Ik ben nooit voorstander geweest van het couperen van staarten en heb ook nooit enig nut ervan gezien, maar nu kan ik een heeeeeel klein beetje begrijpen dat het een nut zou kunnen hebben. Niet dat dat maakt dat ik het serieus zou overwegen hoor (buiten dat het -gelukkig- niet meer mag natuurlijk).
Maar ik zit wel met een vraag over de staart en het heelhouden daarvan
Laissah slaat in haar enthousiasme haar staart zo hard tegen objecten (m.n. houten meubelen) dat ze regelmatig bloed heeft aan haar staart(punt). De eerste dagen had ze het minstens 1x per dag, nu de rust er steeds meer in komt wordt het wel wat minder al geloof ik.
Ik vind het echt vervelend voor Laissah dat ze haar staart tot bloedens toe stuk slaat. Helaas merk ik geen leerproces bij haar, dat had ik wel fijn gevonden... Overigens kan ze ons er ook flink pijn mee doen door ermee tegen ons aan te slaan, het is net een zweepslag
Wat ik eraan doe is proberen haar enthousiasme te temperen (vooral binnenshuis), of haar te laten zitten bijvoorbeeld. Ze is al veel rustiger dan twee weken geleden (toen ze hier kwam) dus dat helpt, daarnaast doe ik veel wachtoefeningen waar ik veel positief resultaat van zie.
Maar ik vraag me af hoe andere bazen van honden met harde, enthousiast zwaaiende staarten hiermee omgaan. Hebben jullie nog andere tips, naast het watteren van al het meubilair?