raar hoor... iemand een idee?

Moderator: moderatorteam
Heb jij verschil in prijs voor de "mooiere" honden en de wat "mindere" die naar huisgezinnen gaan??v.d Lupinehof schreef:whahahahahahaha nou hier niet hoor hier zit de prijs verschil alleen in show en huis hond voor de rest niets.
mol![]()
En waarom is dat? Het blijft toch een zelfde gezonde Bullmastif?! 8Ov.d Lupinehof schreef:whahahahahahaha nou hier niet hoor hier zit de prijs verschil alleen in show en huis hond voor de rest niets.
mol![]()
8O De hond is toch niet beter of sletcher verder, het is dan toch alleen het uiterlijk?!v.d Lupinehof schreef:omdat kwalitijd verschillend isScooby schreef:En waarom is dat? Het blijft toch een zelfde gezonde Bullmastif?! 8Ov.d Lupinehof schreef:whahahahahahaha nou hier niet hoor hier zit de prijs verschil alleen in show en huis hond voor de rest niets.
mol![]()
mol![]()
juist uiterlijk verschillen ze, geen van 2 is minder hoor maar de een is gewoon weg beter voor show.Scooby schreef:8O De hond is toch niet beter of sletcher verder, het is dan toch alleen het uiterlijk?!v.d Lupinehof schreef:omdat kwalitijd verschillend isScooby schreef:En waarom is dat? Het blijft toch een zelfde gezonde Bullmastif?! 8Ov.d Lupinehof schreef:whahahahahahaha nou hier niet hoor hier zit de prijs verschil alleen in show en huis hond voor de rest niets.
mol![]()
mol![]()
Ik weet het van de fokker in Zweden dat deze het ook doet goede en minder goede honden met prijsverschil.welatinès schreef:een vraagje,
Kan je bij jou honden al met 8 weken (of eerder) zien of het een show- of huis hond is/word.
Zo ja, waaraan zie je dat dan.
En wat gebeurd er, als je showhond een huishond blijkt te zijn?
Bij ons (newfoundlanders) is er geen prijsverschil tussen teefjes en reutjes.
vaak kijken fokkers met verkopen van showhonden toch ook naar de houding van de pups.Sylvia schreef:Ik weet het van de fokker in Zweden dat deze het ook doet goede en minder goede honden met prijsverschil.welatinès schreef:een vraagje,
Kan je bij jou honden al met 8 weken (of eerder) zien of het een show- of huis hond is/word.
En je kunt inderdaad nooit garanderen dat een hond goed is als pup. Zo heeft hij het laatstelijk gehad dat hij een hond verkocht die "minder" was en geen mooie showhond. Een reu met een vrouwelijk hoofd was het als pup. Echter blijkt hij nu de mooiste hond van Zweden te zijn, maar die vrouw had die hond echt als huishond. Geen shows niks gedaan of was ze van plan.
Dus tja, je kunt je vergissen.
qua prijzen vindt ik het belachelijk, maar selecteren weer niet hoor.jidde schreef:Ik vind het een beetje belachelijk als je in 1 nest de ene pup voor minder verkoopt, omdat deze niet mooi genoeg zal zijn ofzo 8O Kijk, heeft deze pup echt een fokfout (bv navelbreukje ofzo iets) dan vind ik juist goed dat ze het doen. Maar om uit een nest al te gaan selecteren: ja jij bent goed, jij niet enzovoorts, nee dat gaat mij te ver!
Wat ik wel logisch zal vindne, dat als je echt een supercombi hebt, je de nestprijs iets verhoogd ofzo. Maar dan wel alle pups!
je kan je vergissen zekers,Sylvia schreef:Ik weet het van de fokker in Zweden dat deze het ook doet goede en minder goede honden met prijsverschil.welatinès schreef:een vraagje,
En je kunt inderdaad nooit garanderen dat een hond goed is als pup. Zo heeft hij het laatstelijk gehad dat hij een hond verkocht die "minder" was en geen mooie showhond. Een reu met een vrouwelijk hoofd was het als pup. Echter blijkt hij nu de mooiste hond van Zweden te zijn, maar die vrouw had die hond echt als huishond. Geen shows niks gedaan of was ze van plan.
Dus tja, je kunt je vergissen.
Ja, en waarom moet dat meer kosten dan?!v.d Lupinehof schreef:juist uiterlijk verschillen ze, geen van 2 is minder hoor maar de een is gewoon weg beter voor show.Scooby schreef:8O De hond is toch niet beter of sletcher verder, het is dan toch alleen het uiterlijk?!v.d Lupinehof schreef:omdat kwalitijd verschillend isScooby schreef: En waarom is dat? Het blijft toch een zelfde gezonde Bullmastif?! 8O
mol![]()
mol![]()
Afhankelijk per fokker denk ik.Daphne schreef:En wat nu als de hond die voor meer verkocht is wegens zijn showkwaliteiten uitgroeid tot een "slechte" showhond?