Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rita week 4: woensdag blz 3 veel foto's!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

frank1985
Zeer actief

Re: rita week 4 vrijdag

Ongelezen bericht door frank1985 »

ranetje schreef:
renee-uk schreef: edit: nee, ik heb ook geen entboekje :U:
maar zo lang ze niet gezonder is laat ik haar sowieso niet enten en ook niet boosteren als haar entingen wel up to date blijken.
:ok:
Kan je in Engeland ook eerst laten titeren?
Dan weet je of er ooit geënt is of niet.
frank1985 schreef:Ik snap niet dat je niet meer weet wat je 4 weken gelden getekend hebt eigenlijk.
Gezien (gelezen) de situatie/omstandigheden waarin Rita is gekomen en hoe druk renee is geweest om Rita een beetje op de rit te krijgen snap ik juist heel goed dat dat niet het eerste is wat je in je geheugen prent..
Oh daar heb ik ook alle begrip voor. Ik ken Renée niet maar ik hen het idee dat Rita 100% op nummer een staat. Alleen dit soort dingen zijn zo vervelend. Maar dat komt denk ik omdat ik iedere dag dit soort toestanden zie :ugh:
Het zal allemaal vast wel loslopen :ok:
Ze zijn gek als ze Rita daar weg zouden halen.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

dat gaan ze ook helemaal niet doen rita bij me weghalen.
ik vroeg me gister in eerste instantie af of ik weer een huisbezoek zou krijgen en daarop voortbordurend kwam de rest aan de orde
ik ben nou eenmaal een doemdenker, de aard van een beessie verander je niet zo een, twee, drie ;)

maar als ik er dan nuchter over nadenk, en dat lukt vaak de volgende morgen wel weer, kom ik tot heel andere conclusies zet ik dingen op rijtjes om te gaan regelen en maak ik me verder niet zo druk meer.

ranetje, ik weet niet of ze hier titeren, weet ook niet of haar entgeschiedenis misschien wel in de gegevens van de oude da staat, daar zijn we de vorige keer ook helemaal niet mee bezig geweest.
mijn da kennende gaat ze sowieso geen hond met gezondheidsproblemen enten dus denk dat ze het daarom al niet ter sprake gebracht heeft.
maar het staat op mijn lijstje om na te vragen de volgende keer, samen met de chip en uitleg over engelse paspoorten ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

frank1985 schreef:
ranetje schreef:
frank1985 schreef:Ik snap niet dat je niet meer weet wat je 4 weken gelden getekend hebt eigenlijk.
Gezien (gelezen) de situatie/omstandigheden waarin Rita is gekomen en hoe druk renee is geweest om Rita een beetje op de rit te krijgen snap ik juist heel goed dat dat niet het eerste is wat je in je geheugen prent..
Oh daar heb ik ook alle begrip voor. Ik ken Renée niet maar ik hen het idee dat Rita 100% op nummer een staat. Alleen dit soort dingen zijn zo vervelend. Maar dat komt denk ik omdat ik iedere dag dit soort toestanden zie :ugh:
Het zal allemaal vast wel loslopen :ok:
Ze zijn gek als ze Rita daar weg zouden halen.
Oh, op het moment van tekenen wist renee het vast wel, anders had ze niet medegedeeld dat als Rita om medische redenen zou inslapen ze niet van plan was om eerst de rescue te bellen en te overleggen (zoals ze schreef) :ok:

Het ging even om het onthouden. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
frank1985
Zeer actief

:ok:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ranetje schreef: Oh, op het moment van tekenen wist renee het vast wel, anders had ze niet medegedeeld dat als Rita om medische redenen zou inslapen ze niet van plan was om eerst de rescue te bellen en te overleggen (zoals ze schreef) :ok:

Het ging even om het onthouden. :wink:
:J:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
frank1985
Zeer actief

Jion schreef:
frank1985 schreef:
Jion schreef:
hewi schreef:juridisch gezien stelt zon contract niks voor en hebben ze geen poot om op te staan, althans in NL.
Maak je geen zorgen joh ze halen dr heus niet bij je weg :J: :J:
Dit.

Ik heb voor mijn twee buitenlanders twee soortgelijke contracten getekend en duizenden andere adoptanten ook. Dat doen asiels en stichtingen om een stok achter de deur te zetten dat je goed voor je hond zorgt, maar ze hebben geen poot om op te staan met die contracten (nog naast het feit dat ze wel gek zouden zijn om een hond die het prima heeft weer weg te halen, dan snijden ze zichzelf ook in de vingers).

Lekker blijven genieten van jouw Rita en je geen zorgen maken hoor! :J:
Ik lees dat wel vaker, maar hoe komen jullie daar toch bij. Wanneer 2 partijen een handtekening hebben gezet onder gemaakte afspraken die niet tegen de wet in gaan heeft het gewoon juridische waarde.
Zoals ik het heb begrepen gaan die afspraken dus wél tegen de wet in. Heel kort door de bocht: Je koopt een ding en dat kunnen ze dan niet zomaar weer terughalen.
De vraag is juridisch gezien of het in dit soort contracten wel om een koop gaat :wink:
Je zou het ook als eens soort huurkoop kunnen zien. Jij mag het gebruiken maar de beslissingsbevoegdheid blijft bij de stichting. :wink:
Ik zal eens kijken of ik er jurisprudentie over kan vinden.

Maar om maar zo kort door de bocht te stellen dat dit soort contracten nooit waarde heeft is te kort door de bocht. :wink:

Verder wil ik het topic niet " verpesten "
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

zaterdag:

het stormt hier en we hadden moeite tegen de wind in te lopen; het ziet er wel leuk uit zo'n herder met de oortjes plat opzij vanwege de inwaai ;)
vriendje kwam ons achterop gereden toen we in het park waren omdat ie me wat moest vragen en dat vond ze maar heel raar, vooral toen hij weer wegreed ook.
ze heeft zeker 5 minuten staan kijken of ie echt, echt, echt niet terugkwam :(
zaterdag is hier nationale hondenuitlaatdag geloof ik, dus we hebben ons maar beperkt tot het park, niet zo heel erg na de lange, lange wandeling van gister.

ze heeft vandaag naast de pens ook wat kipfilet gehad en ik ben erg benieuwd of dat effect zal hebben op de poep die ook vandaag weer normaal was.
ze had wel weer wat last van maagzuur, een uur of wat na het eten, en ik heb haar een beetje warme melk met suiker gegeven.
dat lijkt inderdaad te helpen, want ze is opgehouden met haar gedram om naar buiten te mogen vanwege het gras en haar geslik en ligt weer lekker te slapen.
en dat noemen ze dan in negatieve vorm een hondenleven: eten, wandelen, beetje spelen en slapen..... ik wil dat ook wel ;)

nog steeds geen foto's, maar de camera is onderweg dus hopelijk volgende week weer!
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

Re: rita week 4: zaterdag blz 2

Als het "honden" uitlaatdag is kom je ook vast heel wat honden tegen in het park?

Hoe vindt ze dat nu, nu ze wat langer bij je is?
Bedreigend of (ook) wel interessant?
Of kan het haar eigenlijk niet boeien.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
renee-uk
Zeer actief

ranetje schreef:Als het "honden" uitlaatdag is kom je ook vast heel wat honden tegen in het park?

Hoe vindt ze dat nu, nu ze wat langer bij je is?
Bedreigend of (ook) wel interessant?
Of kan het haar eigenlijk niet boeien.
zolang ze op wat afstand zijn boeit het haar voor geen meter en negeert ze ze, blaffen ze naar haar -ook weer op afstand- kijkt ze wel maar loopt zonder verdere reactie gewoon weer door.
zijn ze echt dichtbij, zoals bij het passeren op een wandelpad, wil ze nog wel eens lelijk doen, maar na een 'denk eraan' loopt ze netjes door.
ze zal ook niet meer omkijken naar zo'n hond als we er eenmaal voorbij zijn.

op zich vind ik het helemaal niet verkeerd gaan met andere honden en ben ik er wel blij mee zoals het gaat.

vanmorgen kwamen er opeens een stuk of 10 kinderen met nogal wat lawaai uit een tuin gehuppeld, daar had ze het wel even moeilijk mee.
ze gaat niet in de aanval of zo, maar had ze duidelijk niet verwacht en schrok er een beetje van.
maar we zijn er netjes tussendoor gelaveerd zonder rare reacties van rita, al moest ze wel een paar keer omkijken toen we er eenmaal langs waren ;)
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

Dat klinkt eigenlijk heel goed vind ik :ok:

En na die schrik over die kinderen toch meelopen zonder uitvallen o.i.d. vind ik knap :D
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ranetje schreef:Dat klinkt eigenlijk heel goed vind ik :ok:

En na die schrik over die kinderen toch meelopen zonder uitvallen o.i.d. vind ik knap :D
ik vind ook dat ze het keurig doet.
zoals met die kinderen zoekt ze wel steun en komt tegen mijn been aanlopen maar dat mag, er eenmaal voorbij neemt ze zelf ook weer afstand.

het blijft me verbazen hoe snel ze herstelt, maar dat heb ik al een keer of 10 geschreven geloof ik ;)
gister met dat zware verkeer en al die bussen ook: de eerste drie achter elkaar waren eng en goed voor contactlopen, de vierde was al minder spannend en bij de zesde liep ze gewoon op eigen benen en keek niet meer op of om.
knappe meid is het!
Afbeelding

Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik vind het mooi om te lezen hoe trots je ook op Rita bent, omdat ze het zo goed doet. Vind het ook heel leuk dat je die updates geeft. :J:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Ik ben fan :cheer:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

Vond ze de wind niet eng? Leo was in begin doodsbang voor de wind :mrgreen:

@Frank als je wat gevonden hebt wil je me dat dan laten weten?
Groetjes Heidi
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

volgens mij vond ze het wel lekker.
ze liep met van die samengenknepen oogjes, oren plat en opzij tegen de inwaai met haar neus in de wind lekker te stappen.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

maandag:

gister niet heel veel gedaan met rietje, vriendje moest een schutting maken in de voortuin omdat onze buurman in al zijn wijsheid de heg tussen de voortuinen tot op 50 cm van de grond heeft afgeknipt :piew: en daardoor iedereen die op straat loopt binnen kan kijken en rita ook iedereen voorbij ziet komen, wat nogal eens wat blafconcerten geeft.
omdat vriendje toch thuis was ben ik op mijn gemak boodschappen gaan doen en dat was wel vreemd voor rita.
ze is niet gewend dat ik weg ben en dat vond ze ook niet heel leuk.
toen ik thuiskwam verstopte ze eerst haar hoofd tussen mijn benen en wat later had ik een schootherder :I:

vandaag had ik haar een langere wandeling beloofd en dat is wel gelukt, want ondanks dat ik op de kaart gekeken had voor de terugweg vanaf het kanaal, zijn we weer verdwaald, nu in een ander deel van coventry :?
toen ik voor de derde keer langs hetzelfde parkje kwam ben ik toch maar eens de andere kant heen gelopen en dat bleek de goede.

voor rita is het niet zo leuk misschien zo'n straatwandeling, maar het is wel heel goed voor haar.
ze gaat al zoveel relaxter om met verkeer, mensen, kinderen in en uit buggies en andere honden en katten die we spotten en het is toch de oefening die kunst baart hier.
ze maakt ook heel veel contact met me onderweg: meest oogcontact zo onder het lopen door, maar ze duwt ook met regelmaat haar neus even tegen mijn hand of ze bijt even in het deel riem dat uit mijn hand bungelt.
we worden steeds meer een team zo en daar ben ik heel blij mee.

de poep is nog steeds goed en ondanks de kip en het lamsvlees heeft ze gister ook geen last van zuurbranden gehad.
zaterdag wel, maar ik denk dat dat komt omdat ik haar teveel ineens gegeven heb; heb nu een stap terug gedaan naar vaker kleinere maaltijden en dat lijkt beter te gaan.

nog geen foto's, maar de nieuwe camera is binnen dus als alles meezit komen die morgen weer :cheer:
Afbeelding

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Re: rita week 4: maandag blz 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Een schoothond die blij is dat je weer thuis bent, goede poep, eten gaat goed, veel contact maken tijdens het wandelen én morgen weer foto's......tja hier word ik heel blij van :cheer: :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
renee-uk
Zeer actief

ik ben ook blij hoor, het is gewoon onvoorstelbaar hoe snel zo'n band groeit.
van mij naar haar, maar nog veel belangrijker ook van haar naar mij.
Afbeelding

Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

:cheer: :cheer: :cheer: wat fijn zeg :E:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jion schreef:Ik word helemaal blij van jouw updates! :cheer:
Ik ook :D

Renee, volgende keer een plattegrond van Coventry meenemen? :tongue: :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ranetje schreef:

die kan ik niet lezen :jank:
maar op zich is dit (ver)dwalen ook wel leuk hoor, zo zie je nog eens wat :engel:
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

renee-uk schreef:
ranetje schreef:

maar op zich is dit (ver)dwalen ook wel leuk hoor, zo zie je nog eens wat :engel:
Dat is waar.
En je kunt straks iedereen die verdwaalt de weg wijzen :D

:denken:
Wat is er moeilijk aan een plattegrond?
Zijn die dingen in Engeland zo ingewikkeld? :80:
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

renee-uk schreef:
ranetje schreef:

een appje op je smartphone zoiets als een tom tom?
ellen
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ellen en de birmanen schreef: een appje op je smartphone zoiets als een tom tom?
ellen
ik heb geen smartphone :mrgreen:
ranetje schreef:
Wat is er moeilijk aan een plattegrond?
Zijn die dingen in Engeland zo ingewikkeld?
nee. maar ik mis een link in mijn hoofd voor plattegronden
kan me het pre-navigatie-apparaten tijdperk nog levendig voor de geest halen toen ik regelmatig op mijn kop voor infoborden stond omdat ik er anders niet uitkwam :LOL:
Afbeelding

hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

broodkruimels strooien :mrgreen:
Groetjes Heidi
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

welnee, ik dwaal gewoon lekker
beetje zoals dit, maar dan anders ;)

Afbeelding

ranetje
Zeer actief

renee-uk schreef:welnee, ik dwaal gewoon lekker
beetje zoals dit, maar dan anders ;)

Heerlijk :wink:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

renee-uk schreef: nee. maar ik mis een link in mijn hoofd voor plattegronden
kan me het pre-navigatie-apparaten tijdperk nog levendig voor de geest halen toen ik regelmatig op mijn kop voor infoborden stond omdat ik er anders niet uitkwam :LOL:
oh hallo lotgenoot :cheer:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Elmo/maureen schreef:
renee-uk schreef: nee. maar ik mis een link in mijn hoofd voor plattegronden
oh hallo lotgenoot :cheer:
heeft vast te maken met ons sterrenbeeld :mrgreen:
Afbeelding

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat fijn dat het zo goed gaat met de poep :ok: .
En echt ongelofelijk hè, hoe snel die band groeit :80: ! Zo mooi om te zien en te voelen :I: .
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”