Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Andermans hond vermaken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

labranwk
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Andermans hond vermaken

Ongelezen bericht door labranwk »

sbientje schreef: dann moet ik genau so mit mein handen in dat viezze viezze putchje! het is wirkelijk sehr sehr fies!
Ja hee het zal je maar gebeuren Bien!! :goeie: Dat moet je dan toch even kwijt aan die lieve mevrouw met vrolijk bruin labje :E:
Groetjes Dorine en de hondenbende!
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

labranwk schreef:
sbientje schreef: dann moet ik genau so mit mein handen in dat viezze viezze putchje! het is wirkelijk sehr sehr fies!
Ja hee het zal je maar gebeuren Bien!! :goeie: Dat moet je dan toch even kwijt aan die lieve mevrouw met vrolijk bruin labje :E:
ze vindt pom maar een wildebras, want het is zon type die dan steeds haar handen optrekt zeg maar, en dat vindt Pom wel lachen. En tussendoor geeft ze haar ook nog koekjes. Pom(m) is dus een große fan van die mevrouw :P Daaruit blijkt maar weer dat honden geen Nederlands verstaan, anders zou ze ook wel haar poten in haar oren stoppen of jankend weghollen
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Mensen rennen altijd weg als ik gezellig een praatje wil komen maken met mijn honden :19: :engel:
bobbielief
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zw witte herder powderpuff en korthaar. Ollie

Ongelezen bericht door bobbielief »

Ik erger me daar ook niet aan, ga in de avond meestal naar watertje. Daar zijn steeds dezelfde mensen honden spelen leuk. Als ik merk dat het niet meer leuk gaat loop ik weg en wandel verder.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Kruimel53 schreef:
tineke schreef:
nathalie schreef:Als ik aan het trainen ben met een van de honden, wens ik met rust gelaten te worden.
Dat ligt er dan maar aan waar je gaat trainen.
Ik ben ooit op een zondagochtend vroeg hysterisch toegekrijst door een meneer die een spoor had getrokken midden in een losloppgebied en dus vond dat ik daar niet meer mocht lopen met mijn honden.
Als die meneer mij dat overigens vriendelijk had gevraagd dan had ik daar best rekening mee willen houden ,al vind ik een spoor trekken midden in een vrij druk bezocht losloopgebied ,ook al was heel vroeg in de ochtend , niet echt slim.
Ik wil best rekening houden met mensen hoor ,maar als ze zaken gaan eisen dan houd het bij mij snel op ,dan ga je je hobby maar in je achtertuin uitoefenen.
Dat is mij overkomen midden op een ruiterpad :mann: kwam met pony en honden de hoek om en daar liep iemand met een hysterische mechel aan een lange lijn over het ruiterpad te banjeren. Dus ik zet de pony stil en roep de honden, geen zin in gedonder en geen zin in ingewikkelde pony. Begint die halve zool tegen mij te krijsen dat ik moet opdonderen met mijn knol en rothonden want hij is daar aan het speuren :piew:

Dus ik zei dat ik dat zou doen zodra hij mij kon laten zien dat hij eigenaar was van dat pad, en zo niet, wieberen want ruiterpad dus wij gaan door. En dat laatste dus gedaan want hij wieberde niet. Gelukkig was mijn gele pony-heer totaal niet onder de indruk van de krijsende mechel of krijsende baas :mann:
Ik zie het voor me :lol1:
Sommige mensen hebben er ook totaal geen idee van dat er nog een hele wereld buiten hun eigen bestaat.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Toevallig net weer zoiets meegemaakt, liep met vriendin en haar 3 honden. Meteen in het begin liep er een DH pup denk maandje of 5-6 met ons mee. Oke dat ging redelijk, maar ze liep echt met ons mee. Kwamen we bij het water aan om de honden te laten zwemmen, toen werd zij wat brutaler. We hadden 1 hond mee die je met rust moet laten, zij had alleen interesse in stok om te zwemmen, alleen ging die DH pup in haar happen en als toppunt ging DH nog rijden ook. Dat accepteerde ze niet en met een heel hoop kabaal dook ze er op. Baasje zei gelukkig wel dat het zeer terecht was, maar dan denk ik wel van hou gewoon je hond bij je, ik ben hier niet voor jouw hond zijn plezier.
Vervolgens een uur later stond die man nog bij het water en was er een andere man met zijn hond zwemmen. Word straks leuk als die DH niet meer goed met andere honden kan, heb je een hond die volledig baasje negeert en compleet haar eigen plan trekt :O: DH liep namelijk met meerdere honden mee, ze was gelukkig wel sociaal (op het rijden op die teef na dan haha)
Perry en Noah

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Brigitte schreef:Mensen rennen altijd weg als ik gezellig een praatje wil komen maken met mijn honden :19: :engel:
Wat sneu :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
joytje333
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel

Ongelezen bericht door joytje333 »

Pakdebal schreef:
joytje333 schreef:. De labrador stormt op Beau af en begint op hem te springen in t water, Beau schrikt en rent snel naar mij toe. Ik gooi zijn tennisbal in het water en Beau gaat hem halen. De labrador blijft maar bij hem en springt de hele tijd op hem, waardoor Beau de hele tijd onder water gaat. Na 10 minuten is het nog niet over en het baasje zegt er niks van.

waarom ben je er zelf dan niet mee gestopt ipv een ander de schuld geven ?.. :denken:
Waar ben ik niet mee gestopt? Sorry maar ik snap je niet. De labrador ging niet achter Beau aan doordat ik de tennisbal een keer in t water gooide hoor...
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

tineke schreef:
nathalie schreef:Als ik aan het trainen ben met een van de honden, wens ik met rust gelaten te worden.
Dat ligt er dan maar aan waar je gaat trainen.
Ik ben ooit op een zondagochtend vroeg hysterisch toegekrijst door een meneer die een spoor had getrokken midden in een losloppgebied en dus vond dat ik daar niet meer mocht lopen met mijn honden.
Als die meneer mij dat overigens vriendelijk had gevraagd dan had ik daar best rekening mee willen houden ,al vind ik een spoor trekken midden in een vrij druk bezocht losloopgebied ,ook al was heel vroeg in de ochtend , niet echt slim.
Ik wil best rekening houden met mensen hoor ,maar als ze zaken gaan eisen dan houd het bij mij snel op ,dan ga je je hobby maar in je achtertuin uitoefenen.
Voor mij is het logisch dat je niet in een losloopgebied serieus gaat trainen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

nathalie schreef:Voor mij is het logisch dat je niet in een losloopgebied serieus gaat trainen.
Voor mij niet.
Ik train juist in dit soort gebieden als de basis er eenmaal in zit.
Maar dan erger ik me niet aan andere (buurtende) honden. Die zijn nou juist de crux. Als die genegeerd worden is het appèl nagenoeg perfect. Buurtende honden zijn op zulke momenten trainingsobjecten ;)
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Soms is het ook knap lastig om een plek te vinden waar de honden kunnen en mogen trainen zonder dat het halve dorp er loopt :schrik: Dus ja, wij trainen ook wel eens in losloopgebieden. Dat er andere honden lopen is dan begrijpelijk, ik ga niet iedereen dwingen om de hond dan maar aan te lijnen waar ik train. Wat ik dan wél weer vervelend vind is wanneer mensen duidelijk zien dat ik bijvoorbeeld een blijf oefening doe met m'n honden en dan de honden gaan roepen of ballen gaan gooien :roll: Het is een beetje geven en nemen vind ik. Als ik zie dat iemand serieus aan het trainen is blijf ik niet staan maar loop gewoon door met de honden.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Brigitte schreef:Mensen rennen altijd weg als ik gezellig een praatje wil komen maken met mijn honden :19: :engel:
ik ben je nog nooit met je honden tegen gekomen maar als ik je ooit tegen kom maak ik graag en praatje met je :wink:
ellen
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Maeve schreef:Soms is het ook knap lastig om een plek te vinden waar de honden kunnen en mogen trainen zonder dat het halve dorp er loopt :schrik: Dus ja, wij trainen ook wel eens in losloopgebieden. Dat er andere honden lopen is dan begrijpelijk, ik ga niet iedereen dwingen om de hond dan maar aan te lijnen waar ik train. Wat ik dan wél weer vervelend vind is wanneer mensen duidelijk zien dat ik bijvoorbeeld een blijf oefening doe met m'n honden en dan de honden gaan roepen of ballen gaan gooien :roll: Het is een beetje geven en nemen vind ik. Als ik zie dat iemand serieus aan het trainen is blijf ik niet staan maar loop gewoon door met de honden.
Soms is het inderdaad lastig om ergens te kunnen trainen waar geen andere honden komen.
Rond etenstijd lukt nog wel eens :wink:

Als ik iemand zie trainen blijf ik wel eens (soms stiekem :8): ) kijken. :D
Wel met de honden bij me, ze mogen dan niet gaan storen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Maeve schreef:Soms is het ook knap lastig om een plek te vinden waar de honden kunnen en mogen trainen zonder dat het halve dorp er loopt :schrik: Dus ja, wij trainen ook wel eens in losloopgebieden. Dat er andere honden lopen is dan begrijpelijk, ik ga niet iedereen dwingen om de hond dan maar aan te lijnen waar ik train. Wat ik dan wél weer vervelend vind is wanneer mensen duidelijk zien dat ik bijvoorbeeld een blijf oefening doe met m'n honden en dan de honden gaan roepen of ballen gaan gooien :roll: Het is een beetje geven en nemen vind ik. Als ik zie dat iemand serieus aan het trainen is blijf ik niet staan maar loop gewoon door met de honden.
Dat is het zeker geven en nemen en daar ben ik op zich ook best wel toe bereid.
En als dat op een normale manier gevraagd zou worden dan zal ik daar ook aan voldoen.
De hysterische meneer had ik gewoonweg niet van in de gaten dat hij een spoor had getrokken.
Het was ook wel vroeg in de ochtend dus in dat opzicht probeerde hij dus ook wel zijn best te doen om andere te ontwijken.
Maar als je dan meent een grote muil te moeten opzetten dan ben ik wel snel klaar mee,ook om 6 uur in de ochtend :mrgreen:
Als ik zie dat er getraind word houd ik er rekening mee,soms weet je de dag en de tijd en dan is het helemaal makkelijk om er rekening mee te houden en dat doe ik dan ook wel :wink:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

tineke schreef:
Dat is het zeker geven en nemen en daar ben ik op zich ook best wel toe bereid.
En als dat op een normale manier gevraagd zou worden dan zal ik daar ook aan voldoen.
De hysterische meneer had ik gewoonweg niet van in de gaten dat hij een spoor had getrokken.
Het was ook wel vroeg in de ochtend dus in dat opzicht probeerde hij dus ook wel zijn best te doen om andere te ontwijken.
Maar als je dan meent een grote muil te moeten opzetten dan ben ik wel snel klaar mee,ook om 6 uur in de ochtend :mrgreen:
Als ik zie dat er getraind word houd ik er rekening mee,soms weet je de dag en de tijd en dan is het helemaal makkelijk om er rekening mee te houden en dat doe ik dan ook wel :wink:
Oh ja dat ben ik het met je eens hoor. Als mensen zich zo gaan opwinden hebben ze gewoon pech :mrgreen: Ik vind een spoor trekken ook niet heel handig in een losloopgebied, als de hond dan toch aangelijnd is had ik dat heel ergens anders gedaan. Zoiets zie je toch ook niet? Zo ga ik ook geen dummies gooien als er mensen met honden langs lopen, dan weet je gewoon dat het fout gaat. Daar wachten we dan mee tot die honden weg zijn. Of we gaan ergens anders naartoe :ok:
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

ranetje schreef:
Soms is het inderdaad lastig om ergens te kunnen trainen waar geen andere honden komen.

Dat soort kijkers ben ik alleen maar blij mee, is toch weer een stapje moeilijker voor mijn hond dan iemand die direct doorloopt.
Soms komen mensen ook een praatje maken, "is jouw hond in opleiding?" en dat soort dingen. Kinderen denken vaak dat ze een 'echte politiehond' is en willen dan ook van alles weten. :lol1:

Van de week kwamen er twee jochies bij staan kijken, die heb ik ook betrokken bij de oefening, was eigenlijk wel superleuk.
ranetje
Zeer actief

runninggirl schreef:
ranetje schreef:

Dat soort kijkers ben ik alleen maar blij mee, is toch weer een stapje moeilijker voor mijn hond dan iemand die direct doorloopt.
Soms komen mensen ook een praatje maken, "is jouw hond in opleiding?" en dat soort dingen. Kinderen denken vaak dat ze een 'echte politiehond' is en willen dan ook van alles weten. :lol1:

Van de week kwamen er twee jochies bij staan kijken, die heb ik ook betrokken bij de oefening, was eigenlijk wel superleuk.
Dat is zeker leuk :ok:
Dat is me ooit één keer gelukt, een markeer apport opgooien.
Die mijnheer had zijn eigen hond wel even aangelijnd en werd vervolgens door de hond naar de dummy getrokken :LOL:
Was wel lachen (ook voor hem) :engel:
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Miranda schreef:
nathalie schreef:Voor mij is het logisch dat je niet in een losloopgebied serieus gaat trainen.
Voor mij niet.
Ik train juist in dit soort gebieden als de basis er eenmaal in zit.
Maar dan erger ik me niet aan andere (buurtende) honden. Die zijn nou juist de crux. Als die genegeerd worden is het appèl nagenoeg perfect. Buurtende honden zijn op zulke momenten trainingsobjecten ;)
Ik was onduidelijk, had het over jachttraining. Daar heb ik hier in debuurt speciale rustige plekjes voor gevonden.

En ook als er duidelijk door iemand getraind wordt in een losloopgebied, hou ik mijn honden bij me.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”