Selene schreef:flamme schreef:Ik denk eigenlijk dat als je standaard, structureel moet roepen tegen je hond, trekken aan de hond enz je misschien wel helemaal geen hond moet hebben.
Ik denk niet dat het met een andere hond dan beter gaat eigenlijk. Ik zie het om me heen niet echt trouwens, dat onopgevoede honden meer voor komen dan pakweg 10 jaar geleden. Eerder het tegenovergestelde. Alsof mensen zich er nu meer van bewust zijn dat een opgevoede hond beter is.
Dan wil ik bij jou in de buurt komen wonen

hier is het vaak een zooitje in het bos, ze doen de auto open en laten ze gaan, het liefst vergezeld door mobieltje en de opmerking dat ze het bij voorkeur allemaal zelf uit moeten zoeken want dat is beter, de rangorde moet bepaald worden

Constant sluipen, rijden op andere honden, allemaal geen probleem. En als jouw hond een andere hond opjaagd moet je dat lekker laten gaan daar worden ze moe van en dan hoef je minder ver te lopen

Huizen genoeg te koop hier, kom maar, gezellig
Nee valt echt mee hier. Zelfs verontschuldigingen als net mis gaat. Maar dat heb ik ook nog maar zelden meegemaakt.
Flamme is een keer op een andere hond geklapt. Het baasje was er niet blij mee en werd kwaad. Terecht dus. Die zei toen ook dat we niet "zonne joekel" moesten hebben als we hem niet aankonden

door zelf rustig te reageren en te informeren naar de hond kwam het toch goed en wordt er nog steeds netjes gegroet als ik de meneer tegenkom. (Hond had niks, ook geen krasje of gaatje)
Honden los in het dorp zie ik zelden. Ik denk dat het gewoon komt door de ruimte. Je zit op 5 minuten rijden aan alle kanten in het bos of aan de Maas en omdat ik in de nachten werk loop ik misschien op minder drukke tijden. Maar "hondtechnisch" zit ik hier dus prima
Oh ja, nog even een toevoeging, ik krijg van vriendinnetjes die ver uit de buurt wonen wel altijd te horen dat het hier zo relaxed is en dat iedereen altijd zo relaxed reageerd. Misschien is het dan ook wat streekgebonden