Ja hee het zal je maar gebeuren Bien!!sbientje schreef: dann moet ik genau so mit mein handen in dat viezze viezze putchje! het is wirkelijk sehr sehr fies!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Andermans hond vermaken
Moderator: moderatorteam
-
labranwk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Andermans hond vermaken
Groetjes Dorine en de hondenbende!

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ze vindt pom maar een wildebras, want het is zon type die dan steeds haar handen optrekt zeg maar, en dat vindt Pom wel lachen. En tussendoor geeft ze haar ook nog koekjes. Pom(m) is dus een große fan van die mevrouwlabranwk schreef:Ja hee het zal je maar gebeuren Bien!!sbientje schreef: dann moet ik genau so mit mein handen in dat viezze viezze putchje! het is wirkelijk sehr sehr fies!Dat moet je dan toch even kwijt aan die lieve mevrouw met vrolijk bruin labje
-
Brigitte
- Zeer actief
Mensen rennen altijd weg als ik gezellig een praatje wil komen maken met mijn honden

- bobbielief
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Zw witte herder powderpuff en korthaar. Ollie
Ik erger me daar ook niet aan, ga in de avond meestal naar watertje. Daar zijn steeds dezelfde mensen honden spelen leuk. Als ik merk dat het niet meer leuk gaat loop ik weg en wandel verder.
- runninggirl
- Zeer actief
Ik zie het voor meKruimel53 schreef:Dat is mij overkomen midden op een ruiterpadtineke schreef:Dat ligt er dan maar aan waar je gaat trainen.nathalie schreef:Als ik aan het trainen ben met een van de honden, wens ik met rust gelaten te worden.
Ik ben ooit op een zondagochtend vroeg hysterisch toegekrijst door een meneer die een spoor had getrokken midden in een losloppgebied en dus vond dat ik daar niet meer mocht lopen met mijn honden.
Als die meneer mij dat overigens vriendelijk had gevraagd dan had ik daar best rekening mee willen houden ,al vind ik een spoor trekken midden in een vrij druk bezocht losloopgebied ,ook al was heel vroeg in de ochtend , niet echt slim.
Ik wil best rekening houden met mensen hoor ,maar als ze zaken gaan eisen dan houd het bij mij snel op ,dan ga je je hobby maar in je achtertuin uitoefenen.kwam met pony en honden de hoek om en daar liep iemand met een hysterische mechel aan een lange lijn over het ruiterpad te banjeren. Dus ik zet de pony stil en roep de honden, geen zin in gedonder en geen zin in ingewikkelde pony. Begint die halve zool tegen mij te krijsen dat ik moet opdonderen met mijn knol en rothonden want hij is daar aan het speuren
![]()
Dus ik zei dat ik dat zou doen zodra hij mij kon laten zien dat hij eigenaar was van dat pad, en zo niet, wieberen want ruiterpad dus wij gaan door. En dat laatste dus gedaan want hij wieberde niet. Gelukkig was mijn gele pony-heer totaal niet onder de indruk van de krijsende mechel of krijsende baas
Sommige mensen hebben er ook totaal geen idee van dat er nog een hele wereld buiten hun eigen bestaat.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Toevallig net weer zoiets meegemaakt, liep met vriendin en haar 3 honden. Meteen in het begin liep er een DH pup denk maandje of 5-6 met ons mee. Oke dat ging redelijk, maar ze liep echt met ons mee. Kwamen we bij het water aan om de honden te laten zwemmen, toen werd zij wat brutaler. We hadden 1 hond mee die je met rust moet laten, zij had alleen interesse in stok om te zwemmen, alleen ging die DH pup in haar happen en als toppunt ging DH nog rijden ook. Dat accepteerde ze niet en met een heel hoop kabaal dook ze er op. Baasje zei gelukkig wel dat het zeer terecht was, maar dan denk ik wel van hou gewoon je hond bij je, ik ben hier niet voor jouw hond zijn plezier.
Vervolgens een uur later stond die man nog bij het water en was er een andere man met zijn hond zwemmen. Word straks leuk als die DH niet meer goed met andere honden kan, heb je een hond die volledig baasje negeert en compleet haar eigen plan trekt
DH liep namelijk met meerdere honden mee, ze was gelukkig wel sociaal (op het rijden op die teef na dan haha)
Vervolgens een uur later stond die man nog bij het water en was er een andere man met zijn hond zwemmen. Word straks leuk als die DH niet meer goed met andere honden kan, heb je een hond die volledig baasje negeert en compleet haar eigen plan trekt
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Wat sneuBrigitte schreef:Mensen rennen altijd weg als ik gezellig een praatje wil komen maken met mijn honden![]()
-
joytje333
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
Waar ben ik niet mee gestopt? Sorry maar ik snap je niet. De labrador ging niet achter Beau aan doordat ik de tennisbal een keer in t water gooide hoor...Pakdebal schreef:joytje333 schreef:. De labrador stormt op Beau af en begint op hem te springen in t water, Beau schrikt en rent snel naar mij toe. Ik gooi zijn tennisbal in het water en Beau gaat hem halen. De labrador blijft maar bij hem en springt de hele tijd op hem, waardoor Beau de hele tijd onder water gaat. Na 10 minuten is het nog niet over en het baasje zegt er niks van.
waarom ben je er zelf dan niet mee gestopt ipv een ander de schuld geven ?..

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Voor mij is het logisch dat je niet in een losloopgebied serieus gaat trainen.tineke schreef:Dat ligt er dan maar aan waar je gaat trainen.nathalie schreef:Als ik aan het trainen ben met een van de honden, wens ik met rust gelaten te worden.
Ik ben ooit op een zondagochtend vroeg hysterisch toegekrijst door een meneer die een spoor had getrokken midden in een losloppgebied en dus vond dat ik daar niet meer mocht lopen met mijn honden.
Als die meneer mij dat overigens vriendelijk had gevraagd dan had ik daar best rekening mee willen houden ,al vind ik een spoor trekken midden in een vrij druk bezocht losloopgebied ,ook al was heel vroeg in de ochtend , niet echt slim.
Ik wil best rekening houden met mensen hoor ,maar als ze zaken gaan eisen dan houd het bij mij snel op ,dan ga je je hobby maar in je achtertuin uitoefenen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Voor mij niet.nathalie schreef:Voor mij is het logisch dat je niet in een losloopgebied serieus gaat trainen.
Ik train juist in dit soort gebieden als de basis er eenmaal in zit.
Maar dan erger ik me niet aan andere (buurtende) honden. Die zijn nou juist de crux. Als die genegeerd worden is het appèl nagenoeg perfect. Buurtende honden zijn op zulke momenten trainingsobjecten
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Soms is het ook knap lastig om een plek te vinden waar de honden kunnen en mogen trainen zonder dat het halve dorp er loopt
Dus ja, wij trainen ook wel eens in losloopgebieden. Dat er andere honden lopen is dan begrijpelijk, ik ga niet iedereen dwingen om de hond dan maar aan te lijnen waar ik train. Wat ik dan wél weer vervelend vind is wanneer mensen duidelijk zien dat ik bijvoorbeeld een blijf oefening doe met m'n honden en dan de honden gaan roepen of ballen gaan gooien
Het is een beetje geven en nemen vind ik. Als ik zie dat iemand serieus aan het trainen is blijf ik niet staan maar loop gewoon door met de honden.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik ben je nog nooit met je honden tegen gekomen maar als ik je ooit tegen kom maak ik graag en praatje met jeBrigitte schreef:Mensen rennen altijd weg als ik gezellig een praatje wil komen maken met mijn honden![]()
ellen
- ranetje
- Zeer actief
Soms is het inderdaad lastig om ergens te kunnen trainen waar geen andere honden komen.Maeve schreef:Soms is het ook knap lastig om een plek te vinden waar de honden kunnen en mogen trainen zonder dat het halve dorp er looptDus ja, wij trainen ook wel eens in losloopgebieden. Dat er andere honden lopen is dan begrijpelijk, ik ga niet iedereen dwingen om de hond dan maar aan te lijnen waar ik train. Wat ik dan wél weer vervelend vind is wanneer mensen duidelijk zien dat ik bijvoorbeeld een blijf oefening doe met m'n honden en dan de honden gaan roepen of ballen gaan gooien
Het is een beetje geven en nemen vind ik. Als ik zie dat iemand serieus aan het trainen is blijf ik niet staan maar loop gewoon door met de honden.
Rond etenstijd lukt nog wel eens
Als ik iemand zie trainen blijf ik wel eens (soms stiekem
Wel met de honden bij me, ze mogen dan niet gaan storen.
-
tineke
Dat is het zeker geven en nemen en daar ben ik op zich ook best wel toe bereid.Maeve schreef:Soms is het ook knap lastig om een plek te vinden waar de honden kunnen en mogen trainen zonder dat het halve dorp er looptDus ja, wij trainen ook wel eens in losloopgebieden. Dat er andere honden lopen is dan begrijpelijk, ik ga niet iedereen dwingen om de hond dan maar aan te lijnen waar ik train. Wat ik dan wél weer vervelend vind is wanneer mensen duidelijk zien dat ik bijvoorbeeld een blijf oefening doe met m'n honden en dan de honden gaan roepen of ballen gaan gooien
En als dat op een normale manier gevraagd zou worden dan zal ik daar ook aan voldoen.
De hysterische meneer had ik gewoonweg niet van in de gaten dat hij een spoor had getrokken.
Het was ook wel vroeg in de ochtend dus in dat opzicht probeerde hij dus ook wel zijn best te doen om andere te ontwijken.
Maar als je dan meent een grote muil te moeten opzetten dan ben ik wel snel klaar mee,ook om 6 uur in de ochtend
Als ik zie dat er getraind word houd ik er rekening mee,soms weet je de dag en de tijd en dan is het helemaal makkelijk om er rekening mee te houden en dat doe ik dan ook wel
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Oh ja dat ben ik het met je eens hoor. Als mensen zich zo gaan opwinden hebben ze gewoon pechtineke schreef:Dat is het zeker geven en nemen en daar ben ik op zich ook best wel toe bereid.Maeve schreef:Soms is het ook knap lastig om een plek te vinden waar de honden kunnen en mogen trainen zonder dat het halve dorp er looptDus ja, wij trainen ook wel eens in losloopgebieden. Dat er andere honden lopen is dan begrijpelijk, ik ga niet iedereen dwingen om de hond dan maar aan te lijnen waar ik train. Wat ik dan wél weer vervelend vind is wanneer mensen duidelijk zien dat ik bijvoorbeeld een blijf oefening doe met m'n honden en dan de honden gaan roepen of ballen gaan gooien
En als dat op een normale manier gevraagd zou worden dan zal ik daar ook aan voldoen.
De hysterische meneer had ik gewoonweg niet van in de gaten dat hij een spoor had getrokken.
Het was ook wel vroeg in de ochtend dus in dat opzicht probeerde hij dus ook wel zijn best te doen om andere te ontwijken.
Maar als je dan meent een grote muil te moeten opzetten dan ben ik wel snel klaar mee,ook om 6 uur in de ochtend![]()
Als ik zie dat er getraind word houd ik er rekening mee,soms weet je de dag en de tijd en dan is het helemaal makkelijk om er rekening mee te houden en dat doe ik dan ook wel
- runninggirl
- Zeer actief
Dat soort kijkers ben ik alleen maar blij mee, is toch weer een stapje moeilijker voor mijn hond dan iemand die direct doorloopt.ranetje schreef:Soms is het inderdaad lastig om ergens te kunnen trainen waar geen andere honden komen.Maeve schreef:Soms is het ook knap lastig om een plek te vinden waar de honden kunnen en mogen trainen zonder dat het halve dorp er looptDus ja, wij trainen ook wel eens in losloopgebieden. Dat er andere honden lopen is dan begrijpelijk, ik ga niet iedereen dwingen om de hond dan maar aan te lijnen waar ik train. Wat ik dan wél weer vervelend vind is wanneer mensen duidelijk zien dat ik bijvoorbeeld een blijf oefening doe met m'n honden en dan de honden gaan roepen of ballen gaan gooien
Rond etenstijd lukt nog wel eens![]()
Als ik iemand zie trainen blijf ik wel eens (soms stiekem) kijken.
![]()
Soms komen mensen ook een praatje maken, "is jouw hond in opleiding?" en dat soort dingen. Kinderen denken vaak dat ze een 'echte politiehond' is en willen dan ook van alles weten.
Van de week kwamen er twee jochies bij staan kijken, die heb ik ook betrokken bij de oefening, was eigenlijk wel superleuk.
- ranetje
- Zeer actief
Dat is zeker leukrunninggirl schreef:Dat soort kijkers ben ik alleen maar blij mee, is toch weer een stapje moeilijker voor mijn hond dan iemand die direct doorloopt.ranetje schreef:Soms is het inderdaad lastig om ergens te kunnen trainen waar geen andere honden komen.Maeve schreef:Soms is het ook knap lastig om een plek te vinden waar de honden kunnen en mogen trainen zonder dat het halve dorp er looptDus ja, wij trainen ook wel eens in losloopgebieden. Dat er andere honden lopen is dan begrijpelijk, ik ga niet iedereen dwingen om de hond dan maar aan te lijnen waar ik train. Wat ik dan wél weer vervelend vind is wanneer mensen duidelijk zien dat ik bijvoorbeeld een blijf oefening doe met m'n honden en dan de honden gaan roepen of ballen gaan gooien
Rond etenstijd lukt nog wel eens![]()
Als ik iemand zie trainen blijf ik wel eens (soms stiekem) kijken.
![]()
Soms komen mensen ook een praatje maken, "is jouw hond in opleiding?" en dat soort dingen. Kinderen denken vaak dat ze een 'echte politiehond' is en willen dan ook van alles weten.![]()
Van de week kwamen er twee jochies bij staan kijken, die heb ik ook betrokken bij de oefening, was eigenlijk wel superleuk.
Dat is me ooit één keer gelukt, een markeer apport opgooien.
Die mijnheer had zijn eigen hond wel even aangelijnd en werd vervolgens door de hond naar de dummy getrokken
Was wel lachen (ook voor hem)
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik was onduidelijk, had het over jachttraining. Daar heb ik hier in debuurt speciale rustige plekjes voor gevonden.Miranda schreef:Voor mij niet.nathalie schreef:Voor mij is het logisch dat je niet in een losloopgebied serieus gaat trainen.
Ik train juist in dit soort gebieden als de basis er eenmaal in zit.
Maar dan erger ik me niet aan andere (buurtende) honden. Die zijn nou juist de crux. Als die genegeerd worden is het appèl nagenoeg perfect. Buurtende honden zijn op zulke momenten trainingsobjecten
En ook als er duidelijk door iemand getraind wordt in een losloopgebied, hou ik mijn honden bij me.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl