Vandaag liep ik met Vedette ons rondje en om de hoek na het viaduct stond een oudere man met een stok gewoon te staan met zijn berner sennen. Ik had hem niet gezien, maar wist ze net op tijd te ontwijken. Vedette heeft het niet zo op grotere lompe honden, ze schrikt er van en kan vervolgens uitvallen. Ik ben deze man vaker tegengekomen en hij kan zijn hond niet echt aan. Vedette heeft al eerder laten blijken dat ze niet zo van hen gediend is, dus hij zou moeten weten dat ik niet even leuk naast hem kom staan babbelen...
Dus zekere voor het onzekere ga ik de straat op met haar aan een korte lijn, tussen haar en de hond in. De man en de hond hadden ook de hele stoep bezet, dus als ik er al langs had gewild via de stoep had ik het moeten vragen! En wat doet de man... Laat gewoon zijn flex gaan! Hij heeft al meerdere keren laten zien dat hij zijn hond niet onder controle heeft en dan baal ik hier helemaal van! Ik heb Vedette half mee kunnen slepen terwijl die hond blaffend en springend aan het eind van zijn flex op ons af wilde
ik heb niet gezien wat Vedette deed tijdens het stukje straat omdat ik de berner in de gaten hield, maar ze was keurig stil. Ik hoop alleen dat dit haar niet verder beschadigd heeft