mijn goldens schreef:
Ik ben ook wel van mening dat er ook gekeken moet worden naar het fokken met bepaalde rassen. Ik zou niet geschikt zijn voor een pitbull.
Maar ik kan wel op de hoek een pitbull-pup halen. Dat moet niet kunnen.
Met sommige rassen heb je bepaalde eigenaars nodig, die weten wat ze in huis halen. De eigenaars die bewust zijn van het feit dat een pitbull anders kan reageren
dan een doorsnee hond, daar gaat het bijna nooit bij mis.
Het zijn de eigenaars die niet weten wat ze aan de lijn hebben, waar de problemen ontstaan.
Uiteindelijk zijn die honden weer de dupe en het ras bouwt een slechte naam op.
Terwijl het zo anders kan!
Dan moeten ze dat voor alle rassen in voeren. Sommige mensen zijn gewoon totaal ongeschikt voor wat voor hond dan ook.
Hier zijn het niet de pitbull achtigen die de problemen veroorzaken, maar juist de andere rassen.
Even 3 voorbeelden van gisteren van 1 wandeling.
2 mopshondjes die in de poot van een berner senner pup hangen en iedere hond waarbij ze dichtbij genoeg konden komen, baasje keek er niet eens naar, deed er niks aan.
Border collie, vertoonde ernstig gestoord gedrag, eigenaar zat doodleuk der eigen ding te doen en liet der hond zijn gang gaan.
Rotweiler van dezelfde eigenaar als de border, miste 1 oog, niet zonder reden denk ik want ook deze mocht zijn gestoorde gang gaan...
Husky mixs die alles behalve normaal gedrag liet zien, gesteund door zijn border collie vriendje. Vergoeilijking eigenaar, ja hij is opgevoed door de border die hem nog steeds als pupje ziet en hem wil beschermen. Dat beide honden totaal onaceptabel gedrag vertoonde....
Het probleem ligt niet bij de honden maar bij de eigenaren die honden als een mode accessoire beschouwen