Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom? Wat ging hier verkeerd?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Waarom? Wat ging hier verkeerd?

Ongelezen bericht door smoekie »

Nanna schreef:
** Angela ** schreef: Heb er helaas ervaring in , want ik had zelf zo'n hond
2x heeft het kunnen gebeuren , de eerste keer wist ik niet eens dat mijn hond tot zoiets in staat was.

Beide keren is er godzijdank geen aangifte gedaan. Maar ik heb kort na het 2e incident wel besloten om de hond te laten inslapen.
Ik meende dat het zelfs 3x gebeurd is, en dat de hond is ingeslapen omdat ze ziek was?

En jij dacht ik corrigeer je even :roll: :ok:

Tis verschrikkelijk zat wat hier gebeurt is. En wat hier gebeurt is kan iedereen met een dergelijk grote hond gebeuren :schrik:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:Ik corrigeer niks, ik vraag na. Omdat ik het mij anders herinner :19:
En nee, dit kan niet iedereen met een grote hond gebeuren. Zowel Glenn als mijn Deerhounds zouden er nog niet over péinzen om een andere hond zo grof te bijten, laat staan te doden :piew:
Ah, dus zo hoort het :oohja: Weer wat geleerd :ok:

Dat wat jij hier nu zegt zullen de eigenaren van menig hond (ongeacht ras) voorheen "ook" hebben gezegd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:
smoekie schreef: Dat wat jij hier nu zegt zullen de eigenaren van menig hond (ongeacht ras) voorheen "ook" hebben gezegd.
Daar heb jij ongetwijfeld quotes van op je uitgestrekte HF back up. :engel:
Oh wat dacht je. Smoek is er weer, laat ik haar ff prikkelen? Nah, jammer joh. Niks op die uitgestrekte hf backup staan. Gewoon een reactie op de jouwe, niks meer niks minder.

Als je dat wilt zul je iets beter je best moeten doen mevrouw :J:
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:
smoekie schreef: Als je dat wilt zul je iets beter je best moeten doen mevrouw :J:
Ik peins er niet over :neenee:
Mooi. Houden zo :ok:
Spaiky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Engelse stafford x Amerikaanse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Spaiky »

Oef vreselijk om dat mee te maken.
Maar ik denk ook voor de eigenaar van de pitbull voor hem is het ook vreselijk denk ik.
Misschien was die hond helemaal niet vals en kreeg die hond het in 1 keer in de kop.
De hond van mijn oom en tante heeft mijn tante ook ineens aangevallen zo uit het niets.
En dat was geen pittbull maar een lassie hond. (weet ras zo niet)
Ze hebben de hond na laten kijken en die bleek een gezwel bij zijn hersenen te hebben, en hebben hem ook in laten slapen.

Sterkte.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik liep daarom op de meest rare tijden, maar toch.....op ons afrennen.
Waarop ik mijzelf dan maar weer eens herhaal dat dit dus als voorzorgsmaatregel niet goed genoeg is.
Alleen op de sportvelden....benik weg.
En ook dat is niet goed genoeg.
kooi
Zeer actief

Spaiky schreef:Oef vreselijk om dat mee te maken.
Maar ik denk ook voor de eigenaar van de pitbull voor hem is het ook vreselijk denk ik.
Misschien was die hond helemaal niet vals en kreeg die hond het in 1 keer in de kop.
De hond van mijn oom en tante heeft mijn tante ook ineens aangevallen zo uit het niets.
En dat was geen pittbull maar een lassie hond. (weet ras zo niet)
Ze hebben de hond na laten kijken en die bleek een gezwel bij zijn hersenen te hebben, en hebben hem ook in laten slapen.

Sterkte.
Pittbull?
Is dat een kruising Brad x stier? :scratch:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Dit is met mijn huidige honden , met Elena woonde ik nog ergens anders en liep ik alleen maar op straat.

En tsja, als je hond door omstandigheden echt geen muilkorf om kan dan moet je toch wat of niet ?
Ik heb echt altijd mijn maatregelen genomen, zelfs als ze in de auto zat die dicht was zat ze in een varikennel waar een grote schakelketting en een groot slot erop doorheen zat.

Mensen die mij kennen weten welke maatregelen ik allemaal nam, zelfs mijn huis was echt Fort Knox om maar te voorkomen dat die hond per ongeluk op straat zou komen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Pat75
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pat75 »

kooi schreef:
Waarop ik mijzelf dan maar weer eens herhaal dat dit dus als voorzorgsmaatregel niet goed genoeg is.
Nou ik kan je wel vertellen dat Angela altijd alles er aan gedaan heeft en doet om die situaties te vermijden.
Afbeelding
kooi
Zeer actief

** Angela ** schreef:Dit is met mijn huidige honden , met Elena woonde ik nog ergens anders en liep ik alleen maar op straat.

En tsja, als je hond door omstandigheden echt geen muilkorf om kan dan moet je toch wat of niet ?
Ik heb echt altijd mijn maatregelen genomen, zelfs als ze in de auto zat die dicht was zat ze in een varikennel waar een grote schakelketting en een groot slot erop doorheen zat.

Mensen die mij kennen weten welke maatregelen ik allemaal nam, zelfs mijn huis was echt Fort Knox om maar te voorkomen dat die hond per ongeluk op straat zou komen
En toch waren die maatregelen niet goed genoeg, anders was het niet 3 keer gebeurd.
Het mag niet zo zijn dat andermans hond het leven laat omdat: "als je hond door omstandigheden geen muilkorf om kan dan moet je toch wat?"
Dat is dan jouw probleem.
kooi
Zeer actief

Pat75 schreef:
kooi schreef:
Nou ik kan je wel vertellen dat Angela altijd alles er aan gedaan heeft en doet om die situaties te vermijden.
Niet alles, anders was het niet 3 keer gebeurd.
Pat75
Zeer actief

kooi schreef:
Pat75 schreef:
kooi schreef:
Soms kan je er niks aan doen dat het gebeurd hoor.
En 2x is er een hond dood gebeten de 3e x was bij haar eigen hond en die leeft nog.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Tara schreef:Wat gezellig dat je er weer bent. :mrgreen:
Geef maar geen feestje hoor :F:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

O wat erg.
Ik zou dus echt in shock zijn als dat bij Toots zou gebeuren.
Ik heb wel een keer mee gemaakt dat een Rottweiler het op hem gemunt had en ik hem net op tijd op kon pakken me om kon draaien in de hoop dat de Rottweiler zijn muilband om had ''ik zag hem altijd met dat ding om daarvoor hij had al vaker gebeten vandaar'' Maar helaas hij hing in mijn rug. Wij hadden veel geluk dat er een bankje voor ons stond en de hond tegen dat bankje op sprong en ik steeds kon draaien. Wens dat nooit meer mee te maken. Maar dat is niks vergeleken bij je hondje door zoiets kwijt zijn.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik heb een akita-kruising gehad, met hem kwam ik een keer een tekkeltje tegen, heel blij ding, liep te dartelen en te stuiteren. Mijn hond had al eerder met dat tekkeltje gespeeld en we waren hem al vaker, zonder probleem, tegengekomen.
Maar die specifieke keer zag ik de houding van mijn hond veranderen terwijl hij naar het tekkeltje keek, hij nam dezelfde houding aan als wanneer hij een konijn zag....subtiel, maar duidelijk genoeg als je hem kende. Ik heb hem die keer niet bij tekkel in de buurt laten komen en kort naast me onder appel gezet. Mevrouw van de tekkel vond het belachelijk, maar liever een gepikeerde mevrouw, dan een beschadigde tekkel (was mevrouw vast niet minder gepikeerd van geweest ook, gok ik maar zo :F: )
smoekie
Zeer actief

Pat75 schreef:Soms kan je er niks aan doen dat het gebeurd hoor.
En 2x is er een hond dood gebeten de 3e x was bij haar eigen hond en die leeft nog.
Mwoah, weet niet. Persoonlijk denk ik dat als je hond (zeker van dit kaliber) 1x een hond heeft doodgebeten je daar echt wel wat aan kunt doen om zoiets voor een 2e x te voorkomen. Een muilkorf (hoe klote ook) is daar 1 van.
** Angela **
Zeer actief

Nou ik kan je wel vertellen dat Angela altijd alles er aan gedaan heeft en doet om die situaties te vermijden.[/quote]

Niet alles, anders was het niet 3 keer gebeurd.[/quote]

En 2x is er een hond dood gebeten de 3e x was bij haar eigen hond en die leeft nog.[/quote]

Idd , die ligt hier nu as we speak naast me op de bank
Daarbij vind ik dat als je mij niet kent je ook niet kan zeggen dat ik er nooit wat aan heb gedaan om t te voorkomen.

Hier in de wijk lopen veel staffs , maar 1 is redelijk sociaal naar andere honden.

Ik loop altijd om als ik ze zie , pups worden zelfs gewoon door je opgetild

En Smoekie , ze liep na het 1e incident altijd met muilkorf, zelfs t kleine stukje naar de auto , op mijn eigen terrein zelfs ging dat ding om

Mja zoals eerder gezegd , de 2e keer kon en mocht ze m niet om en hoe had ze dan uitgelaten moeten worden ? In de tuin deed ze niks

Maar goed , t gast in dit topic niet over mijn hond die al 2 jaar niet meer leeft
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

kooi schreef:
Pat75 schreef:
kooi schreef:
hoe zat het ook weer met die berner van je?
hoe vaak heeft die al iemand te pakken gehad?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pat75
Zeer actief

smoekie schreef:
Mwoah, weet niet. Persoonlijk denk ik dat als je hond (zeker van dit kaliber) 1x een hond heeft doodgebeten je daar echt wel wat aan kunt doen om zoiets voor een 2e x te voorkomen. Een muilkorf (hoe klote ook) is daar 1 van.
2e x ging n8et vanwege een wond aan de keel van Elena. Daarom liep ze s'nachts met haar.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

** Angela ** schreef:En Smoekie , ze liep na het 1e incident altijd met muilkorf, zelfs t kleine stukje naar de auto , op mijn eigen terrein zelfs ging dat ding om

Mja zoals eerder gezegd , de 2e keer kon en mocht ze m niet om en hoe had ze dan uitgelaten moeten worden ? In de tuin deed ze niks

Maar goed , t gast in dit topic niet over mijn hond die al 2 jaar niet meer leeft

Oh, maar ik verwijt je verder niks hoor. Laat dat even duidelijk zijn. Mijn ding is het ook niet. Maar ik las dus niks over een muilkorf (wat jij hier nu wel aangeeft) en dat is zo ongeveer het "laatste" wat je kunt doen om e.e.a. te voorkomen en dat heb je dus gedaan. Dus ja, wat meer kun je doen? Ik weet het niet. Ja in laten slapen wat je dus hebt gedaan. Sommige dingen kun je gewoon neit voorkomen. En trouwens, vergis je niet hoor. De honden van Kooi zijn nu ook niet bepaald van ehm "onbesproken" gedrag dus voel je vooral niet aangesproken :wink:

edit:
Pat75 schreef:
smoekie schreef:
2e x ging n8et vanwege een wond aan de keel van Elena. Daarom liep ze s'nachts met haar.

Dat wist ik dus niet. Dat las ik net ook pas :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tara schreef:Zullen we nou eens even niet gelijk op elkaar gaan hakken?
Angela, het was niet handig om er nou weer zelf over te gaan beginnen, je had kunnen bedenken dat je dit soort reacties zou krijgen.
zo dus nu mag je niet meer over dingen beginen die gewoon gebeurd zijn en ook gewoon op het forum staan, omwille van de lieve vrede?
het moet toch niet gekker worden :piew:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pat75
Zeer actief

smoekie schreef:
** Angela ** schreef:En Smoekie , ze liep na het 1e incident altijd met muilkorf, zelfs t kleine stukje naar de auto , op mijn eigen terrein zelfs ging dat ding om

Oh, maar ik verwijt je verder niks hoor. Laat dat even duidelijk zijn. Mijn ding is het ook niet. Maar ik las dus niks over een muilkorf (wat jij hier nu wel aangeeft) en dat is zo ongeveer het "laatste" wat je kunt doen om e.e.a. te voorkomen en dat heb je dus gedaan. Dus ja, wat meer kun je doen? Ik weet het niet. Ja in laten slapen wat je dus hebt gedaan. Sommige dingen kun je gewoon neit voorkomen. En trouwens, vergis je niet hoor. De honden van Kooi zijn nu ook niet bepaald van ehm "onbesproken" gedrag dus voel je vooral niet aangesproken :wink:

edit:
Pat75 schreef:
smoekie schreef:

Dat wist ik dus niet. Dat las ik net ook pas :wink:
Ik zag het al, geeft niks je kan ook niet alles weten.
Afbeelding
thezoozwolle
Actief
Mijn ras(sen): sharpei
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door thezoozwolle »

Wat een vreselijk drama zeg.
Wens iedereen heel veel sterkte toe.
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Ongelezen bericht door Yvet »

Allereerst wat vreselijk drama en ik wens jou en je vriendin heel veel sterkte met enorme verlies van Tommy
En ik weet zelf wat jullie meemaken, ik heb dit helaas aantal keren moeten meemaken met m'n vorige hond.

Zover ik hiervandaan kan denken wat er fout is gegaan. Maar ik weet nu hoe Tommy erin was. Naar m'n ervaring met m'n honden dat ik een hiërachie de zwakste honden heb en had. En daar gaan sommige honden een gebruik van maken.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
kooi
Zeer actief

renee-uk schreef: hoe zat het ook weer met die berner van je?
hoe vaak heeft die al iemand te pakken gehad?
Met dodelijke afloop?
Nooit.

een andere hond?
Nooit.

ernstige scheurwonden?
Nooit.
kooi
Zeer actief

Pat75 schreef:
(pit)bullshit!
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

TS blijft na bericht weg.

Ik weet niet. Heel erg als het echt is gebeurd.
Ik moet er niet aan denken.
kooi
Zeer actief

Verhouding is echt compleet zoek, niet van onbesproken gedrag zijn of twee keer een andere hond dood hebben gebeten?
alsof je een klap in iemands gezicht vergelijkt met een moord.
en gelukkig was de derde eigendom van het baasje.
Doet het minder pijn dan?

Het niet kunnen muilkorven vanwege een verwonding is geen excuus.
Sta je daar met je doodgebeten hondje.
Ja, mevrouw, sorry, ik weet dat mijn hond hiertoe in staat is, maar ja, hij moet ook uit hè?
Ik moet toch wat...
Maar mijn trauma is even groot alsdat van u hoor.

Lekker dan.
Maar in dat geval hebben wel antwoord op de vraag wat daar verkeerd ging.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik snap niet waarom er kritiek geleverd moet worden op Angela, en als dat al moet, lees eerst eens goed ( ja ik weet, las laatst ook ergens niet goed ).
Smoek d'r kritiek klopte niet, omdat ze niet eerder geposte teksten had gelezen.
Is rechtgezet, maar als je halverwege inhaakt, krijg je ook weer meningen.

Ik geloof n.a.v. de posts, en dat is wat de meesten van ons kunnen, dat zij haar verantwoording heeft genomen, en ernaar gehandeld heeft.
Waren er maar meer van dat soort baasjes. Jammer dat zij nou aangevallen word omdat ze haar verhaal deelt. Is erg zat
Ik heb mijn twijfels bij TS bericht. Omdat het discussie oplevert en het tweede bericht is.
En verder geen reactie van TS. Nogmaals, als het waar is, is het een ontzettend sneu bericht.
Ik moet er niet aan denken mijn hond doodgebeten zien te worden. En ik zou ook van slag zijn ( licht gezegd ) de komende tijd.

Maar het komt wel voor. Ik moet zeggen dat ik hier in de omgeving steeds in de lach schiet door de amstaffjes.
Laatst op het strand, staffje stond in het water, met zijn voorpootje te slaan in het water. Hij had zo'n lol :I:
Omringende honden interesseerden hem geen reet. Hij was druk met het water.
Verder gelopen.
Later kwamen we hem weer tegen. Stond hij weer ietsie in het water, met zijn poot tegen het water te slaan. Ik heb echt genoten van die aanblik.
Was wel een jonkie.
** Angela **
Zeer actief

Ja een getraumatiseerde hond , die sowieso al heel onzeker was , mishandeld door de vorige eigenaar , diverse keren aangevallen door kleine hondjes met serieuze wonden tot gevolg.

En ja helaas , kwam deze voor mij iets te vroeg want ik had totaal geen ervaring hiermee. ( zij was mijn 2e hond en van zulke agressie had ik nog nooit gehoord )
Het enige wat me is gelukt is haar het vertrouwen in de mensen terug te geven .

Dat er ook een leven zonder slaan, schoppen en geestelijke mishandeling is.
Dat de buitenwereld niet eng is maar leuk

Ze hing ontzettend aan mij en heeft nog nooit iemand gebeten.
In het begin was het nog te handelen en redelijk om te buigen , maar na weer een belaging dit Kerr door een grote hond , en het overlijden van mijn andere hond is het erger geworden.

Herplaatsen ging niet , heb het 2x geprobeerd. Ze kwijnde letterlijk weg.
Zelfs bij mijn ouders ging het niet en daar hebben we toch 2 jaar gewoond.

Muilkorven was de enige optie nog , en ja waar moest ze haar behoefte doen torn het muilkorven niet kon ?
Veroorzaakt door een aanval terwijl ze zelf gemuilkorft was overigens.

Moest ze t dan ophouden ? Want in de tuin deed ze niks.
Het was 3x per dag kort aangelijnt mee naar de overkant vd straat , snel behoefte doen en weer terug.

Snachts als iedereen sliep deed ik dan n grotere ronde.

Oja Elena was een Duitse herder en geen pitt of staff

T is makkelijk oordelen zo vanaf een schermpje, en geloof me ik heb er echt n trauma van
Want het is echt niet leuk als je het ziet gebeuren en je krijgt ze dr niet vanaf

Angst agressie kan nl ook omslaan in gewone agressie wat hier is gebeurd

Verder ga ik hier niet meer op in , heb geen zin om me nog verder te verdedigen

Degenen die mij en Elena kenden weten hoe t allemaal is gegaan en dat is t belangrijkste
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”