Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Bank: ronde 1

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Re: De Bank: ronde 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Branka schreef:Ben eerlijk gezegd dan meer van het voorkomen dan van het afleren van het op de bank gaan liggen. Is ook een stuk makkelijker.
Dat kan toch ook door nee te zeggen en bij te sturen? Luna heeft bij mijn ouders nog nooit op de bank gelegen en daar hebben we nooit iets anders dan een stem voor nodig gehad en een hand om haar zachtjes tegen te houden :U:
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

Leo heeft een bank kleedje, als die erop ligt mag hij ook.
Opa mag niet op de bank omdat hij niet mag springen, donna ligt er altijd :mrgreen:
Groetjes Heidi
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

luna2906 schreef:
Branka schreef:Ben eerlijk gezegd dan meer van het voorkomen dan van het afleren van het op de bank gaan liggen. Is ook een stuk makkelijker.
Dat kan toch ook door nee te zeggen en bij te sturen? Luna heeft bij mijn ouders nog nooit op de bank gelegen en daar hebben we nooit iets anders dan een stem voor nodig gehad en een hand om haar zachtjes tegen te houden :U:
Je kunt het toch niet altijd voorkomen? 9 van de 10 keer springt ze er niet op als ik nee zeg, en soms komt ze de kamer ingestormd en zit ze erop voordat ik het zie.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Neeltje schreef:
luna2906 schreef:
Je kunt het toch niet altijd voorkomen? 9 van de 10 keer springt ze er niet op als ik nee zeg, en soms komt ze de kamer ingestormd en zit ze erop voordat ik het zie.
Hier deed ik de deur van de hal naar de kamer dicht. Dan kan ze dus niet op de bank liggen als wij binnenkomen. Ik weet natuurlijk niet of je die mogelijkheid hebt hoor, maar daardoor zijn we bij mijn ouders nooit te laat geweest. Helpt ook dat daar meer mensen zijn, dus als ik zelf te laat zou zijn geweest, waren mijn ouders of broertje er nog.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

luna2906 schreef:
Neeltje schreef:
luna2906 schreef:
Hier deed ik de deur van de hal naar de kamer dicht. Dan kan ze dus niet op de bank liggen als wij binnenkomen. Ik weet natuurlijk niet of je die mogelijkheid hebt hoor, maar daardoor zijn we bij mijn ouders nooit te laat geweest. Helpt ook dat daar meer mensen zijn, dus als ik zelf te laat zou zijn geweest, waren mijn ouders of broertje er nog.
Dit dus. En dat bedoelde ik ook met mijn opmerking dat ik liever voorkom dan afleer ;)
Bij ons was het ook prima te doen.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier thuis mogen ze op de bank. Vind het heerlijk als ze tegen mij aan komen liggen, kop op schoot en dan lekker kroelen.

Als we bij andere mensen thuis komen met de honden weten ze dat ze daar niet op de bank mogen. Kun je ze prima leren, net zoals we visite hebben, dan mogen ze ook niet op de bank alleen bij toestemming mogen ze dan.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Nicaaa! schreef:
Hailfall schreef:Een vriend van ons heeft het afgeleerd met muizenvallen.. klinkt misschien heel gemeen maar door de muizenvallen gaat zij nu niet meer op de bank.
:80: Niet! toch?
Ja wel hoor, zijn hond is daar naar zijn zeggen 1 keer in gestaan en daarna niet meer. Ze had overigens niks hoor ;)

Hier mag Loki ook overigens op de bank en op bed dus bij ons maakt het niet uit ;)
Afbeelding
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik zit zelf eigenlijk nooit op de bank :mrgreen: dat kan niet want daar liggen 4 honden :LOL: Ze gaan er wel af hoor als ik het zeg. :wink: maar ik zit meestal aan een tafel omdat ik altijd wel ergens mee bezig ben en dat dan handig is.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb mijn bank ook om op te leven en het is zeker geen design, maar toch wil ik er geen honden op.
ik vind het veel duidelijker om dat nooit toe te staan, dat weten ze gauw genoeg en heb je ook geen last van honden die met vieze poten toch de sprong wagen.
het mag gewoon niet, klaar!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Branka schreef:
luna2906 schreef:
Neeltje schreef:
luna2906 schreef:
Dit dus. En dat bedoelde ik ook met mijn opmerking dat ik liever voorkom dan afleer ;)
Bij ons was het ook prima te doen.
Ik bedoel vanuit de tuin. Met mooi weer zoals nu staat de achterdeur open en loopt ze gewoon in en uit.
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

luna2906 schreef:
Coockie schreef:
Nicaaa! schreef:
Hailfall schreef:Een vriend van ons heeft het afgeleerd met muizenvallen.. klinkt misschien heel gemeen maar door de muizenvallen gaat zij nu niet meer op de bank.
:80: Niet! toch?
De truc is om de open gezette vallen in ( lichte ) plastic dozen te leggen, de dozen te sluiten en ze dan op verschillende plaatsen op de zetel te leggen . Als de hond op de zetel springt klappen de vallen dicht en daardoor bewegen de dozen : de meeste honden schrikken hier van .
Een andere goede tip : aluminium folie op de zetel leggen : daar houden de meeste honden ook niet van .
Waarom niet gewoon eerst met "nee" en aanleren dat het wel mag als er een kleedje ligt?
Deze truuk heb ik zelf nooit gebruikt maar een vriendin wel : haar hond bleef ondanks de velen "neen" toch op de bank springen . Ze kreeg toen de raad om muizenvallen in plastic dozen te doen en het zo te proberen : het lukte ook .
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

:scratch:
Afbeelding
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik wou de hond ( toen was alleen Figo er nog ) niet op de bank. Nergens voor nodig. Als je wilt kroelen ga je maar lekker op de grond zitten.
Heb een hele strijd gehad met Figo, tot ik erachter kwam dat vriend wel met Figo op de bank kroelde. Ja..dan ben ik lekker nutteloos bezig he.
Dus de honden mogen nu wel op de bank, op onze uitnodiging. Hij mag ook nu ook wel zelf erop gaan liggen ( als niemand op de bank zit ), maar als ik zeg dat hij eraf moet, moet hij ook eraf.
Geen straf ofzo, maar gewoon eraf.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

renee-uk schreef:ik heb mijn bank ook om op te leven en het is zeker geen design, maar toch wil ik er geen honden op.
ik vind het veel duidelijker om dat nooit toe te staan, dat weten ze gauw genoeg en heb je ook geen last van honden die met vieze poten toch de sprong wagen.
het mag gewoon niet, klaar!
Hier mag Lotus ook niet op de bank, en idd niet omdat het design is maar omdat ik het gewoon niet wil. Ze mag ook niet boven en dus ook niet in bed. Ze mag niks :zweep: Volgens mij heeft ze de bank 2 keer geprobeerd, toen was het duidelijk. Ze ligt wel graag op mijn voeten en als ze zich verwaarloosd voelt, kijkt ze heel zielig en legt een pootje op de bank. Soms zucht ze er zelfs bij, zodat ik toch maar alsjeblieft ook op de grond kom zitten :I: :I:
Laatst gewijzigd door Naima op 01 jul 2013 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
jans&co
Zeer actief

Ongelezen bericht door jans&co »

Honden horen op de bank, koeien in de stal en schapen in de wei
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”