Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nog zo'n eigenaar...
Moderator: moderatorteam
-
Daantje_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
- Aantal honden: 1
Re: Nog zo'n eigenaar...
Hier maken de meeste mensen wel goed gebruik van de flex. Ik geloof dat de etiquette hier ook wat beter begrepen wordt. Ik houd mijn hond kort wanneer ik een andere hond ga naderen en eigenlijk iedereen houdt zijn hond dan ook kort. Maar ook ik heb wel een paar keer meegemaakt dat de flex niet begrepen werd, hondjes die dan ineens de straat oversteken terwijl ik met mijn hond aan het fietsen ben. Heul handig.

- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Hier loopt sinds kort iemand met een staff (achtige hond) aan een flex. Hyperactieve hond, die de volledige lengte van de flex mag benutten - gecombineerd met een baas die hem duidelijk niet aan kan. Hond rent van links naar rechts, en als hij het einde van de flex bereikt dan lanceert hij de baas zowat achter zich aan.
Ik hoop echt dat hij hier tijdelijk is ivm met vakantie, want dit is echt vragen om problemen.
Zouden jullie er wat van zeggen als je regelmatig iemand door de straat meegesleurd ziet worden door een hond, waarvan je weet dat mochten ze ineens tegen over elkaar staan het hopelijk bij wat snauwen blijft, maar dat ik het liever niet uitprobeer, omdat ik vrees dat het wel eens erger kan zijn?
Gisteren kwamen ze uit een zijstraat, en het baasje werd zeker 10 meter vooruit gesleurd door de hond, waarop mijn hond reageerde en richting die hond wilde gaan.
Ik probeer ze te ontwijken, en mijn hond liep gelukkig gister gelijk mee, maar we hebben hier nogal onoverzichtelijke straten, en een flex kan best lang zijn.
Ik hoop echt dat hij hier tijdelijk is ivm met vakantie, want dit is echt vragen om problemen.
Zouden jullie er wat van zeggen als je regelmatig iemand door de straat meegesleurd ziet worden door een hond, waarvan je weet dat mochten ze ineens tegen over elkaar staan het hopelijk bij wat snauwen blijft, maar dat ik het liever niet uitprobeer, omdat ik vrees dat het wel eens erger kan zijn?
Gisteren kwamen ze uit een zijstraat, en het baasje werd zeker 10 meter vooruit gesleurd door de hond, waarop mijn hond reageerde en richting die hond wilde gaan.
Ik probeer ze te ontwijken, en mijn hond liep gelukkig gister gelijk mee, maar we hebben hier nogal onoverzichtelijke straten, en een flex kan best lang zijn.
-
Pakdebal
lijn schreef:Ze vliegen je echt om de oren die onverantwoorde hondeneigenaren![]()
toen ik hier een topic jaren geleden over opende , was het forum te klein .
maar nu schijnt het meerderen op te vallen ( gelukkig )
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Ik heb er ook moeite mee iets te zeggen... Ik zag de man uit mijn voorbeeld gisteren vanuit mijn ooghoek, maar deed net of ik hem niet zag en liep door...Lin851 schreef:Hier loopt sinds kort iemand met een staff (achtige hond) aan een flex. Hyperactieve hond, die de volledige lengte van de flex mag benutten - gecombineerd met een baas die hem duidelijk niet aan kan. Hond rent van links naar rechts, en als hij het einde van de flex bereikt dan lanceert hij de baas zowat achter zich aan.
- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
lijn schreef:Ik heb er ook moeite mee iets te zeggen... Ik zag de man uit mijn voorbeeld gisteren vanuit mijn ooghoek, maar deed net of ik hem niet zag en liep door...Lin851 schreef:Hier loopt sinds kort iemand met een staff (achtige hond) aan een flex. Hyperactieve hond, die de volledige lengte van de flex mag benutten - gecombineerd met een baas die hem duidelijk niet aan kan. Hond rent van links naar rechts, en als hij het einde van de flex bereikt dan lanceert hij de baas zowat achter zich aan.
Ik probeer ze te ontwijken, en mijn hond liep gelukkig gister gelijk mee, maar we hebben hier nogal onoverzichtelijke straten, en een flex kan best lang zijn.Schijterd? Neuh....
Ik neem me maar voor dat als ik hem weer echt echt tegen kom ik er wel wat van zeg! Ik praat meestal terug ivp dat ik ergens over begin.. Dus als bijvoorbeeld jou voorbeeld zegt dat de hond zo trekt, zou ik advies geven dat er ook een knopje op zit om de hond korter te houden en zo makkelijker te corrigeren is...
Ik vind het vooral moeilijk omdat mijn hond ook (nog niet) altijd goed luistert en ook wel eens trekt.
Maar meesleuren, dat moet hij toch echt niet wagen!
En als we een andere hond tegen komen loopt hij naast, tenzij ik beslis dat hij even mag snuffelen.
Maar goed, ik kijk dus ook liever de andere kant op, heb zoiets van, wie ben ik om jou wat te vertellen over jouw hond, maar toch binnenkort mn moed maar bij elkaar rapen en hem aanspreken.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik heb zo'n flexlijn met een bredere lijn. Bewust daar voor gekozen omdat ik zo'n touwtje echt niet zag zitten.lijn schreef:Ooh wat erg! Gewoon gehandicapt door een flex! Waarom gebruiken mensen dat knopje niet gewoon! Misschien moet iemand daar een nieuw systeem voor bedenken...ranetje schreef:Met "alleen" brandwonden heb je nog geluk gehad.Nanna schreef:Ik ken ook niemand die juist met de Flex omgaat hoor.![]()
Als ik een hond aan een flex zie loop ik automatisch al de andere kant op want je kunt er donder op zeggen dat die lijn gewoon gevierd gaat worden. Kan mij voor mijn honden verder niet zoveel schelen; die maken daar geen punt van.
Maar ik hoef geen brandwonden van die kutlijn op mijn benen.
Ik zat op les met iemand die gehandicapt is geraakt omdat de flexlijn te lang om een enkel gekneld bleef zitten.
(niet haar eigen flexlijn).
Ik liep vroeger met twee honden elk aan een eigen flexlijn![]()
Nooit een probleem mee gehad en andere mensen hebben ook nooit een probleem gehad met mijn honden.
Bij nadering van andere honden stonden ze namelijk kort en op de stop.
Bestaan er geen flexlijnen met bredere lijn trouwens ipv een touwtje? Zou dat het niet minder snijdend maken? Er gebeuren te veel 'ongelukken' met die lijnen...
Jarenlang heb ik gefoeterd op flexlijnen en ik vind het nog steeds ondingen, vooral in de handen van heeeeeel veel andere mensen.
Ik gebruik de flexlijn alleen voor Tessa in het loslooppark naast mijn huis. Als ik haar daar loslaat kan ik er de donder op zeggen dat ze alle tuinen in de buurt af gaat struinen naar (vogel)voer. Ik heb eerst met een lange lijn gelopen, maar een flex is net even prettiger.
Daar waar de honden aangelijnd moeten lopen, lopen ze aan een normale riem. Waar ze los mogen en kunnen lopen ze los.
Voor mij is de flex een noodzakelijk kwaad. UITeten is voor Tessa nog steeds een grotere trigger dan het lekkers dat ik meeneem
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nee het is de manier waarop je het zegt...Pakdebal schreef:lijn schreef:Ze vliegen je echt om de oren die onverantwoorde hondeneigenaren![]()
toen ik hier een topic jaren geleden over opende , was het forum te klein .![]()
maar nu schijnt het meerderen op te vallen ( gelukkig )

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, ik heb een zeven meter flex met een breder lint. Dat schijnt speciaal voor zwaardere honden te zijn. Het is er dus wel. Al denk ik dat je door dit lint ook niet 'gesneden' wilt worden.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Die flexen bezorgen mij nog eens een hartaanval.
Altijd lopen ze met die beesten en laten ze die dingen vieren als je langsrijdt.
En ik wil zo'n beest ook niet onder de wielen, dus ik rijd nog eens het water in vrees ik.
Altijd lopen ze met die beesten en laten ze die dingen vieren als je langsrijdt.
En ik wil zo'n beest ook niet onder de wielen, dus ik rijd nog eens het water in vrees ik.
Laatst gewijzigd door Marjoleine op 31 jul 2013 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- lijn
- Zeer actief
Ik dacht al dat ik eerder een brede lijn had gezien bij een flex, maar beter maakt het er dus niet echt op... jammer... Ik zou alsnog voor een brede lijn gaan, al is het maar om het makkelijker uit de knoop te krijgen als ze wel leuk aan de lijn met een andere hond kan. Ik ben nu op zoek naar een makkelijke lange lijn, die ook goed hanteerbaar kort te maken is.
@ Lin851: We moeten beide aan de bak!
@ Lin851: We moeten beide aan de bak!
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Volgens mij hebben mensen ook niet altijd door dat de hond even ver opzij (de straat op) als vooruit kan aan de flex. Ik was altijd fel tegen flexi's maar nu voor Toos (die nog niet zomaar los kan) heb ik er wel een. Die houd ik kort, tot ze ergens langer wil snuffelen of zo en dan geef ik haar een beetje meer ruimte. Werkt prima. Ik heb overigens ook een keer meegemaakt dat iemand stond te ouwehoeren op d stoep en het hondje in het donker het fietspad had overgestoken. Het was dat ik dat hondje eerst gezien had, anders was ik vol in die lijn gereden
.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Phoe mazzel dat ik direct ben afgestraft met een flex, anders was ik ook zo'n eigenaar waar jullie over zouden schrijven
Gelukkig wikkelde pup Gollum de flex een paar keer rond mijn benen en zag toen een hondenvriendje waar ze naartoe rende en viel ik keihard op mijn stuitje. Ik heb dat klote ding gelijk weggemietert
Gelukkig wikkelde pup Gollum de flex een paar keer rond mijn benen en zag toen een hondenvriendje waar ze naartoe rende en viel ik keihard op mijn stuitje. Ik heb dat klote ding gelijk weggemietert
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb ook een flex. Voor Bonnie, omdat zij niet altijd perfect onder appel staat. Maar ik moet zeggen dat ik het ding nooit laat vieren op straat, de vinger aan de knop heb bij het oversteken en verder ook nog nooit iemand ermee op z'n snufferd heb laten donderen.
O ja, en ik heb er ook nog één met koordje.
O ja, en ik heb er ook nog één met koordje.

- Roompie
- Zeer actief
Ik heb ook alleen maar flexen. Maar ik gebruik ze als gewone lijn, dus de stop erop naast de straat en de stop erop tijdens passeren van honden, mensen, kinderwagens enz.
Ze krijgen alleen de volle flex als de ruimte het toestaat.

- lijn
- Zeer actief
Gollum schreef:Phoe mazzel dat ik direct ben afgestraft met een flex, anders was ik ook zo'n eigenaar waar jullie over zouden schrijven![]()
Precies zoals de flex bedoeld is! Mensen kunnen nog van je lerenRoompie schreef:Ik heb ook alleen maar flexen. Maar ik gebruik ze als gewone lijn, dus de stop erop naast de straat en de stop erop tijdens passeren van honden, mensen, kinderwagens enz.