Pakdebal schreef:renee-uk schreef:maar ik zie de slechte ervaring niet, daarom mijn vragen

in een losloopgebied heel strak je hond vasthouden en iedereen wegjagen ?
ik zie er een agressieve hond in,
maar jij zou er recht op af gelopen zijn , en je honden er aan blootgesteld hebben , vast wel .
maar dan niet zeuren daarna , he ?.

ff een reactie hierop hoor. Een losloopgebied wil niet perse zeggen dat je daar alleen maar mag komen als je hond niet los kan. Nell van mij kan ook niet los. Mag ik dan niet in het losloopgebied lopen? Die houd ik dan toch ook echt strak naast me hoor. En dat is nog wel een JR
Als ik mensen zie lopen die hun hond aan de lijn hebben (strak of niet) blijf ik daar simpelweg bij uit de buurt. En zou Nell wel los kunnen dan zou ik haar sowieso niet op welke aangelijnde hond (ongeacht ras) dan ook laten gaan.
Misschien heb je met een agressieve hond te maken. Misschien heb je met een loopse teef te maken. Misschien heb je wel met een zieke hond te maken. Dat weet je toch niet? Dat kun je toch niet weten
Ik zie in ieder geval echt niet aan elke aangelijnde hond een agressieve hond. Wel zie ik dan een eigenaar die op welke manier, waar dan ook voor, zijn/haar verantwoordelijkheid neemt door de hond niet los te laten. En of dat nu is omdat de hond niet hondvriendelijk is, omdat deze ziek is of wat dan ook doet er niet toe. Daar blijf je ten alle tijde met je hond bij uit de buurt
En dat hij met de auto komt. Tja, niet iedereen woont in de buurt van het bos en/of losloopgebied. En soms willen mensen gewoon even lekker een uur (of meer) wandelen met de hond en hebben daar graag een stukje rijden voor over