Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schelden, tieren , trekken , koop dan een andere hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: schelden, tieren , trekken , koop dan een andere hond

Ongelezen bericht door Marion. »

Pakdebal schreef:ik al in een ander topic schreef .. de eerste moet ik nog steeds tegenkomen , die in een speelhouding Bauke ging uitdagen
Mens. Jij met je spelbuigingen, en je spelen met andere honden.... Dat jij zo nodig aanspraak wilt, en vriendinnetjes wil hebben... honden hoeven dat niet zo nodig hoor.

Pas gewoon voor de gein eens twee weekjes op meerdere honden op. Twee honden die bij elkaar horen bijvoorbeeld. Die hebben geen speelmaatje nodig hoor. En projecteer je eigen behoeftes eens niet zo op honden.
Proost voor morgenochtend in de strandtent trouwens. Lekker he, dat ze nu weer vanaf 's ochtends vroeg open zijn!
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

crienepien schreef:
Pakdebal schreef:
edit: laat maar , mijn ervaringen worden niet geloofd
Oh, zeg je nu dat je genoeg gezegd hebt, dat je er (voor dit topic) mee kapt? :E:
ik heb maar 3 maal gereageerd in de laatste 10 blz , .. ra ra ? :LOL:

ik heb wel wat anders te doen gehad
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 10 jul 2013 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

renee-uk schreef:tja en als ze dan een keer spelen met andere honden wordt er weer gejammerd dat ze beuken, jagen of in oren toeteren :?
goed kun je het nooit doen als rechtgeaarde dh :jank:
:ghug: ik leef met je mee :jank: triest volk is ook het eigenlijk :oeps:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door yodi »

Eindelijk snap ik je, maar mijn hond is er niet om met andere hondjes te spelen, dat gaat denk ik niet goed.
Dus houd ik haar bij me, ik heb een vrijstaand huis, en als ik alleen ben is het goed dat ik een waakzame en zelfverzekerde hond heb.
Jouw kijk op honden is dus volledig anders, jij wilt honden die lief en gezellig spelend met anderen omgaan en ik niet.
Afbeelding
Marion.

Tara schreef:
Pakdebal schreef: mijn ervaring was , of is ( met mijn logeerhonden ) , dat ze altijd wat dominant zijn en ook zo overkomen
zoals
ik al in een ander topic schreef .. de eerste moet ik nog steeds tegenkomen , die in een speelhouding Bauke ging uitdagen
maar nee, allemaal heersers van het pad waren ze .. :hmmm: :hmmm:
Mijn ervaring is dat ze vaak gewoon niet zo geïnteresseerd zijn in spelen met andere honden.
Maar als spelbuigingen voor vreemde honden het criterium zijn om een sociale hond te kunnen zijn, dan moet ik wel heel asociale rothonden hebben. Die van mij maken NOOIT spelbuigingen naar vreemde honden, die hebben genoeg aan elkaar.
En dat zijn dan nog wel jachthonden!!! Lieve Mona, wat nu? :jank:
Hihi, nou wij moeten maar helemaal nooit samen gaan wandelen. Mijn honden gaan de jouwe niet uitdagen met speelbuigingen, en ik jou ook al niet. Of jij mij wel :mrgreen: :LOL: :LOL:
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Pakdebal schreef:
crienepien schreef:
Pakdebal schreef:
edit: laat maar , mijn ervaringen worden niet geloofd
Oh, zeg je nu dat je genoeg gezegd hebt, dat je er (voor dit topic) mee kapt? :E:
ik heb maar 3 maal gereageerd in de laatste 10 blz , .. ra ra ? :LOL:

ik heb wel wat anders te doen gehad
Ja, je reageerde inderdaad niet op mijn vraag.
Pakdebal

renee-uk schreef:
Pakdebal schreef: edit: laat maar , mijn ervaringen worden niet geloofd
ja hoor, ik geloof best dat jij het zo ervaren hebt.
dat het ook inderdaad zo was, daar heb ik wel mijn twijfels over ;)

kom je hier wonen , dan maak je het ook mee , er loopt hier alleen ( ? ) op zaterdagochtend een man , met een duitser
heel strak aan de lijn . :denken:
waarom hij dat doet hem ik nooit gevraagd , maar ik ga dan snel een ander pad even in , hij wijst mij ook weg

dat is al 1 voorbeeld , waar die man woont weet ik niet , maar komt hier met zijn auto
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 10 jul 2013 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Pakdebal schreef:ik heb wel wat anders te doen gehad
Zoals???
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:

kom je hier wonen , dan maak je het ook mee , er loopt hier alleen ( ? ) op zaterdagochtend een man , met een duitser
waarom hij dat doet hem ik nooit gevraagd , maar ik ga dan snel een ander pad even in

dat is al 1 voorbeeld , waar die man woont weet ik niet , maar komt hier met zijn auto
en wat is daar mis mee dan?
mag die man daar niet lopen?
mag die hond daar niet lopen?
wie heeft er last van ze?
weet je van andere mnensen wel waar ze wonen?
is het wel goed als ie op de fiets komt?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

reet afvegen, als je te dom ben om te poepen is dat een behoorlijke uitdaging.

Jezus dit is toch ook zuiggedrag waar je u tegen zegt, waren hier niet een paar man om geband tijdelijk?
Marion.

Pakdebal schreef:kom je hier wonen , dan maak je het ook mee , er loopt hier alleen ( ? ) op zaterdagochtend een man , met een duitser
waarom hij dat doet hem ik nooit gevraagd , maar ik ga dan snel een ander pad even in , hij wijst mij ook weg

Waarom die man met zijn auto komt? Of waarom hij zijn hond strak aan de lijn heeft? En hoe weet je dat die man er alleen op zaterdagochtend komt? Of loopt die man alleen op zaterdagochtend alleen met zijn hond (en heeft hij de rest van de week iemand als gezelschap?)

Heb je misschien ook een tijd voor ons, dat maakt het onderzoek wat makkelijker.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Marion. schreef:
Zoals???
Dat slaat nou weer nergens op.
Marion.

Tara schreef:Nee, dat wordt één groot drama!
Allemaal elkaar negerende jachthonden bij elkaar, huuu! :schrik:
Nee, wij zijn denk ik ook 2 jachthaantjes bij elkaar. Lopen we daar bij Austerlitz gebroederlijk naast elkaar, en elkaar maar de ogen uitsteken met hoe goed onze honden wel niet luisteren :LOL: :LOL: :LOL:
Pakdebal

renee-uk schreef:
Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:

waarom hij dat doet hem ik nooit gevraagd , maar ik ga dan snel een ander pad even in

ik moest van je een voorbeeld geven , waarom ik slechte ervaringen zou hebben met DH
en dit is er eentje van
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Pakdebal schreef: ik heb maar 3 maal gereageerd in de laatste 10 blz , .. ra ra ? :LOL:
Mag jij jokken? :neenee:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:
Pakdebal schreef: kom je hier wonen , dan maak je het ook mee , er loopt hier alleen ( ? ) op zaterdagochtend een man , met een duitser

ik moest van je een voorbeeld geven , waarom ik slechte ervaringen zou hebben met DH
en dit is er eentje van
maar ik zie de slechte ervaring niet, daarom mijn vragen :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marion.

Pakdebal schreef:ik moest van je een voorbeeld geven , waarom ik slechte ervaringen zou hebben met DH
en dit is er eentje van
En wat voor slechte ervaring heb je dan precies met je voorbeeld? Dat jij je er ongemakkelijk bij voelt dat die man in zijn eentje op zaterdagochtend, met zijn Duitser strak aan de lijn (oja, ook nog met de auto) komt, en dat jij dus dan maar snel een ander pad in slaat? Is dat je slechte ervaring?
Pakdebal

renee-uk schreef:maar ik zie de slechte ervaring niet, daarom mijn vragen :U:

in een losloopgebied heel strak je hond vasthouden en iedereen wegjagen ?

ik zie er een agressieve hond in,
maar jij zou er recht op af gelopen zijn , en je honden er aan blootgesteld hebben , vast wel . :LOL:
maar dan niet zeuren daarna , he ?. :oohja:
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 10 jul 2013 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Asta schreef:reet afvegen, als je te dom ben om te poepen is dat een behoorlijke uitdaging.

Jezus dit is toch ook zuiggedrag waar je u tegen zegt, waren hier niet een paar man om geband tijdelijk?
Sterker nog, daar had iemand al eens een permanente ban voor gekregen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:

En dan? die hond met man loopt nooit ergens anders? hoeveel meter heb je ervan gezien? misschien vind hij dat een hond kort ana de lijn gehouden moet worden op straat omdat sommige mensen irrationele angsten hebben?

Ik pak de honden (en voorheen prado) wel vaker vast met een kortere lijn, en weet je waarom? omdat ik weet dat sommige mensen bang zijn voor herders en ik daarmee wil laten zien dat ze niet bang hoeven te zijn omdat ik ze bij me hou. Is ook nog een optie misschien?
En ik zou ook gebaren als ik merk dat iemand echt bang is.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Marion. schreef:
Zoals???
Sex hebben met een knappe vent? :mann:
Marion.

Tara schreef:Oh, ik zie het zó voor me!
Maar dan zitten we even later gezusterlijk een stuk kaas te delen, onderwijl teken afvangend bij het gelegenheidsroedel. :E:
Dat is gemeen, je hebt het magische woord al gezegd :ugh:

Kaas delen vind ik wel heel lastig trouwens. Maar goed. Teken gevonden door mijzelf (eventueel met hulp van Saar) zijn ook helemaal voor mij, en die mag jij dus niet pletten. Al haal ik ze van jouw honden af :pffff:
Pakdebal

Asta schreef:reet afvegen, als je te dom ben om te poepen is dat een behoorlijke uitdaging.

jouw taalgebruik is wel gebrekkig , ik heb dit meer van je gelezen . :19:

maar geeft niet , hoor . :wink:
Asta

groene kaas is marions favoriet :tongue:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Asta schreef:groene kaas is marions favoriet :tongue:
Geen tenenkaas? :tongue:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:maar ik zie de slechte ervaring niet, daarom mijn vragen :U:

in een losloopgebied heel strak je hond vasthouden en iedereen wegjagen ? :denken:

maar jij zou er recht op af gelopen zijn , en je honden er aan blootgesteld hebben , vast wel . :LOL:
ff een reactie hierop hoor. Een losloopgebied wil niet perse zeggen dat je daar alleen maar mag komen als je hond niet los kan. Nell van mij kan ook niet los. Mag ik dan niet in het losloopgebied lopen? Die houd ik dan toch ook echt strak naast me hoor. En dat is nog wel een JR :LOL:

Als ik mensen zie lopen die hun hond aan de lijn hebben (strak of niet) blijf ik daar simpelweg bij uit de buurt. En zou Nell wel los kunnen dan zou ik haar sowieso niet op welke aangelijnde hond (ongeacht ras) dan ook laten gaan.

Misschien heb je met een agressieve hond te maken. Misschien heb je met een loopse teef te maken. Misschien heb je wel met een zieke hond te maken. Dat weet je toch niet? Dat kun je toch niet weten :denken:

Ik zie in ieder geval echt niet aan elke aangelijnde hond een agressieve hond. Wel zie ik dan een eigenaar die op welke manier, waar dan ook voor, zijn/haar verantwoordelijkheid neemt door de hond niet los te laten. En of dat nu is omdat de hond niet hondvriendelijk is, omdat deze ziek is of wat dan ook doet er niet toe. Daar blijf je ten alle tijde met je hond bij uit de buurt :cool2:

En dat hij met de auto komt. Tja, niet iedereen woont in de buurt van het bos en/of losloopgebied. En soms willen mensen gewoon even lekker een uur (of meer) wandelen met de hond en hebben daar graag een stukje rijden voor over :wink:
Laatst gewijzigd door smoekie op 10 jul 2013 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
renee-uk
Zeer actief

Pakdebal schreef: in een losloopgebied heel strak je hond vasthouden en iedereen wegjagen ? :denken:
waarom vul jij allerlei dingen voor mij in?
ik ga sowieso nooit af op een hond die aangelijnd is, ik ga er vanuit dat dat niet voor niks is.

ik jaag niemand weg als ik met mijn hond loop maar als wij mensen inhalen hou ik haar ook kort bij me, is prettiger voor iedereen.
er zijn een hoop mensen niet gediend van snuffelende honden dus kleine moeite groot plezier.
ik heb mijn hond nog niet zo lang en ik denk ook niet dat ze al betrouwbaar terugkomt, dus ik heb haar ook aan de lijn in losloopgebied; beter zo dan dat ik in de volgende stad mijn hond terug kan halen.
maar ik begrijp dat je gezond verstand gebruiken verkeerd is en je liever maar moet zien waar het schip strandt?
Afbeelding

Asta

Pakdebal schreef:

jouw taalgebruik is wel gebrekkig , ik heb dit meer van je gelezen . :19:

maar geeft niet , hoor . :wink:
mijn taalgebruik is prima, ik vind jouw gewoon een enorm irritant stuk vreten wat mensen provoceert van a tot z en dan bans gaat zitten shoppen, wat ik zo verschrikkelijk achterbaks vind :ok:
Asta

Muk schreef:
Geen tenenkaas? :tongue:
pesto was het volgens mij ofzo :LOL:
Marion.

Nee, dat niet. Maar hij was wel heel erg lekker :ok:

Maar goed. Ik kan eigenlijk zo 1, 2, 3 ook geen kaas opnoemen die ik NIET lust :mrgreen:
(ja, smeerkaas; maar dat is geen kaas)
Gesloten

Terug naar “Algemeen”