Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afgebeten neus pup / update filmpjes toegevoegd pag. 10

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Afgebeten neus pup / update filmpjes toegevoegd pag. 10

Ongelezen bericht door laeken »

malinois schreef:
laeken schreef:Nou, prima hondje zo te zien en lekker aan het kauwen op zijn brokjes. Hij hoeft niet eens zacht eten te hebben zo te zien. Dus wie gaat het nu nog inslapen en waarom precies? Ik vind het zelfs wel meevallen wat betreft de verminking. Je ziet het eigenlijk helemaal niet zo goed gelukkig. Lijkt een soort onderbeet van hier tot Tokio.
Ik.. blijf t hondonwaardig vinden.
Mag toch denk ik? Een mening hebben....

Van wie mag dat niet? :wink: Ik heb ook een mening echter, en ik vind niks mis met die pup. Ziet er vrolijk en lekker dik uit, wordt niet geholpen met eten en is gewoon een hondje. Je mag een mening hebben, alleen snap ik echt niet waarom dit hondje nu precies beter dood moet zijn? Want waarom moet een vrolijk etend en rondlopend lief hondje ineens dood omdat het geen neus heeft? En zou jij het echt oppakken en af laten maken als het bij jou in huis liep? Gewoon hup, op de arm en stilzitten voor de roze spuit? Omdat het een lelijk koppie heeft? :ugh: Want uit niks blijkt dat het diertje een handicap heeft.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

laeken schreef:
malinois schreef:
laeken schreef:Nou, prima hondje zo te zien en lekker aan het kauwen op zijn brokjes. Hij hoeft niet eens zacht eten te hebben zo te zien. Dus wie gaat het nu nog inslapen en waarom precies? Ik vind het zelfs wel meevallen wat betreft de verminking. Je ziet het eigenlijk helemaal niet zo goed gelukkig. Lijkt een soort onderbeet van hier tot Tokio.
Ik.. blijf t hondonwaardig vinden.
Mag toch denk ik? Een mening hebben....

Van wie mag dat niet? :wink: Ik heb ook een mening echter, en ik vind niks mis met die pup. Ziet er vrolijk en lekker dik uit, wordt niet geholpen met eten en is gewoon een hondje. Je mag een mening hebben, alleen snap ik echt niet waarom dit hondje nu precies beter dood moet zijn? Want waarom moet een vrolijk etend en rondlopend lief hondje ineens dood omdat het geen neus heeft? En zou jij het echt oppakken en af laten maken als het bij jou in huis liep? Gewoon hup, op de arm en stilzitten voor de roze spuit? Omdat het een lelijk koppie heeft? :ugh: Want uit niks blijkt dat het diertje een handicap heeft.
Ik reageerde hierop Laeken:
Dus wie gaat het nu nog inslapen en waarom precies?
Nou ik dus... ik blijf erbij dat hij zijn belangrijkste orgaan mist, niemand weet of hij nog kan ruiken en in welke mate. Daarnaast kan het hem nog behoorlijke problemen gaan opleveren met andere honden gezien zijn lichaamstaal.
Kijk iedereen mag het van mij hebben hoor, wie ben ik om te zeggen dat dat niet zou mogen dat moet ieder voor zich weten. Ik zou het niet willen en als dat in mijn nest gebeurd zou zijn was het inderdaad einde oefening geweest, direct al. En dat heeft dus niks met eventuele lelijkheid te maken, want ik vind wel meer honden lelijk die gezond zouden moeten zijn maar puur en alleen dat ik het absoluut niet hondwaardig vind. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Afgebeten neus pup / update pag. 8

Ongelezen bericht door gonnie »

*Esther schreef:
gonnie schreef:Toch vraag ik me wel af of die neus echt afgebeten is, als je op die laatste foto's in haar bek kijkt dan missen er ook tanden en kiezen.
Precies, dat was ook al mijn eerdere reactie.

Ja, jou reactie had ik ook gelezen en aan de hand van jou reactie ben ik de foto's nog eens beter gaan bekijken en toen zag ik dus dat ze kiezen en tanden miste.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ondanks dat ik het hond onwaardig vind dat ze een van de belangrijkste organen voor een hond mist, vind ik dat inslapen gelijk na het ontstaan van het letsel had horen te gebeuren. Op het ogenblik red ze zich er zo te zien mee.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
PetraP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door PetraP »

Op de website van de Duitse dierenarts dr. Schweda staat de reconstructie van een neusprothese bij een Roemeense hond. Dr Schweda heeft 2 jaar geleden ook 10 honden uit Göcek en Marmaris ter plekke geopereerd. Los van de discussie of je wel of niet geld zou moeten spenderen aan een prothese vind ik het wel er goed uitzien:

http://www.team-schweda.de/presse/tv-pr ... tiert.html
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Eigenlijk allemaal gelul over vreselijke luxe problemen .
Een hond redden en daar ook nog zoveel geld aan besteden terwijl er in datt zelfde land nog zoveel leed en armoe is bij mensen die van dat geld gered zouden kunnen worden. Het is haast schofferend naar je eigen soort toe.
Lopen jullie daar nooit tegen aan .?
Ik wel , heb honden lopen die best wel geld kosten aan onderhoud en vreten en speeltjes terwijl er een paar uur hier vandaan nog mensen waaronder weeskinderen dood liggen te gaan aan aids en honger. Wat mijn honden per maand kosten zou een heel dorp daar kunnen overleven.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Eigenlijk allemaal gelul over vreselijke luxe problemen .
Een hond redden en daar ook nog zoveel geld aan besteden terwijl er in datt zelfde land nog zoveel leed en armoe is bij mensen die van dat geld gered zouden kunnen worden. Het is haast schofferend naar je eigen soort toe.
Lopen jullie daar nooit tegen aan .?
Ik wel , heb honden lopen die best wel geld kosten aan onderhoud en vreten en speeltjes terwijl er een paar uur hier vandaan nog mensen waaronder weeskinderen dood liggen te gaan aan aids en honger. Wat mijn honden per maand kosten zou een heel dorp daar kunnen overleven.

Ja, dat is ook zo. Eigenlijk is het een beetje te overdadig wat we soms aan onze honden en onszelf besteden, als je bedenkt dat er mensen op de wereld zijn die zich afvragen wat ze hun kinderen te eten moeten geven.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
laeken
Zeer actief

Ik vind die redenaties onzinnig. Waarom steken mensen dan nog een sigaret aan? Van dat gerook van ons kan je een heel land uit de problemen halen. Immers, veel mensen roken voor 5 euro per dag. Een hond laten leven doe je voor jezelf. Omdat je dat wil. Net zoals je zoveel dingen voor jezelf doet. We moeten nu niet gaan doen alsof deze hond leeft omdat we dat de hond gunnen. Als dat zo was dan zouden we nl elke hond redden, onszelf zaken ontzeggen en geen geld meer uitgeven aan onzin maar alleen aan goede doelen.
Ik denk dat je de overweging om je hond te laten leven en evt te laten opereren niet moet gaan spiegelen aan het leed in de wereld. De auto die mensen rijden kan nl ook 20.000 euro goedkoper vaak. Het huis dat je koopt had ook 2 keer kleiner kunnen zijn. Je kan ook geen vlees eten. Dus als we ineens onze levensstijl en wat we voor onze honden willen doen moeten gaan afzetten tegen het leed in de wereld dan weet ik er nog wel een paar te verzinnen.

Dus nee, ik denk niet dat het redden van een hond ook maar iets te maken heeft met leed in de wereld. Ik denk dat mensen een hond redden omdat ze dat leuk vinden. Net zo leuk als een dure hobby, een mooie nieuwe auto of een set nieuwe kleren elke zoveel maanden. Allemaal nergens voor nodig maar ook niet zaken die je gaat laten omdat de wereld elders in de shit zit. Persoonlijk zou ik een hond niet laten opereren als het erg duur werd. Dus 2000 euro ergens zal voor mij de max zijn. Dat wordt hier echt niet altijd geaccepteerd op dit forum. Mensen steken zich diep in de schulden om een oude hond een kans te geven. De mensen die evt deze pup nemen hoeven geen kunstneus te laten plaatsen. Allemaal luxe en ik zelf zou dat dus ook zeker nooit doen. Had ik het geld en het geld er voor over dan deed ik het gewoon zonder aan de problemen op de wereld te denken. Dat doe ik nl ook niet als ik een sigaret op steek, een luxe glas wijn neem of een stuk vlees eet. Tel dat soort hobby's en gewoontes bij elkaar op en je kan een heel weeshuis redden in een land in Afrika. En er is niks belachelijker aan het redden van een verminkte straathond en daar je geld aan uitgeven als wanneer je een 2e auto koopt om mee te toeren. Of een jeep om mee te crossen. Nergens voor nodig en het verslind geld. Maar wel leuk en belangrijk voor die persoon. Nog nooit heb ik daar iemand over horen zeggen, zou je die hobby niet eens opgeven en je geld aan wezen geven in Oost Europa? En bij een hondje, omdat het ook een levend wezen is, wordt je ineens geacht je uitgaves in perspectief te plaatsen. In mijn ogen gaat dat echt nergens over. :wink:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik haal ook de hond aan omdat het hier over honden gaat ,maar daar kun je ook anders voor invullen zoals jij aanhaald.
En ja daar loop ik wel eens op vast want het is allemaal lood om oud ijzer en gezeik om niets als het er werkelijk op aan komt.
Weet ook wel dat ik de wereld en mensheid niet kan redden ,maar het even in ogenschijn nemen en erover nadenken relativeerd ook al een stuk.
Het is toch een bepaalde luxe die wij ons kunnen veroorloven en in verhouding tot anderen die nog niet te vreten hebben van weinig waarden dan.

Van mij had het beest afgemaakt mogen worden maar als een ander dat niet doet ook prima.
Zelfs die discussie daarover is al bizar eigenlijk.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief

Ik denk overigens wel dat een hond heel veel heeft aan die kunstneus. De bovenkaak is nl gereconstrueerd en dus kan de hond weer iets oppakken met de bek. De kunstneus zit vast aan een stuk kunstkaak. Dat zit muurvast geschroefd in het bot van de bovenkaak. Vraag me overigens wel sterk af of dit op termijn gaat houden. Schroeven en klemmen om bot dat niet 100% door vel omgeven is lijkt mij een zeer risicovolle situatie zelf. Ik schat de kans van slagen erg klein en de kans op problemen heel groot. Persoonlijk denk ik dus dat het veel veiliger is de kaak te laten sluiten en zoveel mogelijk huid om de afgebeten neus te plaatsen. Een opening vrij laten en zorgen dat daar niet teveel rommel doorheen kan. Dan heb je gewoon een hondje met een extreme onderbeet. Die worden ook wel eens zo geboren en leven een prima leven omdat ze uit een voerbak eten en een diepe drinkbak hebben.

Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
laeken schreef: Ik denk dat je de overweging om je hond te laten leven en evt te laten opereren niet moet gaan spiegelen aan het leed in de wereld.
maar ook als ik dat niet doe kom ik voor mezelf tot dezelfde conclusie : dit soort operaties vind ik onzinnig, voor de hond voegt het niets toe.
Hmmmm ik kreeg de indruk dat bij die geopereerde hond het ademen door de neus weer mogelijk was en dat hij niet meer stikte in opgeademde brokjes?
het zou dus wel iets toe kunnen voegen.

Of het hele gebeuren realistisch is (en ook op den duur effectief)............. :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nanna schreef:Afbeelding
Gods mens, wat heb je ook een afschuwelijk droge humor :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Inge O schreef:
laeken schreef: Ik denk dat je de overweging om je hond te laten leven en evt te laten opereren niet moet gaan spiegelen aan het leed in de wereld.
maar ook als ik dat niet doe kom ik voor mezelf tot dezelfde conclusie : dit soort operaties vind ik onzinnig, voor de hond voegt het niets toe.
Hmmmm ik kreeg de indruk dat bij die geopereerde hond het ademen door de neus weer mogelijk was en dat hij niet meer stikte in opgeademde brokjes?
het zou dus wel iets toe kunnen voegen.

Of het hele gebeuren realistisch is (en ook op den duur effectief)............. :U:
was daar een filmpje van of stond dat beschreven? heb ik niet gezien dan, ik heb alleen het plaatje gezien.

om hem door de neus te laten ademen was in ieder geval geen kunstneus nodig en als dat brokjes inademen echt zo'n groot probleem was dan ziet het er voor de neusloze pup ook niet goed uit maar daar heb ik toch mijn twijfels over.

iemand van het forum heeft bij haar lab toch ook een (gedeeltelijke) neusamputatie gehad omwille van een tumor en die heeft toch nooit over dit soort problemen gesproken.

waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat neuzen overbodige materie zijn :mrgreen: . maar dan wel een echte, geen siliconen.
Ik meende dat te begrijpen uit de beschrijving die bij die operatie stond :wink:
Of dat voor de neusloze pup ook geldt weet ik niet?
Er wordt niets geschreven over verslikken/hoesten e.d. bij de pup waar dit topic over gaat.
Daar kan ik dus geen zinnig woord over zeggen. :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef: Ik meende dat te begrijpen uit de beschrijving die bij die operatie stond :wink:
Of dat voor de neusloze pup ook geldt weet ik niet?
Er wordt niets geschreven over verslikken/hoesten e.d. bij de pup waar dit topic over gaat.
Daar kan ik dus geen zinnig woord over zeggen. :U:
ik heb het ondertussen ook gelezen en ja, er wordt wel gezegd dat er stukjes brok in zijn neusgang kwamen maar ik geloof er eerlijk gezegd niks van dat die er dan in een siliconenneus niet zouden komen (en daar reppen ze ook met geen woord over).

een neus is een zeer ingenieus systeem met oa. trilhaartjes en slijmproductie om dingetjes te verwijderen, door er een plastic dop op te zetten boots je dat niet zomaar na.
eerlijk gezegd denk ik dat die nieuwe dop net zoveel nut heeft als de kunstneus van nanna :tongue: .
Lijkt me ook.........................

Misschien zit er een filtertje in dat je van tijd tot tijd moet schoonmaken :idea:
Lijkt me in ieder geval wel handig dan :mrgreen:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Caro. schreef:
Nanna schreef:Afbeelding
Gods mens, wat heb je ook een afschuwelijk droge humor :LOL: :LOL: :LOL:

Ja, ik houd er wel van.

Nanna, waar vind jij al die plaatjes?
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”