Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zo! nog meer gegadigden?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: zo! nog meer gegadigden?

Ongelezen bericht door maart »

Inge O schreef:
maart schreef:
Inge O schreef:
maart schreef: Mario heb ik nog maar 2 honden weten wegdoen en dat was nooit omdat de hond te kort deed.
da's ook wel raar, ik heb mario (zo'n 15 jaar geleden) maar twee keer gezien tijdens een training waarbij hij met een nieuwe pup kwam en twee weken later was de pup alweer weg :roll: .

en verder ben ik het helemaal met fenella eens :ok: :ok: .

15 jaar geleden zat ik nog in de pampers :engel:
weet ik, daarom kun je mario ook maar half beoordelen :mrgreen: .
zelfs dat nog niet.
Ik geloof best dat die me niet alles zegt wat hij al allemaal gedaan heeft in zijn leven en laat staan trainingen.
maart
Zeer actief

crutz schreef: zo laat nog of ben je nog jonger dan dat ik in mijn hoofd had.....
bij wijze van spreken uiteraard :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Inge O schreef:
massam schreef:
Inge O schreef:
massam schreef:nee, poedeltje, wij als mens kunnen nooit de finesse en timing van een correctie tussen honden onderling benaderen
dat lees je wel vaker en ik snap echt niet waar dat vandaan komt want hoezo dan, meer finesse en beter getimed? kan je dat verschil dan even uitleggen, want ik zie het echt niet :wink: .

de heftigheid van de correctie (zacht of hard of ertussen etc) en precies op het juiste moment.

er zijn mensen die honden goed kunnen lezen die ver komen, maar de meeste mensen kunnen niet eens op het goede moment belonen, laat staan corrigeren op precies het goede moment met de goede intensiteit
ik ken toch nogal wat mensen (en dan bedoel ik uiteraard niet de massa die overal een potje van maakt) die net zo goed getimed en net zo aangepast (dat laatste zelfs nog beter) als honden zelf kunnen hoor - wat ik hier zie tussen mijn honden onderling is qua heftigheid lannng niet altijd goed aangepast aan het vergrijp en als ik het goed heb is dat tussen jouw tweetal al helemaal zo.

oh helemaal mee eens alleen is dat dus maar uitvoerbaar voor weinig mensen de zogenaamde echte hondenmensen en die vaak ook nog niet. dan vind ik het veiliger om te zeggen dat je het gewoon niet moet doen omdat de kant veel groter is dat ze het niet kunnen dan wel.

idd mijn honden kunnen het niet, daarom mogen ze het ook niet :zweep:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

massam schreef:

oh helemaal mee eens alleen is dat dus maar uitvoerbaar voor weinig mensen de zogenaamde echte hondenmensen en die vaak ook nog niet. dan vind ik het veiliger om te zeggen dat je het gewoon niet moet doen omdat de kant veel groter is dat ze het niet kunnen dan wel.

idd mijn honden kunnen het niet, daarom mogen ze het ook niet :zweep:
Dat staat er toch ook bij iedere aflevering dat je dit niet zelf moet doen. Dat mensen dat niet lezen, tja, da's dan jammer.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
ranetje schreef: Nou zie je op die filmpjes vaak honden die geen goed contact hebben met de baas.
Dus ga je vandaag even een probleem(pje) "regelen"?

Dan is mijn eerste gedachte toch .................. zorg nou eens dat er een goed contact komt van die baas met die hond!!!!!!!!!! :S:
Dat was in het geval van de bijtende wolfhybride al geen optie. Die mensen hadden een Poedel moeten nemen maar omdat ze zo 'into the indians' waren en droomvangers in de auto hadden moest er een wolfachtige komen, vanwege de interessanterigheid. Die voorts totaal ontspoorde.
Ik denk dat Cesar het beest wel enigszins in het gareel had kunnen houden maar die mensen? Echt niet.
Ik heb ook geen idee wat er voorts van het dier terechtgekomen is, ik hoop dat hij een spuit heeft gekregen.
Dat zou heel goed kunnen.
Is CM dan een optie of moet je er dan gewoon niet aan beginnen en zo'n hond weghalen bij de betreffende baas?

Zo krijgt de hond de mankementen van de baas op zijn dak.
En gevoelsmatig zit dat bij mij niet lekker :wink:

Ik ben echt benieuwd hoe het later gaat met de honden die door CM "calm and submissive" zijn gemaakt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef: Ik ben echt benieuwd hoe het later gaat met de honden die door CM "calm and submissive" zijn gemaakt.
Hij heeft toen een feestelijke uitzending gehad vanwege iets van 100 afleveringen. En daar waren heel veel van die honden van weleer te gast en lieten zien wat ze nu konden.
Dat vond ik echt leuk :ok:
Zeker leuk :ok:
Dat waren honden met een ernstig probleem? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

massam schreef:
malinois schreef:
massam schreef:

klinkt goed en intensief voor zowel hond als geleider.

lijkt mij wel iets voor de gevorderde omdat je anders denk ik wel een potentieeltje in handen hebt als je dat afnemen/terugroepen niet 100% voor elkaar hebt. je gebruikt dan wel echt de mogelijkheden van de hond als ik het goed begrijp :ok:
Ik weet zeker dat als jij het stukje leest waar ik op doel je dit niet zegt :wink: Ik kan hem simpelweg niet meer vinden op mn telefoon, Inge_O weet het ook nog wel denk ik...
Dat ging zelfs voor mij veel te ver dus dat wil best wat zeggen... Nogmaals het is een manier, maar absoluut niet de mijne.

ik kan alleen reageren op wat ik hier lees natuurlijk :wink:

edit: ga nu dat andere topic uit de link lezen.. 18 pagina's :oohja:

pfff, gelezen.. kon niemand zeggen dat het pas op pagina 10 of 11 begon :mrgreen:

niet mijn manier inderdaad. al stond de theorie hierboven mij wel aan, ik zou de uitvoering nooit kunnen maar ik snap het wel..

ik hou er wel van een hondje een beetje op te jutten. bij een trekspelletje even aan die wangvellen te wiebelen en al grommen "vast houwen he, pak hem maarrrrr" te zeggen om vervolgens hemel, aarde én hond te prijzen voor de perfecte "los". dat is volgens mij hetzelfde idee maar dan op een heel ander niveau
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

zelfs dat nog niet.
Ik geloof best dat die me niet alles zegt wat hij al allemaal gedaan heeft in zijn leven en laat staan trainingen.
Maar waar komen de verhalen van nesten die hij krijgt dan vandaan en waaruit hij zelf maandelijks honden laat afvallen? Ik ken nl mensen die zo'n hond gekocht hebben die hij af heeft laten vallen. Dus hij heeft dan wel degelijk veel meer honden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

ranetje schreef:
Nanna schreef:
ranetje schreef: Ik ben echt benieuwd hoe het later gaat met de honden die door CM "calm and submissive" zijn gemaakt.
Hij heeft toen een feestelijke uitzending gehad vanwege iets van 100 afleveringen. En daar waren heel veel van die honden van weleer te gast en lieten zien wat ze nu konden.
Dat valt wat mij betreft ook onder maatwerk.
Maatwerk is ook erkennen dat sommige honden niet gezellig zijn en je er hooguit sociaal verantwoord mee rond kan lopen als je dat onderkent.
Maatwerk is ook een aanpak aanpassen aan de eigenaar, die vervolgens verder moet met de hond.
Zo'n "FOEI" wat onder uit je tenen moet komen, gaat de een makkelijk, overtuigend en ook nog goed getimed af, terwijl een ander nog vertwijfeld staat te kijken "wat doet ie nou".
De ene hond is met een bal/koekje uit een drift te halen, de andere interesseert dat op dat moment geen moer, en moet je iets anders uit de kast halen (: wat de eigenaar/trainer dan ook overtuigend moet kunnen brengen).
Er zijn zoveel factoren die een methode succesvol maken of niet.

En ja, ik ben zeer voor positief, stimulerend opvoeden/trainen.
Gun mezelf en de hond alle tijd (en neem de ergernis die daar soms ook bij komt kijken met de benodigde humor).
Maar soms moet je bij bepaalde honden in bepaalde situaties toch echt heel duidelijk zijn.
Anders gaat het ook erg mis.
Wiel
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Neeltje schreef:
Nee, dat is echt wel de wolfhybridy geweest en geen malamute. Heb die aflevering toch zeker wel 'n 10 tal keer gezien.
Dan verbaast het mij dat je niet hebt gezien aan het eind van de aflevering de tong van de hond blauw is, dat hij naar adem snakt omdat zijn strot totaal is dichtgesnoerd en dat er bij zijn achterwerk iets ligt wat urine zou kunnen zijn. Het verbaast me ook dat je niet hebt gezien dat de hond meerdere keren rustig naast Milan zit, waarbij hij een aantal keren ook naar hem opkijkt, maar dat Milan dat totaal negeert - dus ook niet beloont, wat naar mijn mening nu juist wel zou moeten - en in plaats daarvan met de wurgketting zit te klieren en wat aan de hond zit te trekken en te plukken, tot het dier geïrriteerd raakt en weer opspringt. En dan kan hij weer mooi stoer en spectaculair de hond in de rondte slingeren en bekant wurgen.

Dat de hond zo gemeen was als hij wordt afgeschilderd betwijfel ik. Er zijn in de betreffende aflevering zeker 9 momenten geweest waarop de hond had kunnen bijten, maar dat heeft hij niet gedaan, zelfs niet terwijl hij een hand of een arm in zijn bek had. Milan probeert de hond te laten bijten, maar dat lukt hem niet.

Na de betreffende aflevering is de hond door de stichting die hem bij deze mensen had geplaatst, daar weggehaald en elders herplaatst, waar hij ook gedragstherapie heeft gehad. Niet van CM overigens.

Nogmaals, wie vindt dat dit een goede manier is, staat het vrij zijn hond zo aan te pakken. Maar mijn manier is het niet, om meerdere redenen.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

Biet schreef:
ranetje schreef:
Nanna schreef:
Maatwerk is ook erkennen dat sommige honden niet gezellig zijn en je er hooguit sociaal verantwoord mee rond kan lopen als je dat onderkent.
Maatwerk is ook een aanpak aanpassen aan de eigenaar, die vervolgens verder moet met de hond.
Zo'n "FOEI" wat onder uit je tenen moet komen, gaat de een makkelijk, overtuigend en ook nog goed getimed af, terwijl een ander nog vertwijfeld staat te kijken "wat doet ie nou".
De ene hond is met een bal/koekje uit een drift te halen, de andere interesseert dat op dat moment geen moer, en moet je iets anders uit de kast halen (: wat de eigenaar/trainer dan ook overtuigend moet kunnen brengen).

Gun mezelf en de hond alle tijd (en neem de ergernis die daar soms ook bij komt kijken met de benodigde humor).
Maar soms moet je bij bepaalde honden in bepaalde situaties toch echt heel duidelijk zijn.
Precies!
Zo werkt het bij rayos ook, moet ik er wel bij zeggen dat hij eerst uit zijn schulp heeft moeten komen en meer zichzelf werd toen hij driften ging vertonen (en dus hier al een paar maanden was). Deze hond komt trouwens van een IPO trainer af, geen idee wat ze daar allemaal mee gedaan hebben maar niet veel goeds helaas.
Gelukkig wordt het in "die wereld" ook steeds beter, het gaat niet hard maar het gaat wel :wink:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Selene
Zeer actief

jvanringen schreef:
Neeltje schreef:
Nee, dat is echt wel de wolfhybridy geweest en geen malamute. Heb die aflevering toch zeker wel 'n 10 tal keer gezien.
Dan verbaast het mij dat je niet hebt gezien aan het eind van de aflevering de tong van de hond blauw is, dat hij naar adem snakt omdat zijn strot totaal is dichtgesnoerd en dat er bij zijn achterwerk iets ligt wat urine zou kunnen zijn. Het verbaast me ook dat je niet hebt gezien dat de hond meerdere keren rustig naast Milan zit, waarbij hij een aantal keren ook naar hem opkijkt, maar dat Milan dat totaal negeert - dus ook niet beloont, wat naar mijn mening nu juist wel zou moeten - en in plaats daarvan met de wurgketting zit te klieren en wat aan de hond zit te trekken en te plukken, tot het dier geïrriteerd raakt en weer opspringt. En dan kan hij weer mooi stoer en spectaculair de hond in de rondte slingeren en bekant wurgen.

Dat de hond zo gemeen was als hij wordt afgeschilderd betwijfel ik. Er zijn in de betreffende aflevering zeker 9 momenten geweest waarop de hond had kunnen bijten, maar dat heeft hij niet gedaan, zelfs niet terwijl hij een hand of een arm in zijn bek had. Milan probeert de hond te laten bijten, maar dat lukt hem niet.

Na de betreffende aflevering is de hond door de stichting die hem bij deze mensen had geplaatst, daar weggehaald en elders herplaatst, waar hij ook gedragstherapie heeft gehad. Niet van CM overigens.

Nogmaals, wie vindt dat dit een goede manier is, staat het vrij zijn hond zo aan te pakken. Maar mijn manier is het niet, om meerdere redenen.
Er is toch wel een verschil tussen andere honden willen opvreten dan mensen willen/durven bijten. Misschien beet de hond wel uit rederictie naar milan omdat hij niets mocht naar de andere hond. Mensen durven bijten omdat ze er gewoon zijn is een probleem van een hele andere orde dan hondagressie naar mijn mening.

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
63673J

Van de hond werd beweerd dat hij zowel naar andere honden als naar mensen agressief was. Het is veel uitlokken en intimidatie, terwijl de momenten dat de hond het gewenste gedrag vertoont - rustig zitten en naar Milan kijken - totaal genegeerd worden. Maar goed, zoals gezegd, wie dit een goede aanpak vindt moet het vooral zo doen.
Selene
Zeer actief

jvanringen schreef:Van de hond werd beweerd dat hij zowel naar andere honden als naar mensen agressief was. Het is veel uitlokken en intimidatie, terwijl de momenten dat de hond het gewenste gedrag vertoont - rustig zitten en naar Milan kijken - totaal genegeerd worden. Maar goed, zoals gezegd, wie dit een goede aanpak vindt moet het vooral zo doen.
Dan klopt of wel de bewering niet of er iets anders aan de hand, een hond die drie of vier (hoeveel mensen vormen een cameraploeg normaal?) vreemden in huis laat is gewoon tolerant (wat normaal gedrag is in mijn ogen), je kunt mij niet wijsmaken dat je daar met vreemden en alle apparatuur kunt gaan staan als die hond echt mensen bijt.
Waken okee, maar stoppen als de baas het zegt moet normaal zijn en als die bazen blijkbaar niet met de hond overweg konden hadden ze dat in ieder geval wel voor elkaar.

Afbeelding

ranetje
Zeer actief

Biet schreef:
ranetje schreef:
Nanna schreef:

Ben ik met je eens hoor.
Zeker ook met het dikgedrukte. :ok:

Maar als ik me afvraag hoe het met de honden is gegaan na die filmpjes heb ik wel zo'n wolfhybride of een ander echt probleem voor ogen.
Niet een hond die moet leren zich wat rustiger te gedragen bij het zwembad :wink:
Afbeelding
63673J

Juist. Ik denk dat de meeste honden best slim zijn, maar om te snappen dat negeren/geen straf krijgen betekent: ik doe het goed, dat vind ik toch wel een moeilijk ding voor een hond om te leren. En ook helemaal niet leuk. Met een klein beetje aandacht van de kant van de baas - Milan in dit geval - blijkt de hond toch ineens een aantal keren gewoon braaf. Ik snap echt niet waarom hij dat niet oppikt en benoemt.
Selene
Zeer actief

jvanringen schreef:Juist. Ik denk dat de meeste honden best slim zijn, maar om te snappen dat negeren/geen straf krijgen betekent: ik doe het goed, dat vind ik toch wel een moeilijk ding voor een hond om te leren. En ook helemaal niet leuk. Met een klein beetje aandacht van de kant van de baas - Milan in dit geval - blijkt de hond toch ineens een aantal keren gewoon braaf. Ik snap echt niet waarom hij dat niet oppikt en benoemt.
En toch wordt het door een aantal mensen die kundige trainers zijn wel geadviseerd, bijvoorbeeld een hond die uit zijn dak gaat negeren en normaal verder gaan met een simpel goed zo als het over is. Sommige honden zijn daar wel gevoelig voor.

Maar goed, dit gaat weer over ja of nee milan waar altijd 20 pagina's over komen en niet over methodes. Je bent blijkbaar voor of tegen terwijl ik het met biet eens ben dat juist hij kan kijken naar honden en daar zijn aanpak op afstemt. Tegen ziet vaak alleen de "excessen".

Toevoeging: er zijn best veel honden die het erg goed doen op zelf laten nadenken wat ze moeten doen om goed gedrag te vertonen, kost vele malen meer tijd dan corrigeren maar je hebt wel honden die kunnen denken over wat je wilt zien of wat niet.

Afbeelding

63673J

En toch wordt het door een aantal mensen die kundige trainers zijn wel geadviseerd, bijvoorbeeld een hond die uit zijn dak gaat negeren en normaal verder gaan met een simpel goed zo als het over is. Sommige honden zijn daar wel gevoelig voor.
Wat jij beschrijft is precies wat ik ook zeg, maar dat doet Milan niet, want als de hond rustig is en netjes naast hem zit wordt dat genegeerd en als hij uit zijn dak gaat wordt hij gestraft.
er zijn best veel honden die het erg goed doen op zelf laten nadenken wat ze moeten doen om goed gedrag te vertonen,
Eerlijk gezegd vind ik het volslagen belachelijk om een hond in een dergelijke stress-situatie zelf te laten nadenken wat hij moet doen om goed gedrag te vertonen en hem vervolgens, áls jij dan dat goede gedrag vertoont, straal te negeren. Heel akelig vind ik dat, de manier waarop hij de situatie zo manipuleert dat de honden niets anders kunnen doen dan falen - waarvoor ze dan weer hardhandig gecorrigeerd worden.

Ik vind helemaal niet dat hij kan kijken naar honden. Ik vind dat hij goed kan kijken naar hoe hij de situatie van de hond zodanig kan manipuleren dat hij er zelf weer als held uit komt.

Maar je hebt gelijk, het worden altijd eindeloze discussies en dat heeft geen enkele zin, dus ik stop er ook maar mee.
Biet
Zeer actief

jvanringen schreef:
Wat jij beschrijft is precies wat ik ook zeg, maar dat doet Milan niet, want als de hond rustig is en netjes naast hem zit wordt dat genegeerd en als hij uit zijn dak gaat wordt hij gestraft.
er zijn best veel honden die het erg goed doen op zelf laten nadenken wat ze moeten doen om goed gedrag te vertonen,
Eerlijk gezegd vind ik het volslagen belachelijk om een hond in een dergelijke stress-situatie zelf te laten nadenken wat hij moet doen om goed gedrag te vertonen en hem vervolgens, áls jij dan dat goede gedrag vertoont, straal te negeren. Heel akelig vind ik dat, de manier waarop hij de situatie zo manipuleert dat de honden niets anders kunnen doen dan falen - waarvoor ze dan weer hardhandig gecorrigeerd worden.

Ik vind helemaal niet dat hij kan kijken naar honden. Ik vind dat hij goed kan kijken naar hoe hij de situatie van de hond zodanig kan manipuleren dat hij er zelf weer als held uit komt.

Maar je hebt gelijk, het worden altijd eindeloze discussies en dat heeft geen enkele zin, dus ik stop er ook maar mee.
Je denkt nog steeds in methode.
Goed gedrag = koekje er in/aai over z'n bol.
Terwijl de wolfhibryde nog steeds gefoccused is op die collie.
Het was nog niet klaar.

Hij doet precies wat er van hem gevraagd wordt: hond vertoont dit of dat probleemgedrag, wat hij vervolgens aanspreekt.
Nu is zo'n 99% een succesverhaal, dus ergens denk ik dat jij blijft hangen in dat falen, niet de betreffende hond.
Je haalt 1 aspect, uit 1 voorbeeld en hangt daar al je conclusies aan op.

Als je het niet eens bent met de aanpak, vertel me dan liever wat jij gedaan had.
Is veel interessanter en brengt mensen misschien nog op goede ideeën.

Oh ja, en gedragsveranderingen van een hond die die zelf heeft kunnen uitvogelen, beklijven veel beter, zijn ook veel levendiger dan veranderingen die aangeleerd zijn.
Is hondeigen gedrag geworden.
Hoort thuis in de opvoeding, geloof ik.
En ja, veranderen door gerichte training daarentegen, gaat weer sneller.
Wiel
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Selene schreef: Maar goed, dit gaat weer over ja of nee milan waar altijd 20 pagina's over komen en niet over methodes. Je bent blijkbaar voor of tegen terwijl ik het met biet eens ben dat juist hij kan kijken naar honden en daar zijn aanpak op afstemt. Tegen ziet vaak alleen de "excessen".
Ik ben tegen CM en ik zie inderdaad vooral de excessen. Maar die vind ik dan ook zo weerzinwekkend en getuigen van gebrek aan inzicht, dat ik de hele man niet meer geloofwaardig vind. Hij zal ongetwijfeld ook goede dingen zeggen en/of doen, maar ik vind zijn hele uitgangspunt fout.
Ik vind ook niet dat hij goed naar honden kan kijken, ik heb hem angst dominantie zien noemen en bewusteloosheid onderdanigheid.
Waar hij goed in is, is timing. Hij weet op het goede moment te straffen. Als hij die goede timing nou eens in zou zetten om te belonen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
maart
Zeer actief

malinois schreef:

zelfs dat nog niet.
Maar waar komen de verhalen van nesten die hij krijgt dan vandaan en waaruit hij zelf maandelijks honden laat afvallen? Ik ken nl mensen die zo'n hond gekocht hebben die hij af heeft laten vallen. Dus hij heeft dan wel degelijk veel meer honden.
die verhalen heb ik nog niet gehoord, ik geloof dat hij momenteel 2 honden heeft.
Het kan natuurlijk, ik ga niets ontkennen of bevestigen, het zijn mijn zaken ook niet. Ik kan me wel voorstellen dat hij meer keuze aan honden heeft dan de gemiddelde mens.
Toen ik mijn eerste nest had, heeft hij ook contact met me gezocht en is er een hond via hem verkocht. Maar dat was dus verre van zijn hond. Sommige mensen pochen ook graag met een naam natuurlijk.
Ik kan ook pochen dat ik een dochter van zijn hond heb... maar zo lopen er een paar 100 mensen rond natuurlijk :F:

Ik train er volgende week samen mee, ik wil er wel eens achter vragen als het moment zich voordoet :wink:
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Biet schreef: Je denkt nog steeds in methode.
CM doet niet veel anders hoor, hij pakt alleen een ander kwadrant van de leerprincipes, fout gedrag = snok of hakje.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Selene
Zeer actief

Biet schreef:
jvanringen schreef:

Je denkt nog steeds in methode.
Terwijl de wolfhibryde nog steeds gefoccused is op die collie.
Het was nog niet klaar.

Hij doet precies wat er van hem gevraagd wordt: hond vertoont dit of dat probleemgedrag, wat hij vervolgens aanspreekt.
Nu is zo'n 99% een succesverhaal, dus ergens denk ik dat jij blijft hangen in dat falen, niet de betreffende hond.
Je haalt 1 aspect, uit 1 voorbeeld en hangt daar al je conclusies aan op.

Als je het niet eens bent met de aanpak, vertel me dan liever wat jij gedaan had.
Is veel interessanter en brengt mensen misschien nog op goede ideeën.

Oh ja, en gedragsveranderingen van een hond die die zelf heeft kunnen uitvogelen, beklijven veel beter, zijn ook veel levendiger dan veranderingen die aangeleerd zijn.
Is hondeigen gedrag geworden.
Hoort thuis in de opvoeding, geloof ik.

En ja, veranderen door gerichte training daarentegen, gaat weer sneller.
Dit dus

Afbeelding

Biet
Zeer actief

Belle schreef:
Biet schreef: Je denkt nog steeds in methode.
CM doet niet veel anders hoor, hij pakt alleen een ander kwadrant van de leerprincipes, fout gedrag = snok of hakje.
Je zou gelijk hebben als dat het enige is wat ie doet.
Wat ik zie is iemand met een talent voor het omgaan met honden, die ook het lef en het karakter heeft om met echt moeilijke honden om te gaan, daar ook nog succesvol in is en eerlijk is over de fouten die hij maakt (als hij ze registreert op dat moment).
Vervolgens wordt hij aangevallen door een groep mensen die zich bedreigd voelen in hun visie die daarbij alleen maar op 1 onderdeel van wat hij doet blijven hameren, alle andere dingen die hij te vertellen heeft compleet negerend.
Op dit fanatieke niveau is geen (eerlijke) discussie mogelijk.
Ben wel benieuwd naar andere manieren van aanpak, liefst van hetzelfde kaliber hond en, als het mogelijk is, ook nog in beeld.
Dan wordt het wat mij betreft echt boeiend.
Wiel
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:
jvanringen schreef: terwijl de momenten dat de hond het gewenste gedrag vertoont - rustig zitten en naar Milan kijken - totaal genegeerd worden.
dat vind ik sowieso zijn slechtste kant : hij beloont nooit goed gedrag, de hond moet eigenlijk maar merken dat het waarschijnlijk wel goed zal zijn doordat hij niet wordt gecorrigeerd.
De beloning is geen correctie. Sommige honden kun je niet belonen op een andere manier zonder weer 10 stappen terug te moeten doen... die gaan bij een aanraking of braafje gelijk weer van 3 naar 100
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief

malinois schreef:
Inge O schreef:
jvanringen schreef: terwijl de momenten dat de hond het gewenste gedrag vertoont - rustig zitten en naar Milan kijken - totaal genegeerd worden.
dat vind ik sowieso zijn slechtste kant : hij beloont nooit goed gedrag, de hond moet eigenlijk maar merken dat het waarschijnlijk wel goed zal zijn doordat hij niet wordt gecorrigeerd.
De beloning is geen correctie. Sommige honden kun je niet belonen op een andere manier zonder weer 10 stappen terug te moeten doen... die gaan bij een aanraking of braafje gelijk weer van 3 naar 100
Dat is ook zo bij dat Amerikaanse trainingssysteem met de TT. :?

Ik kan het niet helpen, maar dat voelt voor mij zo volslagen verkeerd.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

malinois schreef:Sommige honden kun je niet belonen op een andere manier zonder weer 10 stappen terug te moeten doen... die gaan bij een aanraking of braafje gelijk weer van 3 naar 100
Precies, zo een heb ik er lopen. Meer dan een afgemeten 'ja, zo' op mompeltoon hoef ik écht niet te doen hoor. En zelfs dat liever niet. Dan staat ze meteen weer strak te stuiteren. Bonuspunten! Opmaken! :cheer:
En dan moet ik weer corrigeren. Omdat dat mijn hobby ook niet is, beloon ik niet op zo'n moment. Zodra het een beetje in haar systeem begint te komen, gaat ze op moeilijke momenten naar me kijken. Dan krijgt ze een knikje en een 'je weet het, hè'.
Als ze zich dan gedraagt is het op barse toon een braaf meisje.
De volgende stap is dat ze met een blije bek naar me kijkt nádat ze de moeilijke situatie braaf heeft doorstaan. Ook dán hoef ik niet de fout te maken om te belonen (meer dan een knipoog zit er dan echt niet in), want dan draait ze zich om om het alsnog even op te knappen :hmmm:
Pas de stap daarna kan ze beloond worden. Helemaal blij en trots op zichzelf. *stuiterstuiter* Knáp ben ik, hè mamma! :cheer:
Dán kan ik haar bij me roepen en even knuffelen en zeggen dat ze echt de knapste hond van de hele wereld is.

En geloof me, dit is met vallen en opstaan geleerd. Ik ben bijzonder expressief, me zo inhouden als ik barst van trots komt niet van nature, zeg maar.
Om de uitdaging voor mezelf te vergroten heb ik er nu een hondje bij met een heel flegmatiek karakter dat juist uitermate goed reageert op expliciet getoonde trots en blijheid.
Het schakelen vergt nog wat oefening :mrgreen:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

ranetje schreef:Dat is ook zo bij dat Amerikaanse trainingssysteem met de TT. :?

Ik kan het niet helpen, maar dat voelt voor mij zo volslagen verkeerd.
Nee, dat heeft niks met TT of Amerikaanse methodes te maken, dat heeft te maken met hoe scherp een hond van nature is.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Miranda schreef:
malinois schreef:Sommige honden kun je niet belonen op een andere manier zonder weer 10 stappen terug te moeten doen... die gaan bij een aanraking of braafje gelijk weer van 3 naar 100
Precies, zo een heb ik er lopen. Meer dan een afgemeten 'ja, zo' op mompeltoon hoef ik écht niet te doen hoor. En zelfs dat liever niet. Dan staat ze meteen weer strak te stuiteren. Bonuspunten! Opmaken! :cheer:
En dan moet ik weer corrigeren. Omdat dat mijn hobby ook niet is, beloon ik niet op zo'n moment. Zodra het een beetje in haar systeem begint te komen, gaat ze op moeilijke momenten naar me kijken. Dan krijgt ze een knikje en een 'je weet het, hè'.
Als ze zich dan gedraagt is het op barse toon een braaf meisje.
De volgende stap is dat ze met een blije bek naar me kijkt nádat ze de moeilijke situatie braaf heeft doorstaan. Ook dán hoef ik niet de fout te maken om te belonen (meer dan een knipoog zit er dan echt niet in), want dan draait ze zich om om het alsnog even op te knappen :hmmm:
Pas de stap daarna kan ze beloond worden. Helemaal blij en trots op zichzelf. *stuiterstuiter* Knáp ben ik, hè mamma! :cheer:
Dán kan ik haar bij me roepen en even knuffelen en zeggen dat ze echt de knapste hond van de hele wereld is.

En geloof me, dit is met vallen en opstaan geleerd. Ik ben bijzonder expressief, me zo inhouden als ik barst van trots komt niet van nature, zeg maar.
Om de uitdaging voor mezelf te vergroten heb ik er nu een hondje bij met een heel flegmatiek karakter dat juist uitermate goed reageert op expliciet getoonde trots en blijheid.
Het schakelen vergt nog wat oefening :mrgreen:
Je zou er een bipolaire stoornis van ontwikkelen :Q: :F:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

kipo schreef:Je zou er een bipolaire stoornis van ontwikkelen :Q: :F:
:LOL: Uh-huh :LOL:
And few will ever climb