Ik heb niet een adres waar ik mijn hond 2 maanden kan achterlaten en ik wil dat ook niet. Het zou fantastisch zijn als ze mee kan, en zo niet, dan blijf ik thuis. Voordat ik dit uberhaupt mijn potentieel nieuwe opdrachtgever inlicht dat er een hond mee moet, wil ik eerst voorwerk doen over of het uberhaupt wel mogelijk is om vandaar met de hond naar nederland te vliegen zonder al te veel ellende. Ik heb hierover gelezen op de site www.licg.nl
Ik weet weinig over de reis en het lijkt erop dat de opdrachtgever hier ook nog weinig over weet. De eindbestemming is in ieder geval ergens in de Caraiben maar dan heb je nog steeds te maken met een stuk of 20 landen.
In ieder geval laat ik binnenkort inenten voor Rabbies en ik hoorde dat er ook getiterd moet worden. Weet iemand hoe lang dat ná de enting moet? Ik lees iets over 3 maanden... Maar ik kan me voorstellen dat het land van aankomst bepaalt of de hond mag worden ingevoerd of niet.
Als de klus door gaat, vertrekken we al eind oktober en misschien zitten we dan al krap.
Een gezondheidscertificaat van max 2 weken oud moet er zijn wanneer je een hond invoert in Nederland. Ik weet niet of het ook uitmaakt dat dit gewoon een nederlandse hond is...
Ik ken een meisje die met een hond loopt die uit Curacao komt en ik zou haar weer moeten tegen komen om te kunnen vragen hoe dat in zn werk ging, maar juist als je iemand moet hebben, tref je die persoon nooit tijdens het uitlaten
Maar hier lezen veel hondenbezitters. Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
PS een hond 2 maand op zee is niet ideaal maar laten we dit geen discussie maken over of het leuk is voor de hond of niet.