Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schelden, tieren , trekken , koop dan een andere hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Re: schelden, tieren , trekken , koop dan een andere hond

Ongelezen bericht door Ariane »

Pakdebal schreef:
gonnie schreef:
Pakdebal schreef:
Lisette1985 schreef:Je geduld verliezen is menselijk maar je moet inderdaad wel eerlijk blijven tegenover je hond.
Als je je geduld verliest als je van je hond iets vraagt wat hij niet kent of snapt dan vind ik dat onredelijk.
Maar als ik mijn geduld verlies omdat mijn hond trekt en ik geef een brul? Nou en of ze snapt wat ik bedoel hoor

geeft Cesar ooit eens een brul ?.. nee, gek, toch ?.. hij doet het met lichaamstaal van hem

Nou, hij gebruikt wel van die gemene touwtjes.

Ik krijg toch liever een grote bek dan dat ze me wurgen.

wat heeft meer effect , denk je ? :denken: .. zeg eens eerlijk .
Nou, als ze gewurgd zijn kunnen ze niet meer trekken :idea:
Dus ja, dat heeft meer effect.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:
gonnie schreef:
Pakdebal schreef:
Lisette1985 schreef:Je geduld verliezen is menselijk maar je moet inderdaad wel eerlijk blijven tegenover je hond.
Als je je geduld verliest als je van je hond iets vraagt wat hij niet kent of snapt dan vind ik dat onredelijk.
Maar als ik mijn geduld verlies omdat mijn hond trekt en ik geef een brul? Nou en of ze snapt wat ik bedoel hoor

geeft Cesar ooit eens een brul ?.. nee, gek, toch ?.. hij doet het met lichaamstaal van hem

Nou bij twee van mijn honden werkt de brul het beste. Je kan niet elke hond over een kam scheren. Er zit heel veel verschil in het karakter van een hond en je moet naar elke hond apart kijken.
Jarah bijvoorbeeld komt niet als je haar een brul geeft, maar die andere twee van me komen weer niet als ik die op een rustige manier roep.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Ariane
Erelid

ranetje schreef:
Pakdebal schreef:
gonnie schreef:
Pakdebal schreef: geeft Cesar ooit eens een brul ?.. nee, gek, toch ?.. hij doet het met lichaamstaal van hem
Nou, met wurgen ben je natuurlijk wel definitief van het probleem af :idea:
Haha, tegelijk.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

renee-uk schreef:je kunt die brul ook geven zonder je geduld te verliezen, heeft ie waarschijnlijk nog meer effect ook ;)
Ik geef die brul idd voordat ik compleet mijn geduld verlies. Op zo'n moment zijn we allang weer terug naar huis, want zodra ik al merk dat ik geïrriteerd raak, kunnen we beter niet meer doorlopen.

@ PdB, zolang je de vrouw niet aanspreekt weet je niet of er een trigger was voor de hond. Jij kan denken dat er niks in de buurt was, maar daar kan die hond heel anders overdenken. ;)

Ik geef wel eens een ruk aan de riem als mijn hond een spurt wil nemen en dat is omdat ik er anders achteraan ga. ;) Terugtrekken red ik namelijk niet en die ruk heeft wel effect, terugtrekken niet. Nu gooi/trek ik haar niet door de lucht, maar de korte ruk aan de riem samen met een brul halen haar uit die focus. (Die ze jammer genoeg krijgt als ik net een seconde te laat ben met corrigeren) Schelden en tieren heb ik 1 keer gedaan, toen mijn hond in mijn been greep. Ja, toen was mijn geduld echt op en ben ik al scheldend naar huis gelopen, met hond achter me aan trekkend, want die wilde de andere hond graag opvreten.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:
gonnie schreef:
Pakdebal schreef:

Weet je het zou ook heel fijn zijn als jij eerlijk was, want Cesar doet het niet alleen met zijn lichaamstaal, hij gebruikt behalve die gemene touwtjes ook weleens de teletac, en nou heb ik daar echt niks tegen want voor die hond die naar die grote tractorwielen beet was het wel een goede oplossing, beter af en toe een schok dan platgewalst.

Maar hij doet het echt niet alleen met zijn lichaamstaal.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
schelden en tieren doe je niet tegen een hond
Hmm heb vanochtend Xena nog uitgescholden voor oud wijf... :evil:
Mevrouw had weinig behoefte om haast te maken en toen ik haar riep keek ze me eens aan om vervolgens doodrustig elk konijnenkeuteltje een voor een op te peuzelen ondertussen sneaky glurend of im dat wel zag....
Toen er een wat minder vriendelijk commando kwam kon ze ineens wel snel doorlopen...
Een trauma heeft ze er niet aan overgehouden hoor gok ik..:cool:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

hier net zo. ik loop met twee honden. Eéntje loopt keurig naast kijkt steeds even omhoog met een blik van goed he baas. Als ik niet zeg dat ze moet gaan poepen blijft ze de hele weg bijna zo lopen.
en dan loopt er nog één aan een lijn. dit niets anders doet dan trekken en dan heeft hij buiten ook nog eens geweldige bananen in zijn oren. Nou die laatste krijgt er ook wel eens van langs en dan vind ik het op dat moment ook echt een rot hond.

En hij is wel opgevoed hoor. Binnenshuis hoef ik maar te wijzen en hij weet wat ik van hem vraag. (hand gebaren kent hij alleen binnen) En als ik het trainingsveld oploop dan is hij ook een ander hondje. Ergens heb ik buiten bij het uitlaten een fout gemaakt maar het rechtzetten lukt niet zo goed.
Afbeelding
gevni havanezers
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Inge schreef:
Pakdebal schreef:.

omstanders en ik hadden dezelfde gedachte: .. mens, koop toch een kleinere hond, die je wel aan kan
Ik heb nu de volgende gedachte... mens, waar bemoei je je mee? :piew:
Meen je dat nou? Ik heb regelmatig zo'n gedachte als ik iemand met een hond zie die de persoon duidelijk niet aankan, zolang het een gedachte is bemoei ik me nergens mee lijkt mij
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ariane
Erelid

malinois schreef:
Pakdebal schreef:
schelden en tieren doe je niet tegen een hond
Hmm heb vanochtend Xena nog uitgescholden voor oud wijf... :evil:
Mevrouw had weinig behoefte om haast te maken en toen ik haar riep keek ze me eens aan om vervolgens doodrustig elk konijnenkeuteltje een voor een op te peuzelen ondertussen sneaky glurend of im dat wel zag....
Toen er een wat minder vriendelijk commando kwam kon ze ineens wel snel doorlopen...
Een trauma heeft ze er niet aan overgehouden hoor gok ik..:cool:
Toch vind ik het wel erg gedurfd hoor :schrik: :mrgreen:

cloris
Zeer actief

Ach ik roep ook wel eens tegen Nap dat hij met zijn kloten uit het konijnenhok moet komen maar schelden en tieren tegen je hond valt bij mij toch onder een andere categorie, daar heb ik vorige week weer gezellig van mogen meegenieten maar die liet het niet bij schelden en tieren en daar heb ik me lekker wel mee bemoeid :pffff:
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

blacky schreef:hier net zo. ik loop met twee honden. Eéntje loopt keurig naast kijkt steeds even omhoog met een blik van goed he baas. Als ik niet zeg dat ze moet gaan poepen blijft ze de hele weg bijna zo lopen.
en dan loopt er nog één aan een lijn. dit niets anders doet dan trekken en dan heeft hij buiten ook nog eens geweldige bananen in zijn oren. Nou die laatste krijgt er ook wel eens van langs en dan vind ik het op dat moment ook echt een rot hond.

En hij is wel opgevoed hoor. Binnenshuis hoef ik maar te wijzen en hij weet wat ik van hem vraag. (hand gebaren kent hij alleen binnen) En als ik het trainingsveld oploop dan is hij ook een ander hondje. Ergens heb ik buiten bij het uitlaten een fout gemaakt maar het rechtzetten lukt niet zo goed.
dat snap ik nooit zo: je vindt je hond een rothond omdat jijzelf fouten gemaakt hebt :scratch:
misschien een idee om juist die hond alleen mee te nemen zodat je aan dat gedrag kunt werken, dat lukt meestal een stuk beter als je aandacht niet afgeleid wordt ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

cloris schreef:Ach ik roep ook wel eens tegen Nap dat hij met zijn kloten uit het konijnenhok moet komen maar schelden en tieren tegen je hond valt bij mij toch onder een andere categorie, daar heb ik vorige week weer gezellig van mogen meegenieten maar die liet het niet bij schelden en tieren en daar heb ik me lekker wel mee bemoeid :pffff:
als ik iemand zie die uit z'n dak gaat tegen z'n hond (is pas 1x voorgekomen dat ik dat meemaakte), durf ik nix te zeggen schijtert die ik ben. Bang dat hij in redirectie zich meteen op mij stort :schrik: :mrgreen:
en inderdaad, ik weet niets van die meneer en zijn hond. misschien was het wel een geweldige oplossing :lol1:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
cloris
Zeer actief

tekkel schreef:
cloris schreef:Ach ik roep ook wel eens tegen Nap dat hij met zijn kloten uit het konijnenhok moet komen maar schelden en tieren tegen je hond valt bij mij toch onder een andere categorie, daar heb ik vorige week weer gezellig van mogen meegenieten maar die liet het niet bij schelden en tieren en daar heb ik me lekker wel mee bemoeid :pffff:
als ik iemand zie die uit z'n dak gaat tegen z'n hond (is pas 1x voorgekomen dat ik dat meemaakte), durf ik nix te zeggen schijtert die ik ben. Bang dat hij in redirectie zich meteen op mij stort :schrik: :mrgreen:
en inderdaad, ik weet niets van die meneer en zijn hond. misschien was het wel een geweldige oplossing :lol1:
Nou laat ik vooropstellen dat ik het tekeer gaan tegen je hond nooit de oplossing vind, dan heb je hier en daar al wat steken laten vallen want het is een uiting van onvermogen, maar als er bij dat schelden en tieren ook nog schoppen komt dan kan je wel op een reactie wachten;)
Hier verderop loopt er ook een met een hond zo groot als een kasteel en ze loopt maar te schelden tegen dat dier omdat ze hem niet kan houden en eigenlijk bang is... ik denk daar regelmatig wat van en dat is volgens mij altijd nog mijn goed recht toch? dat heb ik ook als ik mensen tekeer zie gaan tegen hun paard, sneue mensen hoor eigenlijk.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

cloris schreef:
tekkel schreef:
Nou laat ik vooropstellen dat ik het tekeer gaan tegen je hond nooit de oplossing vind, dan heb je hier en daar al wat steken laten vallen want het is een uiting van onvermogen, maar als er bij dat schelden en tieren ook nog schoppen komt dan kan je wel op een reactie wachten;)
Hier verderop loopt er ook een met een hond zo groot als een kasteel en ze loopt maar te schelden tegen dat dier omdat ze hem niet kan houden en eigenlijk bang is... ik denk daar regelmatig wat van en dat is volgens mij altijd nog mijn goed recht toch? dat heb ik ook als ik mensen tekeer zie gaan tegen hun paard, sneue mensen hoor eigenlijk.
ik kom geregeld een mevrouw tegen met een heel leuke ruwharige jachthond. kort aan de lijn want ze kan hem helemaal niet aan, laat staan dat ze hem los durft te laten. haar heb ik weleens voorzichtig een cursus aangeraden (had een dappere bui :D ). kreeg toen een hele verhandeling waarom die cursussen niet deugden :LOL: dat was meteen het eind van mijn dappere buien :oohja:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik geef mensen weleens de site door van mijn hondenschool. Sommigen trainen daar nu, sommigen doen er niets mee. Allemaal prima. Maar over al die mensen open ik geen topics hier...
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Ik denk eigenlijk dat als je standaard, structureel moet roepen tegen je hond, trekken aan de hond enz je misschien wel helemaal geen hond moet hebben.

Ik denk niet dat het met een andere hond dan beter gaat eigenlijk. Ik zie het om me heen niet echt trouwens, dat onopgevoede honden meer voor komen dan pakweg 10 jaar geleden. Eerder het tegenovergestelde. Alsof mensen zich er nu meer van bewust zijn dat een opgevoede hond beter is.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

flamme schreef:Ik denk eigenlijk dat als je standaard, structureel moet roepen tegen je hond, trekken aan de hond enz je misschien wel helemaal geen hond moet hebben.

Ik denk niet dat het met een andere hond dan beter gaat eigenlijk. Ik zie het om me heen niet echt trouwens, dat onopgevoede honden meer voor komen dan pakweg 10 jaar geleden. Eerder het tegenovergestelde. Alsof mensen zich er nu meer van bewust zijn dat een opgevoede hond beter is.
Dan wil ik bij jou in de buurt komen wonen :cheer: hier is het vaak een zooitje in het bos, ze doen de auto open en laten ze gaan, het liefst vergezeld door mobieltje en de opmerking dat ze het bij voorkeur allemaal zelf uit moeten zoeken want dat is beter, de rangorde moet bepaald worden :pffff: Constant sluipen, rijden op andere honden, allemaal geen probleem. En als jouw hond een andere hond opjaagd moet je dat lekker laten gaan daar worden ze moe van en dan hoef je minder ver te lopen :cheer:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Fas
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Malthezer

Ongelezen bericht door Fas »

Lol Cesar gebruikt lichaamstaal...dan moet je maar is goed kijken.. met zijn voet tegen de zijkant van de hond schoppen/duwen...hmmmm......Ik zou wel eens willen weten wat Cesar doet wat wij allemaal niet voorgeschoteld krijgen...
Schelden zal ik nooit doen tegen mijn hond maar een keer een flinke brul geven echt wel..
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Fas schreef:Lol Cesar gebruikt lichaamstaal...dan moet je maar is goed kijken.. met zijn voet tegen de zijkant van de hond schoppen/duwen...hmmmm......Ik zou wel eens willen weten wat Cesar doet wat wij allemaal niet voorgeschoteld krijgen...
Schelden zal ik nooit doen tegen mijn hond maar een keer een flinke brul geven echt wel..
Zo zie je maar weer dat er hier toch best wat brulapen op het forum komen :goeie:
En een brul vind ik wat anders dan schreeuwen of schelden.
Een brul is bij mij gewoon een keer een luide: "uh uh", "hey" of een "nee".
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Selene schreef:
flamme schreef:Ik denk eigenlijk dat als je standaard, structureel moet roepen tegen je hond, trekken aan de hond enz je misschien wel helemaal geen hond moet hebben.

Dan wil ik bij jou in de buurt komen wonen :cheer: hier is het vaak een zooitje in het bos, ze doen de auto open en laten ze gaan, het liefst vergezeld door mobieltje en de opmerking dat ze het bij voorkeur allemaal zelf uit moeten zoeken want dat is beter, de rangorde moet bepaald worden :pffff: Constant sluipen, rijden op andere honden, allemaal geen probleem. En als jouw hond een andere hond opjaagd moet je dat lekker laten gaan daar worden ze moe van en dan hoef je minder ver te lopen :cheer:
Huizen genoeg te koop hier, kom maar, gezellig :cheer:

Nee valt echt mee hier. Zelfs verontschuldigingen als net mis gaat. Maar dat heb ik ook nog maar zelden meegemaakt.
Flamme is een keer op een andere hond geklapt. Het baasje was er niet blij mee en werd kwaad. Terecht dus. Die zei toen ook dat we niet "zonne joekel" moesten hebben als we hem niet aankonden :wink: door zelf rustig te reageren en te informeren naar de hond kwam het toch goed en wordt er nog steeds netjes gegroet als ik de meneer tegenkom. (Hond had niks, ook geen krasje of gaatje)

Honden los in het dorp zie ik zelden. Ik denk dat het gewoon komt door de ruimte. Je zit op 5 minuten rijden aan alle kanten in het bos of aan de Maas en omdat ik in de nachten werk loop ik misschien op minder drukke tijden. Maar "hondtechnisch" zit ik hier dus prima :ok:

Oh ja, nog even een toevoeging, ik krijg van vriendinnetjes die ver uit de buurt wonen wel altijd te horen dat het hier zo relaxed is en dat iedereen altijd zo relaxed reageerd. Misschien is het dan ook wat streekgebonden :denken:
Selene
Zeer actief

flamme schreef:
Selene schreef:

Huizen genoeg te koop hier, kom maar, gezellig :cheer:

Nee valt echt mee hier. Zelfs verontschuldigingen als net mis gaat. Maar dat heb ik ook nog maar zelden meegemaakt.
Flamme is een keer op een andere hond geklapt. Het baasje was er niet blij mee en werd kwaad. Terecht dus. Die zei toen ook dat we niet "zonne joekel" moesten hebben als we hem niet aankonden :wink: door zelf rustig te reageren en te informeren naar de hond kwam het toch goed en wordt er nog steeds netjes gegroet als ik de meneer tegenkom. (Hond had niks, ook geen krasje of gaatje)

Honden los in het dorp zie ik zelden. Ik denk dat het gewoon komt door de ruimte. Je zit op 5 minuten rijden aan alle kanten in het bos of aan de Maas en omdat ik in de nachten werk loop ik misschien op minder drukke tijden. Maar "hondtechnisch" zit ik hier dus prima :ok:

Oh ja, nog even een toevoeging, ik krijg van vriendinnetjes die ver uit de buurt wonen wel altijd te horen dat het hier zo relaxed is en dat iedereen altijd zo relaxed reageerd. Misschien is het dan ook wat streekgebonden :denken:
Klinkt heerlijk en een stuk beter dan hier, ik kom in "ons" bos hier aan het eind van de straat dus ook nog maar zelden, ik rij nu ook naar een ander gebied.
En ik denk zeker dat het bij jullie allemaal veel relaxter is, ik neem aan dat je mensen die zaken aan het doen zijn per telefoon oid terwijl ze de hond laten rennen (uitlaten kun je het niet noemen vind ik) daar ook zelden tegenkomt.

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Selene schreef: En ik denk zeker dat het bij jullie allemaal veel relaxter is, ik neem aan dat je mensen die zaken aan het doen zijn per telefoon oid terwijl ze de hond laten rennen (uitlaten kun je het niet noemen vind ik) daar ook zelden tegenkomt.
Nee nooit :ok: wel jonge mensen met de hond aan de lijn in de ene hand en de telefoon in de andere hand trouwens. Maar dan steek ik over en tegen de tijd dat hun arm wat langer is geworden steken ze hun telefoon wel even in hun broekzak :mrgreen:
Maar zonder toezicht omdat ze hun gezicht in een foon hebben begraven terwijl de hond los rondrent in het bos heb ik hier nog niet gezien.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik kwam ven de week een ridgeback tegen, die zijn vrouwtje die haar hakken in de grond drukte voortsleurde, een dolenthousiaste puber die samen met Balou op puppycursus had gezeten. Ik ging wel een gesprek met haar aan, de hond trok op de puppycursus al erg, hier werd toen al extra aandacht aan besteed. Hij gaat nog steeds naar cursus maar het trekken blijft een probleem. Ze vertelde dat zij de hele week had moeten werken en er hierdoor minder tijd voor de hond was geweest, waardoor deze nog drukker was en erger trok dan normaal. Ze werd hier niet blij van maar bleef geduldig en lief tegen de hond. Mijn petje af, ik had hem daar zeker toch eens de oren gewassen. Ik ben een redelijk geduldig mens, maar heb zo mijn grenzen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Lisette1985 schreef:
Fas schreef:Lol Cesar gebruikt lichaamstaal...dan moet je maar is goed kijken.. met zijn voet tegen de zijkant van de hond schoppen/duwen...hmmmm......Ik zou wel eens willen weten wat Cesar doet wat wij allemaal niet voorgeschoteld krijgen...
Zo zie je maar weer dat er hier toch best wat brulapen op het forum komen :goeie:
En een brul vind ik wat anders dan schreeuwen of schelden.
Een brul is bij mij gewoon een keer een luide: "uh uh", "hey" of een "nee".
Ik heb Puch gisteravond nog uitgescholden voor 'rotjong' :engel:

Andere reu aan de overkant van de weg en ooooo wat ging het afleiden goed :cheer: koekjes zoeken, dat is veel leuker :cheer:
totdat hij werkelijk een fractie van een seconde toch zijn wenkbrauw optilde en besloot even uit te vallen.
Was ik even niet op berekend, wat hij was zo lekker vrolijk aan het zoeken.
Jatsaaaa daar ging mijn schouder :schrik:

'NEE! ZIT!'... en het jong gaat dan braaf zitten, ondertussen wél mopperend.

'Rotjong' kreeg ie toen nog voor z'n poten geworpen van me :pffff:

en thuis ook nog een goedkope kluif ipv zo'n lekkere :lekkerpuh:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Tiny schreef:
Ik ben ook wel eens aangesproken waarom ik het toelaat dat mijn hond achterlijk aan het trekken is, schelden, tieren en rukken aan de lijn doe ik niet, en toen kon ik uitleggen dat het gewoon enthousiasme is. Zij wil dan graag naar die plek toe, meestal staan er andere honden te wachten, om te gaan spelen. Husky's trekken nou eenmaal graag en ze doet het alleen maar op zulke momenten dus laat ik haar maar.
Hier ook met Sjon, als die een hond ziet moet heel Den Haag dat horen, trekken en loeien en springen want ohhh gezellig ik wil erheen :cheer: :cheer: ik loop gewoon rustig door hem lichtelijk achter me aan slepend :mrgreen: en dan komt hij vanzelf wel weer mee lopen, ik heb er geen last van dat hij zo doet, andere mensen kunnen denken dat hij hun en hun hond wil vermoorden :F: maar ja zolang hij het niet kwaad bedoelt laat ik het lekker zo.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

renee-uk schreef:nou ja, je kunt een hond natuurlijk ook op andere en betere manieren opvoeden dan door schelden, tieren en ongecontroleerd geruk aan een lijn.
ik kan me wel voorstellen dat je daar zo je bedenkingen bij hebt als je dat ziet.
maar het zet inderdaad meer zoden aan de dijk als je zo iemand daar in persoon op aanspreekt ipv er hier een topic over te maken.

inderdaad. voor zowel deel 1 als 2.

ik snap ook niet waarom iedereen het zo grappig vindt om te vertellen hoe stoer ze tegen hun hond tieren en rukken alleen om het vooral niet eens te zijn met pdb lijkt het wel :19:
Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Ik ben het niet zo met je eens dat Cesar Millan alleen lichaamstaal gebruikt. Hij gebruikt regelmatig zijn voeten, een sliplijntje wat hij wel erg hoog zet en hij is ook niet vies van teletac banden. Best als je het eigenaar daar mee eens bent maar het is niet mijn manier van opvoeden. Geef dan toch echt liever een brul die indruk maakt.
Weet jij veel waarom mevrouw zo tegen de hond bezig was, even vragen was misschien verstandiger geweest dan een topic openen.

Edit: storende typefout verbeterd.
Laatst gewijzigd door Terry op 08 jul 2013 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Terry
Selene
Zeer actief

flamme schreef:
Selene schreef: En ik denk zeker dat het bij jullie allemaal veel relaxter is, ik neem aan dat je mensen die zaken aan het doen zijn per telefoon oid terwijl ze de hond laten rennen (uitlaten kun je het niet noemen vind ik) daar ook zelden tegenkomt.
Nee nooit :ok: wel jonge mensen met de hond aan de lijn in de ene hand en de telefoon in de andere hand trouwens. Maar dan steek ik over en tegen de tijd dat hun arm wat langer is geworden steken ze hun telefoon wel even in hun broekzak :mrgreen:
Maar zonder toezicht omdat ze hun gezicht in een foon hebben begraven terwijl de hond los rondrent in het bos heb ik hier nog niet gezien.
Lijkt me heerlijk lopen daar :ok:

Afbeelding

Punzel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Punzel »

massam schreef: ik snap ook niet waarom iedereen het zo grappig vindt om te vertellen hoe stoer ze tegen hun hond tieren en rukken alleen om het vooral niet eens te zijn met pdb lijkt het wel :19:
Dit idee kreeg ik dus ook een beetje. Ga nu maar fijn allemaal tegen mij tekeer, maar ik ben het wel deels met pdb eens hoor. Al ben ik dan wel zo'n schijterd dat ik op straat waarschijnlijk niks tegen die persoon zeg (en er ook geen topic over open later) , maar ik vind het dus echt niet normaal om maar lekker tegen je hond te schreeuwen en te tieren of zelfs schoppen :schrik: Ik begrijp best dat je soms je geduld verliest, maar er zijn mensen die dat gewoon regelmatig doen en ik denk dat je dan beter naar jezelf kan kijken in plaats van naar de hond.
Freya
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie / 3 katten / kakariki, vlakparkieten, grasparkieten / Drentse kriel hoenders

Ongelezen bericht door Freya »

Pakdebal schreef:.
vanmorgen met mijn logeerhond lekker de krant gelezen bij een strandtent, waar ook honden mogen :ok:

Maar op de weg terug zat ik achter een vrouw , die een witte herder had , en het trekken ( bijna zijn kop er af )
en tieren en schelden , was niet van de lucht
Ze kon hem gewoon niet aan . :roll:

omstanders en ik hadden dezelfde gedachte: .. mens, koop toch een kleinere hond, die je wel aan kan

wat zie je dat toch veel , he ?
Mevrouw heeft waarschijnlijk wel graag een hond om haar heen maar niet de zin om zich in hem te verdiepen. Dan had ze heel snel door dat de hond zich dominanter voelde dan haar!
Soms is het ook erg lastig hoor, mijn moeders beagle is al naar tientallen cursussen geweest, hondenfluisteraar etc maar nog is hij een tiran aan de lijn zodra hij bijvoorbeeld een andere hond ziet tijdens het wandelen. Terwijl op andere momenten hij braaf met andere honden speelt en netjes meeloopt. Ik ben het met je eens maar kan me best voorstellen dat je in een hopeloos moment gewoon doortrekt maar echt goed is het niet, sneu voor de hond en hopelijk was het een moment opname.
Gesloten

Terug naar “Algemeen”