Ik kom beneden en Biène staat me kwispelend op te wachten voor haar eerste knuffel van die dag.
Ik strompel als een zombie richting koffiepot (ik MOET koffie om wakker te kunnen worden) en gooi de achterdeur open, waarna Biène de tuin in gaat om te plassen.
Daarna gaat de bench of de kennel open (afhankelijk van waar Numa geslapen heeft) en gaat Numa even de tuin in om te plassen.
Ik zet ondertussen de computer aan en rook een sigaret.
Wanneer de honden geplast hebben komen ze naar binnen, waarna Biène gelijk de bench in duikt om verder te slapen (ze ligt verder zelden in de bench maar iedere ochtend gaat ze erin liggen). Numa probeert haar wat uit te dagen tot spel, komt er dan weer achter dat ze 's ochtends geen zin heeft en duikt of op de bank of onder mijn bureau, waar hij nog even verder slaapt.
Het eerste uur is het hier opstarten voor mij, wakker worden en op mijn gemak koffie drinken en wat rondsurfen.
Daarna vertrek ik naar boven om me te wassen, mijn lenzen in te doen en mijn tanden te poetsen en zodra ik naar beneden kom begint het geblaf... we gaan UIT!!!!
Of ik nu om half 7 op sta of om 9 uur, dit ritueel herhaalt zich iedere dag opnieuw.
Hebben jullie honden ook een vast ochtendritueel?

. 

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15