Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met de hond naar de Caraiben

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Met de hond naar de Caraiben

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb gesolliciteerd op een vacature waarbij je op een schip richting de caraiben gaat en terug moet vliegen. Het is een klus waarbij je 2 maanden op zee zit en ik ben als botenmeisje onwijs enthousiast. Er zitten met de hond natuurlijk wel wat haken en ogen aan.

Ik heb niet een adres waar ik mijn hond 2 maanden kan achterlaten en ik wil dat ook niet. Het zou fantastisch zijn als ze mee kan, en zo niet, dan blijf ik thuis. Voordat ik dit uberhaupt mijn potentieel nieuwe opdrachtgever inlicht dat er een hond mee moet, wil ik eerst voorwerk doen over of het uberhaupt wel mogelijk is om vandaar met de hond naar nederland te vliegen zonder al te veel ellende. Ik heb hierover gelezen op de site www.licg.nl

Ik weet weinig over de reis en het lijkt erop dat de opdrachtgever hier ook nog weinig over weet. De eindbestemming is in ieder geval ergens in de Caraiben maar dan heb je nog steeds te maken met een stuk of 20 landen.
In ieder geval laat ik binnenkort inenten voor Rabbies en ik hoorde dat er ook getiterd moet worden. Weet iemand hoe lang dat ná de enting moet? Ik lees iets over 3 maanden... Maar ik kan me voorstellen dat het land van aankomst bepaalt of de hond mag worden ingevoerd of niet.
Als de klus door gaat, vertrekken we al eind oktober en misschien zitten we dan al krap.

Een gezondheidscertificaat van max 2 weken oud moet er zijn wanneer je een hond invoert in Nederland. Ik weet niet of het ook uitmaakt dat dit gewoon een nederlandse hond is...

Ik ken een meisje die met een hond loopt die uit Curacao komt en ik zou haar weer moeten tegen komen om te kunnen vragen hoe dat in zn werk ging, maar juist als je iemand moet hebben, tref je die persoon nooit tijdens het uitlaten :wink:
Maar hier lezen veel hondenbezitters. Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie?

PS een hond 2 maand op zee is niet ideaal maar laten we dit geen discussie maken over of het leuk is voor de hond of niet.
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Re: Met de hond naar de Caraiben

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

De eerste vraag die mij te binnen schiet is... Wat nou als je hond een dierenarts nodig heeft? Die zal niet standaard op het schip aanwezig zijn en dan zit je mooi te kijken.
En hoe ga je dat doen met uitlaten?
Het zal vast mogelijk zijn hoor maar ik ben een leek wat schepen betreft.
Ik persoonlijk zou mijn hond niet mee nemen omdat het mij onpraktisch lijkt.
En waarom niet eerst overleggen met werkgever? Als hij geen honden aan boord wil dan is je keus een stuk makkelijker toch?
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Hoe groot is zo'n schip?

Denk dat het idd een must is voor je om te weten welk land het over gaat. Ivm invoerrechten, quarantaine e.d. Denk niet dat je er op zit te wachten dat je hond in beslag genomen wordt. Ik roep maar iets geks hoor!
Afbeelding
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Vraag me af of je de hond er eeen plezier mee doet. Opzich zou ik een oppas zoeken als het gaat om 2 maanden.
Paisley
Zeer actief

Het schip is ongeveer 30 meter. Mayke is een scheepshondje vanaf de eerste dag (nouja, vanaf 10 week) en het varen is haar niet vreemd, poepen en plassen doet ze na wat aanmoediging op het dek.
Lisette1985 schreef:De eerste vraag die mij te binnen schiet is... Wat nou als je hond een dierenarts nodig heeft?
Wat als... Ik zelf een been breek? Een hartaanval krijg? Het leven op zee is minder luxe en vol onzekerheden. Je zult het zelf moeten rooien.
En waarom niet eerst overleggen met werkgever? Als hij geen honden aan boord wil dan is je keus een stuk makkelijker toch?
De opdrachtgever werft personeel, maar ik zal over deze kwestie te maken krijgen met de schipper. De opdrachtgever zal me er makkelijk om kunnen afwijzen, maar mijn ervaring met schippers in de chartervaart is dat honden 9 van de 10 keer wel welkom zijn.
Hylos schreef:Hoe groot is zo'n schip?

Denk dat het idd een must is voor je om te weten welk land het over gaat. Ivm invoerrechten, quarantaine e.d. Denk niet dat je er op zit te wachten dat je hond in beslag genomen wordt. Ik roep maar iets geks hoor!
Nee zeker niet! Vooraf goed uitzoeken dus.
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Nou, het is natuurlijk de bedoeling dat jij ook gezond weer terug komt, net als je hond.
Maar op schip zit wel een arts voor mensen toch? of zeg ik nu iets doms.

Wat voor een functie zou je daar krijgen eigenlijk?
Ik heb er een voorstelling van dat je op een cruiseschip komt te werken maar misschien is het wel een heel ander soort schip?
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Oh das best wel een groot schip dus!
Is je hond ook gewend aan de grote open zee zegmaar? Heb er ook geen verstand van hoor maar het gaat er wel anders aan toe dan hier op de binnenvaart.. maargoed dat zul je zelf vast ook wel weten. :mrgreen:
Lijkt me alleen lastig om haar bezig te houden de hele dag, of heeft ze daar niet zo snel last van?
Tsja je bent vast niet de eerste en enige die een hond op een schip meeneemt.

Zie niet zo goed in waarom het niet zou kunnen, misschien vind ze het wel geweldig :tongue:
Weer eens iets anders dan het saaie gras in Nederland :lol1:
Afbeelding
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Lisette1985 schreef:Nou, het is natuurlijk de bedoeling dat jij ook gezond weer terug komt, net als je hond.
Maar op schip zit wel een arts voor mensen toch? of zeg ik nu iets doms.

Wat voor een functie zou je daar krijgen eigenlijk?
Ik heb er een voorstelling van dat je op een cruiseschip komt te werken maar misschien is het wel een heel ander soort schip?
Het is een historisch zeilschip. Oude vrachtscheepjes die zijn omgebouwd voor de chartervaart. Ze gaan met een stel scholieren en die moeten onderweg les krijgen en ik ben docent.
Er is geen arts maar als het goed is, is er wel iemand aan boord die zich verpleegkundig mag noemen. Meestal de schipper zelf.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Hylos schreef:Oh das best wel een groot schip dus!
Is je hond ook gewend aan de grote open zee zegmaar? Heb er ook geen verstand van hoor maar het gaat er wel anders aan toe dan hier op de binnenvaart.. maargoed dat zul je zelf vast ook wel weten. :mrgreen:
Lijkt me alleen lastig om haar bezig te houden de hele dag, of heeft ze daar niet zo snel last van?
Tsja je bent vast niet de eerste en enige die een hond op een schip meeneemt.

Zie niet zo goed in waarom het niet zou kunnen, misschien vind ze het wel geweldig :tongue:
Weer eens iets anders dan het saaie gras in Nederland :lol1:
Ze is nog nooit op open zee geweest, maar je kunt de beweging van open zee op een grote boot vergelijken met de beweging van het IJsselmeer of waddenzee op een klein jachtje. En dat is Mayke ook gewend. Met windkracht 6 kun je op het jachtje niet eens op je benen staan, zo erg gaat dat tekeer. Niet dat Mayke dat leuk vind, maar het maakt haar in ieder geval niet bang.
Zo heftig zul je het op zo'n groot zeilschip nooit hebben :) Die zijn een stuk stabieler.

Ik denk dat Mayke het best leuk gaat vinden hoor! Er zullen ongeveer 25 personen mee gaan en er is natuurlijk altijd wel iemand in voor een spelletje. Ze is heel sociaal naar alles en iedereen. Mijn ervaring is dat een hond zich op zo'n boot heel goed zelf vermaakt, want er zijn veel indrukken en in míjn vrije tijd kan ik natuurlijk ook geen kant op, dus Mayke moet eerder míj gaan vermaken :flower:
Alleen mist ze contact met soortgenoten en zorgeloos struinen door de bosjes. Maar het is maar 2 maanden. Een lange vlucht terug naar Nederland is ook geen pretje. Hondenleven :engel:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zou iig zo snel mogelijk laten enten voor rabies want dat heb je sowieso nodig. Die titer kan idd pas een tijd erna. Hoe lang weet ik zo niet. Voor Peru naar Nl was dat ook minimaal 3 mnd na enting (en dan moest je erna nog 6 mnd wachten).
Het land is wel erg handig om te weten denk ik. Landen hanteren misschien niet allemaal de zelfde importeisen misschien daar.

De hond meenemen als dat zou kunnen zou ik trouwens ook zo doen hoor.
Onze honden vinden het ook heerlijk om te varen. Dat plassen en poepen wijst zichzelf. Ik zou alleen wel kijken dat je ook echt tijd hebt voor je hond tussen het werken door. En waar ze moet blijven als je geen tijd voor ze hebt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Paisley
Zeer actief

sirene schreef:Ik zou iig zo snel mogelijk laten enten voor rabies want dat heb je sowieso nodig. Die titer kan idd pas een tijd erna. Hoe lang weet ik zo niet. Voor Peru naar Nl was dat ook minimaal 3 mnd na enting (en dan moest je erna nog 6 mnd wachten).
Dus uit eindelijk kon de hond pas 9 maanden na enting op transport?
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Paisley schreef:Ze is nog nooit op open zee geweest, maar je kunt de beweging van open zee op een grote boot vergelijken met de beweging van het IJsselmeer of waddenzee op een klein jachtje. En dat is Mayke ook gewend. Met windkracht 6 kun je op het jachtje niet eens op je benen staan, zo erg gaat dat tekeer. Niet dat Mayke dat leuk vind, maar het maakt haar in ieder geval niet bang.
Zo heftig zul je het op zo'n groot zeilschip nooit hebben :) Die zijn een stuk stabieler.
Ben ik niet helemaal eens.
Heb je ooit op volle zee gezeild met windkracht 6? Niet eens een dagje, maar dagen achter elkaar?
Dat is dagenlang heen en weer gegooid worden als in een kermisattractie.
Voor een hond is dat echt niet leuk hoor :ugh: .
En voor veel passagiers en bemanningsleden ook niet :mrgreen:

Wat een waanzinnig gave kans trouwens, ik zou de reis graag maken, maar wel zonder hond :wink:
Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Paisley schreef:
sirene schreef:Ik zou iig zo snel mogelijk laten enten voor rabies want dat heb je sowieso nodig. Die titer kan idd pas een tijd erna. Hoe lang weet ik zo niet. Voor Peru naar Nl was dat ook minimaal 3 mnd na enting (en dan moest je erna nog 6 mnd wachten).
Dus uit eindelijk kon de hond pas 9 maanden na enting op transport?
Ligt iets genuanceerder, de meeste DA's willen de titer eigenlijk pas prikken als ze zeker weten dat er genoeg in het bloed te vinden is na het enten. Dit omdat het enkele jaren al €96 was om de titer te laten bepalen.
Dus normaliter zeg je:
moment X: enten v.d. rabiës
enkele weken tot 3 maanden later titer laten bepalen (dus prikken van het bloed en opsturen naar lab)

En dan zijn er heel veel landen die vinden dat dat moment van de titerbepaling, dus de dag dat je het bloed hebt laten prikken, 6 maanden voor invoer in het land moet zijn.
Verenigd koninkrijk hanteerde dat bv ook op die manier.

Dan praat je dus idd over grofweg 9 maanden.
Is je hond altijd trouw rabiësgeënt dan kun je dus ook het risico nemen om nu al de titer te laten bepalen, dat scheelt dan weer tijd in het voortraject.
...; We will never surrender Winston Churchill
Paisley
Zeer actief

Kaiou schreef:Ben ik niet helemaal eens.
Heb je ooit op volle zee gezeild met windkracht 6? Niet eens een dagje, maar dagen achter elkaar?

Wat een waanzinnig gave kans trouwens, ik zou de reis graag maken, maar wel zonder hond :wink:

Jij hebt dat gedaan op een schip van, ik schat, zo'n 200ton? Want dat is niet te vergelijken met een jacht.
Wanneer er veel wind staat is het vast wel even spoken, ook afhankelijk van je koers tov de wind. Maar over het algemeen zal het redelijk rustig zeilen zijn want het schip is erg stabiel. De leerlingen aan boord hebben minder ervaring op zee dan mijn hond.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

sternentänzerin schreef:
Ligt iets genuanceerder, de meeste DA's willen de titer eigenlijk pas prikken als ze zeker weten dat er genoeg in het bloed te vinden is na het enten. Dit omdat het enkele jaren al €96 was om de titer te laten bepalen.
Dus normaliter zeg je:
moment X: enten v.d. rabiës
enkele weken tot 3 maanden later titer laten bepalen (dus prikken van het bloed en opsturen naar lab)

En dan zijn er heel veel landen die vinden dat dat moment van de titerbepaling, dus de dag dat je het bloed hebt laten prikken, 6 maanden voor invoer in het land moet zijn.
Verenigd koninkrijk hanteerde dat bv ook op die manier.

Dan praat je dus idd over grofweg 9 maanden.
Is je hond altijd trouw rabiësgeënt dan kun je dus ook het risico nemen om nu al de titer te laten bepalen, dat scheelt dan weer tijd in het voortraject.
Ah dat is voor mij slecht nieuws. Maar ik vind het niet terug op de site licg.nl
Daar zeggen ze bijvoorbeeld dat voor het Verenigd koninkrijk de eerste Rabies enting minimaal 21 dagen terug moet zijn gegeven. Geen titerbepaling.
Die titerbepaling is soms wel verplicht voor het invoeren in Nederland, afhankelijk van het land waar je in bent geweest.
Voor andere landen lees ik dat soms een titerbepaling verplicht is, maar er staat niets over de wachttijd NA de titerbepaling. Zoals ik het lees, kan de hond op transport zodra de titerbepaling binnen is.
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief

Paisley schreef:
Kaiou schreef:Ben ik niet helemaal eens.

Jij hebt dat gedaan op een schip van, ik schat, zo'n 200ton? Want dat is niet te vergelijken met een jacht.
Wanneer er veel wind staat is het vast wel even spoken, ook afhankelijk van je koers tov de wind. Maar over het algemeen zal het redelijk rustig zeilen zijn want het schip is erg stabiel. De leerlingen aan boord hebben minder ervaring op zee dan mijn hond.
Met een tweemast topzeilschoener van 30 meter, een erg stabiel schip.
En een kermisattractie dus bij windkracht 6 en golven van 8 meter hoog :D
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Waarom wil je je hond dat aan doen? Neem aan dat je niet iedere dag aanmeert? Vind toch wel dat een hond gewoon dagelijks even uitgelaten moeten kunnen worden op vaste grond zeg maar
Afbeelding
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Eens met Jeannettebo. Maar op z'n minst zou ik het eerst eens een paar dagen proberen om te kijken of ze het, zoals jij zegt, echt wel zo leuk vind. Ik kan me nog een topic herinneren over Mayke die misselijk werd van een dagje in de kajuit liggen, zonder varen.... Ze zal daar inmiddels misschien wat meer aan gewend zijn, maar op open zee, weken achter elkaar lijkt me toch echt wel heel iets anders...
Paisley
Zeer actief

Irta schreef:Eens met Jeannettebo. Maar op z'n minst zou ik het eerst eens een paar dagen proberen om te kijken of ze het, zoals jij zegt, echt wel zo leuk vind. Ik kan me nog een topic herinneren over Mayke die misselijk werd van een dagje in de kajuit liggen, zonder varen.... Ze zal daar inmiddels misschien wat meer aan gewend zijn, maar op open zee, weken achter elkaar lijkt me toch echt wel heel iets anders...
Ja klopt, later bleek ze die dag uitgedroogd te zijn. Het had waarschijnlijk niets met de boot te maken. Ze is verder nooit misselijk geweest op de boot, op 1 heftig tochtje na, toen lag haar ontbijt op mijn bed. We zijn bijna de hele zomer aan het varen, op de klipper van mn ex en op mijn jachtje.
Maar het is niet echt mogelijk om een paar daagjes 'te proberen' op de Atlantische oceaan :wink: :hmmm: Je gaat of je gaat niet.
Kaiou schreef: Met een tweemast topzeilschoener van 30 meter, een erg stabiel schip.
Klinkt als een fantastisch tochtje :wink:
Maar ik weet zeker dat Mayke een stuk beter tegen het leven op zee kan, dan de gemiddelde havo scholier die mee gaat.
Afbeelding
Irta
Zeer actief

Paisley schreef:
Irta schreef:Eens met Jeannettebo. Maar op z'n minst zou ik het eerst eens een paar dagen proberen om te kijken of ze het, zoals jij zegt, echt wel zo leuk vind. Ik kan me nog een topic herinneren over Mayke die misselijk werd van een dagje in de kajuit liggen, zonder varen.... Ze zal daar inmiddels misschien wat meer aan gewend zijn, maar op open zee, weken achter elkaar lijkt me toch echt wel heel iets anders...
Ja klopt, later bleek ze die dag uitgedroogd te zijn. Het had waarschijnlijk niets met de boot te maken. Ze is verder nooit misselijk geweest op de boot, op 1 heftig tochtje na, toen lag haar ontbijt op mijn bed. We zijn bijna de hele zomer aan het varen, op de klipper van mn ex en op mijn jachtje.
Maar het is niet echt mogelijk om een paar daagjes 'te proberen' op de Atlantische oceaan :wink: :hmmm: Je gaat of je gaat niet.
Ok, dat had ik niet gelezen verder.
En het zal vast heel onozel klinken, maar ik zou niet weten waarom je niet voor een kortere periode de zee op kan :hmmm: Maar goed, als dat volgens jou dus niet kan, dan zou ik haar simpelweg niet meenemen. Die 2 maanden kan ze jou heus wel missen hoor :wink: En als je haar wel meeneemt en het dan niet zou gaan dan kun je sowieso niet meer terug...
Kaiou
Zeer actief

Paisley schreef:
Kaiou schreef:Met een tweemast topzeilschoener van 30 meter, een erg stabiel schip.
Klinkt als een fantastisch tochtje :wink:
Maar ik weet zeker dat Mayke een stuk beter tegen het leven op zee kan, dan de gemiddelde havo scholier die mee gaat.
Ja, dat was het :lol1:
Misschien kan Mayke idd prima tegen het leven op zee, alleen mensen kunnen zich ergens aan vasthouden als het nodig is en een hond wordt van hot naar her geslingerd, zowel in de roef als op het dek. Niet fijn.
Ik wens jullie wel veel succes en plezier in ieder geval, mocht het doorgaan :wink:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Het lijkt me een geweldige kans!
Of Mayke het leuk zal vinden, geen idee.. Maar als jij denkt dat ze het aankan, dan is het goed toch? Jij bent degene die beslist :wink:
Paisley
Zeer actief

Irta schreef: En het zal vast heel onozel klinken, maar ik zou niet weten waarom je niet voor een kortere periode de zee op kan :hmmm: Maar goed, als dat volgens jou dus niet kan, dan zou ik haar simpelweg niet meenemen. Die 2 maanden kan ze jou heus wel missen hoor :wink: En als je haar wel meeneemt en het dan niet zou gaan dan kun je sowieso niet meer terug...
Nouja, ik heb geen zeewaardig schip die ik even uit de haven trek om in een paar dagen op volle zee te zitten :wink: Daarom kan ik het niet testen.
Als er iemand misselijk wordt, is er nog steeds geen nood aan de man. Tegen zeeziekte zijn hele goede pilletjes en verder is het even kiezen op elkaar en je voelt je meestal na een dag of 3 al veel beter. Dat is even jammer, maar dat geldt ook voor scholieren die zeeziek worden.

Ieder zou zijn eigen weg hierin zoeken maar ik denk dat veel mensen die me adviseren de hond thuis te laten, zelf ook niet het type zijn wat graag 2 maand op zee zitten. Mayke draait mee in mijn turbulente leven en ik heb het geluk dat ik een hond heb met een hoog energie niveau en het lijkt erop dat ze al mijn fratsen met plezier mee beleeft.

Twee maand op een boot is niet ideaal maar er zijn hier ook mensen die hun hond in een kennel houden, of met honden die nauwelijks de stad uit komen, of alleen maar aangelijnd houden, hele werkdagen alleen thuis laten, of schippers met een hond die altijd op een boot zitten. En dat is ook niet ideaal. We hebben uit eindelijk een hond omdat wij zelf het fijn vinden om zo'n dier in ons leven te hebben en samen dingen te ondernemen, en dit zijn niet altijd de dingen die de hond op nummer 1 heeft staan.

In zijn relatie met de mens is de hond verdoemd ook af en toe dingen te doen die niet zo honds zijn. En ik zie om me heen dat ze dit erg graag doen en dit maakt de hond zo'n uniek en trouw dier.

Dit betekent niet dat ik geen rekening houdt met mijn hond, in alles wat ik doe. In tegen deel, want als Mayke niet mee kan, blijf ik ook thuis. Maar ik verwacht van Mayke ook enige aanpassing zolang dat haalbaar is en ik ben er van overtuigd dàt het haalbaar is. Want anders was ik het hele circus niet begonnen.
Laatst gewijzigd door Paisley op 15 aug 2013 19:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Kaiou schreef: Misschien kan Mayke idd prima tegen het leven op zee, alleen mensen kunnen zich ergens aan vasthouden als het nodig is en een hond wordt van hot naar her geslingerd, zowel in de roef als op het dek. Niet fijn.
Ik wens jullie wel veel succes en plezier in ieder geval, mocht het doorgaan :wink:
Ik ben wel eens jaloers op die 4 poten :D Dan loop ik struikelend langs de reling en wordt ik voorbij getrippeld door een Mayke.
Als het echt spookt, zal ik haar bij me moeten houden. Ik merk in mijn jachtje dat ze ook graag in een kleine ruimte gaat liggen waar ze zich klem kan zetten. Misschien is zoiets te realiseren aan boord, maar voor dat soort dingen moet ik eerst het schip zien en met de bemanning moeten overleggen. En daar gaan we over twee week even kijken, want dan ligt ie in Amsterdam.
Afbeelding
Irta
Zeer actief

Paisley schreef:
Irta schreef: En het zal vast heel onozel klinken, maar ik zou niet weten waarom je niet voor een kortere periode de zee op kan :hmmm: Maar goed, als dat volgens jou dus niet kan, dan zou ik haar simpelweg niet meenemen. Die 2 maanden kan ze jou heus wel missen hoor :wink: En als je haar wel meeneemt en het dan niet zou gaan dan kun je sowieso niet meer terug...
Nouja, ik heb geen zeewaardig schip die ik even uit de haven trek om in een paar dagen op volle zee te zitten :wink: Daarom kan ik het niet testen.
Als er iemand misselijk wordt, is er nog steeds geen nood aan de man. Tegen zeeziekte zijn hele goede pilletjes en verder is het even kiezen op elkaar en je voelt je meestal na een dag of 3 al veel beter. Dat is even jammer, maar dat geldt ook voor scholieren die zeeziek worden.

Ieder zou zijn eigen weg hierin zoeken maar ik denk dat veel mensen die me adviseren de hond thuis te laten, zelf ook niet het type zijn wat graag 2 maand op zee zitten. Mayke draait mee in mijn turbulente leven en ik heb het geluk dat ik een hond heb met een hoog energie niveau en het lijkt erop dat ze al mijn fratsen met plezier mee beleeft.

Twee maand op een boot is niet ideaal maar er zijn hier ook mensen die hun hond in een kennel houden, of met honden die nauwelijks de stad uit komen, of alleen maar aangelijnd houden, hele werkdagen alleen thuis laten, of schippers met een hond die altijd op een boot zitten. En dat is ook niet ideaal. We hebben uit eindelijk een hond omdat wij zelf het fijn vinden om zo'n dier in ons leven te hebben en samen dingen te ondernemen, en dit zijn niet altijd de dingen die de hond op nummer 1 heeft staan.

In zijn relatie met de mens is de hond verdoemd ook af en toe dingen te doen die niet zo honds zijn. En ik zie om me heen dat ze dit erg graag doen en dit maakt de hond zo'n uniek en trouw dier.

Dit betekent niet dat ik geen rekening houdt met mijn hond, in alles wat ik doe. In tegen deel, want als Mayke niet mee kan, blijf ik ook thuis. Maar ik verwacht van Mayke ook enige aanpassing zolang dat haalbaar is en ik ben er van overtuigd dàt het haalbaar is. Want anders was ik het hele circus niet begonnen.
Daar heb je gelijk in, en toch zou ik het zelf niet doen :mrgreen: Dat andere situaties niet ideaal zijn vind ik geen reden om haar maar mee te nemen terwijl dat niet hoeft en heeft hier dus imo niet zo veel mee te maken :wink: Maar goed, jij kent jouw hond het beste, en hopelijk gaat het hartstikke goed en vind ze het nog best leuk ook.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Paisley schreef:
Kaiou schreef: Misschien kan Mayke idd prima tegen het leven op zee, alleen mensen kunnen zich ergens aan vasthouden als het nodig is en een hond wordt van hot naar her geslingerd, zowel in de roef als op het dek. Niet fijn.
Ik ben wel eens jaloers op die 4 poten :D Dan loop ik struikelend langs de reling en wordt ik voorbij getrippeld door een Mayke.
Als het echt spookt, zal ik haar bij me moeten houden. Ik merk in mijn jachtje dat ze ook graag in een kleine ruimte gaat liggen waar ze zich klem kan zetten. Misschien is zoiets te realiseren aan boord, maar voor dat soort dingen moet ik eerst het schip zien en met de bemanning moeten overleggen. En daar gaan we over twee week even kijken, want dan ligt ie in Amsterdam.
Of ze glijdt van de ene kant naar de andere kant. Ik zou zeggen, zoek goed onderdak voor de hond voor deze periode en ga er zelf van genieten. Een schip van 30 meter op de grote oceaan is twee keer niks. Als mens weet je ook wat er is en wat er gebeurd, een hond heeft daar totaal geen besef van. Als het een groot cruiseschip zou zijn, ja, dan zou ik het ook doen, maar op zo'n klein ding niet dus.
Paisley
Zeer actief

Paisley schreef:
PS een hond 2 maand op zee is niet ideaal maar laten we dit geen discussie maken over of het leuk is voor de hond of niet.

Nu wordt het toch zo'n discussie en dat was ik niet van plan.
Ik praat graag nog door over invoereisen, vaccinaties, titerbepalingen en wachttijden, als mensen nog goede tips voor mij hebben zijn die veel meer dan welkom.

Maar of ik dit wil of niet, daar is mijn keuze al in gemaakt.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Geen info...maar het lijkt mij geweldig.
Vraag mij alleen af of je hond niet gaat overlopen van energie.
Zo'n ukkie is ze nu ook niet, ballen, rennen.
Tuig aan en een looplijn bij slecht weer....
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Lijkt me een geweldige kans.

Invoeren terug naar Nederland is niet zo'n probleem. Een recente doktersverklaring en geldige entingen zijn dan vereist, maar NL vraagt geen titermeting. Het is vooral de vraag dus naar welk land je precies gaat en wat ze daar eisen.
Hoe lang vaar je daar naar toe? En hoe lang blijf je dan daar? Blijf je twee maanden op de boot of ga je ook nog aan vaste wal daar?

Het lijkt me een geweldige kans! En ik vind dat als jij denkt dat Mayke het aankan, je het moet doen! Mits het dus te realiseren valt praktisch.
RIP Cena :roos:
    Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Paisley schreef:
    Paisley schreef:

Nu wordt het toch zo'n discussie en dat was ik niet van plan.
    Ik praat graag nog door over invoereisen, vaccinaties, titerbepalingen en wachttijden, als mensen nog goede tips voor mij hebben zijn die veel meer dan welkom.

Maar of ik dit wil of niet, daar is mijn keuze al in gemaakt.
    Dat kun je nu wel zeggen, maar denk je nu eens goed in. De boot is 30 meter, dat is ongeveer 2 keer de lengte van een gemiddelde achtertuin van een rijtjeshuis. Kan daar jouw hond zijn energie kwijt in 2 maanden? Hoe wil je dat gaan klaarspelen? Als je nu een oversized Engelse Bulldog had of een Pekinees, maar je hebt een jachthond? Hoe wil je die 2 maanden rustig gaan houden?
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”