Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duimen voor kleine Tunja?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Peet2
Zeer actief

Duimen voor kleine Tunja?

Ongelezen bericht door Peet2 »

Niet heel ernstig hoor, maar vanmiddag gaat Tunja, mijn asiel-herdertje onder het mes. Ik laat haar steriliseren (hopelijk alleen de kleine ingreep, als haar baarmoeder in orde is, blijft die zitten). Verder een cyste op haar rug verwijderen, tandjes bikken en meteen ook een chip. Ik weet het, er zijn hier honden met echt vervelende aandoeningen, maar het is toch zo'n schatje, en soms gaat het nog wel eens verkeerd met de narcose dus ik zit toch met een steen in mijn maag en plakkerige handjes.... :cry: ..Afijn, willen jullie voor haar duimen? Ik laat jullie natuurlijk weten hoe het afloopt.
:zwaai: Groetjes, van Peet
Afbeelding
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Iedere operatie is naar.. ook al is het een kleine gewone ingreep.

Heel veel sterkte... en natuurlijk zal ik duimen.
*Leen*
Actief

Ongelezen bericht door *Leen* »

Hey

Ik voel erg met je mee?Ik heb de verschrikking net 2 dagen achter de rug. Ik was dooooooooodsbang en zat de hele avond met een prop in mijn keel, maar Cerruti is intussen weer opgeknapt!
het gaat vast goed!!
Probeer je goed af te leiden tijdens het wachten, anders kruipt de tijd :ok:
Succes en grote duim!
Groetjes van Leentje en een poot van Bengo&Cerruti

*op maandag 8 maart hebben ze Bengo achter mijn rug om herplaatst. Bengo was een prachtige, lieve gezonde zwarte labrador. MIjn soulmate. Bij elke stap die ik zet denk ik aan hem. *
sloeber
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sloeber »

Ook wij denken aan Tunja! :ok:
In loving memory, labjes Bobientje en Sloeber
sloeber
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sloeber »

....... en haar baasje
In loving memory, labjes Bobientje en Sloeber
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

komt vast allemaal goed, en straks lekker verwennen hoor ;)
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

tis niet niks

wens jullie beide heel veel sterkte vandaag
(je meisie moet het toch maar allemaal ondergaan nietwaar ;) )
Afbeelding
Peet2
Zeer actief

Dank jullie wel allemaal voor de lieve reacties.:J ..Steekt je toch echt effe een hart onder de riem!!
En wat een mooie foto van die Dog met baby....jeetje, niet te geloven dat dat straks ook zo'n kanjer wordt!
Heb inmiddels lekkere happies voor haar gehaald, voor als ze morgen weer mag eten...na al dat gedoe ga ik haar lekker verwennen! Nu maar wachten tot het 6 uur is...dan mag ik haar halen.... :roll: Peet
Afbeelding
Peet2
Zeer actief

Ach.. ach.. ach….wat een verhaal……Tunja is thuis, ze is nog erg groggy….Maar het komt wel weer goed. Maar wat een verhaal, zeg, jeetjemiena…..

Afijn, dit is het in ’t kort: haar hele buik is 1 grote rotzooi.

Er schijnt in alle zoogdieren een soort beschermend net om de vitale organen te functioneren, het Ovectum. Dit ovectum komt in actie bij beschadigingen, bijv. aan de darmen of de blaas of de maag. Zogauw als daar een trauma optreedt, bijv. door een klap (aanrijding, ongeluk) of een schop (grrrrooommmm….) gaat dat net er naar toe en sluit zich om de kwetsuur heen, zodat bacterien afgevoerd kunnen worden en interne bloedingen gestelpt kunnen worden. Een prachtige uitvinding van Moeder Natuur.

Maar wat blijkt bij Tunja? Haar hele buikwand is vergroeid met dit net.
Dat betekent dus dat zij, of een hele zware aanrijding heeft gehad (ok, kan) of helemaal LENS is geschopt door een of andere idioot……Het arme beest…Mijn maag draait om bij het idee wat haar is aangedaan. Tuurlijk, het kan een auto-aanrijding zijn geweest, maar ze kan af en toe zo angstig reageren (vooral bij mannen, bij een onverwacht gebaar) dat ik zelf al het idee had dat ze in het verleden is mishandeld. Daarbij komt nog dat ze een hoektand mist. Een hele rare breuk, die echt met veel kracht gepaard moet zijn gegaan, want dat zijn heel sterke tanden die je niet zo maar kan “ brekenâ€
Afbeelding
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

He bah, het zal toch niet waar zijn he..... Ze boft enorm dat ze nu wel een fijn baasje gevonden heeft ;)
Verwen d'r maar lekker (is denk ik overbodig dat ik dat zeg maar goed) en geniet van haar zou ik zeggen!!
Sterkte met het opknappen na de operatie! :zwaai:
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
miranda

Jeeetje dat is inderdaad een minder leuk verhaal.

En dat net/weefsel, kan dat (door de hoeveelheid) nog voor onverhoopte problemen gaan zorgen (was ik nieuwsgierig naar)

Geef Tunja maar een dikke vette knuffel van me, heeft ze wel verdiend.
en een spoedig herstel toegewenst natuurlijk.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Veel beterschap dat ze nu maar op mag knappen. Ja dat is moeilijk te zien of het een auto is geweest of een idioot :? :? Heb je nog contact gehad met het asiel hier over?
In ieder geval een enorme knuffel voor haar en laat haar "tweede" leven maar prachtig voor haar zijn
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Peet2
Zeer actief

Hai allemaal,
Nou, Tunja heeft goed geslapen, lekker op 2 vetbedden, mijn T-shirt en een warme kruik. Vanmorgen heeft ze braaf haar pilletjes (1 antibiotics en 1 pijnstiller) in een klein hapje Smuldier weggewerkt. Nu slaapt ze weer, da's gelukkig ook maar het beste. Vanaf hier gaat de weg weer naar boven, het dal hebben we gehad!

Ik heb idd contact gehad met het asiel, maar ze weten weinig van haar achtergrond omdat ze als zwervertje bij hun is gekomen, 3 jaar geleden. Maar omdat ze wel eens naar een mouw wil happen, heb ik sterk het vermoeden dat ze bij een of andere (nazi?)-idioot is geweest, die haar wel effe scherp zou schoppen...terwijl zijn echt de zachtheid zelve is....Vreselijk. Maar goed, dat is nu voorbij en nu kan ze uitkijken naar een fijn pensioen! Hartelijk dank allemaal voor jullie steun, heeft voor mij een heel verschil gemaakt dat je ff je verhaal kan delen!! Super!! Liefs en een slaperig neusje van Tunja!
Peet

Oja, nog p.s-je: dan net kan idd op termijn problemen geven doordat organen kunnen gaan verkleven. Maar dat hoeft niet te gebeuren. In ieder geval zei mijn dierenarts dat, als ze ooit interne problemen krijgt, hij wel weet waar hij moet gaan zoeken. Tja, geluk bij een ongeluk. En het ergste is dit: ze was al gesteriliseerd.......Geen baarmoeder meer. En door dat net zijn de eierstokken niet meer te vinden. Nu krijg je dus de rare situatie dat ze wel nog loops zou kunnen worden (in theorie) maar geen pups meer kan krijgen. Nou ja!!! Maar goed, ze heeft bijzonder kleine melkklieren dus de kans dat ze uberhaupt loops zal worden is bijzonder klein. Stom asiel, die hadden toch moeten weten dat ze niet loops werd..maar ja, ze zat bij een gecastreerde reu dus hebben ze nooit iets gemerkt. Tja, is ook de consequentie van mijn keuze...je neemt toch een hondje in huis waar je niets van weet. Maar nu gaat het gewoon helemaal goed komen met haar! :zwaai:
Afbeelding
miranda

Jeetje.
Dan had die andere DA, die haar baarmoeder als eerste had verwijdert die verkleving toch ook op moeten merken..
Maar ja dat kan van de andere kant ook gebeurt zijn .... en als je dan een baas treft die daar niks om geeft en het niet doorgeeft aan het asiel (ook al niet doorgeeft dat ze al gesterriliseerd is) dan hoef je er eigenlijk niks van te verwachten.

Dus van de ene kant was het een operatie voor niks... maar van de andere kant weet je nu wel dat er iets loos kan zijn.

IK ga in ieder geval duimen dat ze lekker zonder lichamelijke gebreken oud kan worden bij jullie :ok:
dutje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dutje »

miranda schreef:IK ga in ieder geval duimen dat ze lekker zonder lichamelijke gebreken oud kan worden bij jullie :ok:
Ik duim mee!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”