Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het ochtendritueel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Het ochtendritueel

Ongelezen bericht door Inge »

's Ochtends is hier een vast ritueel in huis.
Ik kom beneden en Biène staat me kwispelend op te wachten voor haar eerste knuffel van die dag.
Ik strompel als een zombie richting koffiepot (ik MOET koffie om wakker te kunnen worden) en gooi de achterdeur open, waarna Biène de tuin in gaat om te plassen.
Daarna gaat de bench of de kennel open (afhankelijk van waar Numa geslapen heeft) en gaat Numa even de tuin in om te plassen.
Ik zet ondertussen de computer aan en rook een sigaret.
Wanneer de honden geplast hebben komen ze naar binnen, waarna Biène gelijk de bench in duikt om verder te slapen (ze ligt verder zelden in de bench maar iedere ochtend gaat ze erin liggen). Numa probeert haar wat uit te dagen tot spel, komt er dan weer achter dat ze 's ochtends geen zin heeft en duikt of op de bank of onder mijn bureau, waar hij nog even verder slaapt.
Het eerste uur is het hier opstarten voor mij, wakker worden en op mijn gemak koffie drinken en wat rondsurfen.
Daarna vertrek ik naar boven om me te wassen, mijn lenzen in te doen en mijn tanden te poetsen en zodra ik naar beneden kom begint het geblaf... we gaan UIT!!!!
Of ik nu om half 7 op sta of om 9 uur, dit ritueel herhaalt zich iedere dag opnieuw. :wink:

Hebben jullie honden ook een vast ochtendritueel?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Re: Het ochtendritueel

Ongelezen bericht door Miranda »

Inge schreef:Hebben jullie honden ook een vast ochtendritueel?
Yep. Ze slapen bij ons op de slaapkamer, Cayuga naast mij op de grond, Skadi aan de kant van man op een dik kussen of op de grond.
Meestal is man al op als ik wakker word. De honden liggen dan nog bij me te pitten.
Zodra ik me omdraai gaat de staart van Skadi van *klopklopklop*
"Kom maar, meisje" zeg ik dan, en dan springt ze naast me op bed. Even knusselen (Kusjes en knuffelen). Radio aan op 2, en man roepen voor koffie. Zonder koffie ben ik niet te genieten 's morgens. Tijdens dat eerste kopje koffie is Skadi bij me. Beetje kriebelen, aaien, knusselen. Dan ga ik uit bed en strompel naar de achterdeur om een peuk te roken. De hondjes blijven liggen waar ze zijn.
Hóp weer terug mijn bed in. Met nieuwe koffie. Soms blijft Skadi dan liggen, maar meestal gaat ze dan even kijken wat man aan het doen is. Dat vindt Cayuga het moment om bij me in bed te stappen. Even aaien en knusselen met hem. Vaker wel dan niet komt Skadi er dan ook nog even bij.
Heerlijk, hoor, zo relaxt wakker worden. Knuffelend met de honden :I:

Dan stap ik mijn bed uit, rook nog een peuk, en ga achter mijn computer zitten. Soms blijven de honden in bed (als ik te vroeg ben naar hun zin), maar meestal gaan ze mee. Rond die tijd gaan ze ook met man mee voor het eerste rondje.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
ZomerStorm
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita, Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZomerStorm »

Hier ook een vast ochtendritueel, al verschilt dat van het weekend iets van het doordeweekse ritueel. Zomer slaapt gezellig op de slaapkamer. Doordeweeks moet mijn vriend vroeg op en die moet de hond dan mee naar beneden nemen voor de ochtendwandeling. Zomer slaapt dan meestal nog en mijn vriend moet haar dan wakker maken. Voordat hij haar mee naar beneden kan nemen, wil Zomer altijd eerst mij ook begroeten en gaat ze kwispelend naast het bed staan om mij wakker te maken met kusjes. :I: Wanneer ik dan beneden kom en Zomer is uitgelaten, wil ze meteen bij me op de bank komen zitten.

In het weekend is zij juist als eerste wakker en loopt ze kwispelend van de ene kant van het bed naar de andere om ons haar knuffel in het gezicht te duwen en likjes te geven. Zo zoet!
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door crienepien »

Vince slaapt in de bench. Als ik beneden kom gooi ik de deur open en ga naar de keuken. Brood uit de vriezer, koffie maken en sigaretje roken bij de achterdeur. Terwijl ik met m'n rug naar hem toe sta strompelt hij van bench naar mand om met een diepe zucht weer in slaap te vallen.
Als zoon beneden komt gaat die hem begroeten, hij kwispelt dan, maar blijft meestal liggen. Maar dan komt het moment dat manlief beneden komt, één en al enthousiasme bij Vince. Soms duurt dit even en gaat hij nog slapen, meestal is dit ook het moment voor zijn eerste rondje.
Als we terugkomen moeten man en zoon zo'n beetje de deur uit. Hij zwaait ze, geleund op de vensterbank, uit en gaat dan lekker nog een tukkie doen.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hier schiet ik smorgens om half 7 wat kleding aan en dan gaan we eerst aan de wandel , dat heb je zonder tuin en op balkon vind ik vies.
Is ook wel lekker hoor zo stil buiten dan nog dan heb ik even het gevoel dat ik in een hutje op de hei woon.
Dan gaan we binnen krijgen ze eten en ik maak koffie en brood en hun schieten vaak weer op bed de luiaards
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Ik ben de persoon die 's morgens de honden uitlaat. dit weten ze precies. Iedereen kan naar beneden komen en naar werk of school gaan maar ze blijven lekker in hun mandje liggen. Echter als ik boven mijn tanden ga poetsen (elektrisch) dan hoor ik ze al onder aan de trap.

Onder aan de trap staan ook mijn schoenen. Ik ga op de trap zitten om mijn schoenen aan te trekken maar dat gaat niet makkelijk. Want ze willen knuffels en kusjes en vooral Laika weet altijd precies haar kopje zo langs mijn been te strijken dat ik de veters niet kan strikken.

Heb ik mijn schoenen eindelijk aan dan gaan we een rondje lopen van ongeveer een half uur. Als we thuis zijn gaan de deuren naar de tuin open waar ze samen nog even heerlijk verder ravotten. En ik voor mijzelf een lekkere pot thee zet. Na de thee roep ik de honden binnen en gaan ze weer naar hun mandje en ik naar mijn werk. En als ik niet hoef te werken ga ik met het huishouden bezig en blijven ze lekker buiten (of in huis op de bank de slapers)

Als ik weg fiets zie ik dan nog net twee kopjes voor het raam. :I: Want het mandje is alleen om een brokje in te krijgen en om in te liggen als het vrouwtje weer thuis komt.
Afbeelding
gevni havanezers
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Tussen zeven en half acht blaft Balou mij wakker (lang leve het ouder worden, dit was toen hij een kleine pup was vijf uur), waarna ik douche en in mijn kleding schiet en Balou zijn eten geef. Hierna ga ik een wandeling maken met Mowgli, weer thuis krijgt zij haar eten en neem ik Balou mee voor zijn wandeling.
Dan is het tijd voor koffie en brood en het nakijken van mijn mail. Als ik hier mee bezig ben wil Mowgli altijd aandacht, ze gaat naast mij zitten met haar poot op mijn arm net zolang tot ik haar ga kroelen. Het is een lange eenzame nacht voor haar geweest, dus ik geef haar haar zin :lief: . Dit tot grote ergernis van Balou, hij kan er absoluut niet tegen als ik alleen Mowgli aandacht geef.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Lin851 »

Mijn wekker gaat tussen 4.00 en 6.00 op werkdagen, zo gauw ik de trap af kom staat Cosmo al onderaan de trap te kwispelen. Ik ga op de bank zitten en moet zijn kont kriebelen / aaien. Dan sta ik op en moet hij even tussen mijn benen door lopen terwijl ik hem kriebel. Even snel wat drinken, eten voor hem klaarzetten en dan een rondje lopen. Als ik niet hoef te werken doe ik daarna de deur open en gaat hij de tuin in. Als ik moet werken maak ik lunch klaar terwijl hij om me heen dreutelt.
Dan pak ik mijn jas, zeg dat hij goed moet oppassen, hij duikt met een diepe zucht onder tafel, en ik ga er via de achterdeur uit.
Hij rent naar het raam voor, en kijkt me na terwijk ik naar mijn werk rij.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Wekker loopt af, ik draai me nog eens om. Na een minuut of 10 strompel ik m'n bed uit om te plassen, douchen, tandenpoetsen, aankleden en daarna doe ik boven meteen een paar klusjes. Intussen ligt Bo nog heerlijk te maffen. Dan ga ik naar beneden, Bo rekt zich eens uit en loopt mee. Ik gooi de achterdeur open voor haar zodat ze eventueel kan plassen maar meestal krijg ik 'de blik' en stort ze neer op 'haar' kussen (zijn eigenlijk de kussens van de tuinstoelen maar als je het achterachterachterkleinkind bent van de prinses op de erwt dan hebben wij uiteraard alle begrip voor het inpikken van de kussens). Intussen maak ik mijn ontbijtje klaar en duik achter de computer. Om een uur of 11 belieft het de freule om een wandelingetje te maken. Waar ik dus braaf voor zorg. Ja, ze heeft me al behoorlijk opgevoed.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Rond half 9 word ik wakker met fix in diepe coma naast me, laicka ligt dan nog op de bank. Ik strompel naar de wc waarbij de dames omruilen van plek. Dan loop ik naar de pc, sigaret erbij daarna douchen en met het spul naar buiten. Ik moet ze dan wel eerst wakker maken
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Als ik beneden kom staan er 4 kwispelkonten op me te wachten, 3 met een knuffel in hun bek en eentje die z'n kop tussen m'n benen duwt om gekroelt te worden. Als ze allemaal hun knuffels hebben gehad gooi ik de tuindeur open, mochten ze dan hoge nood hebben kunnen ze even plassen...dan plof ik neer op de bank en neem m'n ontbijt, een hand medicijnen met een glas water en een peuk. Daarna douchen een aankleden, dan weer een peuk en dan gaan we naar het bos :cheer:
Als we thuis komen neem ik wat te drinken en na een half uurtje ofzo krijgen ze hun eten, dan spelen ze meestal nog eventjes wat met elkaar om daarna heelijk een paar uur te gaan slapen :8):
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Hier gaat bij mij eerst 20 x de wekker voordat ik er uit kan komen(die begint om kwart over 6).De radio springt half 7 aan,zo ook een lamp.(tijdschakelaar :wink: )Ik heb nl bijna een uur nodig om op deze aarde te komen.
Als ik eenmaal beweeg komt Vlinder me begroeten met een kluifje in haar mond.Kijkt niet waar ze staat hoor,soms boven op mijn hoofd.

Ik doe even wat makkelijks aan.
Leg kleding op het bed van mijn zoontje en maak hem wakker.

Ik ga met Vlinder naar beneden.Ik doe de buitendeur open.(Vlinder doet nooit iets in de tuin,maar ik wil frisse lucht)Vlinder krijgt een klein beetje eten.

Dan gaat de Senseo aan,broodje smeren plus dinken voor mij en mijn zoon.(Mijn dochter is vaak om andere tijden,maar goed die is 20 :wink: )
Mijn zoon komt inmiddels naar beneden en kruipt achter de laptop aan de eethoek.Krijgt broodje en drinken.We eten dat op.Zoon nog even op de laptop en ik naar buiten om te roken en mijn koffie op te drinken.
Zoon moet om 10 over 8 nog tandenpoetsen en gezicht wassen,dan jas aan,rugzak en dan gaat hij zelf naar school.Tussen kwart over en tien voor half 8.

Ik neem Vlinder mee naar boven en ga me wassen en aankleden.
Tussen half 9 en 9.00 gaan we lekker wandelen.

Thuis gekomen krijgt Vlinder haar gewone maaltijd,en zet ik nog een bakje koffie en sigaretje(buiten)
Daarna het huishouden. etc etc.

Op vrije dagen en weekenden als mijn zoon niet naar school gaat, ga ik er tussen half 9 en 9 uit.
Doe snel even wat aan en til Vlinder even naar het grasveldje om te plassen,even druk eraf.Dan weer naar huis.
De rest van mijn eigen ritueel is het zelfde maar dan een uurtje later. :D
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 04 jul 2013 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

vriendje is hier het eerst op, maar daar merken rietje en ik weinig van ;)
voor hij naar zijn werk gaat brengt hij mij rond kwart over acht een kop koffie op bed, die ik een minuut of tien later op mijn gemak opdrink.
rita heeft dan inmiddels ook één oog open en kijkt een beetje zo :hmmm:
daarna gaan we naar beneden en mag ze even in de tuin plassen terwijl ik mijn volgende kop koffie maak en een boterham voor haar rooster, die ze krijgt als ze weer binnen is.
dan ga ik wakker worden achter de pc en slaapt riet nog even verder op de mat achter me.
bij de derde -en soms vierde- kop koffie die ik pak krijgt ze een beetje eten en daarna verdwijn ik naar boven om me te wassen en aan te kleden.
als ik beneden kom staat ze al helemaal klaar en gaan we wandelen, minstens een uur en soms langer als ik weer eens verdwaal ;)
als we dan weer thuiskomen krijgt ze nog wat eten, neem ik nog een kop koffie en daarna gaat zij slapen en ik beginnen aan de eeuwig terugkerende dagelijkse dingen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
nathalie71

leuk is dat hè,ik heb overal beeld bij bij de verhalen.

Wat een luxe, koffie op bed!

(heb geen man....hoeft ook niet hoor :wink: dan maar geen koffie op bed...hahaha liever een blije hond die komt knuffelen :D )
renee-uk
Zeer actief

nathalie71 schreef:leuk is dat hè,ik heb overal beeld bij bij de verhalen.

(heb geen man....hoeft ook niet hoor :wink: dan maar geen koffie op bed...hahaha liever een blije hond die komt knuffelen :D )
dat doet ie al 7 jaar lang, een van de redenen dat ik hem hou :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

en hij kan ook nog auto's maken :pffff:
Afbeelding

JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Mijn ochtendritueel (waar Cody zich soepel aan aanpast wanneer het anders is dan anders) is als volgt;
Eerst naar beneden om te plassen, met een 'Cody ik moet plassen' staat meneer op om plaats te maken. Na het plassen even een 'Goedemorgen knul' want meneer is zo rond 5 uur nog niet heel goed aanspreekbaar. Dan weer naar boven om te douchen, make-uppen etc.
Als ik vervolgens weer beneden kom is meneer wel enthousiast maar nog gematigd. Tot we bij de katten zijn en hij weet dat hij z'n eten krijgt.
Als hij z'n eten opheeft, de katten eten hebben en ik ondertussen mijn boterhammen heb gemaakt, gaan we nog heel even knuffelen.
Vervolgens gaat hij weer op z'n kussen liggen om verder te slapen en ik ga naar m'n werk. Na een uurtje komt de baas uit zijn bed gerold en die gaat uitgebreid met hem wandelen.
nathalie71

renee-uk schreef:
nathalie71 schreef:leuk is dat hè,ik heb overal beeld bij bij de verhalen.

dat doet ie al 7 jaar lang, een van de redenen dat ik hem hou :mrgreen:

ja...houwweee! :LOL:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Als Leon uit de nacht komt geeft hij ze eten. En laat Indy vaak even een vlugge plas doen.
Als ik uit bed kom rollen is het verschillend. Schep altijd eerst de kattenbakken leeg. (staat er één op de overloop) Ben ik vroeger op ga ik eerst douchen en dan een korte ronde. Ben ik later dan eerst vlug wat kleren aanschieten en met een verwarde kop een klein rondje.
Dán volgt er koffie, wat eten en ook een rondje internetten. Als Leon nacht heeft gehad heeft hij de katten al eten gegeven. Zo niet, dan laten ze wel weten dat ze ook willen eten.

Sowieso s'morgens altijd een kort rondje. De lange ronde, of trainen, volgen later op de dag. Ben niet zo van de vroege... :ugh:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

nathalie71 schreef:Wat een luxe, koffie op bed!

Ik heb én koffie op bed én twee blije hondjes die komen knuffelen én een man die voorzichtig informeert of ik al aanspreekbaar ben na mijn tweede kop koffie en me dan een knuffel geeft.
Beat that! :lol1:
Auto's maken kan hij dan weer niet, hij kan ze wel goed stukmaken :hmmm:
And few will ever climb
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Meestal maar kat Moortje me wakker rond 9u.
Heb ik een goeie dag, sta ik op, geef ik hem eten en ga ik douchen.
Ik rommel wat in huis, stofzuigen etc.
Zo rond een uurtje of half 11 / 11u doet Bonnie haar ogen open en gaan we even voor het huis plassen/poepen.

Heb ik een minder goeie dag dan voer ik poes en ga ik nog even liggen. Douchen en opstaan dan rond half 11, even de tuin in met Bonnie en verder vooral rustig aan doen. :)
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder

Ongelezen bericht door ayke »

Geen vast ritme qua tijden, ik sta tussen 5 uur en 15.30 op.
Doe dan eerst mijn lenzen in, ga douchen en aankleden, dan naar beneden. Kira duikt haar kleed op, want in de weg lopen mag niet (heb een gigantisch ochtendhumeur) maak wat eten en een kop thee.
Tv gaat aan, even wakker worden, als ik moet werken even make-up opsmeren ondertussen.
Daarna is het tijd voor een wandeling, na wandelen, pak ik mijn tas en ga weg.

Op vrije dagen of bij late diensten eet ik ook regelmatig nadat ik met Kira heb gelopen. Na een nachtdienst loop ik meestal als een zombie over straat.
De ochtendwandelingen zijn dan wel actief rond 8 uur, Kira weet prima het verschil wanneer ik moet werken en wanneer niet. 'S ochtends als ik van mijn werk kom staat ze al met een speeltje in haar bek, klaar om de deur uit te schieten.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Als de wekker gaat springt Pol als een blije pup op bed en deelt, al grommend :piew: , kusjes uit. 3 x in de week moeten we allebei gaan werken en dan zorg ik dat dochter en ik schoon, aangekleed en gevoed de deur uit kunnen en zet het eten van Pol klaar. Vriend gaat een rondje met Pol en voert de kippen/konijnen. De andere 4 dagen blijft degene die niet hoeft te werken lekker met hond en kind in bed liggen, evt kan Pol dan al de tuin in voor een plasje, maar nodig is dat niet en soms komt 'ie niet eens naar beneden.

Pol heeft wel de gewoonte (soms grappig, soms heel irritant) om door het huis te gaan rennen zodra we zijn tuigje pakken. Even de chinchilla uitschelden, zijn speeltje doodschudden en rondjes rennen, in huis gaat dat nog, maar als de keukendeur openstaat, gaat 'ie ook de kippen uitschelden, helemaal achter in de tuin en dan vergeet hij terug te komen... :mep:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Zodra de wekker gaat krijg ik kusjes van Csiva :I:
Elke ochtend, zodra de wekker staat springt ze naast me. Zo lief! Luca ligt tussen ons in en pit lekker door, net als Dumas, al ligt hij op de grond :F:

Vervolgens is het rustig kleren aan en eerst een rondje wandelen met de honden. Elke ochtend weer. Maar die kusjes 's morgens van Csiva, die maken dat ik altijd blij wakker word :oeps:
renee-uk
Zeer actief

Jion schreef:
renee-uk schreef:en hij kan ook nog auto's maken :pffff:
Daar hebben we een garage-mannetje voor. :pffff:
Olie bijvullen kan hij wel. :idea:
Maar die koffie... :jank:
garagemannetjes moet je betalen ;)
dat én koffie hè :P
Afbeelding

Sammiez
Actief
Mijn ras(sen): kruising klein/middelgroot
kruising border*appensenner

Ongelezen bericht door Sammiez »

Wow, wat een luxeleven hebben sommige ;)
Ik ben altijd de eerste die opstaat want de hondjes moeten uit voordat manlief gaat werken, dus mijn wekkertje gaat ergens tussen 5 en 6 uur. De hondjes slapen in de bijkeuken.
Dan sluip ik naar beneden, kleed me aan en ga de hondjes uitlaten. Ze zijn dan alletwee heel vrolijk en actief. Als ik terugkom is manlief meestal klaar voor vertrek en gaan de hondjes weer in de bijkeuken, daar slapen ze nog lekker even verder terwijl ik het eten klaarzet, kinderen wakker maak en aankleed. Dan eten ik en de kids aan tafel zonder honden, anders verdwijnt de helft van het brood in de honden...
Als iedereen gegeten heeft, aangekleed is en de tafel weer afgeruimd is krijgen de hondjes eten in de bijkeuken. Zorro moet altijd eerst even in de keuken kijken of er niets eetbaars is gevallen. Daarna lopen ze gewoon bij ons in huis.
hondentrimsalonsamantha.webklik.nl
jans&co
Zeer actief

Ongelezen bericht door jans&co »

die van ons zijn uitslapers en komen niet eerder dan 9 a 10 uur uit hun hol
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik sta op, ergens tussen 7 en 9 uur. Meestal is het even kroelen eerst. Otto is een uitslapert. Jet komt wel mee naar beneden. Daar ligt Mies en als ik de kamer inloop dan ligt ze doodstil, alleen haar staartje slaat als een gek op de bank of de grond, net waar ze ligt.
Ik doe een peuk, ontbijten, mailtjes en dan ga ik douchen. Soms laat ik eerst de poedels even in de tuin piesen/poepen. Dan rond koffietijd doe ik met Otto, soms met Jet erbij, een lange wandeling, tussen de middag met Mies en/of Jet op pad.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Sithy schreef:Om half 6 gaat de wekker en dan staat er een leip trappelende kreunende hond naast me
:80:

Dat doet Cayuga ook als hij blij is. Klinkt uitermate menselijk, die kreun.
Zou het een tervuerending zijn? :LOL:
And few will ever climb
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

jans&co schreef:die van ons zijn uitslapers en komen niet eerder dan 9 a 10 uur uit hun hol
:lol1: Herkenbaar.... Jura wil als het even kan ook uitslapen.

Meestal ben ik als eerste beneden, ze staat dan even op, komt me een knuffel afgeven en even tegen me aan staan om geaaid te worden. Daarna gaat ze met een flinke zucht weer lekker liggen slapen. Voor de vorm gooi ik altijd wel de tuindeur open, maar ze wil alleen bij hoge uitzondering daar een plasje doen.
Meestal doet mijn vriend het eerste rondje met haar lopen. Daarna gaat ze ook weer pitten tot een uur of 12. :cool2:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”