maandag:
gister niet heel veel gedaan met rietje, vriendje moest een schutting maken in de voortuin omdat onze buurman in al zijn wijsheid de heg tussen de voortuinen tot op 50 cm van de grond heeft afgeknipt

en daardoor iedereen die op straat loopt binnen kan kijken en rita ook iedereen voorbij ziet komen, wat nogal eens wat blafconcerten geeft.
omdat vriendje toch thuis was ben ik op mijn gemak boodschappen gaan doen en dat was wel vreemd voor rita.
ze is niet gewend dat ik weg ben en dat vond ze ook niet heel leuk.
toen ik thuiskwam verstopte ze eerst haar hoofd tussen mijn benen en wat later had ik een schootherder
vandaag had ik haar een langere wandeling beloofd en dat is wel gelukt, want ondanks dat ik op de kaart gekeken had voor de terugweg vanaf het kanaal, zijn we weer verdwaald, nu in een ander deel van coventry

toen ik voor de derde keer langs hetzelfde parkje kwam ben ik toch maar eens de andere kant heen gelopen en dat bleek de goede.
voor rita is het niet zo leuk misschien zo'n straatwandeling, maar het is wel heel goed voor haar.
ze gaat al zoveel relaxter om met verkeer, mensen, kinderen in en uit buggies en andere honden en katten die we spotten en het is toch de oefening die kunst baart hier.
ze maakt ook heel veel contact met me onderweg: meest oogcontact zo onder het lopen door, maar ze duwt ook met regelmaat haar neus even tegen mijn hand of ze bijt even in het deel riem dat uit mijn hand bungelt.
we worden steeds meer een team zo en daar ben ik heel blij mee.
de poep is nog steeds goed en ondanks de kip en het lamsvlees heeft ze gister ook geen last van zuurbranden gehad.
zaterdag wel, maar ik denk dat dat komt omdat ik haar teveel ineens gegeven heb; heb nu een stap terug gedaan naar vaker kleinere maaltijden en dat lijkt beter te gaan.
nog geen foto's, maar de nieuwe camera is binnen dus als alles meezit komen die morgen weer