Dit.Veenmug schreef:Beetje veel toeval:
zeldzame wolf vreet zeldzame bevers.
Ga toch geloven in die grapjas.
Wie heeft het dier aangereden, weten we dat ook al?
Moderator: moderatorteam
Dit.Veenmug schreef:Beetje veel toeval:
zeldzame wolf vreet zeldzame bevers.
Ga toch geloven in die grapjas.
Jij weet inderdaad heel goed hoe de boeren in Nederland het hier hebben, wetgeving en financieel. Echt een vétpot hoor. Nooit hard werken en lange uren maken en ondertussen steeds weer in moeten dimmen omdat Den Haag weer wat nieuws verzint.Fizgig schreef:En het vee, tja, ik weet hoe de boeren in Nederland zijn. Als er iets niet goed gaat, staan ze op de ring van Amsterdam met tractors. Het zijn eigenlijk de mensen die het meest protestbereid is in Nederland. Het zijn eigenwijze, koppige mensen, in mijn ogen, die het beter hebben dan ze steeds suggereren. Ze bungelen niet onderaan de sociaal-economische ladder maar blijven beweren van wel. Dus ik weet wel hoe die gaan reageren als er wolven rondlopen die hun vee aanvalt. Heel boos en verontwaardigd. Dat zullen ze nooit accepteren en dan mogen ze binnen de kortste keren, net als in Duitsland, wolven gewoon afschieten.
Een mooi leven? Dan heb je gewoon maar te werken of je lichaam en geest het wel of niet trekt... er moet brood op de plank.Fizgig schreef:Ja. Ik vind die mening onzin. En toch is het een mening. Maar het spijt me dat ik je boos maak met mijn onzinnige mening. Ik ben ook maar een stadsmens natuurlijk, ik weet dat soort dingen ook niet. Ik zou best boerin willen zijn maar dat trekt mijn lichaam en geest niet. Arm of niet, het lijkt me wel een mooi leven.Miranda schreef:Ja, maar je mening is niet op feiten gebaseerd, Fizgig.Fizgig schreef:Nee, dat is mijn meningKit schreef:Fizgig, dat is geen mening, dat is onzin
Ik kan ook wel van mening zijn dat ik een gat van goud heb. Maar de meeste weldenkende mensen denken daar anders over omdat de feiten zeggen dat mijn gat gewoon van menselijk weefsel is. Botten, spieren en vet. Die feiten kan ik gewoon checken. En als dan blijkt dat ik er naast zit met mijn mening, dan stel ik mijn mening bij. Zo simpel is het
Edit, nog wat verduidelijken.
Mening: Ik heb een gat van goud.
Onzin of niet?

Een héle bever nog wel. Maar die anderhalve bever in Nederland, die zijn toch wel van een chip voorzien? Waar woonde die bever dan?Het dier dat donderdag dood werd gevonden langs de kant van de weg in Luttelgeest is vrijwel zeker echt een wolf. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd op de stoffelijke resten.
Het beest werd donderdag aangereden en was op slag dood. Direct ging al het gerucht dat het beest een wolf was. Maar met zekerheid durfde niemand dat te zeggen, het kon ook nog een wolfshond zijn. Daar was eerst een grondig onderzoek voor nodig.
Bij autopsie is nu in de maag van het beest een bever aangetroffen. Volgens Jan Loos van de website welkomwolf.be is dat een sterke aanwijzing dat het beest een wolf is en geen hond. Maar definitief uitsluitsel zal DNA-onderzoek moeten geven dat in Duitsland wordt uitgevoerd.
Terugkomst bijzonder
De terugkomst van de wolf is bijzonder. Het dier is eind 19e eeuw uit Nederland verdwenen als gevolg van de jacht. De laatste wolf werd in 1869 gezien bij Schinveld. Mogelijk liepen er enkele decennia later ook nog wolven in de buurt van het Brabantse Heeze, maar dat is niet zeker.
De laatste jaren is de wolf vanuit Rusland via Oost-Europa en Scandinavië weer aan een opmars bezig en heeft nu dus hoogstwaarschijnlijk ook ons land weer bereikt.
RTL Nieuws
Rosita Compagner schreef:Een héle bever nog wel. Maar die anderhalve bever in Nederland, die zijn toch wel van een chip voorzien? Waar woonde die bever dan?Het dier dat donderdag dood werd gevonden langs de kant van de weg in Luttelgeest is vrijwel zeker echt een wolf. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd op de stoffelijke resten.
Het beest werd donderdag aangereden en was op slag dood. Direct ging al het gerucht dat het beest een wolf was. Maar met zekerheid durfde niemand dat te zeggen, het kon ook nog een wolfshond zijn. Daar was eerst een grondig onderzoek voor nodig.
Bij autopsie is nu in de maag van het beest een bever aangetroffen. Volgens Jan Loos van de website welkomwolf.be is dat een sterke aanwijzing dat het beest een wolf is en geen hond. Maar definitief uitsluitsel zal DNA-onderzoek moeten geven dat in Duitsland wordt uitgevoerd.
Terugkomst bijzonder
De terugkomst van de wolf is bijzonder. Het dier is eind 19e eeuw uit Nederland verdwenen als gevolg van de jacht. De laatste wolf werd in 1869 gezien bij Schinveld. Mogelijk liepen er enkele decennia later ook nog wolven in de buurt van het Brabantse Heeze, maar dat is niet zeker.
De laatste jaren is de wolf vanuit Rusland via Oost-Europa en Scandinavië weer aan een opmars bezig en heeft nu dus hoogstwaarschijnlijk ook ons land weer bereikt.
RTL Nieuws
Nou, ik vind het wel triest dat hij dood is gereden.Mickie schreef:Ik vind het een beetje bizar dat er zo'n jubelstemming is om een dood dier![]()
Jaaaaaade wolf is terug
... dood, dat wel, maar ach, wie maalt daarom ...

FijnFizgig schreef: Okee. Ik neem het terug. My bad. Mea Culpa. Het spijt me dat ik heb gezegd dat boeren niet arm zijn. En koppig en eigenwijs.
Nee, echt niet, lieve schat. JUIST boeren niet. Heb je het artikel gelezen van de link die ik postte?Het ging mij erom dat boeren het snel laten weten als er iets niet goed gaat. Maar dat zal ook wel niet kloppen.
Daar heb je absoluut een punt, ik denk dat boeren en wolven 'natuurlijke' vijanden zijn.Joswolf vond dat we de wolven gewoon met rust moeten laten, dacht ik tenminste uit zijn verhaal te halen. Ik dacht toen, ja, dat kun je wel willen maar dan gaan de boeren meteen klagen.
Ja, dat kan allemaal hier in Nl.Nanna schreef:Ik wou net zeggen. Sommigen krijsen dat loslopende honden de reden zijn dat er steeds minder losloopgebieden zijn (vanwege verstoring van het wild) maar Bor de wolf krijgt opeens gewoon de vrije handsirene schreef:Dat wordt nog wat, de wolf in Nl. Honden mogen nergens meer los want die jagen de arme hertjes en de gezinnetjes de stuipen op het lijf, maar de wolf die is hier welkom natuurlijk, want dat is natuur.
Nanna schreef:Ja nog effe. Ik wurg die krengen persoonlijk af.sirene schreef: Straks mogen we helemaal niet meer honden met in het gebied komen van de wolf want dan raken de wolven van streek. Ze moeten natuurlijk beschermd worden.

Ook voor honden is het instinct. Het grote verschil zit hem voor mij in de mogelijkheid om honden te controleren zonder schade aan hond, gebied of wild te brengen. Die mogelijkheden zijn er bij wolven niet of nauwelijks.Goldendelicious schreef:Ik vind er wel degelijk verschil in zitten of een gedomesticeerde hond iets opjaagt en verstoort of dat een wolf of ander roofdier (vossen, hermelijn etc.) dat doet in het kader van overleving.

mwa de gemiddelde wolf weet denk ik wel wat ie er mee moet doen, dat itt veel huishonden... die jagen ze alleen maar op of maken ze half af...Nanna schreef:Ja, jij. Maar of die ree dat ook vindt?Goldendelicious schreef:Ik vind er wel degelijk verschil in zitten of een gedomesticeerde hond iets opjaagt en verstoort of dat een wolf of ander roofdier (vossen, hermelijn etc.) dat doet in het kader van overleving.

Ik heb niet alle berichten gelezen, maar ik ben ook simpel in deze: eens met marian.marian* schreef:Nou, ik vind het wel triest dat hij dood is gereden.Mickie schreef:Ik vind het een beetje bizar dat er zo'n jubelstemming is om een dood dier![]()
Jaaaaaade wolf is terug
Maar ik ben wel blij dat de wolf terug lijkt te zijn.
Ik ben ook de krijser en maak dergelijke taferelen hier dagelijks mee. Ik snap dan ook niet dat het instinctieve vermogen van de hond die jaagt in bos en ander landschap waar veel wild zit getolereerd wordt door een eigenaar. Er wordt wel degelijk schade aangericht. Maar eigenlijk is dat een andere discussie. Voor een wolf is het een natuurlijke habitat, daar kun je gewoon niet omheen. Totdat los lopend vee de klos wordt in natuurgebied, dan wordt ook dit verhaal weer anders natuurlijk.luna2906 schreef:Ook voor honden is het instinct. Het grote verschil zit hem voor mij in de mogelijkheid om honden te controleren zonder schade aan hond, gebied of wild te brengen. Die mogelijkheden zijn er bij wolven niet of nauwelijks.Goldendelicious schreef:Ik vind er wel degelijk verschil in zitten of een gedomesticeerde hond iets opjaagt en verstoort of dat een wolf of ander roofdier (vossen, hermelijn etc.) dat doet in het kader van overleving.
Overigens ben ik zo iemand die "krijst" dat hetzende loslopende honden de reden zijn dat losloopgebieden verdwijnen. Dat heeft in mijn ogen niet zozeer met de honden te maken, maar met de baasjes die onverschillig of onkundig zijn in het voorkomen daarvan. Oh en ik sta niet te juichen als de wolf terug is. Maar als ze er zijn dan zijn ze er
Een paar wolvenroedels nog wel ? In Nl ?Hanneke2 schreef:Ik heb niet alle berichten gelezen, maar ik ben ook simpel in deze: eens met marian.marian* schreef:Nou, ik vind het wel triest dat hij dood is gereden.Mickie schreef:Ik vind het een beetje bizar dat er zo'n jubelstemming is om een dood dier![]()
Jaaaaaade wolf is terug
Triest voor die wolf, en toch wel geweldig dat er weer wolven zijn in Nederland. En ik zal wel inderdaad te simpel denken, maar ik zou zeggen dat met een paar mooie wolvenroedels straks, er geen enkele noodzaak meer is om 'overschot' aan wild af te schieten. Dus dit is het begin van het einde van de legale jacht. Haha, wat een pech voor die enge mannetjes met die penisverlengende wapens.
Nou inderdaad. Een wolf vangt een prooi, vreet hem op, en gaat lekker een dutje doen. En ADHD labrador (sorry, ik noem maar een ras), sjeest enthousiast achter alles wat beweegt aan, is dan weer afgeleid door iets anders en laat op z'n best een spoor van post-traumatische stress slachtoffers achter.malinois schreef:mwa de gemiddelde wolf weet denk ik wel wat ie er mee moet doen, dat itt veel huishonden... die jagen ze alleen maar op of maken ze half af...Nanna schreef:Ja, jij. Maar of die ree dat ook vindt?Goldendelicious schreef:Ik vind er wel degelijk verschil in zitten of een gedomesticeerde hond iets opjaagt en verstoort of dat een wolf of ander roofdier (vossen, hermelijn etc.) dat doet in het kader van overleving.
Ik persoonlijk heb er geen probleem mee als een hond een keer een haas of konijn vangt zolang hij hem ook daadwerkelijk in 1 x dan laat hemelen en het liefst dan nog oppeuzelt... Niet dat het beest nog dagen ligt te creperen omdat baasje het zo zielig vind en de hond voor de dood laat lossen of de hond weet totaal niet wat hij ermee moet en er mee gaat 'spelen'.
Waarom niet? Met de enorme vergrijzing en leegloop in economisch teruglopende gebieden, en verdere concentratie van populatie in stedelijke gebieden is er weer plek voor de wolf. Wolven hebben eeuwenlang ervaring in succesvol herpopuleren. Ik zie echt het probleem niet.sirene schreef:Een paar wolvenroedels nog wel ? In Nl ?Hanneke2 schreef:Ik heb niet alle berichten gelezen, maar ik ben ook simpel in deze: eens met marian.marian* schreef:Nou, ik vind het wel triest dat hij dood is gereden.Mickie schreef:Ik vind het een beetje bizar dat er zo'n jubelstemming is om een dood dier![]()
Jaaaaaade wolf is terug
Triest voor die wolf, en toch wel geweldig dat er weer wolven zijn in Nederland. En ik zal wel inderdaad te simpel denken, maar ik zou zeggen dat met een paar mooie wolvenroedels straks, er geen enkele noodzaak meer is om 'overschot' aan wild af te schieten. Dus dit is het begin van het einde van de legale jacht. Haha, wat een pech voor die enge mannetjes met die penisverlengende wapens.
Er is geen schade aan wild door een roofdier in het wild.Goldendelicious schreef:Ik ben ook de krijser en maak dergelijke taferelen hier dagelijks mee. Ik snap dan ook niet dat het instinctieve vermogen van de hond die jaagt in bos en ander landschap waar veel wild zit getolereerd wordt door een eigenaar. Er wordt wel degelijk schade aangericht. Maar eigenlijk is dat een andere discussie. Voor een wolf is het een natuurlijke habitat, daar kun je gewoon niet omheen. Totdat los lopend vee de klos wordt in natuurgebied, dan wordt ook dit verhaal weer anders natuurlijk.luna2906 schreef:Ook voor honden is het instinct. Het grote verschil zit hem voor mij in de mogelijkheid om honden te controleren zonder schade aan hond, gebied of wild te brengen. Die mogelijkheden zijn er bij wolven niet of nauwelijks.Goldendelicious schreef:Ik vind er wel degelijk verschil in zitten of een gedomesticeerde hond iets opjaagt en verstoort of dat een wolf of ander roofdier (vossen, hermelijn etc.) dat doet in het kader van overleving.
Overigens ben ik zo iemand die "krijst" dat hetzende loslopende honden de reden zijn dat losloopgebieden verdwijnen. Dat heeft in mijn ogen niet zozeer met de honden te maken, maar met de baasjes die onverschillig of onkundig zijn in het voorkomen daarvan. Oh en ik sta niet te juichen als de wolf terug is. Maar als ze er zijn dan zijn ze er
Ik zie vooral een probleem in het feit dat het om Nl gaat. Waar men _alles_ wil regelen en waar dat nogal eens mislukt wat natuur betreft. Oostvaardersplassen, ganzen beschermen en dan weer massaal afschieten, wild beschermen en dan afschieten.Hanneke2 schreef:Waarom niet? Met de enorme vergrijzing en leegloop in economisch teruglopende gebieden, en verdere concentratie van populatie in stedelijke gebieden is er weer plek voor de wolf. Wolven hebben eeuwenlang ervaring in succesvol herpopuleren. Ik zie echt het probleem niet.sirene schreef:
Een paar wolvenroedels nog wel ? In Nl ?
hoe sta je dan tegenover , als een kat een klein vogeltje dood , en zijn eten staat gewoon in huis klaar ?Goldendelicious schreef:Ik vind er wel degelijk verschil in zitten of een gedomesticeerde hond iets opjaagt en verstoort of dat een wolf of ander roofdier (vossen, hermelijn etc.) dat doen in het kader van overleving.
Als je kijkt hoe regering en officiële organisaties loslopend vee regelmatig hebben laten creperen van de honger in de afgelopen jaren denk ik dat een snelle dood door een wolf 'humaner' is. Er zijn potdomme boswachters ontslagen omdat ze stiekem bij voerden tijdens strenge wintermaanden omdat ze het niet aan konden zien.Goldendelicious schreef:Ik ben ook de krijser en maak dergelijke taferelen hier dagelijks mee. Ik snap dan ook niet dat het instinctieve vermogen van de hond die jaagt in bos en ander landschap waar veel wild zit getolereerd wordt door een eigenaar. Er wordt wel degelijk schade aangericht. Maar eigenlijk is dat een andere discussie. Voor een wolf is het een natuurlijke habitat, daar kun je gewoon niet omheen. Totdat los lopend vee de klos wordt in natuurgebied, dan wordt ook dit verhaal weer anders natuurlijk.luna2906 schreef:Ook voor honden is het instinct. Het grote verschil zit hem voor mij in de mogelijkheid om honden te controleren zonder schade aan hond, gebied of wild te brengen. Die mogelijkheden zijn er bij wolven niet of nauwelijks.Goldendelicious schreef:Ik vind er wel degelijk verschil in zitten of een gedomesticeerde hond iets opjaagt en verstoort of dat een wolf of ander roofdier (vossen, hermelijn etc.) dat doet in het kader van overleving.
sirene schreef:Hoeveel eet een wolf wel niet in vergelijking met een vos ?