Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje voor de fokkers onder ons..

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

vraagje voor de fokkers onder ons..

Ongelezen bericht door britty »

waarom zijn teefjes duurder dan reutjes? ik heb laatst bij een bepaalde fokker van Bullmastiffs naar de prijs geinformeerd en daar kost een reutje 1250 euro en een teefje 500...
raar hoor... iemand een idee? :? :?
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

sorry, een teefje kost daar 1500,00 euro (tiepfoutje... :mrgreen: )
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Nou dat is niet altijd hoor, maar het wil wel gebeuren als ze de reutjes minder goed kwijtraken ze deze goedkoper maken.
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Britty,

Daar heb ik in elk geval nog nooit van gehoord. Bij de doggen zijn de reutjes en de teefjes even duur.
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Toevallig heb ik het zelf aan de hand gehad. Bo-ghy was 250 gulden goedkoper dan zijn zusjes. :mrgreen:
De keer daarvoor raakte hij namelijk zijn reutjes slecht kwijt dat hij ditmaal had besloten ze reutjes maar wat goedkoper te maken
Groetjes Sylvia
Afbeelding
sophie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door sophie »

Vaak bij engelse bulldoggen zijn de teefjes ook duurder dan de reutjes maar dat komt schijnbaar dat er meer vraag naar teefjes zijn.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

whahahahahahaha nou hier niet hoor hier zit de prijs verschil alleen in show en huis hond voor de rest niets.

mol :twisted: 8)
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:whahahahahahaha nou hier niet hoor hier zit de prijs verschil alleen in show en huis hond voor de rest niets.

Heb jij verschil in prijs voor de "mooiere" honden en de wat "mindere" die naar huisgezinnen gaan??

Daar heb ik in Nederland nog nooit van gehoord.
Ik weet dat de fokker van Vidar het wel doet
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:whahahahahahaha nou hier niet hoor hier zit de prijs verschil alleen in show en huis hond voor de rest niets.

En waarom is dat? Het blijft toch een zelfde gezonde Bullmastif?! 8O
Mol
Zeer actief

Scooby schreef:

omdat kwalitijd verschillend is

Scooby
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
Scooby schreef:

8O De hond is toch niet beter of sletcher verder, het is dan toch alleen het uiterlijk?!
Mol
Zeer actief

Scooby schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Scooby schreef:

8O De hond is toch niet beter of sletcher verder, het is dan toch alleen het uiterlijk?!
juist uiterlijk verschillen ze, geen van 2 is minder hoor maar de een is gewoon weg beter voor show.

welatinès
nieuw lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door welatinès »

een vraagje,
Kan je bij jou honden al met 8 weken (of eerder) zien of het een show- of huis hond is/word.
Zo ja, waaraan zie je dat dan.
En wat gebeurd er, als je showhond een huishond blijkt te zijn?

Bij ons (newfoundlanders) is er geen prijsverschil tussen teefjes en reutjes.

Afbeelding
Met vriendelijke groeten

Rita

van Welatinès Newfoundlanders
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Vreemd hoor dat een showhond duurder is. :? Die hond heeft jouw kennelnaam, dus als het een goede hond is betekend dat "reclame" voor jouw kennel. Bovendien moet je toch al grof geld betalen om überhaupt met een show mee te mogen doen.
Ik vind het een beetje de omgekeerde wereld op deze manier.

Bij de fokker waar wij Jurek vandaan hebben is alles gewoon dezelfde prijs.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

Pharaohs ook geen prijsverschil tussen reu en teef, in Amerika is er wel verschil tussen een hond met huisdier capaciteiten en show capaciteiten en dan kan een hele mooie heel duur worden. Bij sommige kennels gaat er een contractje bij (bij de huisdier honden) dat ze gecastreerd moeten worden zodat er niet mee kan worden gefokt.
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Heb er ook nog niet eerder van gehoord, hier alles voor dezelfde prijs. Volgens de richtlijnen van de club zou elke pup 1.100 Euro moeten zijn.
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

misschien idd omdat ze met de reutjes blijven zitten ofzo. heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.
wat je wel vaak hoort is dat je voor eerste nestkeus meer betaald, en idd dat er verschil wordt gemaakt tussen show/werk of huishond in prijs
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

welatinès schreef:een vraagje,
Kan je bij jou honden al met 8 weken (of eerder) zien of het een show- of huis hond is/word.

Afbeelding
Ik weet het van de fokker in Zweden dat deze het ook doet goede en minder goede honden met prijsverschil.
En je kunt inderdaad nooit garanderen dat een hond goed is als pup. Zo heeft hij het laatstelijk gehad dat hij een hond verkocht die "minder" was en geen mooie showhond. Een reu met een vrouwelijk hoofd was het als pup. Echter blijkt hij nu de mooiste hond van Zweden te zijn, maar die vrouw had die hond echt als huishond. Geen shows niks gedaan of was ze van plan.
Dus tja, je kunt je vergissen.
Groetjes Sylvia
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik vind het een beetje belachelijk als je in 1 nest de ene pup voor minder verkoopt, omdat deze niet mooi genoeg zal zijn ofzo 8O Kijk, heeft deze pup echt een fokfout (bv navelbreukje ofzo iets) dan vind ik juist goed dat ze het doen. Maar om uit een nest al te gaan selecteren: ja jij bent goed, jij niet enzovoorts, nee dat gaat mij te ver!

Wat ik wel logisch zal vindne, dat als je echt een supercombi hebt, je de nestprijs iets verhoogd ofzo. Maar dan wel alle pups!
qyan

Sylvia schreef:

Afbeelding
Ik weet het van de fokker in Zweden dat deze het ook doet goede en minder goede honden met prijsverschil.
En je kunt inderdaad nooit garanderen dat een hond goed is als pup. Zo heeft hij het laatstelijk gehad dat hij een hond verkocht die "minder" was en geen mooie showhond. Een reu met een vrouwelijk hoofd was het als pup. Echter blijkt hij nu de mooiste hond van Zweden te zijn, maar die vrouw had die hond echt als huishond. Geen shows niks gedaan of was ze van plan.
vaak kijken fokkers met verkopen van showhonden toch ook naar de houding van de pups.
er zijn honden die uit zichzelf constant in showstand gaan staan.
tenminste, dat hoor ik bij sommige doberfokkers, en die worden dan toch echt alleen verkocht aan mensen die ermee gaan showen, want die zouden het in zich hebben.
maar idd, hoe de rest van het exterieur en wat ik veel belangrijker vindt HET KARAKTER zich ontwikkeld blijft de vraag
qyan

jidde schreef:Ik vind het een beetje belachelijk als je in 1 nest de ene pup voor minder verkoopt, omdat deze niet mooi genoeg zal zijn ofzo 8O Kijk, heeft deze pup echt een fokfout (bv navelbreukje ofzo iets) dan vind ik juist goed dat ze het doen. Maar om uit een nest al te gaan selecteren: ja jij bent goed, jij niet enzovoorts, nee dat gaat mij te ver!

Wat ik wel logisch zal vindne, dat als je echt een supercombi hebt, je de nestprijs iets verhoogd ofzo. Maar dan wel alle pups!
qua prijzen vindt ik het belachelijk, maar selecteren weer niet hoor.
stel jij gata straks een Dh pup halen en je wilt IPO gaan doen en je kiest ene pup uit.
de fokker heeft dan allang de karakters van de pups bepaald en bekeken en nu nog aan jouw om de goede keus te maken.
iemand die echt goed de pups in de gaten hefet gehouden zal jou de perfecte hond kunnen geven dmv selectie.
uiteraard is het ook wat je er zelf mee doet thuis wat het uiteindelijk bepaald, maar ervan uitgaande dat je dat doet!!!
jij kiest dus een hond uit omdat je die wel lief vindt en weet verder totaal niet waar je op moet letten bij het uitzoeken voor een werkhond.
wees dan maar blij met de selectie van je fokker.

ik had voordat ik qyan uitzocht een hele andere hond uitgezocht: 1 met een foute staart en een geheel ongeschikt karakter voor de africhting!
ik wilde dus de africhting in.
de fokker hefet me na het kiezen de andere pup gebracht die hij het meest geschikt vond, heeft me verteld waarom en het laten zien. en ja idd, qyan was super en dat is ie nog!!!
dus pups selecteren kan wel degelijk.
dus neem aan dat ze dat met showen ook kunnen bepalen.
qyan laat zich totaal niet betasten, in het nest al niet. denk dus niet dat dit hondje als showhond verkocht had geworden. zelfs na oefenen, oefenn, oefenen laat ie het nog maar moelijk toe.

dus ik denk wel dat ze op bepaalde dingen af kunnen gaan. het ligt verder natuurlijk aan wel meerdere factoren of het ook idd zo is.
maar idd, waarom er prijsverschil moet zijn. immeers betaald iemand die wat doet met zijn hond al meer geld aan ringtrainingen, werkproeven, examens, etc dan iemand die niks doet met de hond
Mol
Zeer actief

Hutsje schreef:Heb er ook nog niet eerder van gehoord, hier alles voor dezelfde prijs. Volgens de richtlijnen van de club zou elke pup 1.100 Euro moeten zijn.
ik heb niks temaken met de club

Mol
Zeer actief

Sylvia schreef:

Afbeelding
je kan je vergissen zekers,
zo doe ik het ook hoor kijken welke het meeste uit blinken enz enz
ze staan met 6 weken dan ook al op de doos.

Scooby
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
Scooby schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Scooby schreef: En waarom is dat? Het blijft toch een zelfde gezonde Bullmastif?! 8O

juist uiterlijk verschillen ze, geen van 2 is minder hoor maar de een is gewoon weg beter voor show.

Ja, en waarom moet dat meer kosten dan?! :roll:
Hutsje
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:
Hutsje schreef:Heb er ook nog niet eerder van gehoord, hier alles voor dezelfde prijs. Volgens de richtlijnen van de club zou elke pup 1.100 Euro moeten zijn.
ik heb niks temaken met de club

Dat schijf ik ook nergens
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

En wat nu als de hond die voor meer verkocht is wegens zijn showkwaliteiten uitgroeid tot een "slechte" showhond?
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Hutsje
Zeer actief

Daphne schreef:En wat nu als de hond die voor meer verkocht is wegens zijn showkwaliteiten uitgroeid tot een "slechte" showhond?
Probleem? :mrgreen:
Afbeelding
*Silvia*
Zeer actief

,

Ongelezen bericht door *Silvia* »

ik ben dan wel geen fokker maar ben afgelopen weken aan het bellen geweest voor een bullterrierpup bij de erkende en bekende fokkers van dit ras en mij merkt ook op dat de prijsverschillen erg groot zijn.
voor een reu en teef zijn de prijzen dan wel gelijk maar de prijzen voor een pup die liggen tussen de 750 euro en 1500 euro.
ik vind die 1500 een belachelijke prijs eigenlijk voor de euro was op zijn hoogst een bullenpup 2000 gulden.
gelukkig moet je lang op een lijst staan voor een pup dus kennen we sparen.

groetjes sil en balou :zwaai: :zwaai:
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Daphne schreef:En wat nu als de hond die voor meer verkocht is wegens zijn showkwaliteiten uitgroeid tot een "slechte" showhond?
Afhankelijk per fokker denk ik.
Maar de fokker van Vidar beloofd ons een goede hond, is het toch zo dat deze niet zo uitpakt als verwacht komen we daar wel weer uit.
Of een andere hond of financieel.
Groetjes Sylvia
Afbeelding
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

Hij of zij kan ook gewoon niet met de top mee kunnen komen dan is het gewoon pech, het gaat om de potentie een goede showhond te worden maar 100% zeker kan je nooit zijn al hebben goede fokkers er wel een oog voor hebben en er niet zo vaak naast zitten. ;)
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”