Ik vind die redenaties onzinnig. Waarom steken mensen dan nog een sigaret aan? Van dat gerook van ons kan je een heel land uit de problemen halen. Immers, veel mensen roken voor 5 euro per dag. Een hond laten leven doe je voor jezelf. Omdat je dat wil. Net zoals je zoveel dingen voor jezelf doet. We moeten nu niet gaan doen alsof deze hond leeft omdat we dat de hond gunnen. Als dat zo was dan zouden we nl elke hond redden, onszelf zaken ontzeggen en geen geld meer uitgeven aan onzin maar alleen aan goede doelen.
Ik denk dat je de overweging om je hond te laten leven en evt te laten opereren niet moet gaan spiegelen aan het leed in de wereld. De auto die mensen rijden kan nl ook 20.000 euro goedkoper vaak. Het huis dat je koopt had ook 2 keer kleiner kunnen zijn. Je kan ook geen vlees eten. Dus als we ineens onze levensstijl en wat we voor onze honden willen doen moeten gaan afzetten tegen het leed in de wereld dan weet ik er nog wel een paar te verzinnen.
Dus nee, ik denk niet dat het redden van een hond ook maar iets te maken heeft met leed in de wereld. Ik denk dat mensen een hond redden omdat ze dat leuk vinden. Net zo leuk als een dure hobby, een mooie nieuwe auto of een set nieuwe kleren elke zoveel maanden. Allemaal nergens voor nodig maar ook niet zaken die je gaat laten omdat de wereld elders in de shit zit. Persoonlijk zou ik een hond niet laten opereren als het erg duur werd. Dus 2000 euro ergens zal voor mij de max zijn. Dat wordt hier echt niet altijd geaccepteerd op dit forum. Mensen steken zich diep in de schulden om een oude hond een kans te geven. De mensen die evt deze pup nemen hoeven geen kunstneus te laten plaatsen. Allemaal luxe en ik zelf zou dat dus ook zeker nooit doen. Had ik het geld en het geld er voor over dan deed ik het gewoon zonder aan de problemen op de wereld te denken. Dat doe ik nl ook niet als ik een sigaret op steek, een luxe glas wijn neem of een stuk vlees eet. Tel dat soort hobby's en gewoontes bij elkaar op en je kan een heel weeshuis redden in een land in Afrika. En er is niks belachelijker aan het redden van een verminkte straathond en daar je geld aan uitgeven als wanneer je een 2e auto koopt om mee te toeren. Of een jeep om mee te crossen. Nergens voor nodig en het verslind geld. Maar wel leuk en belangrijk voor die persoon. Nog nooit heb ik daar iemand over horen zeggen, zou je die hobby niet eens opgeven en je geld aan wezen geven in Oost Europa? En bij een hondje, omdat het ook een levend wezen is, wordt je ineens geacht je uitgaves in perspectief te plaatsen. In mijn ogen gaat dat echt nergens over.