Kwartiertje laten spelen en toen terug gelopen. Toen begon het extreme hijgen van Amy al. Maar Amy is echt een hyper de hyper hond dus aan iets geks dacht ik niet.
Thuis zat ik achter de laptop voor school nog wat te doen, dus verder geen geluid, en het viel me op dat Amy heel erg lang door ging met hijgen en dan echt extreem hijgen alsof het uit haar tenen moest komen.
Haar gekoeld in haar liezen en haar poten. Ze ging liggen op mijn stenen vloer, die nu gewoon koud is nog. Maar ze bleef hijgen. Na nog een kwartier dat aangehoord te hebben riep ik haar en ik schrok, ik schrok heel hard. Ze wilde opstaan ging eerst niet, later erg wankel, liep alsof ze dronken was, plofte een meter verder weer neer, bleek tandvlees en haar ogen draaide weg
Ik voelde nog een keer in haar liezen en die stonden op standje oven, dus spoed gebeld en die zeiden ook oververhitting meteen in bad met haar. Ik heb toen Amy (35 kilo
En na ruim een half uur zo gezeten te hebben en Utrecht aan de lijn te hebben gehad, kwam ze weer wat bij. Nu gaat het gelukkig weer goed met haar. Met Utrecht nog even verder gesproken en ik vroeg me af hoe dat kan, geen zon, was 22 graden buiten, binnen 21 en toch oververhitting. Nou dat kan dus. Zeker met de hypergevalletjes als Amy.... Ik heb het geluk gehad dat ik thuis was, want anders had ik haar niet levend terug gevonden
Denk je het goed te doen, rustig te houden, pas naar buiten in de schemer, geen ballen, geen stokken, gewoon lopen en dan nog kan het fout gaan
Ze blijft nu voorlopig aan de lijn en gaat ze aan de lijn druk doen, dan is het voorlopig even alleen poepen en piesen. Ik ben hier echt van geschrokken en wat ik er eigenlijk mee wil zeggen; oververhitting komt dus ook voor bij geen zon niet zo warm maar extreem drukke honden

.