar en rennen er blaffende honden op en neer langs een hek dan vind ik dat niet prettig. Maar ik zorg dat mijn honden niet terug uitvallen en als ik me er echt aan stoor loop ik wel een ander rondje.
cuatro
Actief
Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door cuatro »

Ik kom vaak langs erfhonden die blaffen. Dat stoort mij echt niet. Mijn honden mogen daar ook absoluut niet op reageren. Als ik dat toe zou laten dan zou ik geen fijne wandeling kunnen maken. Ik heb er gewoon een hekel aan als ze tekeer gaan tegen andere honden. Helaas gaat een van mijn cotonnetjes nog te keer tegen andere honden en soms krijgt ze de Border Collie mee. Daar moet ik nog aan werken.
groetjes monique
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

flamme schreef:
Pakdebal schreef:

Nou ik weet niet hoe je woont maar ik kan me zo voorstellen dat dat wat anders is dan TS.
Die woont op een boerderij. Geen directe buren. De buren zullen (denk ik) een eind weg wonen.
Dat is een heel andere situatie dan in een rijtjeshuis hoor :wink:

Daarbij is het "op het platteland) niet zo dat er ieder half uur iemand met een hond langs komt lopen. Niet eens ieder uur.

Loop ik daar en rennen er blaffende honden op en neer langs een hek dan vind ik dat niet prettig. Maar ik zorg dat mijn honden niet terug uitvallen en als ik me er echt aan stoor loop ik wel een ander rondje.

Dat dus.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”