Liesbeth schreef:Waarom zou je kiezen voor twee van dezelfde leeftijd, als één al het nodige kost om op te voedenJoey.K schreef:Heeft iemand daar ervaring mee?
Twee broertjes uit een nest, gezelschapshondjes. Nu snap ik dat dat qua zindelijkheid/gehoorzaamheid een berg meer werk is. Maar zou alleen thuis zijn wel positief uitpakken als ze met zn tweetjes zijn?
En een pup en vaders? Zou dat een combi kunnen zijn?
Ik heb hier geen ervaring mee en heb ook geen mensen in mijn omgeving die dit hebben. Ik hoor graag ervaringen????
Voor hetzelfde geld bevestigen ze elkaar in het negatieve gedrag als ze alleen thuis zijn. Dan heb je de poppen helemaal aan het dansen.
Ik zou het nooit doen als het mijn keuze is.
Edit; PS; lees even het topic van Lieke over haar logeer-WaWa's.
Zij heeft dat rapalje maar 2 weken![]()
. Heel leuk bij een ander en ik amuseer me kostelijk om haar verhalen, maar ik moet er niet aan denken om hier 24/7 de verantwoording voor te hebben.
Ik denk dat het ook heel erg aan het ras ligt. Het ene ras zal elkaar eerder de tent uitvechten dan de ander. Grootte van de honden vind ik persoonlijk minder relevant dan raseigenschappen en/of karakter.
Mijn logeer-wawa's zijn hele drukke hondjes die zowat 18 uur per dag aan het rauzen zijn. Als ik dat vergelijk met mijn collies als pup, dan is dat heel anders. Die sliepen gewoon heel veel.
Ik zou dus best twee colliepups tegelijk aankunnen, die draaien meer op 33 toeren en wawa's vind ik meer op 78 toeren draaien.
Maar ik vraag me altijd af waarom je twee pups tegelijk moet nemen. De pups zijn vaak meer met elkaar bezig dan met de baas en ongein heb je niet in het tweevoud maar in het tienvoud.
Het hebben van meerdere honden van hetzelfde geslacht, geld m.i. hetzelfde: ligt aan het ras. Ik kan me zo voorstellen dat je niet gauw 3 staffordteven of rottweilerteven bij elkaar zet (hoewel mijn zus dat wel heeft gedaan met rottweilers en dat ging geweldig goed).
Ik heb zelf altijd 3 of 4 (collie)teven bij elkaar gehad en daar is nog nooit een wanklank tussen de dames geweest. Terwijl een aantal teven niet of nauwelijks in leeftijd verschilden en een aantal op volwassen leeftijd in de roedel werden gegooid.

.