Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ziek upd.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ziek upd.

Ongelezen bericht door monky555 »

Mijn rio, sinds gister eet hij niet en wil alleen liggen.
zelfs lekkere dingen laat hij staan en eet alleen gras, wat er ook weer uitkomt.
Hij loopt niet meer heel de dag achter me aan, hij bedelt niet bij Danja, ik maak me grote zorgen :jank: vanavond naar de DA, maar dat is een probleem hij haat DA's pfff, maar zo het weekend in durf ik niet. Gelukkig mag ik als laatste zodat ze hem rustig kunnen bekijken, aan hem komen zal een groot probleem worden. Al is hij zo mak als een lammetje nu en mag ik hem zelfs pijnstillers achter in zijn strot duwen, nou dat is echt heel wat :wink:
Ik heb er koppijn van, hij is pas 4 en niet behandelbaar, dus daarom maak ik me echt heel veel zorgen nu :jank:
Laatst gewijzigd door monky555 op 05 aug 2013 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Re: Ziek

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Duimen draaien.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
ben benieuwd , door de warmte bevangen ?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

sterkte en succes bij de da en beterschap voor rio :ok: :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Ook hier de duimen !
Sterkte !
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Duimen draaien, sterkte en liefs :roos:
Afbeelding
monky555
Zeer actief

Dankjewel allemaal :W:
Nou eindelijk ff rust, honden zijn gedaan en kind slaapt.

Wat Rio heeft geen idee, en wat voor medicijnen ik heb mee gekregen ook geen idee :19:
Wat een bloedwijf van een DA, totaal geen begrip, die moet nog een heleboel leren.
Ik ben dat ook niet gewent in r.dam had ik een hele andere DA een vaste, een hele leuke man.
Dit is een dependance van een praktijk, zitten maar 4 X per week een half uurtje en dat was het, maar ja geen auto en met Rio is het OV niet te doen. Met Iza & Amy is dat geen probleem en ga ik naar een andere DA, die zijn anders en veel fijner.
Rio is geen makkelijke hond, gefokt op een sloperij en mishandeld.
Mijn grote vriend en zelfs ik mag niet alles. Rio luisterd hartstikke goed, trekt niet etc. Hij heeft alleen ergens een steekje los :mrgreen: hij is door slechte ervaring doodsbang voor de DA, met muilkorf om is hij bijna niet te behandelen, een prik kreeg ze er ook echt niet in.
Zegt ze, ik zie het al 'zeker geen cursus gehad'.
ik nee, zei 'dat dacht ik al' :tong:
Nou zo moet je al helemaal niet beginnen, ik ben gewoon iemand die mijn hond niet kweld met stress. Kan ik zelf ook niet zo goed tegen, dus dat werkt alleen maar averechts bij hem zeker omdat hij heel gevoelig is voor mijn stemming.
Dus ik vraag als hij niet opknapt, maar ook niet zieker word wanneer moet ik dan terug?
Zei ja maandag, hopen dat hij dan niet zo bang is :O:
Ikke ja natuurlijk, hij is al 4 jaar doodsbang voor de DA en dat is maandag ineens over??
En der achteraan vroeg ik of ze überhaupt zelf wel eens een hond had gehad omdat ze zo dom doet, Iig geen moeilijke want anders had ze heel anders gedaan :boos:
Ik wil mijn oude DA terug, die luisterde naar mij, keek naar de hond en verder geen poespas. Ik kreeg mee wat ik wilde in goed overleg, en ik stond buiten en 'wist' wat mijn hond mankeerde en wat hij kreeg.
Ik kon wel janken, als ik naar een DA moet dan ga ik, maar als hij niks mankeerd dan ga ik toch niet. Nou ja hij was dus 3 jaar ziekte vrij, wat moet ik met een doodsbange hond bij een DA als hij niet ziek is? Ik loop veel liever in het bos oid :W:
Maar goed Rio heeft nog steeds niks gegeten, en krijgt zo zijn 2de pil. Ik hoop dat hij morgenochtend toch wel wat gaat eten, 2 hele dagen zonder eten vind ik meer als genoeg, een softijsje ging er trouwens wel in en zit er nog in :F:
Afbeelding

Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Oh fijn zo'n bezoek.
Kan je nergens anders terecht?
monky555
Zeer actief

Nee helaas, dat is wel vervelend in dit dorp.
Kijk ik kan altijd wel vragen of iemand me wil brengen maar dat wil ik eigenlijk alleen vragen met hoge nood, mocht ik s'nachts of in het weekend een keer problemen heb of zo.
Ik val alleen liever niet iemand lastig, met mijn lastige hond :W:
Afbeelding

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik heb ook zoiets meegemaakt met Ronja, die ging vreselijk tekeer tegen de dierenarts en toen begon ie erover dat ze dominant was en op cursus moest. Ik heb het mezelf wel verweten dat ik niet echt voor mezelf ben opgekomen toen want ze is niet echt goed onderzocht. Dat had veel grondiger gemoeten, een maand later is ze gestorven en ik vraag me nu nog steeds af wat er gebeurd was als ze toen wel goed onderzocht was. Ik was ook te verbluft en onzeker over mijn gezag naar Ronja toe, ze gedroeg zich ook vreselijk. Maar daar kon hij ook totáál niet mee omgaan. Ze heeft hem niet gebeten maar nu wou ik dat ze dat wel had gedaan, ha! We zijn na de dood van Ronja naar een andere dierenarts overgestapt want er was teveel verlies van vertrouwen.

Wat een nare ervaring voor je zeg. Ik snap dat je heel boos bent, maar kijk anders nog even wat voor medicatie je hebt meegekregen? Of is dat gewoon iets om de maag te kalmeren? Ik zou zeggen, als ie softijs wil eten, dan neem ik aan dat andere lekkere dingen ook wel gaan? Misschien heeft ie gewoon net als veel anderen helemaal geen zin in eten maar wil een lekker worstje er wel ingaan. Je kunt ook een blik knakworsten opentrekken ofzo, om de eetlust een beetje op gang te helpen. Ik heb hier altijd een voorraadje staan, haha. In geval van nood, zeg maar. Beterschap, en nu maar hopen dat het volgende dierenartsbezoekje in de verre toekomst ligt.
Pakdebal

monky555 schreef:, hij is al 4 jaar doodsbang voor de DA en dat is maandag ineens over??

ik heb het een keer bij Cesar gezien, een hond , die voor de trimmer doodsbang was, met eindeloos geduld is het toch gelukt .. :wink:
maar
dan zal de dierenarts moeten meewerken , en hoe doe je dat dan , he ?

ben benieuwd wat het nou is geweest
monky555
Zeer actief

Ja ik ben ook nog steeds bang dat het wat anders is, ik heb pillen mee gekregen en ik heb nu op de blister gekeken dus ik ga zo ff googlen. Ik was gewoon zo verstrooid ervan dat ik daar nu pas aan dacht :oohja: Rio is zo niet hij ligt al heel de avond in zijn kuil buiten in de tuin, en niet bij mijn voeten :cry:
En ik heb alles al geprobeerd erin te krijgen, brood, worst, diner etc normaal doet hij er een moord voor, hij verdedigt zijn eten wel en hij heeft voor de show ook nog ff het wilde tuin konijn verjaagd, maar hij is gewoon ziek.
Ik ga morgen Iig ff bellen met mijn vriendin, dan weet ze er alvast vanaf dat ik met nood kan bellen.
En mijn andere vriendin of buurvrouw ff inlichten dat ik Danja breng als er wat is.
Maar ik hoop dat Rio morgen weer eet en zeurt, en ik heb de afgelopen weken nogal 'gemeen' gedaan tegen hem dat hij is zijn eigen ding moet doen met het warme weer. En nu mis ik het gezeik van hem al, ik zeg er nooit meer, voel me zo schuldig :cry:
Afbeelding

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

O daar moet je je niet rot over voelen joh, ik word hier ook een beetje gek soms van Bruno, die niet zonder zijn routine kan. Hij wil wandelen op het heetst van de dag, ja jongen, dat gaat niet. Ik word niet echt boos maar ik erger me ook wel hoor, dat merkt Bruno ook, vind ik ook niet leuk. Het humeur kan ook onder het weer leiden en dan schiet je wat sneller uit je slof dan normaal, dat is toch menselijk.

Maar Bruno kan dan soms wel mij echt even negeren, omdat ie gewoon zijn zin wil hebben. Zou dat ook niet mee kunnen spelen, denk je? Maar ik zou idd even naar je eigen, vertrouwde dierenarts gaan want zo ben je ook niet gerust natuurlijk.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Je vraagt wat je met een name hond bij de dierenarts moet die niet ziek is.
Nou oefenen?
Nat binnen iets lekkers erin en gaan.
Volgende keer ook ff op de weegschaal
En ff de behandelkamer in zonder dat er wat gebeurt....

Beterschap met hem en hopen dat je niet terug hoeft naar die hork
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

monky555 schreef:Ja ik ben ook nog steeds bang dat het wat anders is, ik heb pillen mee gekregen en ik heb nu op de blister gekeken dus ik ga zo ff googlen. Ik was gewoon zo verstrooid ervan dat ik daar nu pas aan dacht :oohja: Rio is zo niet hij ligt al heel de avond in zijn kuil buiten in de tuin, en niet bij mijn voeten :cry:
En ik heb alles al geprobeerd erin te krijgen, brood, worst, diner etc normaal doet hij er een moord voor, hij verdedigt zijn eten wel en hij heeft voor de show ook nog ff het wilde tuin konijn verjaagd, maar hij is gewoon ziek.
Ik ga morgen Iig ff bellen met mijn vriendin, dan weet ze er alvast vanaf dat ik met nood kan bellen.
En mijn andere vriendin of buurvrouw ff inlichten dat ik Danja breng als er wat is.
Maar ik hoop dat Rio morgen weer eet en zeurt, en ik heb de afgelopen weken nogal 'gemeen' gedaan tegen hem dat hij is zijn eigen ding moet doen met het warme weer. En nu mis ik het gezeik van hem al, ik zeg er nooit meer, voel me zo schuldig :cry:
Even..mijn honden zijn nu ook heel anders qua gedrag. Door het weer. Eten gaat ook niet van harte.
Ik zou mijn honden ook niet zomaar een pil toedienen als twijfel aan de da, maar kijk uit met googelen, dat maakt het vaak erger ( voor je gemoedstoestand ).
Heeft hij wel gedronken?
monky555
Zeer actief

Pakdebal schreef:
monky555 schreef:, hij is al 4 jaar doodsbang voor de DA en dat is maandag ineens over??

ik heb het een keer bij Cesar gezien, een hond , die voor de trimmer doodsbang was, met eindeloos geduld is het toch gelukt .. :wink:
maar

Ja ik heb het ook zo vaak gezien, maar ik kan dat niet. Ik ben iemand die liever geen mensen lastig valt en daarnaast had ik eerst nog 4/5 honden en nu heb ik nog 2 honden naast rio, een dochter, een huis en die tijd van training loop ik liever een extra rondje :wink:
Ik ben der ook veelste gestressed voor en hij veelste gevoelig, geen goeie combi :oeps:
Afbeelding

monky555
Zeer actief

Sanne!! schreef:Je vraagt wat je met een name hond bij de dierenarts moet die niet ziek is.
Nou oefenen?
Nat binnen iets lekkers erin en gaan.
Volgende keer ook ff op de weegschaal
En ff de behandelkamer in zonder dat er wat gebeurt....

Beterschap met hem en hopen dat je niet terug hoeft naar die hork
Dat deed ik in Rotterdam wel hoor, ff wegen, ff koekje halen, maar goed ik woon al bijna 3 jaar in dit dorp en hier gaat dat niet.
Ze zitten hier 4 X per week een half uur, de wachtruimte is hier zeer klein, Rio is hond en dier agressief. Lijkt me niet handig, Rio is super lief voor mensen maar ik moet hem altijd in de gaten houden dus OV is ook geen optie. Daarnaast zijn der nog een aantal dingen die mee spelen 'zie antwoord hier boven' dat ik daar geen tijd voor heb. Ik train wel met hem hoor omdat hij graag wil werken maar in de buitenlucht, lekker samen, veel spelen, geen 'druk' op hem dat 'trekt' hij niet :wink:
Afbeelding

Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

monky555 schreef:Dankjewel allemaal :W:

Wat Rio heeft geen idee, en wat voor medicijnen ik heb mee gekregen ook geen idee :19:
Wat een bloedwijf van een DA, totaal geen begrip, die moet nog een heleboel leren.
Ik ben dat ook niet gewent in r.dam had ik een hele andere DA een vaste, een hele leuke man.
Dit is een dependance van een praktijk, zitten maar 4 X per week een half uurtje en dat was het, maar ja geen auto en met Rio is het OV niet te doen. Met Iza & Amy is dat geen probleem en ga ik naar een andere DA, die zijn anders en veel fijner.
Mijn grote vriend en zelfs ik mag niet alles. Rio luisterd hartstikke goed, trekt niet etc. Hij heeft alleen ergens een steekje los :mrgreen: hij is door slechte ervaring doodsbang voor de DA, met muilkorf om is hij bijna niet te behandelen, een prik kreeg ze er ook echt niet in.
Nou zo moet je al helemaal niet beginnen, ik ben gewoon iemand die mijn hond niet kweld met stress. Kan ik zelf ook niet zo goed tegen, dus dat werkt alleen maar averechts bij hem zeker omdat hij heel gevoelig is voor mijn stemming.
Dus ik vraag als hij niet opknapt, maar ook niet zieker word wanneer moet ik dan terug?
Ikke ja natuurlijk, hij is al 4 jaar doodsbang voor de DA en dat is maandag ineens over??
En der achteraan vroeg ik of ze überhaupt zelf wel eens een hond had gehad omdat ze zo dom doet, Iig geen moeilijke want anders had ze heel anders gedaan :boos:
Ik wil mijn oude DA terug, die luisterde naar mij, keek naar de hond en verder geen poespas. Ik kreeg mee wat ik wilde in goed overleg, en ik stond buiten en 'wist' wat mijn hond mankeerde en wat hij kreeg.
Ik kon wel janken, als ik naar een DA moet dan ga ik, maar als hij niks mankeerd dan ga ik toch niet. Nou ja hij was dus 3 jaar ziekte vrij, wat moet ik met een doodsbange hond bij een DA als hij niet ziek is? Ik loop veel liever in het bos oid :W:
Maar goed Rio heeft nog steeds niks gegeten, en krijgt zo zijn 2de pil. Ik hoop dat hij morgenochtend toch wel wat gaat eten, 2 hele dagen zonder eten vind ik meer als genoeg, een softijsje ging er trouwens wel in en zit er nog in :F:
Wat een kut DA.

Ik zou toch eens om me heen gaan kijken en vragen naar een betere DA, misschien eerst wat heen en weer mailen en als je het gevoel hebt dat het echt klikt in godsnaam dan maar iemand in de buurt met een auto vragen en die reistijd op de koop toe nemen. Een goeie DA is zo belangrijk.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Pakdebal

monky555 schreef:
Pakdebal schreef:

maar

Ja ik heb het ook zo vaak gezien, maar ik kan dat niet. Ik ben iemand die liever geen mensen lastig valt en daarnaast had ik eerst nog 4/5 honden en nu heb ik nog 2 honden naast rio, een dochter, een huis en die tijd van training loop ik liever een extra rondje :wink:
Ik ben der ook veelste gestressed voor en hij veelste gevoelig, geen goeie combi :oeps:

toch wel jammer , want nu heb je alleen jezelf er zo mee, het is en wordt onvermijdelijk , dat ze naar dierenartsen moeten gaan
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Vervelend het gedrag van je da, ik hoop voor jou dat ze haar vak wel goed verstaat.
Ik zal op zoek gaan naar een andere da, het is niet goed als je door het gedrag van de da daar met een rot gevoel wegkomt.

Ik had eerst een dierenarts, die meer dan prima was met dieren maar met mensen omgaan kon hij niet. Een narrige, norse man, toch heb ik hem jaren gehad. Hij was heel lief voor dieren maar ook heel goed in zijn vak, en dit vond ik heel belangrijk.

Balou is ook als de dood voor de da en zet zijn tandjes in zijn vingers, hij moet zo klein als hij is een muilkorf om. Bij hem op de cursus is aandacht aan de da bezoeken besteed, maar alles wat hij daar heeft geleerd is hij in de behandelkamer op slag vergeten.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

monky555 schreef:Dankjewel allemaal :W:

Daar vraag je toch naar? Wat het doet en eventuele bijwerkingen.
2 dagen niet willen eten met dit weer, vind ik op zich niet verwonderlijk. Mijn honden staan bij voorbaat al op rantsoen, omdat ze daarnaast ook letterlijk niet meer vooruit zijn te branden. Vocht is op dit moment belangrijker dan eten. Wat voor voeding krijgt je hond? Pens is vaak licht verteerbaar en aantrekkelijk om te eten.

Jammer dat je DA niet de tijd neemt voor dit type hond. Mijn jongste heeft ook enorme angst voor een dierenarts. Bij voorkeur kom ik er enkel voor onderzoeken en niet specifiek voor conventionele behandeling. Hij trekt bij deze hond 2 consulttijden uit die niet extra in rekening worden gebracht. De hond mag los in de praktijk om op zijn manier stress kwijt te kunnen. Hij weet ook goed met honden om te gaan. Een vervanger heeft ooit eens geprutst om bloed af te tappen via zijn nek. Een groot drama, met 2 man lukte het nog niet. Aangezien dit nog wel eens moet gebeuren in verband met check op zijn schildklier wordt hij enkel nog maar geprikt in een poot. Angst zit 'm niet in de opvoeding of een cursusje tekort. Belachelijke opmerking.
monky555
Zeer actief

Meestal vraag ik daar ook naar ja :wink: maar ik was zo overdonderd, woedend, gestressed, ik dacht er dus niet aan we wilde alleen maar weg.
Hij heeft Iig metoclopramide gekregen een soort domperignon en daar was ik wel al bekent mee, en het begint iets te werken dus we gaan nog maar ff door.

Rio heeft vanmorgen gegeten, weinig gegeten maar het is er in gebleven :ok:
Oké wel met lange tanden terwijl hij het normaal VREET, ik had soep gemaakt voor hem doodgekookte rijst, boontjes en tonijn. Dat had ik nog in huis en dadelijk haal ik ff smuldier voor hem, heb geen vriezer dus moeilijk houdbaar te houden :W:
Ook heeft hij samen met Danja bruin brood gegeten, zo lief die 2 :I:
Hij wilde ook weer naar buiten met zijn eeuwige 'balletje', heel goed teken :W:
Hij is er nog niet, maar het gaat iets beter en daar ben ik heel blij mee :E:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

fijn dat het iets beter lijkt te gaan, ik duim dat het doorzet :ok:
en voor je da heb ik geen goed woord over, wat een trut :gvd:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
monky555
Zeer actief

:cheer: :cheer: :cheer:
Hij heeft vannacht mijn hele huis onder gekost en gescheten.
Het zat hem dwars (stokjes), wat ben ik blij dat het op de natuurlijke manier er is uitgekomen.
Normaal blaft hij me wakker bij elke dwarse scheet, nu niet :oeps:
Maar ik ben Iig nog nooit zo blij geweest met een vies huis :mrgreen:
Hij is ook gelijk weer zichzelf, nog wel een beetje zwak maar dat komt wel weer goed.
Het vervelende alleen is dat hij dat soort dingen eet in mijn tuin, op straat loopt hij altijd met een safestick of een kong oid, denk je het spelen iets veiliger te maken :oeps:

Iig bedankt dat ik hier weer een beetje mijn verhaal kwijt kon :W:
Afbeelding

Lillith
Zeer actief

Re: Ziek upd.

Ongelezen bericht door Lillith »

Fijn voor jullie, ik kan mij de ellende voorstellen van het naar de DA gaan.
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Nou gelukkig dan zal hij nu hopelijk snel opknappen. En dan toch maar gaan zoeken naar een andere da. Want dit lijkt me niet zo'n prettig mens. Woon je in Zuid-Holland? Ik wil je een volgende keer best helpen hoor als je een stukje met de auto moet, dan rij ik wel, maar moet niet aan de andere kant van Nederland zijn natuurlijk :engel: .
monky555
Zeer actief

Annedee schreef:Nou gelukkig dan zal hij nu hopelijk snel opknappen. En dan toch maar gaan zoeken naar een andere da. Want dit lijkt me niet zo'n prettig mens. Woon je in Zuid-Holland? Ik wil je een volgende keer best helpen hoor als je een stukje met de auto moet, dan rij ik wel, maar moet niet aan de andere kant van Nederland zijn natuurlijk :engel: .
Ach dat is lief :ok:
Ik woon in Fijnaart, ben wel Rotterdamse maar R.dam ontvlucht :mrgreen:
Fijn is dat een echt hondenmens, sommige mensen weten niet hoe dat voelt dat honden zo belangrijk zijn voor iemand en dat je zo in de put kan zitten dat je woefer niet lekker is.
Maar ik woon te ver (denk ik), maar hartstikke bedankt voor het aanbod :ok:
Afbeelding

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Fijn dat het weer beter gaat met Rio!