Inge O schreef:samantha! schreef:Jup, all in the familie want Jack doet inderdaad ook mee
Hij is zeer waaks, bezoek en/of mensen die te dicht langs het huis/tuin lopen worden woestblaffend aangekondigd/verjaagd en vreemden komen echt niet zonder mijn goedkeuring binnen

ik durf er serieus niet voor in te staan dat hij niet in de aanval zou gaan als ik er niet ben of bij ongewenst bezoek.
Ik vond het wel grappig toen Miranda puppy Jack voor het eerst zag: het is net een herder
En dat klopt inderdaad, ik noem hem ook altijd mijn herder in labjesvermomming

zou het kunnen dat er herder doorheen de labwerklijnen zit

? want alles wat hier beschreven wordt lijkt me wel erg ver staan van de doorsnee lab.
Nee, dat denk ik niet.
Maar het staat inderdaad heel ver van de doorsnee lab, dat klopt.
De meeste werklijnen die ik ken zijn geen allemansvrienden.
Er zijn maar een paar mensen (en dat zijn de mensen die hij echt goed kent) waardoor Jack geaaid wilt worden bijvoorbeeld (en als je daar eenmaal bij hoort zit hij ook gelijk het liefst op schoot

) .
Als vreemden het proberen doet hij overigens niets en loopt weg, maar als pupje aan de lijn wilde hij nog weleens grommen naar mensen die toch contact probeerde te maken.
Inmiddels ondergaat hij het, maar leuk vindt hij het nog steeds niet.
Wat mij ook opvalt is dat ze veel meer op lichaamstaal gericht zijn, ook naar andere honden toe.
Als Jack (die overigens heel makkelijk is met andere honden) kennismaakt met een andere hond wordt er met een boog omheen gelopen en hij zend 101 signalen uit, heel rustig wordt er dan kennis gemaakt, eerst rustig snuffelen etc.
Ook de kennismakingmaking met mensen verloopt rustig, eerst wat snuffelen en dan eventueel aaien, maar dat hoeft nieteens voor hem eigenlijk, het liefst wordt hij dus gewoon genegeerd en hij negeerd zelf ook het liefst.
Dat "alles en iedereen is lief en gelijk in your face" (bij hond en mens) vind hij helemaal niks en dat geld ook wel voor de andere werklijnen die ik ken.
Het zijn echt honden voor de baas, de baas is heilig en de rest van de wereld interesseerd ze gewoon totaal niet.
Inge O schreef:het stukje woe-oe-oe-oe doet mij in ieder geval geen schrik krijgen, doorsnee is dat het soort geblaf waar ik me weinig van aantrek als ik ergens binnenkom.
maar ja, zal je net zien dat jack dan in mijn broek hangt

.
Als ik mensen binnen laat gaat hij onder commando en dat gaat goed, al blijft hij soms wat mopperen maar met een uh!! is dat ook weer over.
Ik kwam ook dit filmpje nog tegen, hier waren ze onderhoud aan het plegen aan de bomen rondom mijn huis: dit kap ik overigens wel af hoor.
http://s1297.photobucket.com/user/saman ... 6.mp4.html
En nog een leuke, hier was Jack een maand of 9.
Mijn moeder had een boeddhabeeld gekregen en Jack zat er de hele tijd wantrouwens naar te kijken.
Toen ze dat beeld bij zich pakte krijg je dus dit:
Ook wel grappig om te zien, Macho en Tiesto reageren zoals de doorsnee lab en DJ is een meelopertje.
Dit lijkt me overigens wel grotendeels onzekerheid, hij was natuurlijk ook nog wel erg jong.
(het geluid hier is heel raar, ik geloof dat het iets too much was voor mijn mobieltje

, maar Jack maakt hier dus ongelovelijk veel kabaal)
http://s1297.photobucket.com/user/saman ... a.mp4.html