Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog zo'n eigenaar...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Nog zo'n eigenaar...

Ongelezen bericht door lijn »

Ze vliegen je echt om de oren die onverantwoorde hondeneigenaren :S:

Vandaag liep ik met Vedette ons rondje en om de hoek na het viaduct stond een oudere man met een stok gewoon te staan met zijn berner sennen. Ik had hem niet gezien, maar wist ze net op tijd te ontwijken. Vedette heeft het niet zo op grotere lompe honden, ze schrikt er van en kan vervolgens uitvallen. Ik ben deze man vaker tegengekomen en hij kan zijn hond niet echt aan. Vedette heeft al eerder laten blijken dat ze niet zo van hen gediend is, dus hij zou moeten weten dat ik niet even leuk naast hem kom staan babbelen...

Dus zekere voor het onzekere ga ik de straat op met haar aan een korte lijn, tussen haar en de hond in. De man en de hond hadden ook de hele stoep bezet, dus als ik er al langs had gewild via de stoep had ik het moeten vragen! En wat doet de man... Laat gewoon zijn flex gaan! Hij heeft al meerdere keren laten zien dat hij zijn hond niet onder controle heeft en dan baal ik hier helemaal van! Ik heb Vedette half mee kunnen slepen terwijl die hond blaffend en springend aan het eind van zijn flex op ons af wilde :S: Moet je nagaan hoe ver ik de straat op moest! Ik heb deze keer niets gezegd, uit verbazing, uit schrik, uit ik-moet-en-zal-Vedette-redden... Vervolgens kan dat beest toch dichterbij!!! Ik maak een paar oergeluiden en loop stug door met Vedette om met een flinke boog weer op de stoep te belandden... Toen ik eenmaal veilig stond zag ik dat de flex om de lantarenpaal gewikkeld zat en daarom de hond niet nog verder kan. Ik zweer het je, die man was meegesleurd als dat niet was gebeurd!

ik heb niet gezien wat Vedette deed tijdens het stukje straat omdat ik de berner in de gaten hield, maar ze was keurig stil. Ik hoop alleen dat dit haar niet verder beschadigd heeft :ugh:
lijn
Zeer actief

Re: Nog zo'n eigenaar...

Tara schreef:Ik had de beste man even in eenvoudig ABN toegebeten dat hij die hond bij zich moest houden.
Val mij niet lastig met je onopgevoede haarbal.
Ja ik weet het... Maar ik was zo bezig met Vedette veilig wegkrijgen van die onopgevoede haarbal, dat ik die hele man vergat omdat je daar toch niet van op aan kan. Tegen de tijd dat ik weer op de stoep was, was ik 10 meter verder en ging hij mij heus niet horen :ugh: Volgende keer dat ik hem tegenkom als hij zijn hond wel bij zich houdt, ga ik hem er op aanspreken had ik al bedacht.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Argh, wat stom! Mijn buren doen dat, die vinden het grappig dat lola hun hond op de grond wil werken en houden... Rot OP met je kutflex!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, vakantie tijd en mooi weer :oohja: echt de grootste randdebielen gaan nu wandelen met hun fikkie :E: LEUK MANNN :blont:
lijn
Zeer actief

Dat is ook waardeloos Nanna! Welke malloot laat haar hoogloopse teef dan loslopen als de kans groot is je andere honden tegen komt! Een andere hondeneigenaar weet toch niet dat die hond loops is! Als zij haar gewoon aanlijnt en de mededeling doet dat de reu uit haar buurt moet blijven ivm loopsheid en het gebeurd dan niet... JA! Dan heeft ze recht om boos te worden... Arme baasje van Boyco heeft haar tirade heus niet verdiend!
lijn
Zeer actief

Tara schreef:
Nanna schreef:
lijn schreef:Arme baasje van Boyco heeft haar tirade heus niet verdiend!
Zijn. Zijn tirade.
Grote vent die het heel stoer vindt om een oudere vrouw met de dood te bedreigen. :roll:
Nou ja, ik zei het al. Type aso.
Wat zei je? Kom eens hier, en zeg dat nog eens als je durft?
Ik trap je zo plat hoor! :engel:
:schrik: Ik zou alvast op de grond gaan liggen! Die man is echt een bullebak als ik dat zo hoor!
lijn schreef:Dat is ook waardeloos Nanna! Welke malloot laat haar hoogloopse teef dan loslopen als de kans groot is je andere honden tegen komt! Een andere hondeneigenaar weet toch niet dat die hond loops is! Als zij haar gewoon aanlijnt en de mededeling doet dat de reu uit haar buurt moet blijven ivm loopsheid en het gebeurd dan niet... JA! Dan heeft ze recht om boos te worden... Arme baasje van Boyco heeft haar tirade heus niet verdiend!
Vedette kan ik ook met gemak tillen, maar daar heb ik niet over na gedacht! Voor de volgende keer! :E:
Ingding
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ingding »

Nanna schreef:
lijn schreef:Arme baasje van Boyco heeft haar tirade heus niet verdiend!
Zijn. Zijn tirade.
Grote vent die het heel stoer vindt om een oudere vrouw met de dood te bedreigen. :roll:
Nou ja, ik zei het al. Type aso.
Zielig zulke types.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Het zal inderdaad het weer wel zijn. Hier ook de grootste malloten in het bos, allemaal mensen die je normaal nooit ziet. nou ja, het gaat hopelijk weer over als het mooie weer weg is.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
lijn
Zeer actief

Saschesfloor schreef:Het zal inderdaad het weer wel zijn. Hier ook de grootste malloten in het bos, allemaal mensen die je normaal nooit ziet. nou ja, het gaat hopelijk weer over als het mooie weer weg is.
Dit was helaas bij mij in de wijk :ugh: Maar als het mooie weer wegtrekt zijn mensen misschien wel weer wat alerter!
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

lijn schreef:Welke malloot laat haar hoogloopse teef dan loslopen als de kans groot is je andere honden tegen komt!
Nou, met Dante deed ik dat bijvoorbeeld. Die liep altijd los.
En luisterde altijd perfect. En ik riep van verre dat ze loops was.
Niet luisterende reuen die zich wat hartstochtelijk voelden brachten we altijd maar terug naar de reuenbaas in kwestie zodat het heerschap aangelijnd kon worden.
Die reuen probeerden na één of twee pogingen niet meer om op d'r te klimmen, maar liepen wel verliefd achter haar aan naar hun baasje. Heul handig :tongue:

Reuen kúnnen echt wel luisteren hoor. Ook als er een loopse teef in de buurt is.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Lizanne schreef:Argh, wat stom! Mijn buren doen dat, die vinden het grappig dat lola hun hond op de grond wil werken en houden... Rot OP met je kutflex!
De flex is niet kut, dat zijn de eigenaren (die hem verkeerd gebruiken).
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Nanna schreef:
Miranda schreef: Reuen kúnnen echt wel luisteren hoor. Ook als er een loopse teef in de buurt is.
Zet 100 intacte reuen van doorsnee huishondeigenaren op een rij en er zal er maar 1 op commando blijven zitten als er een hoogloopse doos voorbij komt zetten.
Ik heb zelf heel wat gewandeld met loopse dames en de echo's van het wanhopige geroep tingelen nog na in mijn hoofd ;-)
Dat kan best wezen, maar ze kunnen het (een enkele uitzondering daargelaten) écht wel leren.
Ik heb Dante gehad, en Skadi, aan teven. De rest waren/zijn reuen. En ik persoonlijk heb er nooit gekut mee gehad :19:

En nou kun je best zeggen dat ik een uitzonderlijk hoogbegaafde hondengeleider ben, en dat compliment vind ik vast leuk, maar geheel wáár lijkt het me niet ;)

Ik zag het ook wel op de club (en ik heb me er zelf ook wel eens schuldig aan gemaakt :schrik: ): Het is zo'n handig excuus voor je eigen onkunde/gebrek aan appèl.
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Nanna schreef:
Miranda schreef:Ik zag het ook wel op de club
Daar zal de crux ook wel zitten. Jan met de Pet gaat helemaal niet naar die club.
Nee, daar zit de crux helemaal niet.
De crux zit hem in het feit dat het een 'goed' excuus is voor falende reueneigenaren. "Ja, de natúúr, hè?" :roll:
And few will ever climb
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Het is idd een kwestie van appèl, Doran luisterd ook prima bij een loopse teef :ok:
Zelf kies ik er als Zinzi loops is, niet voor om door het bos te gaan lopen, of jawel, maar dan om 6 uur in de morgen en later op de avond, een ongelukje zit nou eenmaal in een klein hoekje :schrik:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Nanna schreef:
Miranda schreef: De crux zit hem in het feit dat het een 'goed' excuus is voor falende reueneigenaren. "Ja, de natúúr, hè?" :roll:
Nou ja, ergens hebben ze een punt :engel:
De achttienjarige hormonenbom die hier nu woont luistert óók naar me.
Zelfs als er sprake is van wel heel verleidelijke dames ;)
And few will ever climb
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Fabiola17 schreef:
Lizanne schreef:Argh, wat stom! Mijn buren doen dat, die vinden het grappig dat lola hun hond op de grond wil werken en houden... Rot OP met je kutflex!
Absoluut waar.
Wij gebruiken ook met regelmaat de flexlijnen voor onze honden, maar er zit een handig knopje op :mrgreen: , maar veel mensen gebruiken die niet...
Maar wel herkenbaar hoor, achteraf allerlei dingen kunnen bedenken die je had kunnen zeggen...
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Leuk zulke mensen inderdaad. Jij doet je best en meewerken ho maar.
Ik ben daar een beetje klaar mee. Mensen hier in de buurt dan. Ik hou altijd rekening met andere mensen, helemaal met honden, dus mens/hond combi.
Als ik overduidelijk uitwijk voor iemand en die persoon besluit dan toch te komen buurten, dan ben ik ook niet meer heel beleefd.

Dat sloeg op een wandeling laatst. Wij liepen een mevrouw tegemoet, met een in de lijn hangende hond.
Ik heb daar geen zin in, ik wil juist dat Figo honden netjes kan passeren aan de lijn, ik zoek het niet op als het niet hoeft.
Ik kon uitwijken, dus deed ik dat. Die mevrouw had ons gezien. Zij kon doorlopen want ik ging rechtsaf.
Even later kom ik terug in mijn straat, richting mijn huis, loopt die vrouw paar meter achter me. Okay, ik loop gewoon door. Maar Nani raakte verstrikt in haar riem, dat lost ze meestal zelf op, maar ik moest nu even helpen. Dus buk, doe riem goed, kom omhoog en sta oog in oog met die mevrouw :80:
Honden dus ook neus aan neus.
Ik schrok er een beetje van, maar zei tegen die vrouw dat ik dit dus wilde voorkomen.
'Ja maar ze wilde even kijken'
Ik : u zag toch dat ik u ontweek?
'Ja maar de honden mogen toch even spelen?'
Ik: ik ontweek niet voor niks, ik wil geen spelende hond aan de lijn.
Figo sprong ondertussen op, die wou wel spelen..en hij had een halti om.
'oh..hij is niet zo vriendelijk? Raar voor een witte herder. En loopt pffff-end weg.
Ik riep nog na, nee hij is agressief! In de hoop dat ze voortaan wegblijft.
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Fijn die flexilijnen! Buuf hier laat dr swiffer altijd lopen en heeft geen idee dat er een remknopje op zit... want t is zo grappig dat ie aan t eind van de lijn als een idioot staat te keffen en te gillen...
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

lijn schreef:
Saschesfloor schreef:Het zal inderdaad het weer wel zijn. Hier ook de grootste malloten in het bos, allemaal mensen die je normaal nooit ziet. nou ja, het gaat hopelijk weer over als het mooie weer weg is.
Dit was helaas bij mij in de wijk :ugh: Maar als het mooie weer wegtrekt zijn mensen misschien wel weer wat alerter!
Of kruipen ze weer terug onder de steen waar ze onder vandaan zijn gekomen. Volgens mij hebben er heel wat mensen zonnesteek opgelopen de afgelopen tijd.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
lijn
Zeer actief

Sommige mensen snappen het echt niet. En dan bestempelen ze jou als onaardig en je hond als agressief... Toch jammer..
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Hier een verhaal van een andere orde.
Ik passeerde een bruggetje in het park hierachter.
Daarop een tollerteefje waarvan de eigenaren 200 meter verderop liepen.
Tollertje was te bang om mijn honden te passeren dus ik hield ze kort.
Na enige tijd riep vrouwtje het tollertje en deze had flink wat aansporing nodig, maar uiteindelijk nam ze de sprint richting baas.
Die mij bedankte.
eigenaren verdwijnen uit zicht en even later bevindt zich het tollertje weer op het pad voor mijn honden.
Deze keer liep ik rustig verder en de toller ging zich heel klein maken en rolde zoch toen op haar rug, buikje omhoog.
Ben er met mijn honden langsgelopen die niet op haar reageerden.
Maar als je hond zo angstig is voor andere honden dat haar niets anders rest dan de totale overgave, dan ga je toch niet zo ver bij haar vandaan als baas?
Is dat de goede manier om zo'n bange hond te steunen?
-Lilo-
Zeer actief

HillieS schreef:
Fabiola17 schreef:
Absoluut waar.
Wij gebruiken ook met regelmaat de flexlijnen voor onze honden, maar er zit een handig knopje op :mrgreen: , maar veel mensen gebruiken die niet...
Maar wel herkenbaar hoor, achteraf allerlei dingen kunnen bedenken die je had kunnen zeggen...
Ik loop zelf af en toe ook met een flex hoor, ik bedoelde hetzelfde als jullie ;-)
labranwk
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door labranwk »

Op een of andere manier kom ik NOOIT mensen tegen die de gebruiksaanwijzing van die flex juist interpreteren... namelijk inderdaad die stopknop en dan graag voordat die lijn drie keer om mijn benen is gewikkeld, of vast zit om de achterpoot van 1 van mijn honden!!
Een flexilijn wordt toch door het gros van de mensen gebruikt als mogelijkheid om iemand anders de nek te doen breken en met geen mogelijkheid je honden zonder contact te laten maken te passeren... Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar ik ben die helaas nog niet tegen gekomen!
Groetjes Dorine en de hondenbende!
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
-Lilo-
Zeer actief

Ik kom gelukkig bijna niemand tegen want mijn buren lopen 3x per dag 100m op een vies pad. In het buitengebied loop ik doorgaans eenzaam en alleen. Die ene keer dat ik buren tegenkom, gaat het mis. inderdaad die gebruiksaanwijzing. Is het zo moeilijk, vraag je je af...

Ik heb laatst écht met m'n bek vol tanden gestaan. Ik parkeer lola achter een stroomkastje en ga zelf pal voor haar staan zodat ze niet stiekem om mij heen uit kan vallen (ze vindt andere honden meestal eng en zet dan maar een grote bek op als ze te dichtbij komen). Buuf passeert aan de andere kant van het kastje met dr hond naast zich maar twee seconden later trekt lola m'n arm zowat uit de kom. Heeft die buurvrouw het knopje losgelaten zodra ze me voorbij was en dus komt die hond vanachter alsnog bij lola :boos: doe gewoon NIET mensen, pffff.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

lijn schreef:Dat is ook waardeloos Nanna! Welke malloot laat haar hoogloopse teef dan loslopen als de kans groot is je andere honden tegen komt! Een andere hondeneigenaar weet toch niet dat die hond loops is! Als zij haar gewoon aanlijnt en de mededeling doet dat de reu uit haar buurt moet blijven ivm loopsheid en het gebeurd dan niet... JA! Dan heeft ze recht om boos te worden... Arme baasje van Boyco heeft haar tirade heus niet verdiend!
Nou ja, reu-eigenaren vinden een teef al heel snel hoogloops natuurlijk. Ik loop ook met loopse teven in een bos. Je hond moet gewoon luisteren. punt. Alleen dat doodwensen enzo dat begrijp ik dan weet niet. Even je hond ophalen en klaar, althans, zo hoort het te gaan denk ik. Zoals jij zegt dus, ik las niet goed, we zijn het eens :mrgreen:
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Kruimel53 schreef:Volgens mij ben ik hier in de buurt ook de enige die de handleiding braaf heeft doorgenomen en ook toepast. Als ik andere bazen en honden tegenkom in de wijk steek ik ook standaard over, dat vinden ze erg raar. Vragen ze of die van mij zo gevaarlijk zijn :blah: Nee, maar die van jou wel.
Hier precies zo.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

gisteren had ik er ook nog een ja, ik ging even in het gras staan aan de kant van het pad, om iemand met 2 hodnen te laten passeren (en Pom rustig te houden, die heeft er ineens een handje van om als een debiel in de lijn te gaan hangen en dat vind ik irritant haha). Laat die pipo de flex ook vieren waardoor allebei die honden alsnog op ons afkwamen. Zo giftig kan ik daarom worden, waaaaarom!
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Tijd voor slechter weer ;) van die plensbuien waar je heerlijk in kan lopen en nooit of zelden iemand tegenkomt. Hoor hier zelfs al mensen die 'hun' gras strookjes opeisen, "jij woont toch daar? Waarom laat je je honden niet daar uit? " Toch te gek voor woorden, ik mag volgens degene mijn honden alleen uitlaten op een strook van 20 meter, dat gaat het echt worden met mijn honden.
Maar ik erger me ook aan mensen die niet goed nadenken. Laatst was ik met de jongste ergens en er komen mensen aan met 3 pittbulls aan de lijn en ze vragen netjes of de mijne bijt. Omdat hij aan het puberen is en wisselvallig is zeg ik maar "ja" en ze houden ze netjes vast tot ik 10 meter verder ben. Zoeft de reu gelijk op ons af en hun lopen gewoon verder en af en toe "kom hiehier" gelukkig was hij erg onder de indruk van die reu en die reu had geen agressieve houding maar toch heb ik het liever niet.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:Ik ken ook niemand die juist met de Flex omgaat hoor. :19:
Als ik een hond aan een flex zie loop ik automatisch al de andere kant op want je kunt er donder op zeggen dat die lijn gewoon gevierd gaat worden. Kan mij voor mijn honden verder niet zoveel schelen; die maken daar geen punt van.
Maar ik hoef geen brandwonden van die kutlijn op mijn benen.
Met "alleen" brandwonden heb je nog geluk gehad.
Ik zat op les met iemand die gehandicapt is geraakt omdat de flexlijn te lang om een enkel gekneld bleef zitten.
(niet haar eigen flexlijn).

Ik liep vroeger met twee honden elk aan een eigen flexlijn :mrgreen:
Nooit een probleem mee gehad en andere mensen hebben ook nooit een probleem gehad met mijn honden.
Bij nadering van andere honden stonden ze namelijk kort en op de stop.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lijn
Zeer actief

ranetje schreef:
Nanna schreef:Ik ken ook niemand die juist met de Flex omgaat hoor. :19:
Als ik een hond aan een flex zie loop ik automatisch al de andere kant op want je kunt er donder op zeggen dat die lijn gewoon gevierd gaat worden. Kan mij voor mijn honden verder niet zoveel schelen; die maken daar geen punt van.
Maar ik hoef geen brandwonden van die kutlijn op mijn benen.
Met "alleen" brandwonden heb je nog geluk gehad.
Ik zat op les met iemand die gehandicapt is geraakt omdat de flexlijn te lang om een enkel gekneld bleef zitten.
(niet haar eigen flexlijn).

Ik liep vroeger met twee honden elk aan een eigen flexlijn :mrgreen:
Nooit een probleem mee gehad en andere mensen hebben ook nooit een probleem gehad met mijn honden.
Bij nadering van andere honden stonden ze namelijk kort en op de stop.
Ooh wat erg! Gewoon gehandicapt door een flex! Waarom gebruiken mensen dat knopje niet gewoon! Misschien moet iemand daar een nieuw systeem voor bedenken...
Bestaan er geen flexlijnen met bredere lijn trouwens ipv een touwtje? Zou dat het niet minder snijdend maken? Er gebeuren te veel 'ongelukken' met die lijnen...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”