Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Bank: ronde 1

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

De Bank: ronde 1

Ongelezen bericht door Neeltje »

Duur ongeveer 20 min. :O:

Winnaar ik :cheer:

Op naar de volgende ronde. :devil:

Ze is helemaal op hahahha, ze lag alweer in haar bench, loopt ze weer naar de bank, kijkt mij aan :roll: , krijgt een flinke Nee! en ze druipt weer af naar haar bench. :ugh:

Gelukkig had ik mijn koffie nog niet ingeschonken.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Re: De Bank: ronde 1

Ongelezen bericht door Mit »

:LOL: :LOL:
Hier komen ze er niet op :Q:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Hier inmiddels wel :engel:
Afbeelding
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Die van mij ziet de bank als zijn mand. Daar slaap je, daar word je gekroeld en daar was je jezelf. Gelukkig heb ik een enorme bank, dus van mij mag Boris liggen waar die wil. Verwend ventje is het! :mrgreen:
Afbeelding
Neeltje

Ze mag er hier ook op als ik haar uitnodig om op de bank of stoel te komen, niet op eigen initiatief, tenminste dat is het doel. Ik kan het op z'n minst proberen.
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Een vriend van ons heeft het afgeleerd met muizenvallen.. klinkt misschien heel gemeen maar door de muizenvallen gaat zij nu niet meer op de bank.
Afbeelding
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mmm, ik ben toch blij dat mijn hondjes gewoon lekker op de bank klimmen wanneer ze dat willen en wanneer ik mijn dikke kont erop wil parkeren een "hop aan de kant" genoeg is.

maar goed, zo heeft iedereen zijn of haar eigen regeltjes :wink:
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Ik vind het heerlijk met Boris op de bank. Lekker onderuit een boekje lezen met een snurkende hond naast me die nog net met zijn kop op mijn schoot ligt. Heerlijk!
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Neeltje schreef:Ze mag er hier ook op als ik haar uitnodig om op de bank of stoel te komen, niet op eigen initiatief, tenminste dat is het doel. Ik kan het op z'n minst proberen.
Hier klink je al niet zeker van je zaak, ik zou dus zeggen of altijd of nooit , scheelt een hoop gedoe :engel:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Neeltje schreef:Ze mag er hier ook op als ik haar uitnodig om op de bank of stoel te komen, niet op eigen initiatief, tenminste dat is het doel. Ik kan het op z'n minst proberen.
Dan zou ik er misschien wel voor kiezen om een kleedje neer te leggen / weg te halen.
Dat is een stuk duidelijker. Dan gaat ze niet op de bank, maar op het kleedje :wink:
Ik heb er zelf overigens nooit een punt van gemaakt. En misschien wel daardoor is het ook nooit iets bijzonders geworden.

Je kunt ook met snoepjes 'erop en eraf' kunstjes doen. Dat is ook wel leuk om het duidelijk te maken. En dan snapt ze heel snel wat erop en eraf is :mrgreen: :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Hier is het simpel: niet op de bank. Zelfs niet tussen de bank en de salontafel in. Ma was van dat laatste niet zo overtuigt. Tot de keer dat ze uit een met de hand geslepen Boheems kristallen glas wijn dronk. Tagor stond enthousiast voor haar te kwispelen en daar lag de kelk op tafel en stond het voetje nog overeind...
Afbeelding
Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

Hailfall schreef:Een vriend van ons heeft het afgeleerd met muizenvallen.. klinkt misschien heel gemeen maar door de muizenvallen gaat zij nu niet meer op de bank.
:80: Niet! toch?
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

billy schreef:
Hier klink je al niet zeker van je zaak, ik zou dus zeggen of altijd of nooit , scheelt een hoop gedoe :engel:
Dat lijkt mij ook.

Het lijkt me erg lastig als je dan wel en dan niet aan moet leren.
Mij is altijd geleerd-Het is of wel of niet :U:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Yai schreef:Ik vind het heerlijk met Boris op de bank. Lekker onderuit een boekje lezen met een snurkende hond naast me die nog net met zijn kop op mijn schoot ligt. Heerlijk!
Dat is ook heerlijk, vandaar dat Gina ook lekker op de bank mag. De vorige honden ook, want het is wel zo gezellig met zijn allen op de bank hangen.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Ik vind het verschrikkelijk, honden op de bank. Bij een ander vind ik het prima en gezellig hoor.
Maar hier thuis moet ik er niet aan denken.
Er mag ook niet geouwehoerd worden rondom de tafel. Liggen naast de tafel mag maar verder helemaal niks.

Maar Jaap zegt. Ik zal het wel iets duidelijker voor haar maken dmv. een kleedje of iets dergelijks.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Mijn man wil gewoon geen hond op de bank, punt. En moet zeggen, Bo heeft welgeteld 2 pogingen gedaan waar ik destijds zeer verontwaardigd op heb gereageerd (Ben jij nou helemáál betoeterd!!). Dat heeft zoveel indruk gemaakt dat ze het nooit meer uit zichzelf doet. Moet wel eerlijk zeggen dat de kinderen en ik inmiddels vals spelen en Bo dus rustig op de bank uitnodigen. Bo doet dat dan wel maar gaat er eigenlijk ook vrij snel weer af. Ze weet ook precies dat ze het niet moet doen als mijn man er is, slim hondje, haha!
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Moet zeggen dat Manga ook nooit aanstalten maakt om op de bank te klimmen hoor.
Het zit gewoon niet in haar systeem.

Toen we net verhuist waren hebben we haar 1x op de bank betrapt. En ze deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Maar stapte er ook heel netjes weer af toen ze ons zag. Ook logeetjes die thuis wel op de bank mogen gaan hier ook niet op de bank. En daar is maar 1 afwijzing voor nodig eigenlijk.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Succes met de volgende ronde :E: ik zou in ieder geval wat zekerder zijn, anders ga je het op den duur sowieso verliezen. Ik kan het weten, want zo ligt er nu regelmatig een hond op bed. En dat wilde ik niet, alleen twijfelde ik al of ik dat zou vol houden.... :engel:

Hier zowel hond als katten op de bank. Ik vind het heerlijk, zeker als ik ze 's avonds alle drie op schoot heb :I: luna gaat er gewoon af of aan de kant als wij dat willen. Zo heel af en toe probeert ze te blijven liggen, maar daar doen we niet aan mee. Dan gaat het daarna weer zonder tegenstribbelen.
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Nicaaa! schreef:
Hailfall schreef:Een vriend van ons heeft het afgeleerd met muizenvallen.. klinkt misschien heel gemeen maar door de muizenvallen gaat zij nu niet meer op de bank.
De truc is om de open gezette vallen in ( lichte ) plastic dozen te leggen, de dozen te sluiten en ze dan op verschillende plaatsen op de zetel te leggen . Als de hond op de zetel springt klappen de vallen dicht en daardoor bewegen de dozen : de meeste honden schrikken hier van .
Een andere goede tip : aluminium folie op de zetel leggen : daar houden de meeste honden ook niet van .
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Evertje »

Thuis ligt Evert meer op de bank, dan in zijn eigen mand. Mijn ouders hebben dure design banken en mag hij absoluut niet op de bank en dat onderscheid weet hij prima! Was een paar keer een ferme NEE genoeg voor.
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

De teckel ligt graag en veel op de bank, de andere honden mogen dat niet. Ze hebben nooit een poging gedaan dus het is ook geen punt geweest. Als je tegen Odin plaats! Roept, gaat hij snel naar en op de bank. Zegt al genoeg volgens mij.
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Hier mag de hond gewoon op de bank, evenals de katten. We doen regelmatig een middagdutje samen :I:
Maar een simpele 'Enz ff wieberen nu' is voldoende om hem naar zijn plaats te laten gaan.
Ik heb er ook nooit moeilijk om gedaan. Och gut, ik weet nog precies dat hij nog te klein was om op de bank te springen.
Die goede oude tijd :engel:
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Hier alleen op de bank als de baas zegt, toe maar. mag wel.
En dat is bijna altijd, alleen als er visite is niet.
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Van mijn man mag hij het niet, ik vind het stiekem wel gezellig maar hij mag het dus niet (dadelijk helemaal niet meer met de nieuwe bank).
Ook de opvangpuppies mogen niet op de bank.
Het stomme is dat onze oppashond het van hem wel mag omdat deze dat thuis gewend is :19: , pfffff mannen..........
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Hier mochten de honden niet op de bank, maar Gipsy sliep er s'nachts toch stiekem op. Ik hoorde haar er afspringen voordat ik beneden was, ik heb haar er nooit echt op kunnen betrappen. De bank is inmiddels 14 jaar oud en eigenlijk allang aan vervanging toe, maar hij zit en ligt heerlijk vind ook Mowgli. Ik vind het niet vervelend als ze op de bank ligt, ik vind het wel gezellig met z'n drietjes s'avonds bankhangen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Neeltje

yodi schreef:Hier alleen op de bank als de baas zegt, toe maar. mag wel.
En dat is bijna altijd, alleen als er visite is niet.
Dat is mijn bedoeling dus ook. Het is allemaal leuk en aardig op de bank en ja, ik vind het ook gezellig, maar net kwam ze dus met modderpoten binnen en vliegt zo op de bank, helemaal onder dus. Gelukkig was het nu met 5 minuten geklaard. Ik vind het ook gezellig met de hond op de bank, nu ja, ik zit nooit op de bank, maar samen in mijn fauteuil, maar niet als ik er niet zit.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Wij hebben ook dekentjes op de bank liggen, Stellar weet precies dat ze er alleen op mag als er een kleedje ligt.
De ukken til ik ook alleen op de bank als er een kleedje ligt in de hoop dat ze dat ook gaan snappen.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Hier mag Izzy gewoon op de bank maar sinds kort springt ze er niet meer zomaar op als ik er op zit :oeps: Bij man en dochter wel maar als ik op de bank zit dan wacht ze tot ze toestemming krijgt :U:
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Coockie schreef:
Nicaaa! schreef:
De truc is om de open gezette vallen in ( lichte ) plastic dozen te leggen, de dozen te sluiten en ze dan op verschillende plaatsen op de zetel te leggen . Als de hond op de zetel springt klappen de vallen dicht en daardoor bewegen de dozen : de meeste honden schrikken hier van .
Een andere goede tip : aluminium folie op de zetel leggen : daar houden de meeste honden ook niet van .
Waarom niet gewoon eerst met "nee" en aanleren dat het wel mag als er een kleedje ligt?
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ben eerlijk gezegd dan meer van het voorkomen dan van het afleren van het op de bank gaan liggen. Is ook een stuk makkelijker.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”