Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sjon en vers vlees

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Sjon en vers vlees

Ongelezen bericht door Brigitte »

Pat75
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Sjon en vers vlees

Ongelezen bericht door Pat75 »

Haha doet Gajes ook maffe beesten ook
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Nou, erg lekker lijkt hij het niet te vinden :LOL:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Eet hij het uiteindelijk dan wel op? Sjon moet het gewoon niet, maar ja hij moet wel meer (alles) niet :mrgreen:
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

zo te zien heeft hij niet echt honger. :mrgreen:
het begraven met de neus doet hij.
doet mijn jack ook.
hier word nu ook slecht gegeten, gelukkig vraagt mijn hond er
zelf om als hij honger heeft.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hij loopt echt te kijken van waar is mijn echte eten nou :19: wat moet die meuk in mijn voerbak :denken:
Brigitte
Zeer actief

Roompie schreef:Nou, erg lekker lijkt hij het niet te vinden :LOL:
Nee, maar dat is echt met alles he, het is zo'n vervelende eter :zweep:
Pat75
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pat75 »

Brigitte schreef:Eet hij het uiteindelijk dan wel op? Sjon moet het gewoon niet, maar ja hij moet wel meer (alles) niet :mrgreen:
Nee hij "graaft"tot zijn neus kapot is en laat het staan.
Dus ik blijf gewoon rodi compleet geven.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Brigitte schreef:
Maar hij ziet er wel goed uit :ok:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Roompie schreef:
Brigitte schreef:
Maar hij ziet er wel goed uit :ok:
Ja, maar je wilt hem niet voelen hoor :schrik: hij is echt mager, je voelt ook zijn heupbotten en ruggegraat :ugh: maar wat ik ook voorzet hij wil bijna gewoon niets, brok doet hij ook zo mee. Heb nu wat barfspul gehaald en dat gaat nu mondjes maat er wel in.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

:80: Bij de 2 van mij is dat binnen 30 seconden helemaal op en de bak brandschoon (zo'n beetje dan :mrgreen: ).
Lastig zeg dat hij zo slecht eet!
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Wat een gemiep joh! Is dat met alle vleessoorten zo? Pens blieft Sjon ook niet?
Het lijkt inderdaad of hij gewoon geen honger heeft. Maar dat is ook wel sterk je schrijft dat hij zo weinig eet en mager is.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

HillieS schreef::80: Bij de 2 van mij is dat binnen 30 seconden helemaal op en de bak brandschoon (zo'n beetje dan :mrgreen: ).
Lastig zeg dat hij zo slecht eet!
Ja, Phantom en Elektra die vreten echt, de bak van Phantom zit vol met deuken :mrgreen: en die krijgt vnl brok te eten..
Brigitte
Zeer actief

Rami schreef:Wat een gemiep joh! Is dat met alle vleessoorten zo? Pens blieft Sjon ook niet?
Het lijkt inderdaad of hij gewoon geen honger heeft. Maar dat is ook wel sterk je schrijft dat hij zo weinig eet en mager is.
Dit is echt met alles, in het begin at hij nog wel redelijk toen hij er net was maar het ging van kwaad tot erger. Van de week had hij een hele dag niet gegeten dus heb ik hem 's nachts apart gezet en een bak brokken neer gezet nou ook niets op. Smuldier moet hij ook niet, Carnibest ook niet. We hadden op de markt wat bafspul gehaald en daar heeft hij later wat van op. Maar ben bang dat dat ook niet lang gaat duren :blauwoog:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Vervelend zeg. Maar hij ziet er verder wel blakend uit, toch? Al is hij mager. Misschien toch een beetje proberen los te laten dat hij gewoon weinig eet. Wel moeilijk.
Het eten 'spannend' maken (voerdummy?) zou dat nog een optie zijn?
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Mijn ervaring met de vleeseters thuis (honden, katten, fretten) is dat ze KVV een stuk minder appreciëren dan barf. Maar toch, dit lijkt me niet leuk om mee te maken.

Hopelijk vind je iets waardoor hij wel wil eten :ok:
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Och! Vervelend is dat als ze zo miepig zijn. xavi is dat ook. Die wil helemaal geen barf eigenlijk :hmmm:
Krijgt nu weer lotgering, dat eet ie tenminste.

Gooide er wel eens een rauw ei of yoghurt doorheen, dan at hij het soms wel. Of voeren met de vork, of alles in kleine stukjes en dan uit de hand geven.

Mar ik ga hier niet elke dag karkassen uit elkaar scheuren en uit de hand laten eten. :pffff: dus dan maar weer kvv.
Afbeelding
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Baco wilde in het begin ook amper eten, toen gaf ik nog brokken, hier was de oplossing s'avonds laat geven in de tuin, andere honden niet in de buurt, toen ging het beter en een paar maanden later at hij gewoon zijn bak leeg. :ok:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ik herken het ook hoor, van Bo dan, voor zn castratie. meeste kvv laat hij staan, er zijn een aantal soorten waarvan ik weet dat hij het eet, daar hield ik het dus bij. Bo liep alleen gewoon weg, die keek, snuffelde en draaide zich om.
nu hij gecastreerd is eet hij beter, dus wil dadelijk zelf weer proberen samen te stellen en hem zo ook wat af te laten vallen..
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Rami schreef:Vervelend zeg. Maar hij ziet er verder wel blakend uit, toch? Al is hij mager. Misschien toch een beetje proberen los te laten dat hij gewoon weinig eet. Wel moeilijk.
Het eten 'spannend' maken (voerdummy?) zou dat nog een optie zijn?
Ja, hij ziet er hartstikke goed uit, zit mooi in zijn (dikke) vacht en hij is echt niet ziek of wat dan ook, alleen ja best wel mager :ugh: en ik denk dat ik idd gewoon maar het moet neer zetten en dan maar laten eten wanneer hij wil desnoods gewoon 's nachts want het maakt ook echt niet uit wat ik neer zet hij doet met alles zo. En nee, spannend maken hoef ik echt niet te doen want hij doet er echt geen moeite voor hoor, een flink koekje moet hij al niet, die moet in kleine stukjes :ugh: :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief

Jeannettebo schreef:ik herken het ook hoor, van Bo dan, voor zn castratie. meeste kvv laat hij staan, er zijn een aantal soorten waarvan ik weet dat hij het eet, daar hield ik het dus bij. Bo liep alleen gewoon weg, die keek, snuffelde en draaide zich om.
nu hij gecastreerd is eet hij beter, dus wil dadelijk zelf weer proberen samen te stellen en hem zo ook wat af te laten vallen..
Nou, ik heb nu de smuldier kip geprobeerd en die ging er goed in maar ja die is weer niet compleet :roll: lijkt wel alsof hij het erom doet :S: :F:
Brigitte
Zeer actief

Inge O schreef:heb je al eens geprobeerd om hem half bedorven (dat het voor onze neus stinkt in ieder geval) kvv voor te zetten?
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd maar dat is idd wel het proberen waard :ok: met dit weer gaat dat toch snel in werking treden dat stinken :mrgreen:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Schendor was ook zo'n slechte eter toen hij jong was. Nog steeds wel maar als hij nu niet snel genoeg eet staat Tycha klaar om het op te eten. Maar smorgens is het vaak nog steeds een ramp hij krijgt dan ook maar een handje brok. Ook vers stond hij mee te goochelen . Ik heb op een gegeven moment een halve blikje kattenvoer door zijn brok gedaan en dat vond hij wel lekker. Het kattenvoer afgebouwd en toen is hij makkelijker geworden met voer. Hij was echt broodmager toen en at in een week wat hij eigenlijk op een dag moest eten.
Afbeelding
Groetjes Marja
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xantos had dit met vers en dan de herkenbare stukken zeg maar :F: Kvv luste hij prima, maar kreeg hij een lamsribje of stuk rundvlees dan knikkerde hij het zelfs zo de kennel weer uit... :hmmm: dat moest ie echt niet...
Maar knap vervelend zoiets zeker omdat ie het met al het voer doet schijnbaar :ugh:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brigitte
Zeer actief

tycha schreef:Schendor was ook zo'n slechte eter toen hij jong was. Nog steeds wel maar als hij nu niet snel genoeg eet staat Tycha klaar om het op te eten. Maar smorgens is het vaak nog steeds een ramp hij krijgt dan ook maar een handje brok. Ook vers stond hij mee te goochelen . Ik heb op een gegeven moment een halve blikje kattenvoer door zijn brok gedaan en dat vond hij wel lekker. Het kattenvoer afgebouwd en toen is hij makkelijker geworden met voer. Hij was echt broodmager toen en at in een week wat hij eigenlijk op een dag moest eten.
Ja, dat is hier ook. Hij heeft op proef 2 dagen in pension gezeten, 's morgens had ik hem eten voor gezet en niet op, gewoon maar brok mee gegeven en de volgende dag beetje op. Ik geef hem 's avonds een bekertje nieuwe brok er was een verkeerde zak bezorgt maar ja Phantom eet toch alles en was zelfde merk dus Sjon wat gegeven, alles in 1x op. Vanmorgen gegeven weer niets op, Duck eruit gehaald moet hij ook niet :roll: nu voor vanavond dan maar wat barfspul eruit gehaald. En ik kan iets wel 10x neerzetten hoor en denken van je eet het maar maar hij eet gewoon dan echt dagen niet :ugh:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Wat Shendor nog steeds doet is van de brokjes of datgene wat er in zijn bak zit, eerst wat pakken, dat op de grond leggen, weer in de bak kijken, wat rommelen in de bak, nog wat eruit halen en op de grond leggen en dan met lange tanden beginnen te eten. Ondertussen is Tycha dan klaar en die probeert dan al dat wat er op de grond ligt weg te jatten. Moet er dus ook altijd bij blijven als hij staat te eten want hij laat het zo jatten of zich wegjagen bij zijn bak.
Afbeelding
Groetjes Marja
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Heb je al eens geprobeerd om hem met een lange lijn aan een halstertje op een grasveldje te zetten? Misschien denkt Sjonnie-de-pony dat hij een pony is. :F:
Brigitte
Zeer actief

Hylos schreef:Och! Vervelend is dat als ze zo miepig zijn. xavi is dat ook. Die wil helemaal geen barf eigenlijk :hmmm:
Krijgt nu weer lotgering, dat eet ie tenminste.

Gooide er wel eens een rauw ei of yoghurt doorheen, dan at hij het soms wel. Of voeren met de vork, of alles in kleine stukjes en dan uit de hand geven.

Mar ik ga hier niet elke dag karkassen uit elkaar scheuren en uit de hand laten eten. :pffff: dus dan maar weer kvv.
Met een rauw ei erdoor rende hij nog net niet van de bak weg :ugh: :mrgreen: Smuldier wil hij wel wat van maar alleen de niet complete kip versie :roll: en dan ook maar 1x he, we eten het geen 3x achter elkaar... ik denk dat Sjon wel een barfer is maar ik heb daar helemaal geen zin in :boos: :mrgreen: *gaat straks braaf naar de markt barfsprul inslaan* :tongue:
Brigitte
Zeer actief

kipo schreef:Heb je al eens geprobeerd om hem met een lange lijn aan een halstertje op een grasveldje te zetten? Misschien denkt Sjonnie-de-pony dat hij een pony is. :F:
Haha, nog niet geprobeerd maar is mss wel een idee :lol1: :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief

tycha schreef:Wat Shendor nog steeds doet is van de brokjes of datgene wat er in zijn bak zit, eerst wat pakken, dat op de grond leggen, weer in de bak kijken, wat rommelen in de bak, nog wat eruit halen en op de grond leggen en dan met lange tanden beginnen te eten. Ondertussen is Tycha dan klaar en die probeert dan al dat wat er op de grond ligt weg te jatten. Moet er dus ook altijd bij blijven als hij staat te eten want hij laat het zo jatten of zich wegjagen bij zijn bak.
Hier eten ze echt allemaal apart juist omdat Sjon zo vervelend is geven we hem gewoon in de woonkamer als we erbij zijn maar dat maakt dus geen verschil. Phantom eet zo verschrikkelijk snel die zou ook zo bij Sjon in de bak duiken en die zal er ook alleen maar blij om zijn als Phantom het zou opeten :mrgreen: Sjon haalt er niets uit, wat hij in het filmpje doet, prikken erin, willen begraven doet hij ook als er bv brok in zit. Maar een dag later eet hij bv wel weer een bekertje droge brok zo op maar zet het nou niet 5 dagen achter elkaar neer want hij eet echt niet. En omdat het toch een vrij grote hond in de groei is en al vrij mager wil ik dat nou ook weer niet.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”